• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ethische Probleemstelling

DeletedUser

Gast
AW: Ethische Probleemstelling

stel nu dat je schiet en je mist. Wat gebeurt er dan.
Er bestaat nog altijd terugslag dus missen kan :p

krijg je dan een 2de kans om te schieten of gaat iedereen eraan ?

DeletedUser

Gast

Als je mist, gaat iedereen er aan. Je hebt gewoon geen keuze.
Het ligt er dus aan welke mensen er zitten. Er zijn zoveel typen mensen die er bestaan. Als er een hele oude man/vrouw tussen zit, zou ik die raken ethisch gezien.

DeletedUser

Gast

Hoogstwaarschijnlijk zou er wel iemand zijn, die geen zin meer zou hebben om te leven.

Diegene zou zichzelf dan aanbieden, en hem zou ik schieten.

Als dat niet zo is.

Kijk, eigenlijk zou je gewoon die hoofdman doodschieten, maar daar is dit onderwerp niet over.

Ik ga er nog eens over nadenken;)

DeletedUser

Gast

Eigenlijk is de vraagstelling niet zo goed. Hij is wel duidelijk, maar welke 5 mensen zitten er nu tussen? Iedereen probeerd eronder uit te komen. Maar dit kan gewoon niet.

Als wij weten welke 5 soort mensen er zitten, dan kunnen we ergens over discussiëren.

Misschien ook interessant. Als je nu niet kan kiezen, ga je dan gewoon 'iene miene' mutte' doen? Of gewoon de middelste?

Mvg,
Fenus

DeletedUser6728

Gast

Ik zou mijn ogen dichtdoen en iemand aanwijzen...

DeletedUser

Gast

Dat is wel makkelijk. Je weet welke volgorde ze zitten. Dus eerst moet je even rondjes draaien, totdat je duizelig bent. Ik denk dat dat de beste optie zou zijn. Want we weten niet wat voor types er staan. Dus gewoon een random schot, en dan wegwezen.

Mvg,
Fenus

Bovenaan