• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Escape #6: Leider

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
escaping-prison-thumb3291692.jpg

Inleiding
Het is ondertussen meer dan drie maanden geleden dat de vorige Escape-wedstrijd aan zijn einde kwam, waarna het tijd wordt voor een nieuwe ronde! Maar voor het zover is, moet eerst bekend zijn wie dit Escape #6 gaat leiden. Daarvoor is dit inschrijftopic. Iedereen kan zich inschrijven, ook als je nog nooit iets hebt gewonnen. Maar het is wel handig als je in ieder geval al één keer mee hebt gedaan voor je nu besluit mee te doen.

Taken
Wat komt er precies kijken bij het leiden voor zo een schrijfspel? Daarvoor heb ik hier een aantal zaken opgesomd om duidelijk te maken waar aan gedacht moet worden. De leider…
  • bedenkt een thema waar de inzendingen over moeten gaan;
  • schrijft een verhaal waar de deelnemers een vervolg op moeten schrijven;
  • stelt deadlines;
  • zet de inzendingen anoniem in het speeltopic;
  • telt aantal stemmen;
  • bedenkt een elimineersysteem.

Inschrijven
Lijkt het je leuk om Escape #6 te leiden? Om in te schrijven moet je hier posten met daarbij twee zaken vermelden:
- Je thema (maak er een leuk verhaaltje bij)
- De instellingen die je wilt toepassen:
  • Elimineersysteem
  • Tijd tussen deadlines
Je kan je inschrijven tot aan de deadline, daarna kan iedereen een stem uitbrengen op de speler die hij/zij het liefst ziet leiden. Over deze stemronde komt later meer.
[highlight]Deadline: maandag 5 januari 2015 22.00 uur[/highlight]

Veel succes en alvast veel creativiteit toegewenst!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik wil zelf ook graag een poging wagen om dit potje te leiden en hierbij mijn inzending:

secret-agent-on-white.png

Het thema
In dit escape-thema kruip je in de huid van een geheim agent die de wereld af reist op zoek naar de meest kwaadaardige schurk die de wereld kent. Ondertussen wringt hij zich in gevaarlijke situaties en moet hij telkens zien te ontsnappen van de dood, gebruikmakend van de nieuwste gadgets. Durf jij het aan?

Elimineersysteem
Na elke inzending zullen de verhalen anoniem verschijnen met een willekeurige letter. Na elke ronde van inzendingen mag iedereen een stem uitbrengen in zijn top 3 beste verhalen. Daarbij kan de stemmer in totaal 6 punten weggeven, waarbij hij/zij het beste verhaal 3 punten geeft, het een na beste 2 en het op plek nummer 3 krijgt 1 punt. Voorbeeld:
D) 3
F) 2
C) 1

Nadat de ronde is afgelopen wordt bekend gemaakt welk verhaal van wie is en worden de punten opgeteld. In de eerste drie ronden zullen er nog geen mensen afvallen, maar daarna valt telkens degene met de minste totale punten af. Dit blijft doorgaan tot er een uiteindelijke winnaar overblijft.
Een andere manier waarbij spelers afvallen is het volgende:
Bij elke rond wordt een woord gekozen die spelers in de vorige ronde mee kunnen sturen. Dit gekozen woord moet verplicht op een logische wijs in het verhaal worden opgenomen. Wordt dit niet gedaan, dan wordt de inzending ongeldig verklaard. Let op: Voor elke rond is maar 1 inzending mogelijk. Dus verbeteren kan niet achteraf!

Deadlines
Tenzij anders wordt vermeld zijn de deadlines altijd op 22.00 uur van de tweede dag nadat een nieuwe ronde start. Vervolgens zijn er weer twee dagen (48 uur) waarin spelers hun stem kunnen uitbrengen, waarna in de vijfde dag de uitslag bekend wordt gemaakt en in dag 6 een nieuwe ronde start. Dus globaal gezien:
Dag 1: Start ronde 1
Dag 3: Voor 22.00 de tijd om in te zenden. Inzendingen worden anoniem gepubliceerd
Dag 5: Stemmen worden opgeteld, schrijvers worden bekend gemaakt en spelers worden geëlimineerd
Dag 6: Start ronde 2
Dag 8: Voor 22.00 de tijd om in te zenden. Inzendingen worden anoniem gepubliceerd
Etc.
 

DeletedUser21204

Gast
Owja, voor iedereen ook even een voorbeeldje, voor als je niet goed weet wat Escape inhoudt: Klik!
 

DeletedUser21204

Gast
Ja, denk het ook.
Ik wil niet want ik mag leiden bij WvW, zoals ik gezegd heb.
Mayco zei allemaal wel te willen leiden, maar doet er niets voor :x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan