• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Extremisme

DeletedUser

Gast
Wederom een nutteloze discussie.
Extreem is gewoon altijd fout.
Je kan trouwens overal extreem overal over gaan,zowel over star wars als over communisme:O
 

DeletedUser

Gast
Misschien moeten we het bij enkele discussies houden. We krijgen honderden discussies voor onze kiezen en er is geen wijs meer uit te komen, daarnaast zijn er maar enkele die een serieuze bijdragen leveren. Dit hele sub-topic mag dan wel op Tribal Wars Forum een succes(naar mijn mening) zijn, maar hier vind ik het tot nu toe een grote flop. :(
 

DeletedUser

Gast
Misschien moeten we het bij enkele discussies houden. We krijgen honderden discussies voor onze kiezen en er is geen wijs meer uit te komen, daarnaast zijn er maar enkele die een serieuze bijdragen leveren. Dit hele sub-topic mag dan wel op Tribal Wars Forum een succes(naar mijn mening) zijn, maar hier vind ik het tot nu toe een grote flop. :(

Ik denk niet dat het een flop is,alleen zouden enkelen hun mond moeten houden en enkele discussie's passen hier ook niet echt.
 

DeletedUser

Gast
als we on-topic zouden blijven, zou het mischien helpen ;)

extremisme is alleen slecht, als je in je methodes ook extreem wordt.
je kunt best een extreem denkbeeld hebben, als je andere mensen gewoon met alle respect blijft behandelen, zal dat ook niet uitaarden in extreme handelingen.
 

DeletedUser

Gast
We gaan deze periode lekker discussiëren op school!

Regel nummer 1:
Zorg dat je discussie OPEN is voor verscheidene meningen!
 

DeletedUser

Gast
We gaan deze periode lekker discussiëren op school!

Regel nummer 1:
Zorg dat je discussie OPEN is voor verscheidene meningen!

Dat hebben de (meeste) Moslims niet, dus hopelijk bestaat je klas uit Nederlanders.
 

DeletedUser

Gast
dat is alweer een lekker vooroordeel dat je daar neer zet, waarmee je alleen maar bewijst zelf niet open te zijn ;)
 

DeletedUser

Gast
dat is alweer een lekker vooroordeel dat je daar neer zet, waarmee je alleen maar bewijst zelf niet open te zijn ;)

Ik sta zeker open voor een discussie met Moslims, ik zei enkel dat de meeste Moslims niet openstaan voor een discussie zelf.
 

DeletedUser

Gast
Dat is een vooroordeel :rolleyes:

Hier in Nederland valt het best mee, denk dat het aantal Moslims waar je niet mee kunt praten en het aantal Christenen waar je niet mee kunt praten op hetzelfde niveau ligt, alleen over de Christenen hoor je nooit wat.
 

DeletedUser

Gast
Dat is een vooroordeel :rolleyes:

Hier in Nederland valt het best mee, denk dat het aantal Moslims waar je niet mee kunt praten en het aantal Christenen waar je niet mee kunt praten op hetzelfde niveau ligt, alleen over de Christenen hoor je nooit wat.

Christenen zullen misschien voet bij stuk houden(of hoe die uitspraak ook mocht luiden), maar Moslims gebruiken (direct) geweld of beginnen te dreigen. Christelijke jongeren hebben ook de zelfde normen en waarden als de meeste mensen in Nederland. De meeste Allochtone jongeren, totaal niet.
 

DeletedUser

Gast
,maar Moslims gebruiken (direct) geweld of beginnen te dreigen.

Vooroordeel. Valt best mee, tenzij je je best doet om ze zo hard mogelijk te beledigen, en dan nog kun je bij veel christenen hetzelfde bereiken.
Ervan uitgaande dat je niet 20 jarige asociale Moslims uitdaagt en 85 jaar oude Christenlijke omaatjes, of dat je pseudo-Christenen uitdaagt die het geen reet kan interesseren tegenover zeer overtuigde Moslims.

Christelijke jongeren hebben ook de zelfde normen en waarden als de meeste mensen in Nederland

Nee, de algemeen geaccepteerde normen en waarden in Nederland zijn de Christenlijke en daarom merk je er niet zoveel van. Das gewoon een cultureel overdraagsel.
 

