• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Einde aan spamstadsnamen

DeletedUser13002

Gast
Beste,

Op voorhand wil ik graag zeggen dat ik voornamelijk spreek over de situatie op opstand werelden, houd dat in je achterhoofd terwijl je dit leest. Ik weet niet of het bij belegering ook een excessief probleem is, maar op opstand in ieder geval wel.

Zoals u allen heeft ervaren, is afgelopen jaren de intensiteit van fakes in een hoog tempo toegenomen, dit heeft er zelfs toe geleid dat er meerdere spelers een ban hebben ontvangen voor §9) Fair Play en/of §6) Bugs. Mijn voorstel is om hier een einde aan te maken door simpelweg het hele spamfeest te voorkomen.

Hoe wil ik dit gaan doen? Om hierachter te komen moeten we eerst achterhalen wat die spamaanvallen nou zo effectief maakt. Daarvoor, zie voor je deze hypothetische situatie.

Speler 2 krijgt aanvallen binnen van Speler 1 en dit ziet er als volgt uit:

JrUKGdhx3edXluxl0gymmxHhDyNTqv_gj9dISkk2Ju-2caM5KZhqVD9hCPgxYKKMNzvayJ5BCKWbttWEoo71jBUskbuJ7EOdV-47p63_fwnRejEwU5QA5TDkrSVloza5fZ3302tZ

Hierin is direct zichtbaar dat het meerdere aanvallen zijn uit 1 stad. Dit betekent dat jij als speler maar 1x wijsheid hoeft in te zetten en er vanuit kan gaan dat de andere steden geen volle aanvallen zijn en dus daarmee rekening kan houden.

Echter in de situatie die tegenwoordig veel voorkomt is dit anders, namelijk:

6oAQ1shfSdvZEn99ZQBHSgeVwO9HlU41yCPWoAr-O948UqzzSkG459aXPd-_tfYgmRuYvQa-tW7L9kKDGcySfX6ZTqgCkheNGvd2jAid-Up4kzFkVCzQ-vPCzvGvdSDUhX1GnbD8

In dit geval is het voor de aangevallen speler bijna onmogelijk om alle steden uit elkaar te houden en zal hierdoor elke stad moeten checken door te kijken naar de bb code. Maar dat is het niet alleen. Die namen lijken zoveel op elkaar dat, als er aanvallen bijkomen of weggaan, je helemaal geen idee meer hebt wat je aan het doen bent. Als je dan kan nagaan dat deze lijsten soms wel oplopen tot 300-500 van zulke stadsnamen, dan ben je als speler eigenlijk volkomen kansloos hoe vaardig en ervaren je ook bent.

Nu we weten waarom spamaanvallen zo effectief zijn, is mijn voorstel om het probleem aan te pakken bij het begin. Op het moment dat je het verbiedt om stadsnamen te hebben die zo identiek zijn aan elkaar, dat ze niks zeggend zijn zoals: iïiiïiiiiïi of IlllIIlllllIIIlllII of XOX0XOXO. Dan is het voor spelers veel minder aantrekkelijk om te spammen, dit zal resulteren in meer “fair play” en minder bans(en in mijn optiek ook meer plezier maar dat is subjectief).

Innogames heeft al een systeem in werking waarin het verboden is om een stadsnaam als “Nagakute” te gebruiken omdat daar “kut” in voorkomt. Zij kunnen simpelweg een paar regels toevoegen die het verbieden om bepaalde toetsencombinaties te gebruiken meerdere keren in 1 naam of woord. Zoals dat je bijvoorbeeld maar 1 à 2 keer per stadsnaam een iï/ii/iï combinatie mag hebben.

Al met al, is dit een vrij simpele oplossing voor een vrij groot probleem dat veel controverse veroorzaakt. Ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Ik persoonlijk denk dat dit het plezier in het spelletje vergroot en klasse van een speler boven de massa(aanvallen) zet in plaats van andersom.

Groet,
Erik
 

DeletedUser27802

Gast
oneens.

kwa spel: Je stadsnamen kan je eventueel juist gebruiken in je strategie. Zodat je tegenstander niet gelijk aan het bevel ziet wat de aanval zal zijn, of waar deze vandaan komt.

Bovendien, ik (en andere) hebben super weinig inspiratie. Dan is het gemakkelijk om een naam te gebruiken en er 1,2,3,... (of andere tekens) achter te gooien en toch een verschil te hebben (en ordelijk zijn). En in deze suggestie kan dat niet, aangezien de eerste x aantal tekens van de naam steeds hetzelfde is.
 

DeletedUser13002

Gast
oneens.

kwa spel: Je stadsnamen kan je eventueel juist gebruiken in je strategie. Zodat je tegenstander niet gelijk aan het bevel ziet wat de aanval zal zijn, of waar deze vandaan komt.

Bovendien, ik (en andere) hebben super weinig inspiratie. Dan is het gemakkelijk om een naam te gebruiken en er 1,2,3,... (of andere tekens) achter te gooien en toch een verschil te hebben (en ordelijk zijn). En in deze suggestie kan dat niet, aangezien de eerste x aantal tekens van de naam steeds hetzelfde is.
Er staat nergens in dit verhaal vermeldt dat je geen 123 meer in je stadsnaam mag toevoegen. Er staat ook niet dat je je stadsnamen niet als strategie mag gebruiken. Er staat ook nergens dat 123 aan je stadsnaam toevoegen niet ordelijk kan zijn. Ik snap niet wat je bedoelt. Het geen wat je zou blokkeren is enkel de combinatie van bepaalde veel gebruikte manieren om de stadsnamen identiek te laten lijken. Thats all.
 

DeletedUser30807

Gast
Als je dit stelt: Hierin is direct zichtbaar dat het meerdere aanvallen zijn uit 1 stad. Dit betekent dat jij als speler maar 1x wijsheid hoeft in te zetten en er vanuit kan gaan dat de andere steden geen volle aanvallen zijn en dus daarmee rekening kan houden.

Moet je toch nog even oefenen.

Edit:

Daarnaast is dit een van de overgebleven tactieken om tegen een overmacht / goudsmijters te spelen. Hierdoor kan je middels verwarring zaaien toch een voordeel behalen. Natuurlijk kan dit als storend worden ervaren, maar dat is wel meer op dit spel. Een tactiek moet geschikt zijn om een doel te bereiken. Het lijkt me beter om andere 'irritatie'-punten in de game aan te pakken. Zoals kleuters met inactieve accounts die gaan schichten etc. of TTA's gaan doen tijdens het nachtwerken.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Persoonlijk ben ik van mening dat, als ervoor wordt gekozen de spamaanvallen niet te verbieden, er op zijn minst een verandering moet komen aan het bevelen overzicht waardoor in situaties met 400-500 inkomende aanvallen (spam of niet) het mogelijk wordt om overzicht te houden. Een probleem dat bij elke situatie met veel inkomende aanvallen of een snel veranderd bevelenoverzicht zich voordoet is namelijk het simpelweg te traag wordt om alles bij te houden.

Door bijvoorbeeld de optie om alle aanvallen uit 1 stad in 1x te markeren en het bevelenoverzicht te veranderen waardoor het minder traag wordt denk ik dat je hier het grootste probleem al kan tackelen. Dan geef je spelers wel de mogelijkheid om ook tegen grote ma's te deffen en neem je ter gelijke tijd een veel gebruikte manier van aanvallen niet weg. Daarnaast is het bij een degelijke MA met wel 500 volle aanvallen in 20-30 minuten tijd ook mogelijk om overzicht te houden waar dat nu eigenlijk geen doen is.
 

DeletedUser19339

Gast
Eens met Erik en Didi dat een verandering zeker gewenst is. Of dit nu het verbieden van bepaalde stadsnamen of het bevelenoverzicht uit breiden is, is mij om het even
 

DeletedUser12309

Gast
iiiiiiiiiiiiiiii kan je niet echt een 'naam' noemen...

een stadsnaam is een woord, geen klank... dus ik deel wel de mening van topicopener...
 
Bovenaan