• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"Druk" op werk

DeletedUser24422

Gast
tja wat ik al zei het was de waan vd dag

Hoop ik voor je.
Ik sport minstens 3 uur per dag buiten het werk (niet dat ik veel werk, ben net gestopt met studeren) anders kan ik amper slapen..
Je moet een levenstijl ontwikkelen die je gewoon moet worden en werken hoort daar zeker bij.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Het spijt me, maar 12 uur werken?
Ik studeer, ik zit in het oprichtend bestuur van een studievereniging. Alleen dat al is samen een full-time baan.
Laat staan dat ik daarnaast ook nog moet werken, om m'n kamer te betalen. Aangezien ik anders alleen maar zou reizen en studeren.

Ik mag niet zeuren, omdat ik mezelf dit aandoe, maar zeuren over de 12 uurtjes die je moet werken, dat die zo zwaar zijn. Dat gaat er bij mij niet in. En ik denk dat vele met mij hetzelfde zullen beamen.
Zeg je terwijl je hele bericht een zeurbericht is x).
Zoals ik al zei, dat jij het nou eenmaal makkelijk aankan betekent niet dat een ander dat zo makkelijk aan kan:p.
 

DeletedUser9104

Gast
Zeg je terwijl je hele bericht een zeurbericht is x).
Zoals ik al zei, dat jij het nou eenmaal makkelijk aankan betekent niet dat een ander dat zo makkelijk aan kan:p.

Als ik echt zou zeuren, had ik aan 1 topic nog niet genoeg schat ;)
Het is meer om aan te geven dat ik met gemak een werkweek haal van ruim 50/60 uur. Het is niet bepaald leuk om mensen die 12 uur per week werken het als zwaar ervaren. Terwijl er genoeg mensen zijn, die veel meer werken
 

DeletedUser12506

Gast
Ik draai elke week gemiddeld 60 uur, kunt wel zeggen dat ik niet stil kan zitten.
Heb dan ook in die 25 jaar dat ik werk een eigen zaak op gebouwd met 70 werknemers en ben nu ook in het buitenland actief met een paar overname's.
En toch heb ik nog tijd om Grepo te spelen.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het de laatste tijd ook wel druk op het werk, het leven van een rockster klinkt misschien aangenaam, maar het is soms echt een hel. Zo moesten we gisteren bijvoorbeeld optreden, maar dan ben je gewoon al snel 2 uur bezig van te voren, om alles op te bouwen (soundchecken doen we niet, dat is voor watjes) en achteraf zijn er al die groupies. Ik ben dan echt gewoon helemaal gebroken. Het ergste is echter dat als we een album opnemen, sommige mensen dus gewoon andere substanties gebruiken dan ik. Dat gaat echt niet samen. Ik neem vaak iets om me een beetje op te peppen, anderen nemen dan weer iets waar ze rustiger van worden. Echt een ramp hoor!

Ik wou dat ik gewoon een baan van 9 tot 5 had in plaats van dat ik hier altijd maar moest werken.
 

DeletedUser24422

Gast
werk je wel brainiax of ben je momenteel tussen twee banen in?
hogeschool is best wel hoog, mijn advies blijf studeren tot je niet meer kan..

Ik doe nu regelmatig studentenjobs, nu ik nog het statuut heb van student en bijna geen belastingen moet betalen.
Bedoeling is volgend jaar vast te werken, en van de zomer ga ik waarschijnlijk bij een vuurwerkbedrijf werken.
Is naar het schijnt zwaar, maar het schuift veel dus zie dat wel zitten :p
 

DeletedUser12440

Gast
Ik werk 32 uur per week en dat is opzich geen probleem maar ik werk met best veel mensen met zware geestelijke en psygische stoornissen en daar word je soms wel een beetje agressief of geïrriteerd van.
 

DeletedUser

Gast
ik schaam me als ik weet dat jullie 50 tot 60 uur werken maar ik kan zelf helaas niet meer werken

Nergens voor nodig om je te schamen, Spartacus. Iedereen is anders.
Het klinkt voor mij wel herkenbaar. Ik werd vroeger ook opgefokt als ik een paar uurtjes moest werken. Ik hield het nergens echt lang vol. Ik ben dan ook met grote regelmaat langere tijd werkloos geweest, da's een logisch gevolg. Ik heb ook banen gehad waar ik langere tijd minimaal 40 uur per week werkte. Daarvan ging ik helemaal over de rooie en dat was slecht voor mijn gezondheid.

Bij toeval, nou ja toeval, gewoon gedaan waar ik zin in had om mijn energie in te steken, ben ik kleine zelfstandige geworden. Nu zegt het aantal uren werk per week me niet zoveel aangezien het geen grote belasting is, ik mijn eigen tijden kan bepalen en directe stress zelden voorkomt.

Probeer je eigen weg te vinden, Spartacus, en laat je niet gek maken door de normen en waarden van anderen. Zo normaal zijn die normen en waarden namelijk helemaal niet.
 

DeletedUser21450

Gast
Wat ik een beetje jammer vind, zijn de negatieve reacties over de gewerkte aantal uren, maar wel begrijpelijk.
Iemand die bijvoorbeeld bij 12 uur werk deze klachten ondervind zal, als er niks verandert, dan ook nooit een full time baan aankunnen.

Ieder mens is anders, van lichaam, gezondheid en geest.

Als je het probleem werkelijk wilt oplossen lijkt het mij dan ook vele malen verstandiger om langs te gaan bij een huisarts/psycholoog, zij hebben ook weet van jouw gezondheid.
Je geeft zelf aan dat je een WSW indictie hebt? Als het goed is heb je daar dan ook een werk begeleider, praat met hem of haar over je problemen die je ervaart.
Misschien verstandig om eens te kijken of vrijwilligers werk (tijdelijk) niet iets voor jou is. Dan heb je veel minder werk druk en kun je ook verschillende werkzaamheden uitproberen en kijken wat beter bij je past. En dan kun je kijken of je daar misschien iets meer mee kunt.

Zelf zit ik geheel zonder (betaald) werk en al voor lange tijd helaas. Ik heb gewerkt bij een grondverzet/wegenbouw bedrijf en maakte daar ook veel uren (40-80 uur). Maar nu dus 0 omdat ik rugklachten heb.
Wel doe ik momenteel aan vrijwilligers werk, om te kijken wat ik aan kan en wat ik leuk vind en waar ik misschien in de toekomst wel weer iets mee kan, gezien ik noodgedwongen ander werk moet gaan doen.

In iedergeval succes en sterkte er mee, misschien dat je er iets mee kunt.
 

DeletedUser

Gast
Anti-depressiva is dan ook gruwelijke rommel waar je nooit meer vanaf komt. Gewoon niet aan beginnen.
 
Bovenaan