• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Geluk

007jelmer

Griffioen
Ik zie de laatste tijd steeds meer negatief geluk bij grote aanvallen.

Zo heb ik vanavond uit acht VS aanvallen met 300+ vuurschepen, vijf met negatief geluk, slechts één met +20% geluk en twee met slechts 1/2% geluk. Van de aanvallen met negatief geluk, waren er twee met landuitbreiding en bevatte dus vanzelf sprekend 25/30 meer vuurschepen. Beide aanvallen hadden dik negatief geluk.

Verder had ik nog twee volle landclears bestaande uit slingeraars ergens op gegooid, en ook hier kwam tweemaal negatief geluk.

Wat ik vaak zie met kleinere aanvallen, is dat deze juist vooral positief geluk hebben.

Conclusie, uit tien grote aanvallen had ik dus er maar twee met net positief geluk en maar eentje met +20% geluk, dus het systeem omtrent geluk is helemaal niet zo willekeurig. Of heb ik het mis?
 

Gollum Returns

Manticore
Valt toch wel mee?

Meestal als ik ergens 60 VS steden opgooi om birren te ruimen ben ik allang blij als ze niet onder de -10% uitkomen.

Meestal alleen de clears die niets raken hebben bij mij 20-25% positief
smiley_emoticons_drunk.gif
 

007jelmer

Griffioen
Valt toch wel mee?

Meestal als ik ergens 60 VS steden opgooi om birren te ruimen ben ik allang blij als ze niet onder de -10% uitkomen.

Meestal alleen de clears die niets raken hebben bij mij 20-25% positief
smiley_emoticons_drunk.gif

Nope, zojuist weer een volle clear met negatief geluk. Dat is dan een verhouding van acht negatief : drie positief. En alle aanvallen raakte iets.
 

DeletedUser

Gast
Ik hoor regelmatig dat mensen het idee hebben dat bij aanvallen het geluk niet meezit.
Maar goed, kleine steekproef hier, bovendien is er nog het effect dat het je meer opvalt / je er meer mee in zit als het negatief uitvalt (is een wetenschappelijke studie naar kassa-rijen geloof ik ;x).

Dus ik stel voor dat je van de komende 100 aanvallen met meer dan 200 (oid) VS noteert wat je geluk is, en dan kijken we wel :)
 

DeletedUser23978

Gast
Bij sommige MA's heb ik zo goed als nooit geluk boven de -5%, bij andere MA's is het geluk goed, vorige keer had ik zelf 3* achter elkaar +25%.

Het is niet omdat het tijdens 1 actie erg tegenvalt dat het systeem niet willekeurig is he ;)
 

007jelmer

Griffioen
Bij sommige MA's heb ik zo goed als nooit geluk boven de -5%, bij andere MA's is het geluk goed, vorige keer had ik zelf 3* achter elkaar +25%.

Het is niet omdat het tijdens 1 actie erg tegenvalt dat het systeem niet willekeurig is he ;)

Het viel mij al eerder op dat het geluk tijdens acties vaak negatief was, doelend dan op het geluk van de aanvaller. Ik nam dit even als voorbeeld omdat deze aanvallen recent (vanavond) zijn uitgevoerd.
 

DeletedUser23978

Gast
Het viel mij al eerder op dat het geluk tijdens acties vaak negatief was, doelend dan op het geluk van de aanvaller. Ik nam dit even als voorbeeld omdat deze aanvallen recent (vanavond) zijn uitgevoerd.

Zoals Rutger zegt, als je het op 100 aanvallen bekijkt zal het wel soort van in evenwicht zijn denk ik.

Maar hou wel in het achterhoofd, willekeurig betekend niet per definitie gebalanceerd he, moest het geluk perfect gebalanceerd zijn was het niet willekeurig. Dus op zich heeft het niet zo heel erg veel zin om dit te onderzoeken.

Gwn meer aanvallen, hoe meer je aanvalt, hoe meer aanvallen met goed geluk dat je zal hebben :p
 
Bovenaan