• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Film

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Hallo allemaal!

Ik zou graag een nieuw onderwerp willen starten, namelijk over de film. ;)

Aan welke filmgenres geven jullie de voorkeur? Is dit actie, komedie, romantiek, ... ?
Welke zijn je favoriete films? Waarom?
Welke films vind je waardeloos? Waarom?
Wie vind je een uitstekende acteur en/of actrice? Waarom?
Welke acteur en/of actrice vind jij dat beter verdwijnt van het witte doek?
Heb je enige bewondering voor een bepaalde regisseur en/of regisseuse? Waarom?

Ik geef voornamelijk de voorkeur aan de actie- , avonturen en horrorfilms.
Als kind ben ik opgegroeid met actie- en avonturenfilms van James Bond en Indiana Jones. Uiteraard vind ik deze fantastisch!
The Blair Witch Project, Drag Me to Hell en The Grudge zijn de betere onder de horrorfilms omdat ze echt realistisch en griezelig zijn. Het is ook altijd gezellig en grappig om horrorfilms te zien met wat vrienden. :)
Naar mijn mening zijn The Fast and the Furious en de andere films waardeloos omdat ze geen degelijk verhaal bevatten en het alleen maar om de auto's draait.
Persoonlijk vind ik dat Roger Moore, Sean Connery en Pierce Brosnan hun rol als James Bond uitstekend hebben vertolkt. Ze speelden hun personage heel natuurlijk en hebben elk hun eigen identiteit aan James Bond gegeven. Daarom vond ik ze elk schitterend in hun eigen stijl van acteren.
Helena Bonham Carter vind ik een van de betere actrices want ook zij speelt haar personages altijd heel natuurlijk en heeft een creatieve maar ook aparte stijl van acteren.
De meeste waardeloze acteur is Jason Statham omwille van zijn te hoog macho-gehalte en het geforceerd acteren van hem.
Peter Jackson, onder andere regisseur van The Lord of the Rings en van vele andere succesfilms, vind ik uiteraard een bijzonder noemenswaardig persoon. Ik heb enorm veel respect voor deze man en zijn prachtige films die hij heeft gemaakt.

Een aparte vraag maar als jij een film zou maken, over wat zou dat dan gaan? Of hoe zou jij een bestaande film hebben gemaakt en het verhaal ervan hebben aangepast?

Het lijkt mij best leuk om wat creatieve ideeën op te vangen en deze te delen met anderen. :)

Bijvoorbeeld:

Waar zou het verhaal zich gaan afspelen?
Welke acteur/actrice zou jij gebruiken voor het hoofdpersonage?
...


Legix ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Film

Ik vind de genres fantasy en actie wel leuk. (vooral gecombineerd LOTR)

Ik vind LOTR heel leuk en Avatar (niet die met die gast met de pijl op zijn hoofd)
The hangover vind ik echt goed! En Iron man, pirates of the caribbean, al stelde deel 4 me echt teleur deze paste niet meer in de verhaallijn.

Van acteurs vind ik Johnny Depp, Ian mckellen, Daniel Craig, Sam Elliot (coole stem), Bernard Hill, Christopher Lee en Ben Kingsley erg goed. Ben kingsley is erg sterk in alle soorten films en Bernard Hill vind ik erg sterk in Lord of the rings.
 

DeletedUser

Gast
AW: Film

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft Bernard Hill, echt heel goed gespeeld. Elke keer krijg ik weer kippenvel als hij de Rohirrim toespreekt vlak voor ze aanvallen.

Wist je trouwens dat die eerste scene in de tweede film waarin hij voorkomt, dat hij er heel oud uit ziet, hij geen masker op heeft? In eerste instantie was het plan dat hij een latex masker zou dragen, maar dat wilde hij niet. Het heeft dus heel lang geduurd om hem er zo uit te laten zien :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Film

Avatar (niet die met die gast met de pijl op zijn hoofd)

Haha inderdaad. :)

Ook een bijzonder intrigerende film!

The hangover vind ik echt goed!

Het is een schande maar ik zou deze film dringend eens moeten gaan zien, ik heb er zoveel positiefs over gehoord!

Wist je trouwens dat die eerste scene in de tweede film waarin hij voorkomt, dat hij er heel oud uit ziet, hij geen masker op heeft? In eerste instantie was het plan dat hij een latex masker zou dragen, maar dat wilde hij niet. Het heeft dus heel lang geduurd om hem er zo uit te laten zien

Haha dat wist ik niet! :)

In die scene zie je ook voor het eerst Grima oftewel Wormtongue. Dat personage vond ik best wel akelig. :confused:

As Good as It Gets vind ik ook een sublieme film!
Het is een echte hilarische film waarin Jack Nicholson zijn rol ongelooflijk sterk speelt!
Indien jullie deze film nog niet gezien hebben, raad ik jullie aan om dat dringend te doen! :)

Jack Nicholson acteert overigens ook uitstekend in de film, genaamd The Shining.
Persoonlijk vind ik ook deze film een van de betere horrorfilms.

Legix ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Enkele tijd geleden kondigde Michael Bay aan dat hij een Teenage Mutant Ninja Turtle film wil maken. Michael Bay die Transformers geregisseerd heeft. Omdat ik als kind een gigantische TMNT fan was en de technologie van tegenwoordig ontzettend goed is, leek me dit echt geweldig.

Misschien hebben jullie gehoord dat er een gerucht gaat dat Michael Bay Megan Fox als April O' Neil wil.

Dit is echt niet te geloven. Niet alleen was er een gevecht tussen Megan en Michael, waar Megan hem een reïncarnatie van Hitler noemde (Michael Bay is een joodse regisseur). Vandaar dat Megan ook niet in de laatste Transformers speelde, die uiteindelijk véél meer geld opleverde dan de eerste 2. Dus in principe zou het juist beter zijn om haar niet te casten.

Daarnaast heeft zij een héle lange tijd geen hoofdpersoon gespeeld, meestal bijrollen. Ze kan namelijk totaal niet acteren vind ik en ze zegt zelf ook dat ze gecast wordt voor haar uiterlijk. Ze zegt zelf het script te hebben gelezen en het geweldig vindt... dat zal, haar kennende, waarschijnlijk niets positiefs betekenen.

Michael Bay heeft ook aangegeven dat hij er een alien film van wil maken. Slaat ook nergens op, want de Ninja Turtles zijn (voor degene die het niet weten) schildpadden die in aanraking gekomen zijn met nucleair afval, waardoor ze gemuteerd zijn. Een rat die ook is gemuteerd heeft hun uiteindelijk Kung Fu geleerd.
Maar ook staan in Alien films de mensen als hoofdpersonen. Terwijl het juist in een TMNT film om de Ninja Turtles moet draaien.

Misschien hebben we geluk en speelt Megan een andere rol of misschien zelfs als figurant :p

Persoonlijk vind ik Olivia Thirlby uit de film Dredd een geweldige keuze voor Aprill O' Neil, alleen d'r haar rood verven en het zijn net twee druppel water.

Ik kwam dit tegen en vond het gewoon zo ongelooflijk dom, dat ik het wel moest delen. En ja, ik ben pissig, want Michael Bay laat hiermee zien dat hij gewoon schijt heeft aan de fans. Eigenlijk heb ik niets te zeiken, want er is in 1990 al een geweldige Teenage Mutant Ninja Turtles film geweest, maar met de technologie van tegenwoordig had het echt geweldig kunnen zijn :(
 

DeletedUser

Gast
Ik vind vooral TED een heel leuke film, alleen heb ik geen enkel idee welk genre dit is :)
 

DeletedUser13872

Gast
kort samengevat:
LOTR is het beste, harry potter kan er ook mee door.
en Clash/Wrath of the titans zijn ook leuk.
 

DeletedUser

Gast
kort samengevat:
LOTR is het beste, harry potter kan er ook mee door.
en Clash/Wrath of the titans zijn ook leuk.

LOTR is overrated en te WoW-achtig. Harry Potter waren alleen de eerste 2 geweldig want die waren geregisseerd door Chris Columbus, kon je ook zien aan die magische sfeer die ze hadden. Clash vond ik leuker dan Wrath, vond het 2e deel eigenlijk onnodig.
 

DeletedUser

Gast
Niemand die Twilight heeft genoemd? Het laatste deel is onlangs op Bluray verschenen, ik raad je echt aan het te kijken als je dat nog niet hebt gedaan. Het verhaal is fantastisch, en dan heb je natuurlijk ook nog de sublieme acteerprestaties van Kristen Stewart en Robert Pattinson die de film helemaal top maken.
 

DeletedUser

Gast
Niemand die Twilight heeft genoemd? Het laatste deel is onlangs op Bluray verschenen, ik raad je echt aan het te kijken als je dat nog niet hebt gedaan. Het verhaal is fantastisch, en dan heb je natuurlijk ook nog de sublieme acteerprestaties van Kristen Stewart en Robert Pattinson die de film helemaal top maken.

Twilight Saga 'slechtste film van 2012
AMSTERDAM - Twilight Saga Breaking Dawn heeft zaterdagavond (Amerikaanse tijd) zeven Razzies gewonnen.

Het verhaal over vampier Edward en dorpsmeisje Bella won Razzies in de categorieën Slechtste film, Slechtse actrice en Slechte koppel op het scherm.
Daarnaast kreeg de film awards voor Slechtste cast en Slechtste regisseur. De film was in totaal voor elf Razzies genomineerd.

Geen van de genomineerden kwam de awards in ontvangst nemen.
De Razzies worden jaarlijks uitgereikt aan de slechtste films van het jaar. De awards worden gezien als tegenhanger van de Oscars. De awards werden dit keer voor de 33e keer uitgereikt.
(Bron: http://www.nu.nl/film/3301524/twilight-saga-slechtste-film-van-2012.html)

Not sure if serious or just trolling...
 

DeletedUser

Gast
Die nieuwste twilightfilm was we lwat minder dan de andere, maar overall nog wel een leuke film.
Alleen zijn de acteerprestaties van kirsten stewards wel slecht vind ik zelf bij breaking dawn 2
 

DeletedUser

Gast
Twilight Saga 'slechtste film van 2012
AMSTERDAM - Twilight Saga Breaking Dawn heeft zaterdagavond (Amerikaanse tijd) zeven Razzies gewonnen.

Het verhaal over vampier Edward en dorpsmeisje Bella won Razzies in de categorieën Slechtste film, Slechtse actrice en Slechte koppel op het scherm.
Daarnaast kreeg de film awards voor Slechtste cast en Slechtste regisseur. De film was in totaal voor elf Razzies genomineerd.

Geen van de genomineerden kwam de awards in ontvangst nemen.
De Razzies worden jaarlijks uitgereikt aan de slechtste films van het jaar. De awards worden gezien als tegenhanger van de Oscars. De awards werden dit keer voor de 33e keer uitgereikt.
(Bron: http://www.nu.nl/film/3301524/twilight-saga-slechtste-film-van-2012.html)

Not sure if serious or just trolling...

Pfff, razzies, die weten er gewoon niks van.

Heb je de films zelf gezien, of niet? Als je ze hebt gezien weet je waar ik het over heb, en dat het echt meesterlijke films zijn.
 

