• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

gaat de wereld echt onder in 2012?

DeletedUser

Gast
*weggehaald*

maar nu ff on-topic: het was tog verkeerd berekend 100 jaar ofz?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Deze discussie is nog geen discussie, voordat een spartacus, madara of lotrfanaat een overzichtje heeft gemaakt.

Ik denk niet dat de wereld ten onder gaat op 21-12-12.
Ik denk wel, dat de mens voor chaos gaat zorgen
 

DeletedUser

Gast
Nee, ik denk het niet. Natuurlijk is er wel een minieme kans, maar het lijkt me sterk. Natuurlijk, er zal wel een vulkaan uitbarsten, een aardbeving plaatsvinden en een orkaan woedden. Maar de wereld/mensheid... Nee.
 

DeletedUser

Gast
dit is zeker geen nutteloze discussie het is toch wel iets wat de mens dagelijks over na denkt
 

DeletedUser

Gast
Wees gerust er gaat niks gebeuren.

Het jaar 2012 klopt eigenlijk niet, want de mayakalender stopt pas in eind 2220.
Het bleek een simpele rekenfoutje te zijn.
 

DeletedUser

Gast
Een vraag waarneer eindigt een cirkel:rolleyes:


Zo bereken je het :p
 

DeletedUser

Gast
Een vraag waarneer eindigt een cirkel:rolleyes:


Zo bereken je het :p

Een cirkel eindigt niet, maar begint op nieuw. Daarnaast is de wereld geen cirkel, maar een bol, dus er zijn nog meer opties denk ik...maar zou bereken je het niet hoor. ;)
 

DeletedUser

Gast
EEN Cirkel eindigt niet, MAAR begint op Nieuw. Daarnaast is de Wereld Geen Cirkel, MAAR EEN Bol, DUS ER zijn Nog Meer Opties Denk IK MAAR ... Zou bereken JE Het niet hoor. ;)

De wereld cirkelt een rond om de zon?
Daarmee word het berekent;)
 

DeletedUser

Gast
Hadden ze ook niet gezegd dat in het jaar 2000 de wereld zou vergaan:p? ik dacht dat ik het ergens had gehoord.. verder is het gewoon 'fake' (:
 

DeletedUser

Gast
Hadden ze ook niet gezegd dat in het jaar 2000 de wereld zou vergaan:p? ik dacht dat ik het ergens had gehoord.. verder is het gewoon 'fake' (:

Nee, 2000 zou alle stroom uitvallen en dat klopten. Alleen zijn de programmeurs geweest die dit probleem hebben opgelost, want anders waren er rellen geweest en plunderingen(daar waren ze bang voor). Mensen hadden oud en nieuw nacht ook hun badkuip vol met water staan, zodat ze dat nog hadden.
 

DeletedUser

Gast
ik had wel zin in iets spannend maar als het pas is 2220 komt...
 

DeletedUser

Gast
ik had wel zin in iets spannend maar als het pas is 2220 komt...

Wie zegt dat het uberhaupt komt...
Nuja, het zal vast wel een keer komen, maar te voorspellen is het bijna niet, in elk geval niet totdat je een komeet ziet aankomen die richting aarde vliegt, dan zouden ze kunnen bereken wanneer het gebeurt.
 

DeletedUser

Gast
mwah de reden dat de kalender van de maya's stopt komt van de voorgaande kalender die ze gebruikte.

die stopt nadat er een grote klimatologische verandering plaatsvond in hun gebied die grote gletsjer in dat gebied is daar bewijs van die ontstond ongeveer op hetzelde moment als dat de voorgaande kalender ophield.

Aangezien in de tijd van de maya's de wereld een stuk kleiner was (voor hun dan) lijkt het me niet dat de wereld vergaat. maar ik zou zo'n klimatologische verandering niet uitsluiten in een deel van de wereld, ten slot van rekening hebben de mensen in de afgelopen 100 jaar flink wat rotzooi in de lucht geblazen e.d.

Teun zei:
Wie zegt dat het uberhaupt komt...
Nuja, het zal vast wel een keer komen, maar te voorspellen is het bijna niet, in elk geval niet totdat je een komeet ziet aankomen die richting aarde vliegt, dan zouden ze kunnen bereken wanneer het gebeurt.

naja sowieso zal de zon over 5.5 miljard jaar uitgebrand zijn en dan zijn wij uh.. letterlijk en figuurlijk TOAST.
 
Bovenaan