• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"Druk" op werk

Ik werk bij een bedrijf waar het de ene dag rustig is en waar je geestdodend werk moet doen en de andere keer wordt je maar opgejaagd om een bepaald aantal karren leeg te krijgen,Bij mij werkt dat niet, ik wordt er geagiteerd van van onder druk moeten werken, pijn in mijn kop,agressie en rillingen in mijn benen, das toch niet normaal?
Werk niet zoveel in de week(12 uur) maar het moet wel leuk blijven en niet de dag daarna door het huis lopen stuiteren omdat je gestrest bent, hebben jullie dit ook?
 

DeletedUser

Gast
Ik ken geen stress, daar ben ik te nonchalant voor :)
Maar ik begrijp zeker wat je bedoelt. Is waarschijnlijk ook deels omdat het zo wisselachtig is. En als het te veel stress oplevert zou ik een andere baan zoeken, want als je er zoveel last van hebt is het geen goed idee om er lang mee door te gaan. Veel succes kerel ;)
 

DeletedUser24869

Gast
Ik heb hier persoonlijk geen last van. Maar dat kan heel goed komen doordat ik geen vergelijkbare baan heb als jij hebt, en verder zal het ook erg liggen aan de persoon. Niet alle soorten van werk en werkdruk zullen iedereen even goed liggen.
Maar als je de verschijnselen merkt die je nu opnoemt lijkt me dat inderdaad niet heel prettig. Het uitoefenen van een baan die je leuk vind, of op zijn minst niet geirriteerd van raakt is toch wel zo prettig.
En stress zullen veel mensen last van hebben. Maar als je maar 12 uur in de week werkt is het misschien een idee om op de momenten dat je niet aan het werk bent gewoon wat rustiger aan te doen, en je met andere dingen bezig houden die je daarvan afleiden.
Dan beperk je het in ieder geval tot tijdens het werk ipv dat het heel je leven overneemt
 

DeletedUser24422

Gast
Ik werk bij een bedrijf waar het de ene dag rustig is en waar je geestdodend werk moet doen en de andere keer wordt je maar opgejaagd om een bepaald aantal karren leeg te krijgen,Bij mij werkt dat niet, ik wordt er geagiteerd van van onder druk moeten werken, pijn in mijn kop,agressie en rillingen in mijn benen, das toch niet normaal?
Werk niet zoveel in de week(12 uur) maar het moet wel leuk blijven en niet de dag daarna door het huis lopen stuiteren omdat je gestrest bent, hebben jullie dit ook?

12 uur is wel niet echt veel :p
en stress, ik wou dat ik dat had eerlijk gezegd.
deed marketing op hogeschool en dat lukte niet omdat ik te nonchalant ben.

zwaar fysiek werk lukt prima maar zie wel waar ik terecht kom :p
 
werk je wel brainiax of ben je momenteel tussen twee banen in?
hogeschool is best wel hoog, mijn advies blijf studeren tot je niet meer kan..
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik werk bij een bedrijf waar het de ene dag rustig is en waar je geestdodend werk moet doen en de andere keer wordt je maar opgejaagd om een bepaald aantal karren leeg te krijgen,Bij mij werkt dat niet, ik wordt er geagiteerd van van onder druk moeten werken, pijn in mijn kop,agressie en rillingen in mijn benen, das toch niet normaal?
Werk niet zoveel in de week(12 uur) maar het moet wel leuk blijven en niet de dag daarna door het huis lopen stuiteren omdat je gestrest bent, hebben jullie dit ook?

Klinkt een beetje als een burn-out tbh.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Nee hoor, maar de agressie, pijn, rillingen etc zijn allemaal wel dingen die je dan hebt;).
 

DeletedUser

Gast
Ik kan begrijpen dat je zo strest bij werk weken van 40 uur maar bbij 12 uur... meisje tog ik heb medeleiden met je.
Maar dat is nouw precies de reden dat ik nederland heb verlaten :) eerst mensen ontslaan en dan verwachten van de rest dat ze het wel even regelen.
 
Ik kan begrijpen dat je zo strest bij werk weken van 40 uur maar bbij 12 uur... meisje tog ik heb medeleiden met je.
Maar dat is nouw precies de reden dat ik nederland heb verlaten :) eerst mensen ontslaan en dan verwachten van de rest dat ze het wel even regelen.

ehhrr sorry maar ik ben geen meisje hoor
 

DeletedUser

Gast
ehhrr sorry maar ik ben geen meisje hoor

Misschien was dat sarcastisch bedoeld?! ( then stop acting like one... :p)

12 uur in de week.. kom op gast, dat is echt helemaal niets! (resteert nog 156 uur om volledig zen te zijn...)
Van hard werken raakt niemand gestrest en dit is juist goed voor een mens.
Denk dat het probleem vooral zit in hoe je zelf omgaat met het werk en eventuele werkdruk.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Alleen jammer dat het hoeveelheid uur dat je werkt niet helemaal bepaald hoeveel stress je hebt;). Er zijn veel studenten die met een burn-out doorwerken hoor, hoeveel uur je werkt heeft natuurlijk invloed maar is niet het enige wat zorgt voor een burn-out.
 

DeletedUser19689

Gast
Werk is geen ontspanning en ontspanning is geen werk. Kom op zeg, 12u per week werken, ik zit als student langer in de les op 2 dagen. Zelfs als het fysiek intensief arbeid is, is 12 u in een week echt peanuts. Er zijn mensen die veel harder moeten werken in slechtere omstandigheden. Ik zeg niet dat werken niet leuk mag zijn, maar verwacht niet dat het de tijd van je leven moet zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
JaP, dat jij dat (makkelijk) aankan betekent nog niet dat een ander dat zo gemakkelijk aan kan;). Als iemand al eenmaal op het randje zit is er maar een klein zetje nodig om ervoor te zorgen dat die problemen krijgt:p.
 

DeletedUser19689

Gast
Hij zegt, ik werk 12u per week. Als we zondag als een algemeen aanvaarde rustdag pakken, werkt hij gemiddeld 2u per dag (!). Dat betekend dus dat hij 2u per dag onder "druk" moet werken gemiddeld (wat al niet klopt want hij zegt zelf dat hij wel eens met zijn vingers zit te draaien maar soit). Als hij daarvan serieuze klachten ondervind, moet hij maar eens langs de huisarts/psycholoog gaan, dan moet je niet gaan klagen dat het te zwaar is want dat is larie en apekool.
 

DeletedUser9104

Gast
Het spijt me, maar 12 uur werken?
Ik studeer, ik zit in het oprichtend bestuur van een studievereniging. Alleen dat al is samen een full-time baan.
Laat staan dat ik daarnaast ook nog moet werken, om m'n kamer te betalen. Aangezien ik anders alleen maar zou reizen en studeren.

Ik mag niet zeuren, omdat ik mezelf dit aandoe, maar zeuren over de 12 uurtjes die je moet werken, dat die zo zwaar zijn. Dat gaat er bij mij niet in. En ik denk dat vele met mij hetzelfde zullen beamen.
 
Bovenaan