DeletedUser

Gast
Vooroordeel. Valt best mee, tenzij je je best doet om ze zo hard mogelijk te beledigen, en dan nog kun je bij veel christenen hetzelfde bereiken.
Ervan uitgaande dat je niet 20 jarige asociale Moslims uitdaagt en 85 jaar oude Christenlijke omaatjes, of dat je pseudo-Christenen uitdaagt die het geen reet kan interesseren tegenover zeer overtuigde Moslims.

Als ik tegen een niet extremistische Moslims maar één verkeerd woord zeg over Allah, maar dan ook bij ons hier één, dan heb je toch een grote boze groep Moslims op je dak hoor. O, het zijn inderdaad achttien jarige jongetjes, maar volgens mij ging het bij hem er ook over op school en ik neem aan dat dat geen Moslim mannen van tachtig zijn.



Nee, de algemeen geaccepteerde normen en waarden in Nederland zijn de Christenlijke en daarom merk je er niet zoveel van. Das gewoon een cultureel overdraagsel.

Wat je zegt versterkt enkel nog meer mijn argument. Want met jonge Christelijke hebben we geen problemen, omdat onze normen en waarden het zelfde zijn. In tegen stelling tot die van vele Moslim jongeren/ouderen.
 

DeletedUser

Gast
Als ik tegen een niet extremistische Moslims maar één verkeerd woord zeg over Allah, maar dan ook bij ons hier één, dan heb je toch een grote boze groep Moslims op je dak hoor. O, het zijn inderdaad achttien jarige jongetjes, maar volgens mij ging het bij hem er ook over op school en ik neem aan dat dat geen Moslim mannen van tachtig zijn.

Heb je dan die niet extremistische op je dak, of zijn extremistische vriendjes die het toevallig hoorden? En als je zegt dat ie het IQ van een schoenzool heeft, heb je em dan ook op je dak of vindt ie dat een leuk grapje?

Sommige mensen zijn nou eenmaal makkelijk in het erop slaan, maar dat heeft vaak meer met de persoon te maken dan zijn geloof.

Wat je zegt versterkt enkel nog meer mijn argument. Want met jonge Christelijke hebben we geen problemen, omdat onze normen en waarden het zelfde zijn. In tegen stelling tot die van vele Moslim jongeren/ouderen.

Onze waarden en normen zijn hetzelfde omdat Nederland een christenlijk land is... als dit een Islamitisch land was geweest de afgelopen 300 jaar was het precies andersom geweest.
Probeer maar eens keihard tegen alle christenlijke waarden en normen in te gaan, dan kom je ook in de problemen.

Volgensmij begrijp je mijn argument niet helemaal :/
 

DeletedUser1905

Gast
ten eerste we dwalen af. maar om hier toch op door te gaan:p. als ik bij de ouders van een christelijke vriend van mij godver zou zeggen. dan vragen zij mij netjes of ik dat niet in hun bijzijn wil doen.(zij zijn echt christelijk.) maar zou ik dat bij een of andere willekeurige moslim doen.(maar dan iets met allah:p) dan kan ik direct klappen vangen van 30 man(of meer). en daar is niets vooroordeel van. vast nog niet het nieuws van Veenendaal gehoord.(mijn woonplaats:))
 

DeletedUser

Gast
Probeer voor de gein eens in plaats van "godver" aan te komen met "God is een smerige hoer", en kijk of ze dat net zo leuk vinden. En probeer het daarna eens bij een willekeurige Christen die je niet kent. Gewoon op een groepje Christenlijke jongeren aflopen, ze allemaal in de ogen kijken, en daarna met hele duidelijke nadruk zeggen "God, is een smerige Hoer.", eventueel met een wijzend vingertje erbij.

Tis natuurlijk niet echt een vergelijking tussen in het bijzijn van de (waarschijnlijk niet bijzonder extremistische) Christenlijke ouders van een goede vriend een woord gebruiken dat heel nederland gebruikt en nauwelijks nog opgepikt wordt als christenlijk maar meer als algemene kreet en een willekeurige Moslim rechtstreeks beledigen door iets te zeggen wat puur gezegd wordt om hem te kwetsen.
 

DeletedUser

Gast
Probeer voor de gein eens in plaats van "godver" aan te komen met "God is een smerige hoer", en kijk of ze dat net zo leuk vinden. En probeer het daarna eens bij een willekeurige Christen die je niet kent. Gewoon op een groepje Christenlijke jongeren aflopen, ze allemaal in de ogen kijken, en daarna met hele duidelijke nadruk zeggen "God, is een smerige Hoer.", eventueel met een wijzend vingertje erbij.

Tis natuurlijk niet echt een vergelijking tussen in het bijzijn van de (waarschijnlijk niet bijzonder extremistische) Christenlijke ouders van een goede vriend een woord gebruiken dat heel nederland gebruikt en nauwelijks nog opgepikt wordt als christenlijk maar meer als algemene kreet en een willekeurige Moslim rechtstreeks beledigen door iets te zeggen wat puur gezegd wordt om hem te kwetsen.

In het revodorpje Krimpen (ReVo = Reformatorisch) zou dit inderdaad veel boze blikken opleveren. Veel rokkenmensen hier en veel bejaarden. Alleen zie ik hun nog niet zo snel iemand in elkaar slaan.

Over Madara wil ik gezegd hebben, heb je een trauma? Ik weet dat ik niet op de persoon mag spelen, verexcuseer.

Die jongeren zijn ook wel "zielig". Ze zitten in een vreemd land, worden gediscrimineerd, hebben lage opleidingen en laag werk.
Maar geweld is nooit de oplossing, en nee, ik ben geen hippie
 

DeletedUser

Gast
Geweld is zeker niet de oplossing. Daar ben ik het helemaal mee eens. (Ik ben een beetje een hippie)

Maar als die mensen nog steeds 20 waren, hadden ze net zo goed een pak rammel gegeven als die moslims. Er zijn (in mijn ogen drie) belangrijke redenen dat moslims op deze manier bekend staan:

* Ze hebben meer conflicterende waarden en normen met ons omdat ze van buiten onze cultuur komen, dus meer kans op botsingen met nederlanders (zelfs de atheisten hier hebben bijna allemaal christenlijke normen en waarden)

* Er zijn er meer in de leeftijd van "pak rammel" als antwoord, terwijl door de vrijheid hier een groot deel van de jeugd niet meer streng gelovig is. De ouderen die streng christenlijk zijn, zijn gewoon te oud om er nog met geweld op in te gaan en houden het waarschijnlijk bij een boze blik en een stille verwensing.

* Als je naar de Nederlandse biblebelt gaat kom je er echter genoeg tegen die je met plezier met de bijbel om de oren slaan, letterlijk en figuurlijk. Alleen zitten die niet in de grote steden en gebeurt dat al zo lang, dat het geen nieuwswaarde meer heeft. Dus daar hoor je niks van.
 

DeletedUser

Gast
In het revodorpje Krimpen (ReVo = Reformatorisch) zou dit inderdaad veel boze blikken opleveren. Veel rokkenmensen hier en veel bejaarden. Alleen zie ik hun nog niet zo snel iemand in elkaar slaan.

Over Madara wil ik gezegd hebben, heb je een trauma? Ik weet dat ik niet op de persoon mag spelen, verexcuseer.

Die jongeren zijn ook wel "zielig". Ze zitten in een vreemd land, worden gediscrimineerd, hebben lage opleidingen en laag werk.
Maar geweld is nooit de oplossing, en nee, ik ben geen hippie

Ze worden gediscrimineerd? Ja, in gunstige manier zeker. Als ze bij ons in de les roepen;"Zeker omdat ik Turk ben hè, hè, hè" worden er geen maatregelen genomen, leraar laat het gewoon achterwegen.

Hé, ik doe de zelfde opleiding als de meeste allochtone (vmbo-t) en ze kiezen er toch echt een beetje zelf voor, zoals de meeste overigens op vmbo-t. Ze doen niks, school maakt ze niks uit, et cetera, et cetera. Eigen fout, totaal niet die van ons. Kijk is naar de vrouwelijke Moslims/allochtone. Die komen al een stuk verder in onze maatschappij door een beetje inspanning en worden dan ook veel meer geapprecieerd door de Nederlandse bevolking.

Bij hun normen en waarden is geweld meestal wel de oplossing en niet enkel in hun hoofd, ook in de werkelijkheid. De geweldsdelicten worden meestal niet aangegeven bij de politie, zo wel worden ze 'vriendelijk gestraft' of de zaak wordt geseponeerd en deze allochtone jongeren gaan dus vrolijk door met hun gewelddadige praktijken. Aangezien er toch geen erge consequenties aanhangen en hun goal uiteindelijk wel bereikt wordt. Als wij als maatschappij laten merken dat wij dit niet tolereren, komt er misschien verandering in. Als we zachtaardig blijven en denken het op een lieve manier op te lossen, vergeet het. Zo werkt het niet.

Of ik een trauma heb opgelopen? Ik heb dagelijkse confrontaties met Moslim jongeren bij mij op school. Het is voor mij gewoon een feit, dat het tuig is. Als je onder de Nederlanders bij ons op school een onderzoek zou doen wie allochtone jongeren mogen(dan doel je met die vraag wel op Moslim jongeren uit Marokko, et cetera), dan zou ruim negentig procent(weet ik negenennegentig procent zeker) ze eruit willen. Bij ons in de klas was er maar één Nederlander die ze verdedigden, de rest wou ze allemaal weg. Dan zou je denken;"Oh, die jongens voelen zich nu beledigd" In tegen stelling tot, ze zijn er meer trots op. Maar één van de allochtone voelde zich serieus geraakt en had het er echt moeilijk mee.
 

DeletedUser

Gast
Ze worden gediscrimineerd? Ja, in gunstige manier zeker. Als ze bij ons in de les roepen;"Zeker omdat ik Turk ben hè, hè, hè" worden er geen maatregelen genomen, leraar laat het gewoon achterwegen.

Hé, ik doe de zelfde opleiding als de meeste allochtone (vmbo-t) en ze kiezen er toch echt een beetje zelf voor, zoals de meeste overigens op vmbo-t. Ze doen niks, school maakt ze niks uit, et cetera, et cetera. Eigen fout, totaal niet die van ons. Kijk is naar de vrouwelijke Moslims/allochtone. Die komen al een stuk verder in onze maatschappij door een beetje inspanning en worden dan ook veel meer geapprecieerd door de Nederlandse bevolking.

Bij hun normen en waarden is geweld meestal wel de oplossing en niet enkel in hun hoofd, ook in de werkelijkheid. De geweldsdelicten worden meestal niet aangegeven bij de politie, zo wel worden ze 'vriendelijk gestraft' of de zaak wordt geseponeerd en deze allochtone jongeren gaan dus vrolijk door met hun gewelddadige praktijken. Aangezien er toch geen erge consequenties aanhangen en hun goal uiteindelijk wel bereikt wordt. Als wij als maatschappij laten merken dat wij dit niet tolereren, komt er misschien verandering in. Als we zachtaardig blijven en denken het op een lieve manier op te lossen, vergeet het. Zo werkt het niet.

Of ik een trauma heb opgelopen? Ik heb dagelijkse confrontaties met Moslim jongeren bij mij op school. Het is voor mij gewoon een feit, dat het tuig is. Als je onder de Nederlanders bij ons op school een onderzoek zou doen wie allochtone jongeren mogen(dan doel je met die vraag wel op Moslim jongeren uit Marokko, et cetera), dan zou ruim negentig procent(weet ik negenennegentig procent zeker) ze eruit willen. Bij ons in de klas was er maar één Nederlander die ze verdedigden, de rest wou ze allemaal weg. Dan zou je denken;"Oh, die jongens voelen zich nu beledigd" In tegen stelling tot, ze zijn er meer trots op. Maar één van de allochtone voelde zich serieus geraakt en had het er echt moeilijk mee.

En dat is toch te verwerpen.
Dit is een bril.

Hoewel ik het er helemaal mee eens ben (:p), moet ik toch even wat terug zeggen.

Denk je dat ze dit voor hun lol doen, hierzo in Nederland?
Nee, vanaf hun geboorte worden ze door blanken met de nek aangekeken, en ze horen ook slechte dingen van hun ouders over de blanken.
Wat ik wel zielig vind zijn die blanke jongentjes die meelopen en stoer doen.

Veel moeite voor integratie doen ze dus niet

Hoewel, dit is toch geen extremisme?
 
Bovenaan