• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Forumaccount verwijderen

DeletedUser

Gast
Kan niet. Wel is het (als het goed is) mogelijk om al je berichten te laten verwijderen op basis van de privacyrichtlijnen van InnoGames, maar die hebben (van wat ik weet) in het verleden daar nooit gehoor aan gegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Kan niet. Wel is het (als het goed is) mogelijk om al je berichten te laten verwijderen op basis van de privacyrichtlijnen van InnoGames, maar die hebben (van wat ik weet) in het verleden daar nooit gehoord aan gegeven.

Technisch gezien is het mogelijk (Paparon), als je een ticket aanmaakt bij support zul je de meeste kans hebben lijkt me.
 

DeletedUser

Gast
Advies van een vriend: "je kunt het forum gaan trollen, dan kun je vast wel aan een permaban komen ;)"
 

DeletedUser20586

Gast
Ik vraag me af hoe Paparon dat gedaan heeft.. Gewoon zeggen dat hij zijn berichten van het forum af wilde hebben?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Advies van een vriend: "je kunt het forum gaan trollen, dan kun je vast wel aan een permaban komen ;)"
Klopt dat kan ook (dan moet je wel erger doen dan alleen trollen btw), maar als je het netjes wilt afsluiten kun je net zo goed een ticket aanmaken bij support:p.
 

DeletedUser23053

Gast
Zijn wel meer accounts naar "guest" veranderd, dus denk dat het wel kan als je supportje maakt.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Hoe moet ik mijn account op het forum verwijderen?
Ik vraag in eerste instantie altijd eerst met welke reden je het forumaccount graag verwijderd ziet. Dit omwille van regelschending ontwijkgedrag etc.

Verder kunnen we, mits er een goede reden voor is, ingaan op je verzoek gezien (inderdaad zoals Rutger aangeeft) bepaalde privacyrichtlijnen. Wat we dan doen is je wachtwoord en e-mailadres verwijderen zodat je persoonlijke gegevens niet meer gekoppeld zijn. Je gebruikersnaam is normaliter geen persoonlijk gegeven en berichten horen feitelijk gezien dan niet meer toe aan die persoon.

Kan niet. Wel is het (als het goed is) mogelijk om al je berichten te laten verwijderen op basis van de privacyrichtlijnen van InnoGames, maar die hebben (van wat ik weet) in het verleden daar nooit gehoor aan gegeven.
Berichten worden normaliter dus niet verwijderd bij zo'n verzoek en deze bewering is in die zin dus niet volledig waarheidsgetrouw.

Zijn wel meer accounts naar "guest" veranderd, dus denk dat het wel kan als je supportje maakt.
Klopt, maar dat is nog niet voorgekomen sinds on my watch. Als in: ik heb nog nooit op het account delete knopje gedrukt. De situatie die ik hierboven voorleg is hoe InnoGames daar naar handelt.
 

DeletedUser

Gast
Ik vraag in eerste instantie altijd eerst met welke reden je het forumaccount graag verwijderd ziet. Dit omwille van regelschending ontwijkgedrag etc.

Verder kunnen we, mits er een goede reden voor is, ingaan op je verzoek gezien (inderdaad zoals Rutger aangeeft) bepaalde privacyrichtlijnen. Wat we dan doen is je wachtwoord en e-mailadres verwijderen zodat je persoonlijke gegevens niet meer gekoppeld zijn. Je gebruikersnaam is normaliter geen persoonlijk gegeven en berichten horen feitelijk gezien dan niet meer toe aan die persoon.


Berichten worden normaliter dus niet verwijderd bij zo'n verzoek en deze bewering is in die zin dus niet volledig waarheidsgetrouw.

Klopt, maar dat is nog niet voorgekomen sinds on my watch. Als in: ik heb nog nooit op het account delete knopje gedrukt. De situatie die ik hierboven voorleg is hoe InnoGames daar naar handelt.

Er hoeft geen goede reden te zijn voor het verzoek; jullie zijn verplicht het wachtwoord en mailadres los te koppelen zodra iemand daarom vraagt.

Verder, over berichtverwijdering, zie:

28994a474f06a515966549dbbc790342.png


'Indien u wens dat gegevens over uw persoon die opgeslagen zijn worden gewist', we hebben het hier daadwerkelijk over het wissen ervan, niet slechts het loskoppelen. Forumberichten lijken mij vallen onder 'opgeslagen gegevens'.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
....
Verder, over berichtverwijdering, zie:

28994a474f06a515966549dbbc790342.png


'Indien u wens dat gegevens over uw persoon die opgeslagen zijn worden gewist', we hebben het hier daadwerkelijk over het wissen ervan, niet slechts het loskoppelen. Forumberichten lijken mij vallen onder 'opgeslagen gegevens'.
Klopt, maar zoals aangegeven neem je afstand van het eigenaarschap van dat account zodra je persoonlijke gegevens (normaliter e-mail en wachtwoord) losgekoppeld zijn. Vanaf dat moment zijn de forumberichten dan eigendom van accountnaam 'xxxxx', die geen eigenaar kent en dus valt onder het beheer van de platformeigenaar*.

