• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Eilandnamen

Voorstel
De mogelijkheid geven alliantieleiders eilanden een naam te geven die alleen zichbaar is voor de alliantie. Die naam komt dan te staan in de BB-code in plaats van het nummer van het eiland.

Details
Jullie kennen het allemaal wel, je begint op een wereld en niemand heeft precies door wie waar zit en welke eilanden interessant zijn voor uitbereiding of eventuele gevaren. Nu heeft Grepolis al de handige functie om eilandnummers in BB-codes in te voeren waarna je erop kan klikken en dan vlieg je direct naar een eiland. Maar als je begint (en eigenlijk in alle fases van het spel) komt het regelmatig voor dat je meer dan 1 eiland naar iemand door wilt sturen waardoor die persoon op elk eiland apart moet klikken en er naartoe moet vliegen om vervolgens weer het bericht te openen om naar de volgende te vliegen. Vergeet neit dat de persoon die het bericht stuurt eerst naar al die eilanden moet gaan en de bb codes moet kopieeren en plakken. Dit vind ik persoonlijk altijd zeer onhandig. Nu dacht ik, zou het niet handig zijn om de eilanden een naam te kunnen geven?
Dit word natuurlijk moeilijk, want wie bepaald hoe eilanden gaan heten en word het dan geen dikke spam met domme eilandnamen over de hele wereld? Ik dacht, misschien kunnen alleen de leiders van allianties via een speciaal recht eilanden een naam geven waardoor je via de BB codes alleen die naam in hoeft te typen en dan krijg je direct het eiland dat je wilt. Hiermee kost het een leider of speler die een eiland duidelijk wilt maken aan een medespeler minder tijd, maar ook de ontvanger van het bericht zal na de eerste keer naar eiland "Bravo" ook wel door hebben welk eiland het is en niet nog 10 keer naartoe vliegen bij berichtjes van anderen.

Misbruikpreventie

Ik zou niet weten hoe.

Plaatjes/voorbeelden
Heb ik niet, kan ik eventueel wel maken.

Samenvatting
Mijn idee moet ingevoerd worden om het coordineren van alliantiedoelen en massa-aanvallen makkelijker te maken voor organisatoren en spelers.

Laatste checklist
Is je idee niet al eerder voorgesteld? Heb je de zoekfunctie gebruikt? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en niets gevonden
Is je idee haalbaar? Brengt het niet een te grote verandering toe aan het spel? Als je persoonlijk de vlag van iedere speler een andere kleur kan geven, moeten eilandnamen geen probleem zijn.

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Ik snap het probleem en zelf ondervind ik ook vaak last van de huidige nummeringen van eilanden. Mensen die een grootschalig stichtplan op poten zetten ter voorbereiding van de WW mogen hun job hebben...
Alleen snap ik de oplossing niet goed: dus een leider van een alliantie geeft de eilanden een naam? Ik denk dat je dat even verder moet uitwerken of uitleggen:

Hoe verloopt dan de communicatie over de grenzen van een alliantie heen? Dat is mijn voornaamste vraag. BG's moeten op een gedeeld forum ook een eiland kunnen zien, hoe zit dat in elkaar?
Begrijp ik het goed dat elke alliantie een andere naam kan geven aan eenzelfde eiland? Op één of andere manier klinkt dat heel erg chaotisch.

Okay dus het benoemen werkt eigenlijk net als het benoemen van je steden. De personen binnen een alliantie met het recht eilanden te noemen kunnen dubbelklikken op het nummer van een eiland en geven het eiland een andere naam. Vanaf dat moment zal net als bij steden de naam van het eiland veranderen, alleen dit is exclusief voor alliantie leden.
Deze naam geld alleen binnen een alliantie net als de kleurtjes die je persoonlijk aan spelers/allianties kan geven of automatisch komen als je een alliantie joint of BG aan gaat. Chaotisch lijkt het me daarom niet, want ik heb dr geen last van als jij alle allianties een kleur geeft en ik geen enkele. Het is exclusief voor een alliantie.

Je zou eventueel net als met reserveringen de optie kunnen maken om de namen te delen met BG's maar dan word het moeilijk als BG's een eiland al benoemd heeft aangezien dan een van de twee dan de naam van het eiland op moet geven.

Okay dus het benoemen werkt eigenlijk net als het benoemen van je steden. De personen binnen een alliantie met het recht eilanden te noemen kunnen dubbelklikken op het nummer van een eiland en geven het eiland een andere naam. Vanaf dat moment zal net als bij steden de naam van het eiland veranderen, alleen dit is exclusief voor alliantie leden.
Deze naam geld alleen binnen een alliantie net als de kleurtjes die je persoonlijk aan spelers/allianties kan geven of automatisch komen als je een alliantie joint of BG aan gaat. Chaotisch lijkt het me daarom niet, want ik heb dr geen last van als jij alle allianties een kleur geeft en ik geen enkele. Het is exclusief voor een alliantie.

Je zou eventueel net als met reserveringen de optie kunnen maken om de namen te delen met BG's maar dan word het moeilijk als BG's een eiland al benoemd heeft aangezien dan een van de twee dan de naam van het eiland op moet geven.
Ok lijkt misschien niet chaotisch maar is wel zwaar voor de servers waar grepo NL op draait
Maar als ze goeie servers hebben ben ik voor

Je kan stadsnamen toch ook elk noemen hoe je het zelf wilt? Alleen dit word net als vijanden en BG's persoonlijk per alliantie

Of als je hele eiland of toch een percentage van het eiland bezit dat ke dan naam kan veranderen en dat de rest het ook kan zien