• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Forge of Empires

DeletedUser21980

Gast
Hallo allemaal!

Ik ben recent begonnen met Forge of Empires en heb de Gilde Genesis opgericht.

Forge of Empires (kort: FoE) is een gratis browser-gebaseerde MMOG, ontwikkeld door InnoGames.

Een heel korte samenvatting: je hebt 1 stad die je moet uitbouwen en samen met je Gilde strijdt je voor de top. Samenwerking binnen de Gilde is heel belangrijk wil je hoge prestaties neerzetten! Je kan je stad niet verliezen maar je kan wel aangevallen worden door andere spelers. Speel je dit spel zoals Grepolis heel actief, dan zal die activiteit beloond worden en zal dit goed zichtbaar zijn in de ranglijst.

Forge of Empires voor dummies

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die Forge of Empires spelen. Ik heb de indruk dat de spelers op Forge of Empires die ook Grepolis spelen stukken actiever zijn.

Er is een gigantisch verschil tussen de activiteit van iemand die Grepolis speelt en Forge of Empires dus nu ben ik opzoek naar spelers die beide spelen. :p

Nu probeer ik een actieve Gilde te creëren met Discord als extern communicatieplatform maar helaas is de playerbase helemaal niet zo actief als verwacht en is 80% zich niet bewust van wat Discord is.

Dus speel je actief Forge of Empires en heb je discord (of heb je interesse om Forge of Empires uit te proberen?), wie weet kunnen wij wel goed opschieten met elkaar.. :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij is het niet een makkelijk spel
tenor (2).gif
 

DeletedUser21980

Gast
Leg het concept eens kort uit aan me

Je start dus met een simpel gehuchtje en je moet je stad ontwikkelen doorheen de tijdperken.

Heel vroeg in het spel unlock je het Gildesysteem en kan je eentje joinen. Daar kan je geholpen worden en anderen helpen door bijvoorbeeld te handelen en Forgepoints aan elkaar te storten.

Wekelijks gaat de Gilde op expeditie en heb jij als taak zo goed mogelijk te presteren. Afhankelijk van de totaalprestatie en de plaats waarop je Gilde eindigt, ontvangt de Gilde Gildemacht.

Met Gildemacht kan de Gilde levelen en krijgen alle leden sterkere boosts van de Gilde.

Dan heb je nog Gilde vs Gilde: een map die is verdeeld in verschillende continenten. Met de gilde kan je dan sectoren belegeren, veroveren en verdedigen.

Iedere sector geeft je wat Gildemacht.

Dan heb je een gloednieuwe gamemode: Gilde slagvelden, waarin je met je Gilde vecht gedurende 2 weken (11 dagen en 3 dagen rust).

Je verovert gebieden van andere Gildes en van NPC, je bouwt speciale gebouwen die je boosts geven en als je het lukt om op de eerste plaats te eindigen of hoog in de ranglijst, dan zijn de beloningen gigantisch.

Ook hier krijgt de Gilde Gildemacht.

Het draait dus heel erg rond samenwerking en dat is wat ik juist fijn vind. Door goed samen te werken kan je veel bereiken en zal je Gilde ook een hoge ranking krijgen.

Het is ook zeer goed voor je eigen vooruitgang en in combinatie met een goede activiteit kan jij ook zelf hoog in de ranglijsten eindigen.

Het bouwen van je stad lijkt eenvoudig, maar eens je begonnen bent zal je merken dat heel wat problemen zullen optreden en dat je goed zal moeten kijken wat je wilt bouwen en waar je de focus op wilt leggen naargelang je speelstijl.

Er zijn nog heel wat andere zaken in het spel waarmee je rekening moet houden maar dan is het niet meer zo kort.
 
Bovenaan