• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Als je daar een uitzondering voor moet maken ben je natuurlijk sowieso een waardeloze toevoeging aan een discussie.

Maar goed. Als je 3 simpele dingen uit een willekeurig boek pakt kun je al heel snel zien dat er iets niet helemaal klopt.

1: god is goed
2: god is almachtig
3: god is alwetend

Als je naar de huidige staat van de wereld kijkt, is het vrij duidelijk dat deze 3 onmogelijk allemaal waar kunnen zijn. De wereld is namelijk een bende. Als god almachtig en alwetend is, wist hij dat dit zou gebeuren toen hij ons maakte, dus is hij niet goed. Als god goed is en alwetend maar dit toch niet kon voorkomen, is hij niet almachtig. Als god goed is en almachtig, maar het niet aan zag komen, is hij niet alwetend.

Kortom... de beschrijving in de heilige boeken is niet correct. Dit betekent dat ze niet klakkeloos voor waar aangenomen kunnen worden, en daarmee vervalt je enige argument waarom god wel zou moeten bestaan (en tevens waarom je er in zou moeten geloven, want als hij niet de goede alwetende almacht is... dan is het niet de moeite meer)

Ik ben het volledig met je eens, en zal vast het antwoord geven wat de gelovigen hierop gaan geven. Gelovigen zijn er namelijk erg sterk in om alle argumenten zo te draaien dat ze in hun voordeel uitkomen.

Dat het op aarde een bende is, heeft een bedoeling. Het is voor hun god een straf of een test (of geef er maar een draai aan). Een straf omdat de ongelovigen niet in hem geloven. Een test om te kijken of de mensjes wel goed bidden. En meer van dit soort nonsens.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ja precies, al die rotte kinderen die net na de geboorte al doodgingen hebben het gewoon over zichzelf afgeroepen door hun wandaden in het leven. Stel je voor. Totaal verdiend dat die de hel ingaan.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: God bestaat...!!

Waarom kan je het niet raden? Jongen of meisje? Zo simpel...

Maar peter Gunn heeft het al een beetje verklapt!

Ik zal het je uitleggen:

Mijn vraag is eigenlijk overbodig aangezien een Man genaamd Peter nooit kan bevallen van een jongen noch een meisje. Een man kan eenmaal niet bevallen van een kind.

Dus Bij definitie: GOD is nooit geschapen.

Dus de vraag: Wie is de schepper van God is het zelfde als ik jou vraag een man is bevallen van een kind, is het een jongen of een meisje? De vraag is onlogisch

Elk schepsel heeft een schepper. God heeft geen schepper. Daarom kunnen wij dus niet zeggen dat alles een schepper heeft, maar daarintegen zeggen we elke schepsel heeft een schepper.

Op het moment dat ik zeg wie is de schepper van GOD, de definitie GOD vervalt dan en is hij geen GOD meer. Net zoals wanneer een man kan bevallen van een baby. Op het moment dat een man kan bevallen van een baby, is het geen man meer. En dus vervalt de definitie van de man.

Soerah Al Ikhlas, hoofdstuk 112:
In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

1. Zeg “Hij is Allah, de Enige.
2. Allah is de enige van Wie al het geschapene afhankelijk is.
3. Hij heeft niet verwerkt en is niet verwerkt.
4. En niet één is aan Hem gelijkwaardig’

@ pluisjen:


Ik hoop dat het duidelijk is...


Dan vraag ik je nogmaals :

Hoe weet jij dat GOD niet ontstaan is ? Hoe weet jij dat God geen begin heeft ? Staat nergens in de koran....

Er staat wel dat hij de enige is, dat hij de eerste is, .... Maar er staat NERGENS dat hij geen begin heeft. Dat is iets dat jij zelf uitvind.

Verklaar dan eens Hoe God ontstaan is ? Een oerknal zou niet uit zichzelf kunnen ontstaan ( omdat we daar nu geen antwoord op weten ) maar er zou wel een almachtige wezen uit zichzelf ontstaan, eentje die alles kan. Mensen maken, planeten maken, sterren maken, ... Hij kan zelfs bliksemschichten uit zijn kont laten schieten want hij is oppermachtig. :-s

Lijkt mij toch logisch dat ZOIETS niet bestaat...


GEZOND VERSTAND ....
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Dan vraag ik je nogmaals :

Hoe weet jij dat GOD niet ontstaan is ? Hoe weet jij dat God geen begin heeft ? Staat nergens in de koran....