*Zojuist kortgesloten met onze jurist.
 

DeletedUser

Gast
Klopt, maar zoals aangegeven neem je afstand van het eigenaarschap van dat account zodra je persoonlijke gegevens (normaliter e-mail en wachtwoord) losgekoppeld zijn. Vanaf dat moment zijn de forumberichten dan eigendom van accountnaam 'xxxxx', die geen eigenaar kent en dus valt onder het beheer van de platformeigenaar*.

*Zojuist kortgesloten met onze jurist.

Maar voor de verdere buitenwacht is het dan nog overduidelijk van wie die posts zijn, in sommige gevallen.
Als ik mijn gegevens loskoppel kan iedereen mijn posts nog herkennen, mensen weten dan ook echt nog wel dat ik dat gepost heb.

Dus in die zin lijkt het me eerder een beetje een (juridisch hoogstwaarschijnlijke kloppende, daar niet van) wassen neus.
 

DeletedUser

Gast
@Kroenuh

Het is al zo'n jaar of twee geleden dat ik Grepo speelde, dus toen er vandaag een felicitatie voor mijn verjaardag mijn mailbox binnenkwam dacht ik dat het wel zo netjes zou zijn om mijn account te verwijderen. Toen ik die optie nergens in de instellingen kon vinden heb ik deze thread gestart.
 

DeletedUser10470

Gast
Ik heb mijn account ook willen verwijderen. Toen dat eerst prima mogelijk was kreeg ik, toen het bijna zover was te horen dat ze het niet gingen doen. Ik stopte met het Forum en wilde de link met prive en zakelijk, o.a. doordat ik deze gebruikersnaam op meer plekken gebruik, vermijden maar dat was niet mogelijk omdat ik 1 waarschuwing had staan en zo "onder de regels doorging", terwijl mijn intensie was om gewoon helemaal te stoppen met het Forum.

Innogames doet niks, ze nemen de telefoon niet op, aangetekende brieven reageren ze niet op en op 5 emails (in 1,5 maand) heb ik ook geen reactie ontvangen.

Komt er op neer, dat je je account gewoon niet kunt verwijderen. Om nou een rechtszaak hierover te starten... Zou misschien goed zijn, maar daar heb ik de tijd en het geld niet voor.
 

DeletedUser

Gast
PaPaRon heet zijn account ook laten verwijderen, dus technisch is het wel mogelijk. Kroenuh heeft gewoon geen zin om dat te doen, as usual, aangezien dat toen ook al gezeik was.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat we hier in een dictatuur leefden. Als Inno en Grepo dan echt zo moeilijk willen doen gaan ze hun gang maar, ze komen zichzelf nog wel een keer tegen. Het maakt mij verder niet uit wat er met mijn account gebeurt, ik heb al mijn gegevens verwijderd. Verder mag Grepo mijn mailbox helemaal volspammen, daar heb ik hem speciaal voor aangemaakt. Het was me een genoegen. Soort van.
 

DeletedUser20232

Gast
Verder mag Grepo mijn mailbox helemaal volspammen, daar heb ik hem speciaal voor aangemaakt. Het was me een genoegen. Soort van.
Je kan je van nieuwsbrieven afmelden, zodat je ze niet meer krijgt, die optie staat ofwel bovenaan in je mail of onderaan.
jkwpjc.png

Je kan ook eens kijken bij 'Instellingen' > 'Mijn instellingen', 'Mijn account' > 'Algemene instellingen'
Daar kan je een hoop vakjes aanduiden voor berichten & melding.
Door bijvoorbeeld dit te doen krijg je al heel wat minder spam in je mailbox.
2exsnqx.png
Dan kan je gewoon bij alle de vakjes die verwijzen naar je e-mail adres, de optie uitvinken of deactiveren.
 

Armand0

Manticore
Ik vind het wel heel apart dat je niet gewoon je (forum)account kan verwijderen...

Vind de "misbruik-redenatie" ook nergens op slaan, 'so what' als een enkeling "regelschending ontwijkgedrag" vertoond. Dan geef je die toch gewoon een ban, dat kan allemaal simpel op een andere manier opgelost.

Lekker boeiend dat de posts van de betreffende forumganger ook de prullenmand ingaan, alsof die er wat toe doen tussen de 100.000en posts op dit hele forum.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het wel heel apart dat je niet gewoon je (forum)account kan verwijderen...

Vind de "misbruik-redenatie" ook nergens op slaan, 'so what' als een enkeling "regelschending ontwijkgedrag" vertoond. Dan geef je die toch gewoon een ban, dat kan allemaal simpel op een andere manier opgelost.

Lekker boeiend dat de posts van de betreffende forumganger ook de prullenmand ingaan, alsof die er wat toe doen tussen de 100.000en posts op dit hele forum.

Het gaat mij er alleen om dat mijn account verwijderd wordt, mijn posts mogen blijven bestaan. Het zou natuurlijk onzin zijn als er gaten in het forum kwamen. Verder zie ik ook geen enkel probleem met het verwijderen van een account.
 
Bovenaan