• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Fusie-uitnodigingen

DeletedUser3442

Gast
Als je (denk alleen met juiste rechten) onder 'alliantie' naar 'uitnodigingen' gaat, zie ik daar rechtsonder in het venster een vakje staan.
'Fusie-uitnodigingen van andere allianties'.
Het idee erachter snap ik wel, alleen vraag ik me nu af wat je er mee moet. Ik kan bijvoorbeeld nergens vinden waar je een alliantie voor een fusie uit zou moeten nodigen?

EDIT:
Excuses, ik zie het al. Alleen doordat het grafisch niet helemaal correct past zag ik het pas later.
Voor mensen die het ook niet weten: Onder 'uitnodigingen' kun je altijd al namen intypen en uitnodigen. Daaronder staat ook 'alliantie' waarmee je volledige allianties kunt uitnodigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Als je op het alliantie-deel klikt en vervolgens naar uitnodigingen gaat, zie je aan de rechterkant inderdaad dat tabje staan.
Links staan er 2 balkjes, spelers en allianties. Als je in het onderste balkje een alliantienaam intypt, verstuur je een verzoek voor een fusie naar die alliantie. Alle allianties die met jouw ally een fusie aanvragen komen in dat tabje terecht, je zal er kunnen beslissen of je het verzoek aanneemt of niet. Als je het aanneemt, krijgen al je leden in 1 keer een uitnodiging van die alliantie. Volg je nog? OF moet ik even een screentje fixen om het te verduidelijken?
 

DeletedUser

Gast
Daar wil ik graag even op inhaken,

Wij hebben een uitnodiging gehad en gaan hem waarschijnlijk accepteren.

Als ik de uitnodiging accepteer, vervalt dan gelijk de alliantie waar we nu inzitten?
 

DeletedUser23350

Gast
als je weg gaat van je ally, gaat de ally toch worden ontbonden? :p
smiley_emoticons_irre.gif
 

DeletedUser22683

Gast
Ik zou ook graag willen inhaken met een vraag, betreffende het forum.

Volgende scenario:

Ik heb binnen mijn huidige alliantie een gedeelde tab met mijn toekomstige alliantie (BG), van deze tab is mijn huidige alliantie oprichter/beheerder.
Ik ga mijn alliantie ontbinden en stap over naar mijn nieuwe alliantie, waar dit gedeelde tab dus mee is.
Vervalt deze tab dan zodra ik mijn alliantie ontbindt en overstap, of blijft deze tab voor mijn nieuwe alliantie nog steeds beschikbaar?
 

Gollum Returns

Manticore
Zodra je de alliantie ontbindt, verdwijnen alle forum onderdelen van die alliantie, dus ook de gedeelde forum onderdelen, enigste optie is als je even met de nieuwe alliantie een nieuwe tab aanmaakt, en dan de items even kopieert.
 

DeletedUser

Gast
Zodra je de alliantie ontbindt, verdwijnen alle forum onderdelen van die alliantie, dus ook de gedeelde forum onderdelen, enigste optie is als je even met de nieuwe alliantie een nieuwe tab aanmaakt, en dan de items even kopieert.

je kan geen topics kopiëren van gedeelde fora
 

Gollum Returns

Manticore
je kan geen topics kopiëren van gedeelde fora

Handmatig even de info overnemen, dus op bewerken klikken (rechtsonder), tekst selecteren, rechtermuisknop indrukken en dan kopiëren, daarna plakken in een nieuw topic.

Damn, zijn jullie nu echt zo debiel dat je dat niet kan bedenken? Moet dan echt alles voorgekauwd worden, natuurlijk weet ik dat je niet hele topic`s kan kopiëren. Ik ga ervan uit dat Jaspat dat wel begrijpt. Ik speelde al Grepo toen jij nog in je luier poepte.

Houd je commentaar gewoon voor je als je niets zinnigs in te brengen hebt.
 

DeletedUser

Gast
Tja, als je topics van 10 bladzijdes heb kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in heb.

ja, je kan gewoon een hele pagina kopiëren maar dat wordt 1. heel onduidelijk 2. een stuk informatielozer (geen rapportjes en BB-codes)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Tja, als je topics van 10 bladzijdes heb kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in heb.

ja, je kan gewoon een hele pagina kopiëren maar dat wordt 1. heel onduidelijk 2. een stuk informatielozer (geen rapportjes en BB-codes)


Gollum zegt: "op bewerken klikken"

dus BB-codes blijven wel gewoon zo
 

Gollum Returns

Manticore
Tja, als je topics van 10 bladzijdes heb kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in heb.

ja, je kan gewoon een hele pagina kopiëren maar dat wordt 1. heel onduidelijk 2. een stuk informatielozer (geen rapportjes en BB-codes)

Dit dus:

Gollum zegt: "op bewerken klikken"

dus BB-codes blijven wel gewoon zo

En 10 pagina`s? sowieso lekker overzichtelijk. ;) Meestal zie je die alleen in de kroeg. Andere topic`s zorg je dat het begin topic uptodate is. dan hoef je alleen die maar te copy pasten.
 

DeletedUser22683

Gast
Ik heb het opgelost door in de 'nieuwe' alliantie nieuwe topics te maken en de berichten te citeren uit de topics die zouden gaan verdwijnen.
Uiteraard alleen de belangrijkste berichten. 10 pagina's overnemen lijkt me niet erg praktisch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Ik heb het opgelost door in de 'nieuwe' alliantie nieuwe topics te maken en de berichten te citeren uit de topics die zouden gaan verdwijnen.
Uiteraard alleen de belangrijkste berichten. 10 pagina's overnemen lijkt me niet erg praktisch.

Heb je wel ff de last post gespeeld op Corinthe? Toch een einde aan een alliantie die bijna een jaar bestond.
 

DeletedUser22683

Gast
Uiteraard, het besluit viel ook zwaar. Gelukkig staan we er allemaal achter en begint zo weer een 'nieuw tijdperk' voor ons.
 
Bovenaan