• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Games maken gewelddadig?

DeletedUser

Gast
Ik vond dit wel een mooi onderwerp voor een nieuwe discussie. Wordt je zelf ook gewelddadig van gewelddadige games?

De Noor die de aanslagen in Oslo heeft gepleegd zei CoD MW2 te hebben gespeeld om te oefenen voor zijn daden en ook de schutter in Alphen deed dit.

Wat is jullie mening over deze stelling? Dit gaat trouwens ook over gewelddadige films.

DeletedUser11295

Gast
AW: Games maken gewelddadig?

games maken niet geweldadig de persoon zelf zet zit aan om geweldadige acties uit te voeren persoonlijk vind ik shooters en andere vecht spellen relaxend als je het gebruikt om te oefenen dan word je niet geweldadig dan ben je al geweldadig tevens moet je reality van games kunnen onderscheiden.

DeletedUser

Gast

Ik denk dat je niet opeens geweldadig word van games, maar het kan je misschien wel op ideeën brengen.

DeletedUser

Gast

ik heb adhd. en ik mag het wel spelen.
maar sommige mensen die ik ken die de zelfde gedrags storing hebben mogen het niet spelen. het kan ook een beïnvloedbaar zijn om mensen. wist je trouwens dat je een stoffje aanmaakte met gamen waardoor je dik kunt worden dat stofje heet adrenaline voor de mensen die niet weten wat dat is. dat is een stofje wat je aanmaakt als je heel actief bent een voorbeeld kan zijn schiet spellen spelen. je vind dan iets heel geweldig. weet ik omdat ik met jongeren ga werken. ;)

DeletedUser11295

Gast

oh dus daarom ben ik zo dik

DeletedUser

Gast

Ik vond dit wel een mooi onderwerp voor een nieuwe discussie. Wordt je zelf ook gewelddadig van gewelddadige games?

De Noor die de aanslagen in Oslo heeft gepleegd zei CoD MW2 te hebben gespeeld om te oefenen voor zijn daden en ook de schutter in Alphen deed dit.

Wat is jullie mening over deze stelling? Dit gaat trouwens ook over gewelddadige films.

je neemt er ook weer prachtig voorbeeld bij, een geschifte psychopaat

soms als ik COD aan het spelen ben wordt ik wel eens kwaad en smijt ik met men controller, maar eens ik dat spel uitzet is dat ook weg

dus op het moment zelf: soms
over het algemeen: nee

mensen denken dat je gewelddadig wordt door gewelddadige spellen te spelen
maar die gekken spelen gewelddadige spellen omdat ze zelf gewelddadig zijn, het ligt dus aan de persoon, niet aan het spel

DeletedUser199

Gast

Slaat nergens op aangezien er uit onderzoek is uitgewezen dat je gewelddadiger wordt van sportgames dat van shooters ;). Alle sporten maar gaan verbieden?

DeletedUser9608

Gast

Slaat nergens op aangezien er uit onderzoek is uitgewezen dat je gewelddadiger wordt van sportgames dat van shooters ;). Alle sporten maar gaan verbieden?

Idd, als ik FIFA speel, wordt ik chagereiniger dan dat ik cod speel :p

DeletedUser

Gast

Kinderen vertonen geweldadigere gedrag als ze veel tv kijken dat is ook uit onderzoek gebleken , ze volgde 17 jaar dezelfde mensen en hielden alles bij en het blijkt dat ze geweldadiger werder dan hun leeftijdsgenoten omdat ze meer tv keken ;)

DeletedUser

Gast

Ik denk niet dat games gewelddadig maken, maar als je al gewelddadig van aard bent kan het het misschien wel wat versterken. Ik game veel, ook shooters, en ik moet zeggen dat ik aardig relaxed ben. Uiteraard uit enige frustratie zich, maar dat gaat vooral in de vorm van wat krachttermen roepen, niet in de vorm van geweld.

@Melbourneshuffle, geef eens een link ofzo naar waar staat dat adrenaline dik maakt, want volgens mij maakt adrenaline niet per se dik.

DeletedUser

Gast

Volgensmij maakt adrenaline ook niet dik. Zou wel interessant zijn als dat het geval is.

Wat betreft videogames, televisie, en de krant lezen: die maken alleen gewelddadig als mensen een verstoord beeld van de werkelijkheid hebben. Wat meestal een gevolg is van een foute opvoeding. Ik speel enorm veel games, ik ben super competetief in games, en verder super relaxt. Ik heb het niet in me om wie dan ook te slaan om wat voor reden.

Het gaat om het verschil zien tussen een spel en de werkelijkheid, en tussen een gevecht en een wedstrijd. (Net als het verschil tussen seks en aanranding. Niet elke zoen is een aanranding en niet elke situatie waar iemand in elkaar gemept wordt is geweld. Je hebt ook bokswedstrijden)

Problemen ontstaan als mensen niet meer inzien dat iemand op zijn gezicht slaan alleen acceptabel is als die andere persoon daarmee instemt. Dan ben je niet meer in staat onderscheid te maken tussen spel en "werkelijkheid" om het even zo te noemen.

DeletedUser

Gast

Volgensmij maakt adrenaline ook niet dik. Zou wel interessant zijn als dat het geval is.

Dat verhaal van die adrenaline is weer een typisch gevalletje klok en klepel.
Adrenaline wordt door het lichaam aangemaakt op het moment dat het in een stresssituatie zit. Dit kan bijvoorbeeld angst of opwinding zijn. Dit vind zijn oorsprong nog in de prehistorie. Het is een overlevingsmechanisme. Ben je bang maak je adrenaline aan, zodat je tijdelijk een extra energieboost krijgt zodat je snel kunt reageren en hard weg kunt rennen. Ook bij de jacht bijvoorbeeld, moest men alert en snel kunnen reageren, ook hier hielp de aanmaak van adrenaline.