Er staat wel dat hij de enige is, dat hij de eerste is, .... Maar er staat NERGENS dat hij geen begin heeft. Dat is iets dat jij zelf uitvind.

Verklaar dan eens Hoe God ontstaan is ? Een oerknal zou niet uit zichzelf kunnen ontstaan ( omdat we daar nu geen antwoord op weten ) maar er zou wel een almachtige wezen uit zichzelf ontstaan, eentje die alles kan. Mensen maken, planeten maken, sterren maken, ... Hij kan zelfs bliksemschichten uit zijn kont laten schieten want hij is oppermachtig. :-s

Lijkt mij toch logisch dat ZOIETS niet bestaat...


GEZOND VERSTAND ....

Respect man;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ik vergelijk Peter niet met geloof! Ik weet niet hoe jij erop komt...

Ik heb Peter gebruikt in een voorbeeld om aan te tonen dat een vraagstelling onjuist en niet logisch is.

Dus hoe jij erop komt dat ik Peter vergelijk met Geloof is mij een raadsel.

Ik leg uit waarom God geen schepper heeft en waarom hij alles heeft geschapen.

Het enige waar de meesten en jij mee komt is:
God bestaat niet... Waarom hij niet bestaat wordt er niet bij vermeld. Of er wordt gezegd omdat je hem niet kan zien. Of omdat hij nu wetenschappers hebben (mensen die veel raden!)
of je komt met dit: "Het voorbeeld 'Peter' is toch wel de slechtste vergelijkingen met geloof dat ik ooit heb mogen aanschouwen"

Kom met argumenten... Als je die niet hebt, laat anderen antwoord!

Ik geef aan waarom God bestaat en met argumenten. Geef jij dan aan waarom hij niet bestaat, met argumenten...

En zo gaan we door ;)


Lees mijn bericht nog eens. Het voorbeeld(onderwerp in de zin) genaamd Peter/ 'Peter' en niet de persoon hier op het forum.

Je geeft aan dat god geen schepper is om hij anders niet almachtig is. Dit gaat alleen op wanneer je GELOOFT dat er het bestaat/is/voorkomt/leeft/etc. Daarbij vergelijkt je de schepping van god met het niet kunnen krijgen van kinderen bij mannen. Dat is toch geen vergelijking. Een god met een mens vergelijken. Je bewijst helemaal niks met dit voorbeeld en al helemaal niet met die passages uit de koran.

god bestaat alleen wanneer jijzelf in het gelooft. Dus er is geen ja of nee op de vraag wel of geen schepper van de schepper.

Of omdat hij nu wetenschappers hebben (mensen die veel raden!)

Grappig, ik las ergens dat de islam wetenschap aanmoedigde en jij haalt het onderuit. Daarnaast heb jij geen flauw idee wat wetenschap inhoudt, dus verdiep je daar nou maar eerst in.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat NIET

Als een 'goede' god zou bestaan zou hij ons al lang vernietigd hebben
Al die 'ongelovigen'
Als er iemand een geloofsboek vind waarin de god mensen niet verplicht in hem te geloven, proficiat het 8ste wereldwonder.

Ik heb respect voor gelovigen, zolang ze niet opdringerig zijn met hun god
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Kom met argumenten... Als je die niet hebt, laat anderen antwoord!

Als iets niet bestaat is het natuurlijk onmogelijk met argumenten of voorbeelden te komen om aan te tonen dat datgene niet bestaat.. beetje vaag dan om dat dus dan ook te verwijten aan ons..
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Als er iemand een geloofsboek vind waarin de god mensen niet verplicht in hem te geloven, proficiat het 8ste wereldwonder.

Het Gospel van het Vliegend Spaghettimonster ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ja precies, al die rotte kinderen die net na de geboorte al doodgingen hebben het gewoon over zichzelf afgeroepen door hun wandaden in het leven. Stel je voor. Totaal verdiend dat die de hel ingaan.


Kinderen gaan de hel niet in, in islam. Als een kind sterft voordat hij de volwassenheid heeft bereikt, is zijn verblijfplaats de hemel. Doe eerst wat research voordat je zoiets zegt...

Elke geboren baby is een geeft zich totaal over aan de wil van God. Islam betekend jezelf overgeven aan de wil van God. Daarna is er een opvoed periode waarin een kind opgroeit met het:
- Christelijke geloof
- Hindoisme
- Islam
- Atheisme

En wanneer een kind volwassen is, dan moet hij een keuze maken!
Hij wordt een monotheist, een polytheist of een Atheist.

Aan de hand hiervan, dus wanneer hij volwassen is en keuzes kan maken, wordt hij tot verantwoording geroepen.

Dus plaatst niet zomaar dingen voordat je weet wat een religie erover zegt ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Lees mijn bericht nog eens. Het voorbeeld(onderwerp in de zin) genaamd Peter/ 'Peter' en niet de persoon hier op het forum.

Je geeft aan dat god geen schepper is om hij anders niet almachtig is. Dit gaat alleen op wanneer je GELOOFT dat er het bestaat/is/voorkomt/leeft/etc. Daarbij vergelijkt je de schepping van god met het niet kunnen krijgen van kinderen bij mannen. Dat is toch geen vergelijking. Een god met een mens vergelijken. Je bewijst helemaal niks met dit voorbeeld en al helemaal niet met die passages uit de koran.

god bestaat alleen wanneer jijzelf in het gelooft. Dus er is geen ja of nee op de vraag wel of geen schepper van de schepper.



Grappig, ik las ergens dat de islam wetenschap aanmoedigde en jij haalt het onderuit. Daarnaast heb jij geen flauw idee wat wetenschap inhoudt, dus verdiep je daar nou maar eerst in.


Ik vergelijk de schepping van God niet met het niet kunnen krijgen van kinderen bij mannen. Weer heb je het mis.
Ik heb deze voorbeeld aangehouden om de definitie van God duidelijk te maken. Dus dat God, de schepper van alles, niet een schepsel kan zijn.

Dit is de definitie van een man:
Uitspraak: mɑn de -woord (mannelijk) mannen Zelfst. Naamw. 1 volwassen mens die geen vrouw is.
1 Persoon van het mannelijk geslacht. 2 Mens. 3 Echtgenoot, getrouwde man.

Dus een man heeft een mannelijke geslacht en geen baarmoeder. Op het moment dat een man kan bevallen van een baby, is het geen man meer. En dus vervalt de definitie van de man.

Zo vervalt ook de definitie van God wanneer je vraagt wie heeft God geschapen! God heeft Alles geschapen en is dus de schepper. Dus kan hij niet de schepping zijn.


mich7783 zei:
Als een 'goede' god zou bestaan zou hij ons al lang vernietigd hebben
Al die 'ongelovigen'

Moet je nagaan hoe barmhartig God wel niet is. Mensen geloven niet in zijn bestaan en geloven niet dat Hij dit alles geschapen heeft en toch voorziet Hij hen in overvloed aan voedsel, drinken, kleren enz. Maar er komt een dag van rechtvaardiging. En dan zul je verantwoording moeten afleggen...

@pluisjen
1: god is goed
2: god is almachtig
3: god is alwetend

Als je naar de huidige staat van de wereld kijkt, is het vrij duidelijk dat deze 3 onmogelijk allemaal waar kunnen zijn. De wereld is namelijk een bende. Als god almachtig en alwetend is, wist hij dat dit zou gebeuren toen hij ons maakte, dus is hij niet goed. Als god goed is en alwetend maar dit toch niet kon voorkomen, is hij niet almachtig. Als god goed is en almachtig, maar het niet aan zag komen, is hij niet alwetend.

Aangezien jij heel vaak de koraan leest, want jij weet wat er in staat en wat niet. En je weet waar kinderen terecht komen... Adviseer ik je te kijken naar Hoofdstuk 2, verzen 28 t/m 34 van de koraan. Deel het ook met je medemens hier op het forum :)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Adviseer ik je te kijken naar Hoofdstuk 2, verzen 28 t/m 34 van de koraan. Deel het ook met je medemens hier op het forum

Ooit eraan gedacht dat mensen wel iets beters te doen hebben dan naar zo'n sprookjesboek staren, of naar het onlogisch geneuzel van jou luisteren?
Leer eerst eens relevant te beargumenteren voordat je gaat denken dat je altijd gelijk hebt.

Je zet hier hele irrelevante verhalen neer, te veel vrije tijd? School of werk is misschien een nuttige uitkomst, wellicht helpt het je ook relevant te posten.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ik vergelijk de schepping van God niet met het niet kunnen krijgen van kinderen bij mannen. Weer heb je het mis.
Ik heb deze voorbeeld aangehouden om de definitie van God duidelijk te maken. Dus dat God, de schepper van alles, niet een schepsel kan zijn.

Dit is de definitie van een man:
Uitspraak: mɑn de -woord (mannelijk) mannen Zelfst. Naamw. 1 volwassen mens die geen vrouw is.
1 Persoon van het mannelijk geslacht. 2 Mens. 3 Echtgenoot, getrouwde man.

Dus een man heeft een mannelijke geslacht en geen baarmoeder. Op het moment dat een man kan bevallen van een baby, is het geen man meer. En dus vervalt de definitie van de man.

Zo vervalt ook de definitie van God wanneer je vraagt wie heeft God geschapen! God heeft Alles geschapen en is dus de schepper. Dus kan hij niet de schepping zijn.

Ik snap dat je een definitie probeert te verduidelijken. Maar daarmee is voorbeeld nog steeds niet goed. Zonder baarmoeder kan je geen kinderen op een natuurlijke manier baren, dat weten we want een geboorte kunnen we volgen. Dit valt binnen mijn logica, dat kinderen niet uit mannen komen. Aan de andere kant kan je niet bewijzen dat god bestaat, je kan slechts aannemen dat hij er is en verantwoordelijk stellen voor het vormgeven van de werkelijkheid. Dat aannemen maakt dat je gelooft, je kan niet met zekerheid aantonen of het bestaat. Met andere woorden ik geloof niet in god als jullie doen dus zal hij voor mij dan ook niet almachtig zijn en wellicht wel door iets geschapen zijn. De definitie gaat pas op wanneer jij gelooft erin.


Moet je nagaan hoe barmhartig God wel niet is. Mensen geloven niet in zijn bestaan en geloven niet dat Hij dit alles geschapen heeft en toch voorziet Hij hen in overvloed aan voedsel, drinken, kleren enz. Maar er komt een dag van rechtvaardiging. En dan zul je verantwoording moeten afleggen...

Waarom doe je dan zo moeilijk. Als wij niet geloven, merken we het toch vanzelf?
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ooit eraan gedacht dat mensen wel iets beters te doen hebben dan naar zo'n sprookjesboek staren, of naar het onlogisch geneuzel van jou luisteren?
Leer eerst eens relevant te beargumenteren voordat je gaat denken dat je altijd gelijk hebt.

Je zet hier hele irrelevante verhalen neer, te veel vrije tijd? School of werk is misschien een nuttige uitkomst, wellicht helpt het je ook relevant te posten.


Volgens mij dwingt niemand je mijn posten te lezen meneer Dragon! Als jij nuttiger dingen te doen hebt, gefeliciteerd.

En nog steeds kan niemand hier beweren dat God niet bestaat. Alleen maar zeuren over wat voor irrelevante verhalen en onlogische meningen ik hier post!

Vertel me gewoon waarom Hij niet bestaat?
- Teveel oorlog?
- Teveel haat op de wereld?
- Je ziet hem niet?

Ik dwing niemand hier te geloven. Hij die in God wilt geloven, gelooft. En hij die niet wilt geloven gelooft niet! Maar ik heb dezelfde recht als elk ander om de waarheid te verkondigen!
 

DeletedUser3865

Gast
AW: God bestaat...!!

Volgens mij dwingt niemand je mijn posten te lezen meneer Dragon! Als jij nuttiger dingen te doen hebt, gefeliciteerd.

En nog steeds kan niemand hier beweren dat God niet bestaat. Alleen maar zeuren over wat voor irrelevante verhalen en onlogische meningen ik hier post!

Vertel me gewoon waarom Hij niet bestaat?
- Teveel oorlog?
- Teveel haat op de wereld?
- Je ziet hem niet?

Ik dwing niemand hier te geloven. Hij die in God wilt geloven, gelooft. En hij die niet wilt geloven gelooft niet! Maar ik heb dezelfde recht als elk ander om de waarheid te verkondigen!
Wat is de waarheid dan?
je kan niet bewijzen dat hij niet bestaat, maar je kan ook niet bewijzen dat hij wel bestaat.

Ikzelf weet dus ook niet wat ik moet geloven, dus ik geloof gewoon geen van beiden, maar ik geloof wel in de evolutietheorie en in de theorie van de big bang.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

En nog steeds kan niemand hier beweren dat God niet bestaat. Alleen maar zeuren over wat voor irrelevante verhalen en onlogische meningen ik hier post!

Vertel me gewoon waarom Hij niet bestaat?
- Teveel oorlog?
- Teveel haat op de wereld?
- Je ziet hem niet?

Ik dwing niemand hier te geloven. Hij die in God wilt geloven, gelooft. En hij die niet wilt geloven gelooft niet! Maar ik heb dezelfde recht als elk ander om de waarheid te verkondigen!

Ik beweer wel dat die niet bestaat, het is een verzinsel van mensen. