• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Genderdiscriminatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste innogames/grepo,

Na tien jaar, zou je toch verwachten dat ook grepolis met de tijd zou meegaan en er niet standaard van uit zou gaan dat elke speler mannelijk is.
Ik vind het van de zotte dat in deze tijd ik nog altijd moet lezen in meldingen over mij dat “NightAngel ZIJN troepen“ terug heeft gehaald, ten eerste ben ik al 40jaar vrouwelijk en ten tweede kun je er in deze tijd niet meer van uit gaan dat iemand überhaupt met hem of haar aangesproken wil worden en wordt het dus hoog tijd om òf rapporten aan te passen aan profiel en mensen in hun profiel de optie man/vrouw/ongedefinieerd te geven, zodat iedereen op gepaste wijze wordt aangesproken.

vickyvh

Winnaar bingo 2019
mij persoonlijk maakt het weinig uit dat er enkel 'zijn troepen' staat maar idd in deze tijd mag er gerust 'zijn/haar' troepen komen te staan ...

Ik voel me zelf koning en wil dat inno mij in het vervolg zo aanspreekt: Zijne Majesteit de Koning. Op zich kan ik ook net akkoord gaan met alleen Majesteit.

Ik ben voorstander.

Jaren voel ik me namelijk al niet helemaal in men vel als jongen.
Ik voel me meer een non-binaire genderfluide panseksuele microgolf.
Gelukkig hebben mijn Amerikaanse vrienden al 58 nieuwe genders verzonnen en heb ik dus mijn artificiele voornaamwoorden zelf gekozen, ik zal een voorbeeld geven.

Seppke is een panseksuele microgolf => Ae is een panseksuele microgolf.
Iedereen houdt van Seppke => Iedereen houdt van aer
Seppke trekt zijn troepen terug => Seppke trekt aers troepen terug
Seppke vind zichzelf geweldig maar lijdt eigenlijk aan een zwaar godcomplex => Seppke vindt aerself geweldig maar lijdt aan een godcomplex

God bless the United States of America

Btw ik ben voor als Inno ook deze genderspectrumverbredende termen implementeert

Ik zal beginnen om even vragen of dit wel even op een normale manier kunnen afhandelen. Een optie van man/vrouw is zeker mogelijk, maar laten we alsjeblieft niet verder gaan dan dat. In een online spel zal dat zeker gaan zorgen voor meer ophef en aanvragen. Want als de ene groep wel benaamd wordt, komt wel weer iemand die klaagt over een andere benaming. Want waar de ligt de grens? Dan komen we op het punt dat ieder denkbare aanduiding beschikbaar moet worden.

Laat ik erbij zeggen dat ik absoluut niet begrijp waarom mensen (vrouwen) het storend vinden. Ikzelf kom er nu pas achter dat er aangesproken wordt met 'zijn'. En ook al zou er 'haar' staan, had me dat vrij weinig uitgemaakt.... De mensen tegenwoordig klagen overal over...

Dus, een aanduiding als man/vrouw(/anders) is zeker mogelijk, maar verder aub niet.

Ik zal beginnen om even vragen of dit wel even op een normale manier kunnen afhandelen. Een optie van man/vrouw is zeker mogelijk, maar laten we alsjeblieft niet verder gaan dan dat. In een online spel zal dat zeker gaan zorgen voor meer ophef en aanvragen. Want als de ene groep wel benaamd wordt, komt wel weer iemand die klaagt over een andere benaming. Want waar de ligt de grens? Dan komen we op het punt dat ieder denkbare aanduiding beschikbaar moet worden.

Laat ik erbij zeggen dat ik absoluut niet begrijp waarom mensen (vrouwen) het storend vinden. Ikzelf kom er nu pas achter dat er aangesproken wordt met 'zijn'. En ook al zou er 'haar' staan, had me dat vrij weinig uitgemaakt.... De mensen tegenwoordig klagen overal over...

Dus, een aanduiding als man/vrouw(/anders) is zeker mogelijk, maar verder aub niet.

Nou nou nu komt het ware gelaat naar boven.
Het zijn dit soort kortzichtige minimaliserende reacties dat vooruitgang in de weg staan. Het is van groot belang dat deze onderwerpen uit de taboesfeer worden gehaald en de juiste voornaamwoorden opleggen aan andere mensen is het begin van het indoctrineren van onze progressieve idealen.
Dat de Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Queer, Intersex, Asexual, Polyamorous, Kink- community weer over het hoofd gezien wordt door enkele onverdraagzamen zou vandaag de dag niet meer toegelaten moeten worden. SHAME ON YOU!

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Forumleiding
Kunnen we dit topic ietwat serieus en beleefd houden? Persoonlijke sneren naar de topic starter zijn al zeker niet nodig. Indien dat niet mogelijk is gaat er een slotje op dit topic.

Dank bij voorbaat.

Kunnen we dit topic ietwat serieus en beleefd houden? Persoonlijke sneren naar de topic starter zijn al zeker niet nodig. Indien dat niet mogelijk is gaat er een slotje op dit topic.

Dank bij voorbaat.
En persoonlijke sneren naar mijn identiteit als genderfluide panseksueel? Is het zomaar toegelaten om onze problemen zomaar te minimaliseren?

Manmanman, voor de meeste minimalistische groepen worden overal uitzonderingen voor gemaakt, maar alsnog willen ze gelijk behandeld worden. Wat is het nou? Gelijke behandeling of constante uitzondering?

Achja, persoonlijk vind ik neutrale zinnen als "De troepen van Armand0 zijn teruggetrokken uit stad X" ook sterker. De keuze voor "zijn" (als geslachtsaanduiding, niet het werkwoord haha) is ook wel wat merkwaardig.

Het moet op zich niet zo moeilijk zijn om dit soort zinnen te vervangen. Op zich vind ik het al jaren best vreemd dat dit soort zinnen "mannelijk" zijn geformuleerd.

Niet dat ik me er ooit aan heb geërgerd overigens, in mijn situatie klopt het verder
Maar het blijft wel een beetje merkwaardig.

Well om dan maar een serieuze reactie te geven (saai hoor): het maakt mij precies niets uit wat er staat, ik speel grepo om aan te vallen en steden te veroveren. Niet om even zekerheid te krijgen over mijn geslacht.

Maak je toch niet druk :p

Manmanman, voor de meeste minimalistische groepen worden overal uitzonderingen voor gemaakt, maar alsnog willen ze gelijk behandeld worden. Wat is het nou? Gelijke behandeling of constante uitzondering?
Wij eisen dat de evenaar verlegd wordt, recht door onze reet aub.

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Forumleiding
Aangezien het helaas niet mogelijk lijkt om on-topic en serieus te blijven zal er vanaf nu streng gemodereerd worden op dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.