...
Sinds wanneer is het een normale gang van zaken dat je eerst geschorst wordt en daarna op een of andere onmogelijke manier moet gaan bewijzen dat je onterecht geschorst bent i.p.v. zoals in elke beschaafde gemeenschap dat er bewijs wordt aangeleverd waarom je geschorst bent.
Er is altijd bewijs waarop een schorsing wordt gebaseerd, echter kunnen we in de eeuwige strijd tegen illegale scripts en bots nooit 1-op-1 laten zien wat wij zien omdat dit een inkoppertje is voor de script/bot makers om hier dan een omweg voor te bouwen. Wellicht een beetje laf, maar de jarenlange strijd tegen dit soort tools is nog lang niet gestreden en we hebben er geen trek in om "de tegenpartij" daar een handje bij te helpen.
Heb nu al in korte tijd 2 onterechte schorsingen gehad met enkel wat vage uitspraken van Kroenuh zonder echte redenen als onderbouwing, met als doel om te vissen naar accounts die inderdaad de regels overtreden eruit te halen omdat deze spelers uit schuld gevoel bekennen. Het lijkt mij niet echt de bedoeling om op deze manier een heksenjacht te starten en een hoop onschuldige slachtoffers te maken. Verder nog een vraag, is er iemand binnen Grepolis nederland die we hierover kunnen contacteren om onze onvrede over de huidige communitymanager zijn beleid en handelingen te ventileren? Ik neem aan dat elk zelf-respecterend bedrijf hierover beschikt.
Ik kan je in dit specifieke geval meegeven dat, vanwege wat er allemaal op wereld Byblos is gebeurd, elke handeling die wij zetten op die wereld om regelschendingen tegen te gaan back-to-back worden uitgevoerd met inhouse medewerkers van InnoGames. Enerzijds om een 4/6 ogen principe te hebben en anderzijds om hiervan te leren en te kijken wat er aan het spel gedaan worden om dit niet nog eens zo uit de hand te laten lopen.
p.s. fix eens dat die captcha's met alle huidig toegestane scripts werken want blijkbaar is je bot-detectiesysteem stuk
@Kroenuh
En hier begint het een beetje te wringen. Jullie zijn in de veronderstelling, en dat brengen jullie ook zo de ronde, dat schorsingen worden gebaseerd op basis van een captcha prompt en een toegestaan script dat dan blijft doordraaien. Dat is totaal niet het geval. Waarschijnlijk hebben degene die momenteel geschorst zijn dit verkeerd begrepen of moet ik dit nóg duidelijker communiceren, maar hier is grotendeels jullie hele 'foutief handelen door de support' op gebaseerd momenteel, wat niet terecht is.
...
Wanneer je een supportticket indient, krijg je vaak standaardantwoorden die niet relevant zijn voor je specifieke probleem of je totaal niet verder helpen. Dit maakt dat ik mij persoonlijk nooit gehoord voel door de support en na het lezen van jouw bericht, lijkt het erop dat ik niet de enige ben met deze ervaring.
Dit is natuurlijk een kwalijke zaak en heel goed dat je dit aangeeft. Ja er wordt gebruikt gemaakt van standaard antwoorden (dat doet elke supportafdeling) maar die moeten wel relevant zijn en de speler het gevoel geven dat er een inhoudelijk terecht en voldaan antwoord wordt gegeven op de vraag. Goede feedback waar aan gewerkt kan worden!
@Kroenuh misschien kan je zelf ook eens gaan reflecteren of jij nog wel de geschikte persoon bent om de Nederlandse taalversie van Grepolis in leven te houden en of je wel de juiste persoon bent om het supportteam te leiden, want het is werkelijk schandelig hoe je op sommige cases hebt gehandeld.
Ik zal mij, net zoals ieder ander, altijd moeten blijven (ver)beteren en zal fouten maken. Dat geef ik graag toe.
Dat laatste blijkt niet te kloppen, bij geen "bevestiging " van de overtreding worden de spelers bovendien genegeerd en vertraagd behandeld.
Jammer dat dit soort beweringen cq. valse beschuldigingen worden gedaan. Dit doet overigens vermoeden dat jij precies kan zien welke prioriteiten tickets hebben en welke eerder zijn ingediend dan anderen. Maar zover ik kan zien heb jij hier geen inzage in en wordt dit enkel gebaseerd op de enkele reacties die jij of je directe medespelers krijgen. Niet helemaal fair om dergelijke verwijten te doen wanneer je niet het hele plaatje in beeld hebt als je het mij vraagt.
Momenteel heb je bij een onterechte schorsing waar je dus aangeeft dat ie onterecht is een langere schorsing dan wanneer je toegeeft te cheaten. Ook weer zo'n krom iets, en het gebrek aan bewijs wordt verdoezeld met een gezellige "nu is de tijd om open en eerlijk te zijn". Ik zal later vanavond/morgen wel even wat meer bewijs neerleggen dan kunnen we een echte discussie gaan hebben.
Dit heeft niets te maken met een gebrek aan bewijs, maar met een manier van handelen.
Hiermee vragen en lichtelijk forceren we simpelweg op eerlijk zijn en medewerking. Wij zien in 80% van de terechte schorsingen dat de speler eerst ontkent of er om heen draait. Later, na wat meer aan de tand voelen of doorvragen, wordt pas toegegeven hoe het echt zit. En dan nog wordt vaak enkel het stukje van een verhaal vertelt in de hoop weg te komen met de rest.
Ik zeg niet dat dit alleen maar in deze situatie(s) is gebeurd. Ik wil geen vingers gaan wijzen. Maar je kan dan de pech hebben dat je inderdaad op eenzelfde manier behandeld wordt om direct tot de kern van de schorsing te komen. Scheelt veel tijd voor ons en voor 'de ander' en schept sneller duidelijkheid.
Uiteraard mogen jullie het niet eens zijn met deze manier van handelen, maar het heeft zich over de jaren simpelweg enorm bewezen.
...
In de laatste 10 dagen zijn er in onze alliantie 4 onterechte schorsingen gevallen met reden: bots. Deze zijn er helemaal niet.
Dit is uiteraard jouw/jullie woord tegen het onze en hier mogen we op het forum helaas niet inhoudelijk op in gaan.
Hoe komt het dan dat deze schorsingen onstaan zijn? Toen de bottende en afkopende tegenstanders massareset gingen hebben ze support van alles wijs gemaakt. Kroenuh is sindsdien begonnen met een captchaspam dat al 4 ish weken duurt op ons.
Ook hier is helaas niet het hele plaatje in het vizier, waardoor dit eerder een vooroordeel dan een feit is. Jullie weten niet wat voor effort en onderzoeken lopen en gelopen hebben over hele werelden en over welke allianties en over welke spelers. Het valt jullie simpelweg enorm op omdat jullie als club flink onder de loep lagen. Maar dat is bij andere clubs totaal niet anders.
Wij hebben meer te doen dan alleen 1 alliantie te (blijven) onderzoeken. We hebben meer werelden en meer spelers en allianties te bedienen.
Dit x zijn er daar schorsingen bij gekomen door een door hen toegelaten script genaamd "map enhancer". We hebben hiervan bewijzen dat dit script door de captcha heen probeert te werken maar alsnog worden schorsingen niet opgegeven omdat we zorgezegd geen bewijs geven; Na enkele weken is het niet meer wij tegen de wereld maar wij tegen kroenuh.
De schorsingen waar jij op doelt zijn niet (enkel) gebaseerd op de map enhancer die probeert door te werken wanneer een captcha scherm opduikt.
Het is jammer dat op basis van bovenstaande foutieve conclusie, de support compleet wordt afgeschilderd als ongeschikt en met foutief handelen wordt bestempeld.
...Het is toch algemeen bekend dat de groep die hier bedoeld wordt het meest spendeert aan dit spel?
Denk je werkelijk of heb je werkelijk bewijs dat voordat wij een schorsing gaan zetten of niet, gaan kijken naar het spendeergedrag van de speler? Naast het feit dat de meeste informatie hieromtrent is afgeschermd, is het voor de supportdienst totaal niet interessant hoeveel je wel of niet spendeert in het spel. Daar worden wij niet op gestuurd of afgerekend.
Ik zou je graag willen vragen om een keer te gaan praten met jullie Duitse vrienden. Waarom word je daar wel direct goed geholpen en is hier hier altijd één grote puinzooi. Waarom wordt daar wel streng opgetreden tegen botters en andere valsspelers en doen ze dat ook adequaat.
Hier trigger je me. Ik zal zeker eens inhoudelijk gaan sparren met onze Duitse collega's. Ik spreek de CM regelmatig, maar niet altijd per definitie over inhoudelijke manier van werken bij specifieke situaties. Ga ik zeker doen.
Ik snap heel goed dat het bewijs niet altijd geleverd kan worden, maar wat mij het meeste stoort is dat jullie vaak niet eens weten waarvoor jullie een ban hebben uitgedeeld. Er zijn letterlijke tickets waarin
@Kroenuh iemand al gebanned heeft zonder er 100% zeker van is.
Het betreurt mij serieus dat je die gedachte hebt en tot die conclusie komt. Gelukkig weet ik zelf heel goed weet hoe de vork in de steel steekt en kan ik bij alle tools en informatie waar onze zienswijze en handelingen op zijn gebaseerd. Die zijn best oke moet ik zeggen.
Verder kunnen jullie wel een zogenoemde reden vinden om iemand te bannen, maar is er niemand om te controleren als die reden wel rechtvaardig is. Als je namelijk een second opinion wil krijg je die van onze grote vriend Kroenuh zelf in plaats van een onafhankelijk iemand.
In hoeverre zie je mij als partijdig wanneer ik geen enkele band heb met de tegenpartij of andere verborgen agenda's heb? Ik heb ook totaal geen vete tegen jou of iemand anders want ik ken je niet en zie ook niet direct in wat ik daarmee op zou schieten.
...
Verder is het algemeen bekend dat DonFrank, Kroenuh en jij al langere tijd niet spelen. Jullie hebben totaal geen idee hoe giftig de Grepolis community is geworden door jullie onbekwaamheid.
Gewaagde uitspraak. Weet je zeker dat je die overeind wilt houden? Laten we a.u.b. wel, als we zo graag verwijten naar elkaar toe willen smijten, ervoor zorgen dat we 100% zeker weten dat ze waar zijn en die kunnen bewijzen. Want jullie beschuldigen ons (en mij in het bijzonder) net zo goed van geen bewijs aanleveren, foutief handelen en foutieve uitspraken doen, toch?
...
U weet net zo goed als ik dat de community op grepolis nederland enorm gekrompen is, en het voor Innogames ook stukken minder lucratief is om de servers te behouden. Echter slagen jullie er als supportteam er niet in ok deze community te behouden laat staan uitbereiden.
Voor de jaren dat het spel draait en het spelstadium waar Grepolis (Nederland) zich in bevind, oordeelt InnoGames maandelijks dat het nog hartstikke "lucratief" is, hoor.
Natuurlijk, er spelen veel minder spelers dan 5/10 jaar geleden, maar dat is ook relatief normaal voor een browsergame van deze leeftijd.
Overigens is het niet onze taak om de community "uit te breiden", daar bestaan andere afdelingen voor.
Ik lees je pleidooi over behouden en dat wij daar een grote rol in spelen, maar dat is natuurlijk niet de enige of doorslaggevende factor.
...
Ten tweede is er binnen het team een gebrek aan technische kennis, want voor zover ik weet is donfrank de enige die een achtergrond heeft in informatica.
Inderdaad voor zover bekend bij jou.
Toch komen veel andere moderators met argumenten hierrond tegen spelers, die vaak beter weten wat er gezegd wordt dan de moderator. Het ergste is dan dat vaak de uitleg die aangeboden wordt niet eens klopt of steek houdt, soms is het beter toe te geven dat je iets niet weet dan een jip en jannetje verhaal te verzinnen.
Ik kan niet van elke moderator verwachten een zeer sterke technische achtergrond te hebben. Dat is geen harde vereiste.
Uiteraard moet het verhaal wel kloppen, daar valt altijd aan te werken en te onderwijzen.
Als laatste vind ik het gek dat op de wereld byblos alle support tickets door kroenuh beoordeeld worden terwijl dit in het begin niet het geval was. Dit ondermijnt de second opion policy en geeft kroenuh te veel macht over de afloop van byblos zonder enige vorm van peer evaluation.
Pfoe als ik alle tickets van Byblos zou moeten beantwoorden zou ik veel minder tijd hebben voor de andere zaken die moeten gebeuren, dat is niet het geval hoor.
Wel hebben we natuurlijk focusgebieden en expertises die per teamlid kunnen verschillen. Daarom kan het LIJKEN alsof ik meer/de enige ben die bepaalde onderwerpen oppak, zeker als ze van soortgelijke aart zijn. Maar nogmaals; klopt niet helemaal.
Overigens kan je altijd een second opinion aanvragen hoor. Dan krijg je een andere collega aan het woord. Uiteraard wel iemand die eveneens affiniteit heeft met het betreffende onderwerp en tevens minstens net zo onpartijdig is (lees: niet op die wereld speelt).