Waarom maakt adrenaline dik? De gedachte er achter is dat als je adrenaline aanmaakt je actief moet worden. Als je aan het gamen bent kom je in een stresssituatie, het lichaam maakt adrenaline aan, maar vervolgens vlucht je niet. Je bent niet actief. De extra energie die door de adrenaline vrijkomt zou dan als reserve weer opgeslagen worden.

DeletedUser

Gast

dat bedoel ik.

je maakt energie aan wat je niet gebruikt. thx voor de uitleg. ik wist ff niet hoe ik het uit moest leggen.

DeletedUser

Gast

Je maakt geen energie aan, die energie had je al. Als je energie aan kon maken zouden mensen de wet van behoud van energie breken.

DeletedUser6513

Gast

hmm, ik denk dat games dat daarwerkelijk een beetje kunnen doen,
iemand kinderen of een klein broertje of zusje, die zitten op de wii te mario karten xD en je word harstikke sjagerijnig van dat spel als je niet wint, nou denk ik dat schietspellen hetzelfde kunnen doen, maar zo erg dat je een aanslag pleegt echt niet.

DeletedUser9538

Gast

Een gebrekkige opvoeding, het niet meekrijgen van normen en waarden, of juist het meekrijgen van de "verkeerde normen en waarden" kan gevaarlijk gedrag oproepen.

Het kijken naar een poster van een Big Mac maakt ook niet dik.
Net zo min dat je van het spelen van FIFA opeens beter kan voetballen.

Het spelen van het spel COWD (of hoe dat spel ook heet) om te oefenen maakt niet geweldadig. Hij was het al. Maar door een verkeerd wereldbeeld.

DeletedUser2918

Gast

Lol vrij grappige responses hier hoor ...

Nochtans vrij simpel. :/

Kinderen kunnen veel minder stil zitten dat is gwn zo maar dat komt niet enkel door games maar ook door tv.

Vroeger was men niet gwn om continu doordrijvende actie te zien.
Als we nu gamen of tv kijken en zappen zien we continu actie en frames bewegen.

Daarom is het zo moeilijk dat jongeren dan plotseling uren op een blad moeten zitten blokken ivm die bewegende beelden.

Hier komt hetzelfde kijken. Games maken niet gewelddadig, het feit dat wij niet met winst of verlies kunnen omgaan maakt ons echter wel humeurig.

Het feit dat daar adrenline wordt aangehaald vind ik maar magertjes (ja leuke woordspeling he ;] ).

Adrenaline mag veel ruimer worden genomen en je mag niet zomaar zeggen dat je hierdoor dikker wordt. Misschien hebben ze dat onderzocht en bleek dat zo te zijn en vertelden ze jou dat maar nee die conclusie mag je niet trekken.

DeletedUser

Gast

Ik ben het oneens met de stelling.

Waarschuwing : Eventueel provocerend materiaal.

Dat bepaalde tokkies, (partij van de arbeid ofzo) denken dat games gewelddadig maakt hebben 't goed mis. Dat zou het zelfde zijn als zeggen dat lucht gewelddadig maakt, de ene is de ander niet, ook al denken ze dat iedereen gelijk is. ;) Want het zou toch volgens hun logica zijn, omdat 1 terrorist (Ownee wacht ze zijn blank, het was een schutter ;)) een spel speelt, betekend niet dat iedereen die het speelt. En volgens mij zijn er meer mensen die lucht ademen terwijl ze aggresief zijn dan gamen, misschien lucht ook maar afschaffen dan?

Gamen wordt je aggresief van, maar alleen als je een psychopaat bent of dat er al een steekje lost bij zit. Iedereen met al iet wat gekken ideëen wordt er aggresief van ja, maar als je een beetje goed nadenkt natuurlijk niet.

Dus wat is het probleem vraag ik mij af?

DeletedUser2918

Gast

Ik zal je zeggen waar mijn probleem zit ;)

De game-industrie wordt weer eens in een slecht daglicht gezet door deze soort acties. Mensen die al argwaan hadden gaan nu nog een slechtere visie hebben.

Meestal mensen die het goed bedoelen maarja ...

DeletedUser

Gast

Ik ben het oneens met de stelling.

Waarschuwing : Eventueel provocerend materiaal.

Dat bepaalde tokkies, (partij van de arbeid ofzo) denken dat games gewelddadig maakt hebben 't goed mis. Dat zou het zelfde zijn als zeggen dat lucht gewelddadig maakt, de ene is de ander niet, ook al denken ze dat iedereen gelijk is. ;) Want het zou toch volgens hun logica zijn, omdat 1 terrorist (Ownee wacht ze zijn blank, het was een schutter ;)) een spel speelt, betekend niet dat iedereen die het speelt. En volgens mij zijn er meer mensen die lucht ademen terwijl ze aggresief zijn dan gamen, misschien lucht ook maar afschaffen dan?

Gamen wordt je aggresief van, maar alleen als je een psychopaat bent of dat er al een steekje lost bij zit. Iedereen met al iet wat gekken ideëen wordt er aggresief van ja, maar als je een beetje goed nadenkt natuurlijk niet.

Hellemaal gelijk.
De (Dit kan beetje Beldigent zijn) Idioten van de PvDA denken wat ze doen goed voor het land is, maar dat is niet zo, ze verslechteren het.

Bovenaan