• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Evolutietheorie, waar of niet waar?

DeletedUser

Gast
De evolutie is een feit. de theorie is een feit. 100% bewezen...

er is geen enkele kans dat de evolutie niet waar is zeg je van wel dan ben je niet goed bij je hoofd.
De bewijzen liggen hemelhoog opgestapeld daar kun je met geen mogenlijkheid omheen.

Niet overtuigd dan ben je simpelweg een fosiel zonder ruggengraat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Maar voor God is er geen enkel ondersteunend bewijs. Voor de evolutietheorie wel.

En je moet eens ophouden met die kansen, eerst had je het over kansen op goede mutaties en nu heb je het over 'kans of de evolutietheorie klopt'. Ik zie niet in hoe je in dat laatste geval met kansen kan spelen, want de theorie klopt wel of hij klopt deels of hij klopt niet. Ik denk dat er nog slechts kleine dingetjes zijn die we nog niet helemaal begrijpen aan evolutie, maar dat de theorie op zich gewoon klopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11561

Gast
De evolutie is een feit. de theorie is een feit. 100% bewezen...
Een wetenschappelijke theorie is per definitie 100% bewezen, anders is het geen wetenschappelijke theorie.

Een niet bewezen theorie noemen we namelijk een hypothese.
 

DeletedUser

Gast

DeletedUser

Gast
De evolutie is een feit. de theorie is een feit. 100% bewezen...

er is geen enkele kans dat de evolutie niet waar is zeg je van wel dan ben je niet goed bij je hoofd.
De bewijzen liggen hemelhoog opgestapeld daar kun je met geen mogenlijkheid omheen.

Niet overtuigd dan ben je simpelweg een fosiel zonder ruggengraat.
Ruik ik sarcasme?
 

DeletedUser

Gast
klopt, in de wetenschap is het niet eens mogelijk om iets voor 100% te bewijzen.

Het is zo, dat het pas wetenscap is, als je het kan bewijzen, maar anderen het ook kunnen onderuiyhale.
Wetenschap is: een team kookt 100x water tot 100 celsius, het water gast aktijd koken bij 100 graden. Dan is het dus bewezen. Maar als iemand anders water laat koken bij 99 graden (zelfde omstandigheden) is de theorie niet waar.

Wetenschap is niet: van het in ne jeugd stompen krijgen, wordt je later depressief. Een iemand komt bij je: ik ben vroeger mishandeld, maar ik ben niet depressief. Je theorie klopt dan dus niet, maar wel als je zegt: 'dan ben je niet hard genoeg gestompt'. Dat is geen wetenschap.
 

Araluen

Manticore
Het is zo, dat het pas wetenschap is, als je het kan bewijzen, maar anderen het ook onderuit kunnen halen
Wetenschap is: een team kookt 100x water tot 100 celsius, het water gast aktijd koken bij 100 graden. Dan is het dus bewezen. Maar als iemand anders water laat koken bij 99 graden (zelfde omstandigheden) is de theorie niet waar.

Wetenschap is niet: van het in de jeugd stompen krijgen, wordt je later depressief. iemand komt bij je: ik ben vroeger mishandeld, maar ik ben niet depressief. Je theorie klopt dan dus niet, maar wel als je zegt: 'dan ben je niet hard genoeg gestompt'. Dat is geen wetenschap.

wat probeer je hier nu eigenlijk mee te zeggen?
 

DeletedUser11561

Gast
hij probeert de "no true scotsman-fallacy" uit te leggen?


en van die 100% maak ik 99,99%.

Ik heb al zo vaak gezegd dat niets 100% zeker is. Iets wat de wetenschap wél durft toe te geven, maar religie of creatonisten NOOIT.
 

DeletedUser

Gast
ik probeer uitteleggen dat als je evolutie wetenschap noemt, je toegeeft dat het dus ook niet waar kan zijn.
 

DeletedUser

Gast
ik probeer uitteleggen dat als je evolutie wetenschap noemt, je toegeeft dat het dus ook niet waar kan zijn.

wtf, uit welke steen ben jij opgestaan ?
ik wist echt niet dat er zoveel radicalen in de lage landen woonden :( en dan roepen en tieren al die rechtse partijen dat de islam gevaarlijk is... dat ze eerst zelf hun bende zuiveren... :X:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
hahaha
houd je zelf voor de gek
de wetenschappers vinden fosielen terug van 10tallen miljoen jaren terug (volgens mij zelfs van 100en miljoenen jaren terug) en dan zit er nog nooit 1 overgangsmodel tussen

ik vind dat je dit toch echt te simpel afwimpelt



ik vind het btw wel mooi te zien dat jullie geloof zo groot is, om dit hele sprookje te kunnen geloven, RESPECT

Sprookje :D

Zegt ook genoeg over jouw Biologie niveau denk ik, want ik heb al diverse maal theorie gehad over het ontstaan van fossielen en als je dat weet snap je dat de kans dat er fossielen zijn al niet erg groot is.
Ten eerste moet er een laag over de planten/dieren komen zodat deze niet kunnen worden aangevreten door bacteriën en schimmels.
Zelfs als dit allemaal lukt duurt het miljoenen jaren voordat de grondlagen boven komen in bijvoorbeeld een berghelling.
Dan moet je ook nog maar net het geluk hebben dat er een stuk uit die rotswand steekt anders zal je het nooit vinden.

Zag laatst een progamma waarin men ging onderzoeken of de T-Rex een roofdier was, volgens degene die dit onderzocht, de beroemdste paleontoloog ter wereld, was de T-Rex geen roofdier, maar een Aaseter!
Dit is gebasseerd of meer dan zijn tanden alleen waaraan men denkt dat het een roofdier was, er zijn in verschillende grondlagen in Dinosaur valley (groot bergachtig gebied met uitstekende rotsen waar veel fossielen te vinden zijn) in Amerika, fossielen gevonden van deze T-Rex uit verschillende tijden.
Zo kon men zien dat deze na 20 miljoen jaar een grotere neus kreeg, dit ging men vergelijken met bijvoorbeeld de aasgier en dan bleek dat ze qua lichaamsgrote dezelfde neus grote hadden waarin dus een groter reukorgaan lag.
De t-rex die 20 miljoen jaar eerder leefde had een kleinere neus en langere benen, die na die miljoenen jaren ook weer korter werden, wat aangeeft dat hij niet achter prooien aanrent en dus geen roofdier is maar aaseter, hij jaagde simpelweg de kleinere soorten die aan het karkas aten weg door zijn aanblik.

Dit valt natuurlijk ook niet 100% te bewijzen, maar de kans is gewoon enorm groot dat dit waar is en hoe ga je anders verklaren dat er miljoenen jaren geleden gigantische krokodillen leefde, waarvan de hedendaagse afstammen en neem bijvoorbeeld de vogels die het overleefden en nu domineren.
 

DeletedUser19689

Gast
Ik was begonnen aan het ontkrachten van easy zijn tekst. Ik ga hier niet mee door, maar dit had ik al een tijdje geleden geschreven.

EVOLUTIE GAAT IN TEGEN NATUURWETTEN (H3)
Dit klopt niet. Volgens de thermodynamica kan de entropie in een gesloten systeem nooit afnemen. Entropie is het aantal mogelijke toestanden waartoe een systeem zich kan ontwikkelen. Dit betekend dus dat het stabiel kan blijven, maar ook kan toenemen. Tegenstanders van de evolutietheorie zeggen dus dat na een tijd een grote wanorde moet ontstaan. Echter is de Aarde geen gesloten systeem, we hebben namelijk de zon die ons energie verleent.
Dit geld niet enkel voor levende wezens maar ook voor niet-levende ‘wezens’. Hier ontstaat er namelijk ook orde uit wanorde bv. bliksem.

AARDLAGEN HEBBEN GEEN MILJOENEN JAREN NODIG OM TE ONTSTAAN (H4)
Moest deze zogenaamde zondvloed de oorzaak zijn voor al deze fossielen, zit men toch met een klein probleempje. De zondvloed gebeurde ineens, al deze fossielen moeten dus op dat moment op de Aarde aan het rondlopen zijn. Dit is onmogelijk! Wegens dit er te veel zijn. We kunnen dit onderbouwen door bv. De Karoo formatie te nemen. Hier zouden ongeveer 1000 grote dieren per hectare moeten leven wat onmogelijk is.
Een ander voorbeeld tegen deze zondvloed vind je bv. in de Golf van Mexico. In deze Golf vinden we 100den meters dikke zoutlagen in de ondergrond, deze zijn echter bedekt door sedimenten. Zoutlagen worden gevormd doordat het zeewater lang indampt. Hoe kunnen zulke zoutlagen verklaart worden uit de zondvloed, als daarboven ook zeer dikke lagen sediment zijn neergelegd door de zee? Niet dus
 

DeletedUser

Gast
wtf, uit welke steen ben jij opgestaan ?
ik wist echt niet dat er zoveel radicalen in de lage landen woonden :( en dan roepen en tieren al die rechtse partijen dat de islam gevaarlijk is... dat ze eerst zelf hun bende zuiveren... :X:rolleyes:

als je het over mij hebt, even offtopic trouwens, ik ben nu net totaal niet rechts.
 

DeletedUser11561

Gast
lol, mooie contaminatie(s).

Uit de klei getrokken.
Onder een steen vandaan gekropen.
Met het verkeerde been uit bed opgestaan.

:D
 
Bovenaan