• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Evolutietheorie, waar of niet waar?

DeletedUser11295

Gast
Aangezien we in het grote geloofsdiscussie topic aardig van het topic weggaan heb ik dit nieuwe topic gemaakt. Discussieer maar raak!
 

DeletedUser

Gast
Ja, het kan niet zijn dat we uit het niets zo een net wezen zijn geworden, daar moeten miljoenen jaren evolutie achter zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
*evolutie, enige nieuwe argumenten die je nog in te brengen hebt aapje?
 

DeletedUser

Gast
Maar natuurlijk denk ik wel dat een grotere macht (god) onze eerste vorm heeft gemaakt om het vervolgens te maken tot wat het nu is.
 

DeletedUser19689

Gast
Maar natuurlijk denk ik wel dat een grotere macht (god) onze eerste vorm heeft gemaakt om het vervolgens te maken tot wat het nu is.

God heeft de mens rechtstreeks gemaakt, er is niets van evolutie volgens de Bijbel.
 

DeletedUser11295

Gast
Justaplayer, kijk even het grote geloofsdiscussietopic door tot ongeveer 3 pagina's geleden. Ik denk dat jij ook nog wel iets interessants te zeggen hebt.
 

DeletedUser19689

Gast
Justaplayer, kijk even het grote geloofsdiscussietopic door tot ongeveer 3 pagina's geleden. Ik denk dat jij ook nog wel iets interessants te zeggen hebt.

Dat klopt:p

Ligt eraan welk boek je hebt gekozen ;) Ik kan je vertellen dat ik geen christen ben.

Welke religie dan? Want ik ken geen religie waarbij de desbetreffende God een ééncellige heeft gecreëerd...
 

DeletedUser

Gast
Welke religie dan? Want ik ken geen religie waarbij de desbetreffende God een ééncellige heeft gecreëerd...

ééncellig weet ik ook niet zeker maar ik weet wel dat we niet in één keer mens waren, mijn geloof zeg ik niet, dan zit Amerika morgen op mijn dak.
 

DeletedUser

Gast
Omdat Semi zo aandringt op links enzo hier is er 1
http://www.verzwegenwetenschap.nl/ ff snel gegooled ( doe dat volgende keer lekker zelf )

Zelf heb ik al die links niet nodig ik was er vanaf dag 1 dat ik over de evolutie op school kreeg en er nota van nam,
Al niet van gecharmeerd, en al helemaal niet overtuigd.

En met de jaren is dat niet beter geworden.

En ik geloof dus onvoorwaardelijk dat de evolutie theorie lariekoek is. Dus je kan met mij discuseren over dit onderwerp tot je een ons weegt, want ik geloof je toch niet. in geen 50 miljoen jaar.



ff een random quote uit de tekst :
Gregor Mendel toonde aan dat overerving volgens een vast, voorspelbaar patroon liep. Nieuwe eigenschappen kwamen nooit voor, en een organisme kon alleen die eigenschappen tot uiting brengen die hij van zijn vader en moeder ontvangen had. Een organisme kan wel een nieuwe combinatie van dezelfde genen krijgen en daardoor een iets afwijkend uiterlijk (als een kleine groep zich afsplitst), ook kan hij ogenschijnlijk nieuwe kenmerken krijgen doordat deze bij zijn voorouders recessief (verborgen) waren, maar nooit nieuwe genen of nieuwe eigenschappen . Wat er niet in zit, komt er ook niet uit. Er is dus variatie (micro-evolutie), maar nóóit buiten de grenzen van de grondsoort (macro-evolutie).

ik zie dat er toevallig ook de zelfde quotes van bepaalde personen in die txt staan als ik in het vorige draadje gebruikte. :
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
Ik heb al eerder dat linkje ontkracht en duidelijk uitgelegd wat er niet aan klopt. Daarnaast is het niet van een betrouwbare bron aangezien het informatie gebruikt van een creationistische website.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb al eerder dat linkje ontkracht en duidelijk uitgelegd wat er niet aan klopt. Daarnaast is het niet van een betrouwbare bron aangezien het informatie gebruikt van een creationistische website.

zo ken ik er nog wel een paar.

ik verwerp al jou links ook want ik vind ze te rechts.
Want als je feiten niet gelooft dan ben je ver heen.
- Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten.
 

DeletedUser11295

Gast
Maar even serieus, als jouw theorie al klopt vanaf dat jij op de middelbare school zat dan zou je toch wel betrouwbare bronnen kunnen vinden of op zijn minst mijn argumentaties kunnen ontkrachten op zo'n uitgebreide manier als ik bij jou gedaan heb ;)
 

DeletedUser

Gast
zinloos semi ik heb het niet eens over een theorie jij hebt het over een theorie.
En jou theorie is geen bewijs whatsoever dat evolutie een feit is.

Ik geloof niet in larie
 

DeletedUser11295

Gast
Waar moet ik dan in geloven, jouw eigen bedachte hypothese die je na jaren studie hebt verzonnen? pfff laat me niet lachen. Kom eens met een uitgebreide uitleg waar jouw theorie over gaat. Dat heb ik je nog niet zien doen namelijk.
 

DeletedUser

Gast
zucht.

JE moet gewoon de feiten naast elkaar leggen sem. dan valt er niks te geloven dan is het gewoon zo, niks theorie.

nog maar een quote
Paleoanthropologists reinforce the notion that human evolution is a philosophy, not science, when they refuse to let observation get in the way of evolution theory.
 

DeletedUser19689

Gast
Welke feiten?
Want die aangemodderde tekst op die veredelde blogspot zijn niet echt feiten. Ja, er kloppen dingen van maar ‘The Big Picture’ klopt niet (Zie ontkrachting door semmieee). Quotes zijn ook geen bewijzen, je kan er tig quotes naast zetten van hooggeplaatste wetenschappers die beweren dat het wel klopt. Er is al meermaals aangeduid dat evolutie wel degelijk mogelijk is, leg je er gewoon bij neer. Deze wetenschappelijk theorie is op gegronde basis mogelijk.
 

DeletedUser

Gast
Het heet niet voor niets een theorie. De evolutietheorie wordt er op scholen bij de kleine kindjes ingepompt alsof het een feit is. Dat geloven deze kindjes dan ook. Wanneer deze kindjes later wetenschapper worden, betrekken ze deze theorie bij al hun ontdekkingen en baseren ze de resultaten daarop. Ze staan niet open voor andere theorieën. Vind je het heel gek dat het grootste deel van de wetenschappers dan in de evolutietheorie gelooft? Dan is het ook logisch dat er voor de evolutietheorie misschien iets meer bewijzen bestaan dan voor het creationisme, al denk ik niet dat al deze bewijzen ook echt kloppen.
 

DeletedUser19689

Gast
Het heet niet voor niets een theorie. De evolutietheorie wordt er op scholen bij de kleine kindjes ingepompt alsof het een feit is. Dat geloven deze kindjes dan ook. Wanneer deze kindjes later wetenschapper worden, betrekken ze deze theorie bij al hun ontdekkingen en baseren ze de resultaten daarop. Ze staan niet open voor andere theorieën. Vind je het heel gek dat het grootste deel van de wetenschappers dan in de evolutietheorie gelooft? Dan is het ook logisch dat er voor de evolutietheorie misschien iets meer bewijzen bestaan dan voor het creationisme, al denk ik niet dat al deze bewijzen ook echt kloppen.

Het wordt erin 'gepompt' omdat het al sinds tijden gefundeerd is. Voor het creationisme zijn er nooit concrete, harde bewijzen geweest en die zullen er ook nooit zijn.
En op zich is alles een theorie: Plantentektoniek, Relativiteitstheorie,...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan