• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag geluk

DeletedUser25952

Gast
hallo iedereen.

momenteel wordt er op troje een stad veroverd van ons door TTV.

door een tripje die afing hebben we checks gestuurd iemand 90 sling en ik 6 vs
deze checks had natuurlijk een geluk boven de 20%

maar nu dat we met onze vliegers zijn gaan vliegen krijgen de meeste alleja eigenlijk iedereen geen enkele aanval die boven de 10% haalt zelf amper boven de 0%

bovendien alle aanvallen die ik al opgeteld heb zijn er al 12
kom ik als uitkomst -58% vindt ik niet logisch.

nu mijn vraag hoe werkt dat *** geluk
 

DeletedUser21690

Gast
Grotere 'checks' sturen
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Neem aan dat geluk gewoon random is. Volgende keer meer geluk :)
 

DeletedUser26146

Gast
Hoe vaak gaan mensen hierover blijven zagen?
Soms zit het mee, soms zit het tegen, random is niet gelijk aan neutraal he.
 

DeletedUser19428

Gast
Het geluk is net een rad van avontuur en word random bepaald door de server.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
 

DeletedUser20913

Gast
Als je dagelijks haast bezig bent met aanvallen enz zal geluk niet heel positief zijn .
Maar als je maar eens in de zoveel tijd aanvalt zal het geluk veel hoger zijn
 

DeletedUser23992

Gast
Of als je dagelijks goud in het spel steekt heb je meer geluk?
 

DeletedUser13371

Gast
beuk op een farm tot je 3x achter elkaar pech hebt val daarna je target aan met een grotere kans op geluk :D

nog niet getest maar geluk afdwingen met grof geweld klinkt als een goed idee :mad:

alleen als je pech hebt verspil je dan je geluk op een farm maargoed daar kan je op blijven beuken tot 3x pech aan toe :D


* laatste 4x 200 harpijen hadden +25% geen idee hoe zoveel toeval mogelijk is*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser25936

Gast
Ik heb als een eerder een topic gemaakt dat geluk, vooral in de early game teveel invloed heeft.

Op Pella heb ik het nagerekend, op mijn eerste 200 aanvallen (waren er iets minder, weet niet meer precies) -5,8% geluk gemiddeld. Stel iemand heeft gemiddeld +4,2% geluk over hetzelfde aantal aanvallen, het is early game dus zullen we zeggen dat het aanvallen waren waarbij je gemiddeld 200 troepen bent verloren?

200x200==40.000

Als er iemand was die gemiddeld 10% meer geluk dan mij zou hebben dan zou diegene dus in feite 4000 troepen meer hebben dan mij. In plaats van 40K heeft diegene 44K aan effectieve troepen. Is dit eerlijk?

Ik zal niet zeiken over het feit dat het random is, ik weet dat het dat is maar ik ben wel enorm gekloot door RNGesus in het begin van Pella maar zo heb ik ook soms enorm veel geluk gehad. Waar ik wel altijd over zal blijven klagen is dat geluk een te grote invloed kan hebben en dat vind ik niet correct.
 

DeletedUser27004

Gast
Dag Alpel, ook ik zal me weinig in deze discussie mengen. Maar ik vind het al wel opvallend dat jij de vierde speler bent die ik hoor die een tijdlang alle aanvallen heeft berekend. Ikzelf was er ook 1 van, ik heb het gedaan met 620 aanvallen van mezelf, gemiddelde geluk zat bij mij op -5,1%. Ik ken nog 2 andere spelers die hetzelfde hebben gedaan op wered upsilon en 1 op wereld knossos, ook zij kwamen op resp. -6.1% en -4.9% uit. Weet niet meer hoeveel aanvallen zij hebben bijgehouden.

Maar met dergelijke aantallen bijhouden gaat inno mij niet meer wijsmaken dat het compleet willekeurig is.
 
Bovenaan