• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

EHEC bacterie

DeletedUser5716

Gast
Stelling:
Ik ben bang voor de EHEC-bacterie.....

Geef hier uw mening over deze vrij onbekende bacterie die de laatste weken in het nieuws de meeste wetenschappers bezig heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: EHEC bacterie

Ik eet vrolijk komkommers, ik ben dus niet bang.
Pluisjen, meende je die vraag? :p

DeletedUser

Gast

Ik volg het nieuws niet zo. Veel te negatief, slecht voor mijn humeur.

DeletedUser

Gast

ach, wat boeit het ook, eet je geen groeten ben je ongezond en kan je sterven, eet je wel groenten ben je wel gezond en kan je nu nog sneller sterven

mijn groenten komen vanuit mijn eigen moestuin, dat is tegenwoordig nog de enige manier om zeker te weten dat er niets mee gebeurt is, dus ik heb er geen schrik voor.

@ pluisjen EHEC is een dodelijke variant van een bacterie die op alle groenten zit, gelukkig zit EHEC niet op alle groeten, het is alleen nog maar gevonden in 1 duits bedrijf dat groentenscheuten kweekt.

DeletedUser

Gast

Gelukkig in duitsland en niet bij ons ...(Niet gemeen bedoeld)

DeletedUser

Gast

Omg hoe kun je een vraagteken neerzetten achter een stelling?

DeletedUser5716

Gast

Omg hoe kun je een vraagteken neerzetten achter een stelling?

Offtopic en irrelevante informatie... oh je bent verbannen....

in België en Nederland is het ook al aangetroffen, maar via import van dat duits bedrijf.

In bedrijven in Nederland is een andere variant van de EHEC aangetroffen, het betreft niet de variant die in Duitsland tot meer dan 30 overleden personen heeft geleid. Het andere probleem is dat er bij zeker 100 slachtoffers blijvende nierschade is ontstaan, deze behoren na hun ziekte tot de personen die geregistreerd worden voor niertransplantatie.

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast

Wat ik laatste keer mee kreeg van het nieuws. Dat het om een KomKommer ging, die in noord Duitsland groeide bij een boeren bedrijf.

Hier hadden naar onderzoek volgens mij niks gevonden.
En ik ben er niet bang voor.

Eet toch weinig komkommer tot geen:p

DeletedUser

Gast

EHEC is familie van de ESBL-bacterie waar meer dan 90% van alle kip die we eten mee besmet is, die bacterie hebben is niet zo zeer een probleem, voorkomen doe je het ook bijna niet of je moet ergens op d zuidpool een kuil graven, maar wat triggert de bacterie om actief te worden en hoe kun je dat eventueel voorkomen cq bestrijden. Angst voor dergelijke bacterien moet je niet hebben, dan ontneem je je zelf de lol van het leven ;)

Bovenaan