• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Geef jij geld aan goede doelen?

DeletedUser

Gast

Wat geef jij aan goede doelen,alles,of krijgen de stakkers geen cent van jou gezien.
Of geef je liever je oude kleren weg?

Innogames is geen goed doel

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik geef niks (gierige nederlander :p)
Volgens mij gaat 80% van je geld die je geeft naar de directeur. Waardoor hij rijker wordt, maar de mensen die het nodig hebben mss 1 brood van kan kopen.

DeletedUser

Gast
Ik geef niks (gierige nederlander :p)
Volgens mij gaat 80% van je geld die je geeft naar de directeur. Waardoor hij rijker wordt, maar de mensen die het nodig hebben mss 1 brood van kan kopen.

Zo'n dingen denk ik ook,ik verdenk de Haitiaanse regering zeker van corruptie met "dat" geld.
Ik geef liever spullen of eten aan zwervers,die mensen hebben geen baas en dergelijke dus als je geen geld geeft ben je zeker dat ze het goed gaan gebruiken!

DeletedUser

Gast
Zo'n dingen denk ik ook,ik verdenk de Haitiaanse regering zeker van corruptie met "dat" geld.
Ik geef liever spullen of eten aan zwervers,die mensen hebben geen baas en dergelijke dus als je geen geld geeft ben je zeker dat ze het goed gaan gebruiken!

of ze gaan feesten en jagen al het geld erdoor waarna ze weer op straat leven :/ :rolleyes:

DeletedUser

Gast

Daarom geef ik geen geld,maar ik denk dat die mannen niet de centen hebben om te feesten.

aah :D snap het :D had niet meteen goed gelezen, ja dat vind ik ook, maar ik denk dat het geld naar Haïti ook wel echt naar Haïti is hoor :D

DeletedUser

Gast
Ik geef zelf eigenlijk niets.
Maar ik werk wel mee aan activiteiten om goede doelen te steunen.
Zo deed ik vorig jaar mee aan een wafelenbak met mijn klas, goed verkocht en met de winst steunen we een kind uit Mali door 83 cent per dag(ca.300 euro per jaar) te geven.

Dus ik ben al peetvader :)

Het goede doel is PLAN België

DeletedUser

Gast
maar als die organisatie dat geld niet zou gebruiken was de organisatie er niet, en dus ging er niets naar Haïti :D

Heb je gelijk in.

En wat ik niet snap is dat tonnen mensen landen als Afrika en Haïti massaal steunen en er zelfs kindjes vanuit adopteren terwijl er in België ook wezen zijn en er genoeg mensen van het straat moeten worden geholpen.

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
In Afrika zijn de leefomstandigheden slechter dan in Belgie. Denk maar aan burgeroorlogen, hongersnoden, en heel weinig kinderen kunnen niet naar school.

De meeste zwervers zijn alcoholisten of junks als je ze geld geeft kopen ze gelijk drugs of alchol, maar geen eten.

DeletedUser

Gast
In Afrika zijn de leefomstandigheden slechter dan in Belgie. Denk maar aan burgeroorlogen, hongersnoden, en heel weinig kinderen kunnen niet naar school.

De meeste zwervers zijn alcoholisten of junks als je ze geld geeft kopen ze gelijk drugs of alchol, maar geen eten.

Mooi toch, dat er zo veel kinderen naar school kunnen? :p

Ik zelf ben tegen ontwikkelingshulp. Het beste kunnen we nu meteen en zonder sporen achter te laten vertrekken uit ontwikkelingslanden.
Hulp aan bijvoorbeeld slachtoffers van ziekten hier in ontwikkelde landen of rampen (waar ook ter wereld) sta ik wél toe.

DeletedUser

Gast
Ik heb voor onze "schoolstrijd" op school 150 euro (in mijn eentje) opgehaald voor Haiti. Er was zelfs een meisje ops chool met 1200 euro!

DeletedUser

Gast
Bij solidariteitsacties doe ik altijd mee, ik zamel zo'n 30€ in en dit is elk jaar.
ook doe ik mee aan Music for Life, vorig jaar hebbik 180€ ingezameld. dit jaar gewoon 10€ gestord.
Voor Haïtii hebbik ook 10€ gestort.
Damiaan actie 5€, Parochie 15€.

Dus in het algemeen doe ik wel wat. (zelf hebbik nogwel geen job >.>)

DeletedUser

Gast
Nja sommige doelen steunen wij thuis wel hoor als ze aan de deur komen.
Zoals KWF kankerbestrijding enzo.
Maar veel dingen ook niet hoor.

DeletedUser

Gast
Ik geef indirect aardig wat geld aan goede doelen, aangezien die allemaal op een of andere wijze al geld krijgen van mijn belastingcenten, als ze komen bedelen aan de deur of via de tv, doe ik daar niet aan, aangezien ik al zat gegeven heb dan vind ik ;)

Bovenaan