DeletedUser

Gast
LOTR is overrated en te WoW-achtig. Harry Potter waren alleen de eerste 2 geweldig want die waren geregisseerd door Chris Columbus, kon je ook zien aan die magische sfeer die ze hadden. Clash vond ik leuker dan Wrath, vond het 2e deel eigenlijk onnodig.

ik speel geen wow maar vond ze ook niet goed :p
the hobbit was wel veel beter, maar dat kan ook aan die fantastische special effects liggen en die 48fps
(dat stuk toen ze in die berg vielen en bij die aardmannetjes kwamen was echt epic gedaan - ohja en gollum natuurlijk, die was ook fantastisch)
maar als je bedenkt dat die LOTRfilms 10 jaar oud zijn, zijn ze eig ook nog wel mooi gemaakt.
maar dat praat de verhaallijn nog niet goed, ik kijk er alleen maar naar voor die dwerg en gollum xp
 

DeletedUser

Gast
ik speel geen wow maar vond ze ook niet goed :p
the hobbit was wel veel beter, maar dat kan ook aan die fantastische special effects liggen en die 48fps
(dat stuk toen ze in die berg vielen en bij die aardmannetjes kwamen was echt epic gedaan - ohja en gollum natuurlijk, die was ook fantastisch)
maar als je bedenkt dat die LOTRfilms 10 jaar oud zijn, zijn ze eig ook nog wel mooi gemaakt.
maar dat praat de verhaallijn nog niet goed, ik kijk er alleen maar naar voor die dwerg en gollum xp


Die "dwerg", Gimli is een meesterlijk personage!
 

DeletedUser

Gast
lol, meen je dat nu?

Ik houd persoonlijk gewoon niet van dat genre. Ik ben meer van de Sci-fi.

Aliens, Robots > Ridders, orcs
Lasergeweren, bazooka's > Zwaarden, pijl en bogen
Tijdrijzen > paardrijden

Daarnaast hoor ik van LOTR fans ook dat ze het overrated vinden. Ik vond ze, voor een film uit dat genre, wel leuk. Maar als je dat de beste film allertijden gaat noemen, heb je duidelijk geen andere film gezien ;)
 

DeletedUser

Gast
Om het maar even over wat recenter nieuws te gaan hebben...

Nieuwe poster voor Monster University (Voor de nieuwelingen: Het vervolg op Monster Inc. waar het de jongere jaren van de twee hoofdpersonen volgt.)
new-poster-arrives-for-monsters-university-129214-a-1361916715-470-75.jpg

Twee afbeeldingen van The Hangover 3 (Nu noem ik dit niet nuttig nieuws, maar er kan wel over gepraat worden. Op de eerste foto zie je namelijk Ken Yeong, beter bekend als de "Hah, gaaaay" en "So long gayboys" gozer, zingen en op de tweede kijken ze zoals altijd lekker verbaasd.)
two-new-images-from-the-hangover-part-3-129021-a-1361779127-470-75.jpg

two-new-images-from-the-hangover-part-3-129021-a-1361779144-470-75.jpg

Uitgelekte poster van Iron Man 3
robert-downey-jr-looks-badass-in-new-iron-man-3-poster-129303-a-1361986683-864-100.jpg

Trailers die net uit zijn
The Conjuring (Voor degene die van Horror houden, van de makers van SAW en Insidious.)
Cloudy With A Chance Of Meatballs 2 (Voor Rubinho, vanwege zijn eetlust.)
I'm So Excited! (Voor de vrouwen en Elyas.)

Tot slot nog wat kort nieuws.
Gary Oldman zal in Dawn Of The Planet Of The Apes spelen. Geweldige acteur, vond Rise super en kan niet op deze wachten.
Het derde deel van The Hobbit triologie: The Hobbit: There And Back Again, is enkele maanden vooruit verplaatst en zal in december 2014 in de cinema's draaien. Who cares?
Dane DeHaan, bekend als dat irritante ventje van Chronicle, zal in de nieuwe Spiderman film de vriend/vijand van Spidey spelen. Alsof de mislukte reboot niet slechter kon worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan