• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goedgekeurd (Een oplossing voor) het probleem dat tta heet

Ben je voor of tegen dit idee?

• Voor

Stemmen: 32 91,4%
  • Tegen

Stemmen: 3 8,6%

• Totaal aantal stemmers
    35
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspenia

Mentor
Het probleem
Iedereen kent het helaas wel. Boze spelers die hun woede uiten door andere spelers te pesten door middel van terugtrekaanvallen, het liefst diep in de nacht, zodat hun app voor niets afgaat.
Over het algemeen wordt dit gelukkig wel al voorkomen door afspraken tussen allianties onderling, maar helaas is niet altijd iedereen hiertoe bereid. E er hoeft maar 1 dwaas te zijn die het toch doet om er last van te hebben. Het is dus tijd (eigenlijk al erg laat, dus echt de hoogste tijd) om deze onzin onmogelijk te maken.

Welke oplossingen niet werken
-tta's verbieden. Want het is onmogelijk te controleren/bewijzen wanneer een aanval teruggehaald wordt met een normale reden of met voorbedachten rade
-het terugtrekken van verstuurde aanvallen onmogelijk maken. Hiermee maak je cruciale spelonderdelen zoals backsnipen en timen onmogelijk
-de app(meldingen) afschaffen. Ondanks dat appspelers natuurlijk al voordelen genoeg hebben is de app een bewust toegevoegd en onmisbaar spelonderdeel geworden. (Ondanks dat ik weet dat mensen hem graag kwijt zouden zijn, maar dat zit er niet in)
-de speler maar gewoon zn appmeldingen uit laten zetten. Dat is simpelweg geen oplossing

Voorstel voor een oplossing die wel werkt en haalbaar is
-De tijd dat je een aanval kan terughalen verkorten van 10 minuten naar bijvoorbeeld 1 of 2 minuten (evt 5)
-app pas melding laten geven als de aanval 1 of 2 (of 5) minuten onderweg is en dus niet meer terug kan worden gehaald.
-om te voorkomen dat dit ten koste van je reactietijd gaat die soms al (te) kort is
A* óf de minimum reistijd herzien zodat je (onafhankelijk van de wereldsnelheid) altijd een minimum aantal minuten de tijd blijft hebben om te reageren nadat je app af is gegaan.
Dan verandert er dus alleen iets voor aanvallen naar je dichtsbijzijndste buren zodat je na een appmelding nog steeds gewoon dezelfde tijd hebt om in te grijpen

B* óf instelbaar maken of je de melding direct wilt krijgen of met deze vertraging zodat wie die reactietijd wil houden deze kan houden en wie ttas wil voorkomen dit kan aanzetten

- tot slot is het sws handig om in de appmelding vermelden wie de aanvaller is om stiekemerts te kunnen betrappen waarmee je de drempel om een tta te doen verhoogt.

Dus
Vind je dit een goed idee of juist niet? (En waarom!!)

Zie je meer in A of in B?

Heb je een alternatief nog veel beter idee om tta's tegen te gaan?

Laat het gerust weten hieronder...

Specifieke spelers uit kunnen sluiten van app-meldingen zou echt al enorm schelen.
Dat gaan ze toch nooit toevoegen..
Ben er wel mee eens, maar welke ik echt veel handige vind dat weet ik niet.
Heb er zelf niet zo super veel last van, meestal omdat ik het kan oplossen met zijn ally...

Vindt het plaatsen van een spelersnaam (of in ieder geval vanuit welke stad je wordt aangevallen, wat je kunt herleiden naar een speler) wel een goed idee.
We moeten namelijk niet bepaalde spelonderdelen willen veranderen, alleen omdat 1 element ervan leidt tot irritaties wat verder los staat van hoe het spel technisch in elkaar is gezet

Ik denk dat in de community genoeg spelers eensgezind tegen TTA's zijn, dus als Innogames daarop in kan spelen (en dus een spelers/stadsnaam bij de aanvaller plaatst) en het spel verder ongewijzigd laat, haal je de meeste TTA-losers er wel uit

Gewoon op Hyperborea gaan spelen, daar gebeurt dat niet.

Los daarvan natuurlijk wel een probleem, zowel A als B en spelersnaam toevoeging zijn redelijke verbeteringen.

Mijn tip voor slachtoffers: zet de app gewoon voor onbepaalde tijd uit. Kost het de TTA-losers tijd en moeite, slaap/werk jij lekker. Stadje of wat verliezen is minder pijnlijk dan TTA's.

Ik ben voor, voor de implementatie van meer opties voor het alarmpje. Je punten vind ik zeker ergens op slaan. Maar er is 1 ding wat ik niet begrijp, waarom zegt iedereen dat app spelers een voordeel hebben? Heb het spel lang niet gespeeld dus zal een hoop veranderd zijn, maar ik vind die app ongelovelijk onhandig etc etc. Een eventueel antwoord hierop kan in een PM ofzo, hoeven we hier niet off topic te raken.

Ik ben voor, voor de implementatie van meer opties voor het alarmpje. Je punten vind ik zeker ergens op slaan. Maar er is 1 ding wat ik niet begrijp, waarom zegt iedereen dat app spelers een voordeel hebben? Heb het spel lang niet gespeeld dus zal een hoop veranderd zijn, maar ik vind die app ongelovelijk onhandig etc etc. Een eventueel antwoord hierop kan in een PM ofzo, hoeven we hier niet off topic te raken.
Ik zal er even in het topic uitleg over geven zodat het voor andere spelers ook duidelijk is;
Over het algemeen houdt de term "app-spelers" niet in dat spelers alleen de app gebruiken, maar meer dat spelers de app aan hebben staan wanneer ze niet achter de PC zitten. Dit houdt dus in dat ze, boven het PC gebruik, ook permanent op de app reageren, inclusief momenten dat ze oorspronkelijk niet met Grepolis bezig waren.
Bijvoorbeeld: Wanneer je aan het slapen/douchen bent en de app af hoort gaan.
Spelers die hier "misbruik" van maken sturen dan TTA"s met alleen het doel om iemand wakker te maken, aangezien de aanval meteen wordt teruggetrokken is het niet mogelijk de persoon te identificeren en/of bewijs te fabriceren.

Ik tegen dit voorstel, om meerdere redenen:

1. 80% of meer van de TTa's die ik krijg zijn signalen van allygenoten dat ik online moet komen om ergens te helpen met OS, aanval oid. Een vertraging op de melding lijkt mij om die reden niet wenselijk.
2. De tweede reden is meer een pricipiële reden: de app is al te uitgebreid, vervangt bijna de browser versie. Nog ff en dan kan je met de app meer dan met de browser.... geen goede ontwikkeling vlgs mij.
3. TTa's zijn, voor sommigen helaas, anderen vinden ze juist nuttig een onderdeel van het spel, een strategie die ingezet kan worden om de tegenstander te ontregelen. Ik snap dat het niet leuk is als het je overkomt, maar als we alles wat niet leuk is uit het spel halen blijft er niet veel over (bijvoorbeeld: ik vind het ook niet leuk als er een stad van mij of van mijn alliantie wordt veroverd, zeker niet als dat 's nachts gebeurd, gaan we dat ook verbieden?).
4. Het doorvoeren van dit voorstel gaat weer ontwikkeltijd kosten, tijd die afgaat van bv noodzakelijke bugfixes, het ontwikkelen van een wel leuk eindspel enz. Laat Inno zich daarop richten aub.

Als laatste, Jaspenia begon het voorstel met: "Boze spelers die.....". Heel misschien is er in het voorstel een optie C mogelijk? Namelijk spelers niet boos maken. Hoe? Gewoon wat eerlijker gaan spelen en je wat minder arrogant gedragen. Ik denk dat dat heel wat TTa's scheelt.

Ik denk dat je het karakter van een loser die TTA doet omdat die een stad verliest niet kan veranderen
Zo een persoon is al verloren

1. 80% of meer van de TTa's die ik krijg zijn signalen van allygenoten dat ik online moet komen om ergens te helpen met OS, aanval oid. Een vertraging op de melding lijkt mij om die reden niet wenselijk.
2. De tweede reden is meer een pricipiële reden: de app is al te uitgebreid, vervangt bijna de browser versie. Nog ff en dan kan je met de app meer dan met de browser.... geen goede ontwikkeling vlgs mij.
3. TTa's zijn, voor sommigen helaas, anderen vinden ze juist nuttig een onderdeel van het spel, een strategie die ingezet kan worden om de tegenstander te ontregelen. Ik snap dat het niet leuk is als het je overkomt, maar als we alles wat niet leuk is uit het spel halen blijft er niet veel over (bijvoorbeeld: ik vind het ook niet leuk als er een stad van mij of van mijn alliantie wordt veroverd, zeker niet als dat 's nachts gebeurd, gaan we dat ook verbieden?).
4. Het doorvoeren van dit voorstel gaat weer ontwikkeltijd kosten, tijd die afgaat van bv noodzakelijke bugfixes, het ontwikkelen van een wel leuk eindspel enz. Laat Inno zich daarop richten aub.

Als laatste, Jaspenia begon het voorstel met: "Boze spelers die.....". Heel misschien is er in het voorstel een optie C mogelijk? Namelijk spelers niet boos maken. Hoe? Gewoon wat eerlijker gaan spelen en je wat minder arrogant gedragen. Ik denk dat dat heel wat TTa's scheelt.
1: Volgens het idee kun je zelf instellen of je een vertraging wilt of niet, mogelijk dat je hier iets mee kunt.

2: Zucht.

3: tta's zijn geen strategie. Het is puur een pestmiddel of een manier om frustratie te uiten. Als het ook maar ergens als strategie gebruikt wordt is dat vanwege het enorme gebrek aan kwaliteiten van de speler die de tta's gebruikt.

4: Aangezien Inno zich niet op een leuk eindspel oid gaat richten, is er voldoende tijd voor. Bovendien moeten ze daar ook een beetje aan het werk blijven, dus er kunnen best suggesties bij.

Als laatste, dat gaat nogal lastig. Kijk bijvoorbeeld naar je eigen alliantie, waar een dusdanige hoeveelheid kansloze pubers zit die om het minste of geringste boos worden. Tja, dan houdt het snel op.

Jaspenia

Mentor

Er zijn genoeg alternatieve manieren te bedenken om je allygenoten "op te piepen".
Dus dat dat dan door een tta niet meer/ minder goed kan klopt, maar lijkt me geen ramp als het intussen zoveel problemen oplost

Dit voorstel is om een functie waarmee je nu mensen kunt 'pesten' weg te nemen. Verder maakt het de app opzich op geen enkele manier beter/functioneler dan de browserversie, dus dat lijkt me geen probleem.

Daarnaast ben ik het überhaupt niet met je eens dat dat een probleem zou zijn, ik denk dat als grepo in de appversie volledig gespeeld zou kunnen worden dit enkel positief zou zijn voor de populariteit van het spel, en dus het aantal spelers. Maargoed, daar gaat het hier niet om

3. TTa's zijn, voor sommigen helaas, anderen vinden ze juist nuttig een onderdeel van het spel, een strategie die ingezet kan worden om de tegenstander te ontregelen.
Tta's zijn géén strategie. Tta's zijn een laf wraakmiddel van mensen die met normale speltacktieken niets kunnen bereiken en daarom maar gaan pesten.
Het enige wat je er nu tegen kan doen is het terug gaan doen totdat eindelijk de andere partij inziet hoe idioot het is en er gezamelijk afgesproken kan worden om dat maar niet meer te doen. Lekker strategisch?!?!?!?!?

Ik snap dat het niet leuk is als het je overkomt, maar als we alles wat niet leuk is uit het spel halen blijft er niet veel over (bijvoorbeeld: ik vind het ook niet leuk als er een stad van mij of van mijn alliantie wordt veroverd, zeker niet als dat 's nachts gebeurd, gaan we dat ook verbieden?).
Dit is niet eens een argument maar een drogrede, dus hoef ik denk ik niet echt op in te gaan verder.

Bugfixes duren toch al eindeloos en dat nieuwe eindspel komt er toch niet, dus daar zijn heus wel wat uurtjes te vinden om dit soort problemen aan te pakken.
Zeker omdat die spelverziekende pestmanieren die er bestaan, waarvan dit een van de belangerijkste is, veel meer mensen wegjagen dan één (of een heleboel) (eindeloze) bugs mag dat best wel prioriteit krijgen.

In 100% van de gevallen waarbij spelers niets anders meer weten te doen dan tta's ligt dit probleem toch echt bij de tta'ende speler die gefrustreerd is en niet tegen zijn verlies kan, en niet bij de spelers die zoveel beter zijn in het spel dat de tegenstanders zich genoodzaakt voelen om te gaan tta'en.

Verder is 'eerlijker' spelen altijd een goed idee, voor het geval er mensen zijn die nog niet 100% eerlijk spelen en dus nog omhoog kunnen daarin. En daaronder versta ik dan dus ook het niet gebruiken/misbruiken van tta's zolang dit nog kan en het niet ongefundeerd valselijk beschuldigen wanneer je tegenstanders gewoon beter zijn dan jij ooit zult worden

Laatst bewerkt:
Tegen, TTA zijn onderdeel van het spel, ja je kunt ze misbruiken maar je kunt ze ook gebruiken. Als er door diverse spelers TTA afgestuurd worden op 1 stad dan heb je kans dat de stadhouder om OS vraagt voor die stad want via de app kreeg hij meldingen dat hij daar aangevallen zou worden (helm der onzichtbaarheid op de aanval levert een zelfde effect op). Als je dus met een paar spelers op die manier OS naar stad A kunt lokken dan kun je vervolgens misschien stad B wel aanvallen en tegen minder/geen deff aanlopen.

En ja, je kunt er mensen in de nacht mee zieken maar is een lading nachtelijke aanvallen die net na de NB aan komen niet eenzelfde iets? Daarmee haal je ook iemand uit zijn slaap als je geluk hebt. Dus dan kunnen we de nachtelijke aanvallen ook net zo goed afschaffen. En wat te denken van de nachtelijke havenchecks om te kijken waar spelers hun VS stallen in de nachtelijke uren? Gaan we die ook verbieden?

Wat vaak het geval is bij dit soort dingen is dat als je degene die het doet op eenzelfde manier terug gaat pakken dat men er dan vanzelf wel mee gaat stoppen. En als iemand in de nacht TTA bij jou doet en je bent er achter wie het was.... die persoon moet ook een keer slapen

Status
Niet open voor verdere reacties.