• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Een aantal vraagjes

DeletedUser27102

Gast
Een aantal zaakjes die ik niet op de wiki kan vinden:

Vanaf welk aantal punten verspring het aantal heldenmunten?

Wat is de formule voor het berekenen van het minimale aantal inwoners dat je moet meesturen met een aanval?

Is het mogelijk om de font die grepolis gebruikt bij zijn events ergens te vinden en zelf te gebruiken (en die 2de vond die je ziet staan bij die wereldwonderen enzo)?

Battle_of_troy_logo.png


Easter_logo.png

Wiki_logo_assassins.png

1f5f11652c.png

0f79cbc193.png

frae.png

CW.png

3Gamma.png

4Delta.png

5Epsilon.png

6Zeta.png

7Eta.png

8Theta.png

9Iota.png

Een vraagje die niets met de wiki heeft te maken:

Is het mogelijk om ergens (waar?) een topic te maken waar we een lijst opstellen met de zaken die we toegevoegd of aangepast willen zien aan de app zodat we dat lijstje dan gewoon kunnen laten opsturen naar Innogames?
(Want bij ideeën en suggesties werkt dit echt niet, teveel spelers die gewoon nee stemmen omdat ze de app haten, omdat ze zin hebben, omdat ze niet gebruik maken van de app,..)
Graag zou ik dus een topic willen hebben waar we samen kunnen zitten met spelers die wel degelijk willen werken aan de app.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dorremans

Mentor
Is het mogelijk om ergens (waar?) een topic te maken waar we een lijst opstellen met de zaken die we toegevoegd of aangepast willen zien aan de app zodat we dat lijstje dan gewoon kunnen laten opsturen naar Innogames?
(Want bij ideeën en suggesties werkt dit echt niet, teveel spelers die gewoon nee stemmen omdat ze de app haten, omdat ze zin hebben, omdat ze niet gebruik maken van de app,..)
Graag zou ik dus een topic willen hebben waar we samen kunnen zitten met spelers die wel degelijk willen werken aan de app.

Oej het eerste wat er moet komen is dat de anti-timing regel niet werkt als je op de app zit. Het is al moeilijk genoeg om met de app te timen!
 

DeletedUser23442

Gast
Een aantal zaakjes die ik niet op de wiki kan vinden:

Vanaf welk aantal punten verspring het aantal heldenmunten?

https://wiki.nl.grepolis.com/wiki/Eilandopdrachten#Een_eilandopdracht_krijgen
Wanneer je een eilandopdracht krijgt, wordt bepaald door je score. De interval is verdeeld in 3 categorieën:

Score Interval
≤10000 punten Iedere 2 uur
10001 - 50000 punten Iedere 4 uur
>50000 punten Iedere 8 uur
De opdrachten hebben ieder een moeilijkheidsgraad, deze is in 9 categorieën verdeeld:

Score Level
≤300 punten Level 1
301 - 600 punten Level 2
601 - 1000 punten Level 3
1001 - 2000 punten Level 4
2001 - 3500 punten Level 5
3501 - 6000 punten Level 6
6001 - 9000 punten Level 7
9001 - 13000 punten Level 8
>13000 punten Level 9

Op de momenten dat het aantal uren tot een opdracht verandert wordt ook het aantal helden munten meer.
Respectievelijk zijn dat vgm 2, 4 en 8 heldenmunten?

Wat is de formule voor het berekenen van het minimale aantal inwoners dat je moet meesturen met een aanval?

Dit is altijd 3% van het aantal gebouwde troepen (in inwoners).

Eenheden die nog gerekruteerd worden tellen dus nog niet mee.

Een vraagje die niets met de wiki heeft te maken:

Is het mogelijk om ergens (waar?) een topic te maken waar we een lijst opstellen met de zaken die we toegevoegd of aangepast willen zien aan de app zodat we dat lijstje dan gewoon kunnen laten opsturen naar Innogames?
(Want bij ideeën en suggesties werkt dit echt niet, teveel spelers die gewoon nee stemmen omdat ze de app haten, omdat ze zin hebben, omdat ze niet gebruik maken van de app,..)
Graag zou ik dus een topic willen hebben waar we samen kunnen zitten met spelers die wel degelijk willen werken aan de app.

Of zo'n topic mag ga ik niet over, maar alles wat je bedenkt mag je in ieder geval naar mij opsturen via pm/skype (jaspenia) dan zal ik het verzamelen
 

DeletedUser26399

Gast
Nog eentje, om Hydra's sterker te maken heb je Heroïsche kracht nodig, om ze te stoppen bij een aanval echter Zeestorm, kan dit aangepast worden, nu is INNO erg slecht bezig. Verwarring dat ze als land tellen ok, maar niet dubbel hé.
 

DeletedUser27183

Gast
Nog eentje, om Hydra's sterker te maken heb je Heroïsche kracht nodig, om ze te stoppen bij een aanval echter Zeestorm, kan dit aangepast worden, nu is INNO erg slecht bezig. Verwarring dat ze als land tellen ok, maar niet dubbel hé.
Dit slaat echt nergens op
als jij de Griekse oudheid kent weet je ook dat de Hydra een heel speciaal Myth. dier is wat zowel op het LAND als in de ZEE leefde dus dat de spreuken gemengd zijn is dan ook niet zo vreemd!

Ik ben het met je eens dat de wiki op dit punt aangepast dient te worden die is hier niet duidelijk in!
 

DeletedUser7531

Gast
Op grepo staat de hydra bij zeeeenheden, niet bij landeenheden. Zou dus gwn wind ipv heroische moeten zijn.
 

DeletedUser20232

Gast
Een aantal zaakjes die ik niet op de wiki kan vinden:
Is het mogelijk om de font die grepolis gebruikt bij zijn events ergens te vinden en zelf te gebruiken (en die 2de vond die je ziet staan bij die wereldwonderen enzo)?
Het font heeft wat weg van Times New Roman. Er is wat verschil in de letters 'G', 'R', 'P' en 'S'.
De 'O' van Grepolis is hoogstwaarschijnlijk een glyph.
Times New Roman, zit normaal bij je standaardlettertypen.
 

DeletedUser27102

Gast
Het font heeft wat weg van Times New Roman. Er is wat verschil in de letters 'G', 'R', 'P' en 'S'.
De 'O' van Grepolis is hoogstwaarschijnlijk een glyph.
Times New Roman, zit normaal bij je standaardlettertypen.
Bedankt!

Ik zal er eens naar kijken :)
 

DeletedUser28108

Gast
wat kun je doen tegen een veroovering op je eenigste stad????

gelieve snel reactie

Een aantal zaakjes die ik niet op de wiki kan vinden:

Vanaf welk aantal punten verspring het aantal heldenmunten?

Wat is de formule voor het berekenen van het minimale aantal inwoners dat je moet meesturen met een aanval?

Is het mogelijk om de font die grepolis gebruikt bij zijn events ergens te vinden en zelf te gebruiken (en die 2de vond die je ziet staan bij die wereldwonderen enzo)?
Battle_of_troy_logo.png


Easter_logo.png

Wiki_logo_assassins.png

1f5f11652c.png

0f79cbc193.png

frae.png

CW.png

3Gamma.png

4Delta.png

5Epsilon.png

6Zeta.png

7Eta.png

8Theta.png

9Iota.png

Een vraagje die niets met de wiki heeft te maken:

Is het mogelijk om ergens (waar?) een topic te maken waar we een lijst opstellen met de zaken die we toegevoegd of aangepast willen zien aan de app zodat we dat lijstje dan gewoon kunnen laten opsturen naar Innogames?
(Want bij ideeën en suggesties werkt dit echt niet, teveel spelers die gewoon nee stemmen omdat ze de app haten, omdat ze zin hebben, omdat ze niet gebruik maken van de app,..)
Graag zou ik dus een topic willen hebben waar we samen kunnen zitten met spelers die wel degelijk willen werken aan de app.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27102

Gast
Hallo daar!

Je zal sneller antwoord krijgen als je zelf een topic aanmaakt. Maar je stad is nu vast al weg..
smiley_emoticons_daumendreh2.gif
 

DeletedUser27102

Gast
Score Interval
≤10000 punten Iedere 2 uur
10001 - 50000 punten Iedere 4 uur
>50000 punten Iedere 8 uur
De opdrachten hebben ieder een moeilijkheidsgraad, deze is in 9 categorieën verdeeld:
Engelse wiki
a02b4433f4.png

Onze wiki
68f6f5f15a.png

Welke is correct?
 

DeletedUser27852

Gast
Engelse wiki
a02b4433f4.png

Onze wiki
68f6f5f15a.png

Welke is correct?

Het ziet er naar uit dat de Engelse wiki nog de oude interval aanhoud, sinds de update waarbij de beloningen voor de eilandopdrachten veranderden is ook de interval gewijzigd.

Kortom, de Nederlandse wiki heeft de meest actuele informatie betreffende de eilandopdrachten, wat zijn wij toch vooruitstrevend
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
 

DeletedUser10470

Gast
Volgens mij kloppen beide niet, maar ik kan het mis hebben :p

< 10.000 punten: Iedere 2 uur
10.000 - 50.000 punten: Iedere 4 uur
50.000 - 250.000 punten: Iedere 8 uur
> 250.000 punten: Iedere 16 uur

Zo dacht ik in ieder geval dat het na de laatste update zat.
 
Bovenaan