• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wedstrijd Forum Cup

Welk spel wordt de volgende Forum Cup?

  • Signature Of The Month

    Stemmen: 0 0,0%
  • Picture the Capture

    Stemmen: 0 0,0%
  • Slogan-wedstrijd

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10470

Gast
Voor de volgende Forum Cup zijn we weer opzoek naar ideeën en zal er een nieuwe peiling komen waarmee de meeste stemmen gelden.

Heb je een leuk idee voor de Forum Cup? Meld deze dan als reactie! Op 14 maart 22:00 zal er een stemming komen welke wedstrijd we als volgende Forum Cup gaan doen.

Ideeënlijst

  • Signature Of The Month
  • Verhalenwedstrijd
  • Avatar Competitie
  • Caption the Picture
  • Picture the Capture
  • Slogan-wedstrijd
  • Edit-wedstrijd (klik)
  • Personage Rollenspel

Uitleg
Signature Of The Month
Maak een afbeelding in een vastgesteld formaat (500 x 100) en met een thema welke als handtekeningenafbeelding kan dienen op het Forum. Het is ook mogelijk dat er een variant is waarbij er geen thema wordt vastgesteld maar waarbij ieder zijn/haar creativiteit in de vrije loop kan laten. Ieder kan punten geven aan een afbeelding waarbij degene met de meeste punten wint.

Verhalenwedstrijd
Schrijf een verhaal van een minimaal aantal woorden over een vastgesteld thema. Ieder kan punten geven aan een verhaal waarbij degene met de meeste punten wint.

Avatar Competitie
Maak een afbeelding in een vastgesteld formaat (120 x 120) en met een thema welke als avatar kan dienen op het Forum. Het is ook mogelijk dat er een variant is waarbij er geen thema wordt vastgesteld maar waarbij ieder zijn/haar creativiteit in de vrije loop kan laten. Ieder kan punten geven aan een afbeelding waarbij degene met de meeste punten wint.

Caption the Picture
Wij geven een afbeelding waarbij ieder een onderschrift kan indienen. Ieder kan punten geven aan een onderschrift waarbij degene met de meeste punten wint.

Picture the Capture
Zoek een afbeelding bij een quote. Ieder kan punten geven aan een afbeelding waarbij degene met de meeste punten wint.

Slogan-wedstrijd
Bedenk een slogan over een thema. Ieder kan punten geven aan een slogan waarbij degene met de meeste punten wint.

Edit-wedstrijd
Ipv dat je je aan bepaalde richtlijnen moet houden, krijg je een afbeelding (render), en moet je dat in een plaatje verwerken. Het mooiste plaatje wint d.m.v. een stemming.

Personage-rollenspel
Bijvoorbeeld een soort rollenspel waarin iedereen een eigen "personage" heeft en dan komt er om de zoveel tijd een opdracht/probleem vrij waarop de deelnemers een gepaste oplossing moeten vinden. Daarna krijgen ze punten op basis van creativiteit, functionaliteit etc etc.

Bijv iets wat ik nu ff snel verzin:
Je bent op een eiland met alleen wat kokosnootbomen, hoe ga je hier drie dagen overleven?
Antwoord van persoon A: Ik hak bomen om en maak een hut. De kokosnoten worden mijn voedsel. (Punten voor functionaliteit, minder voor creativiteit)
Antwoord van persoon B: Ik maak een bed van kokosnootharen en ga daar op slapen. (Creatief, maar iets minder functioneel).

De punten worden per situatie bekend gemaakt, maar het is niet bekend welke speler bij welke punten hoort, tot het einde van de wedstrijd.
 

AriChibi

Hydra
Iets wat heeeeeeeeeeeeeeeeel veel tijd kost zowel voor de wedstrijdleider als de deelnemers.

Bijvoorbeeld een soort rollenspel waarin iedereen een eigen "personage" heeft en dan komt er om de zoveel tijd een opdracht/probleem vrij waarop de deelnemers een gepaste oplossing moeten vinden. Daarna krijgen ze punten op basis van creativiteit, functionaliteit etc etc.

Bijv iets wat ik nu ff snel verzin:
Je bent op een eiland met alleen wat kokosnootbomen, hoe ga je hier drie dagen overleven?
Antwoord van persoon A: Ik hak bomen om en maak een hut. De kokosnoten worden mijn voedsel. (Punten voor functionaliteit, minder voor creativiteit)
Antwoord van persoon B: Ik maak een bed van kokosnootharen en ga daar op slapen. (Creatief, maar iets minder functioneel).
 

DeletedUser10470

Gast
Leuk idee! Voor nu heb ik het even "Personage Rollenspel" genoemd. Bijv. 5 situaties die ik geef waar mensen via een PM kunnen insturen wat de oplossing is. Daarna komen die openbaar, worden er punten gegeven (had je dat per stuk in je hoofd, of op het einde, nadat er bijv. 5 situaties zijn geweest) en wint de persoon met de meeste punten.
 

latdekat

Harpij
Leuk idee! Voor nu heb ik het even "Personage Rollenspel" genoemd. Bijv. 5 situaties die ik geef waar mensen via een PM kunnen insturen wat de oplossing is. Daarna komen die openbaar, worden er punten gegeven (had je dat per stuk in je hoofd, of op het einde, nadat er bijv. 5 situaties zijn geweest) en wint de persoon met de meeste punten.

Ik vind die wel een leuke om te doen. Mijn stem heb je alvast.
 

AriChibi

Hydra
Leuk idee! Voor nu heb ik het even "Personage Rollenspel" genoemd. Bijv. 5 situaties die ik geef waar mensen via een PM kunnen insturen wat de oplossing is. Daarna komen die openbaar, worden er punten gegeven (had je dat per stuk in je hoofd, of op het einde, nadat er bijv. 5 situaties zijn geweest) en wint de persoon met de meeste punten.

Ik denk per stuk de punten bijhouden.
 

AriChibi

Hydra
Prima, en worden die punten dan na elke situatie bekend gemaakt? (Speler - Punten)

Denk het niet, misschien gaan mensen dan op basis van de punten op anderen stemmen. Bij andere versies van een soortgelijke forumwedstrijd worden de punten per onderdeel en in totaal ook pas aan het einde openbaar gemaakt :)
 

DeletedUser10470

Gast
Er is een peiling toegevoegd! 5 dagen de tijd om te stemmen, daarna begint de volgende Forum Cup ergens :)
 

DeletedUser10470

Gast
Personage Rollenspel zal de volgende Forum Cup worden! Deze opent ergens binnen een maand.
 
Bovenaan