• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gamerverslaafd

DeletedUser3350

Gast
Wanneer ben je verslaafd aan games? Een goede vriend heeft aan het gamen zijn leven kapotgemaakt, eerst zijn sociale leven kapot (vriendin weg, vrienden weg, vertrouwen weg) en daarna is het moeilijk weer op te bouwen.

Wat jullie?

DeletedUser

Gast
AW: Gamerverslaafd

het licht er aan als je alles op zij gaat zetten om te kunnen gamen dan ben je verkeerd bezig. of je aan passen aan de vaartijden dan zou ik een paar weken stoppen.

DeletedUser

Gast

ik speel bijna constant maar maak nog wel tijd vrij voor mijn real life vrienden (waarvan er een paar ook grepo spelen).
real life gaat voor spelletjes.

DeletedUser

Gast

Ik heb een vriendin die net zoveel gamet als ikzelf, voor ons is gamen iets leuks dat we samen kunnen doen, ideaal :D

Téveel is nooit goed, maar dat geldt voor alles. Weet wanneer je iets doet omdat je het leuk vindt, en wanneer je iets doet omdat je verslaafd bent. Probleem is dat het bijna nooit zelf te constateren is, omdat je zelf vrijwel altijd blijft denken dat je het doet omdat je het leuk vindt, totdat iemand anders je er op wijst dat je je leven laat beheersen...

"Nog eentje, en dan stop ik écht!"

DeletedUser

Gast

Gameverslaving bestaat niet, mensen met verslavende persoonlijkheden wel. Mensen die verslaaft raken aan games raken net zo makkelijk verslaafd aan andere dingen dit kan uiteen lopen van boeken lezen to voetbal kijken. Het is lastig te zeggen wanneer iemand verslaafd is maar over het algemeen zou je kunnen stellen dat iemand die verslaafd is zijn prioriteiten zo heeft verdraaid dat hij moeite heeft zijn "normale" dagelijkse bezigheden (werk / school / familie / vrienden) te combineren met zijn verslaving.

DeletedUser4127

Gast

Ik ken toevallig iemand die ook zijn hele leven verloren heeft aan het gamen.
Hij speelde WoW en was daar een of andere koning van een bepaald volk.
Hij verloor zijn baan en zijn vrienden en zijn huis omdat hij de rekeningen niet meer kon betalen.

Dan ben je niet game verslaafd maar leef je in een fantasiewereld!!!:O

DeletedUser

Gast

Dat is het idee van de meeste verslavingen, dat je leeft in een fantasie wereld. Als je verslaafd bent aan drugs of drank doe je dat namelijk ook, alleen dan ben jij de enige die de roze olifantjes ziet ipv dat je het deelt met miljoenen andere (gezondere :p) mensen.

DeletedUser45

Gast

Als mijn pc kapot gaat hang ik mezelf op :D

Alleen al de manier waarop je dat zegt doet mij vermoeden dat je dat niet meent.

Maar, om nog even een on-topic reactie toe te voegen aan dit toch al zo oude topic:
Gamen op z'n tijd kan best leuk zijn. Zelfs een spel als Grepolis, wat men meestal niet echt onder 'gamen' zet omdat "het maar een eenvoudig browserspelletje is," kan erg verslavend werken. Ik weet van mezelf dat ik er best in op kan gaan en er dan ook uren op een dag aan kan besteden. Ja, sommige mensen zullen me voor gek verklaren - en terecht. Wat dan wel zo is, is dat ik van mezelf weet dat ik het spel ook aan de kant kan zetten. Ik besteed veel liever tijd met mijn vriendin, vrienden of familie dan dat ik urenlang achter een computerspelletje hang, onderuitgezakt in mijn bureaustoel.

Zoals Thecrossbird ook zo zo treffend wist te zeggen: Real life gaat voor spelletjes - altijd en sowieso.

DeletedUser6728

Gast

Ja mijn real-life vrienden. We gaan met zn allen zitten grepo'en in een ruimte:) nee natuurlijk niet. Ik zag laatst met ENP (schoolvak voor TTO) een docu over gameverslaafd. Mannen die 20 u (!) per dag games spelen. Dat is niet gezond.

DeletedUser

Gast

Je bent verslaafd als jij je RL gaat aanpassen aan je gametijden en dus bvb een afspraak gaat verzetten om te kunnen gamen. RL gaat voor want een spel heeft een einde na een bepaalde tijd. RL ook natuurlijk maar het spel zal nooit zo lang meegaan en je intresse wekke. Als je niet meer rationeel kan denken en de waarde van het spel de waarde van je RL overstijgt dan ben je verslaafd.

Ik speel vaak en veel games maar ik kan nog wel mn prioriteiten.
Ik kan mn games laten vallen in tijden van nood maar laat me tijd om te gamen en 7 op de 10 keer zal ik dan ook gamen. Ik kijk al niet veel tv en game liever.

DeletedUser

Gast

Er zijn genoeg mensen die hun RL aanpassen aan hun gametijden. Om een voorbeeld te noemen, iedereen met "woensdagavond voetbalavond" of "vrijdag pokerdag". Of ze nou zelf gaan spelen of kijken op tv, ze verzetten afspraken om te kunnen "gamen" op die manier.

Dat lijkt me niet echt een reden om iemand verslaafd te noemen. Ik plan ook wel eens een dag in om te gamen, en dan ga ik ook geen afspraken maken op die dag verder...

DeletedUser

Gast

ik bedoel dus stel dat je normaal gezien dus woensdagnamiddag tennis hebt en vrijdagavond ga je pokeren maar deze wekelijkse afspraken zeg je af om te kunnen gamen dan is er een probleem.

DeletedUser

Gast

Je zegt de ene game afspraak af voor de andere? :p Dat betekent vooral dat je de verkeerde game aan het doen bent denk ik.

DeletedUser

Gast

Soms is het beter er mee te stoppen als het niet meer gaat. Als dat niet lukt dan ben je verslaafd.

DeletedUser

Gast

Soms is het beter er mee te stoppen als het niet meer gaat. Als dat niet lukt dan ben je verslaafd.

Dat is zeer juist.
Als je je dagdagelijkse afspraken verplaatste of afzegt om een bepaals spel te spelen dan ben je verslaafd

Bovenaan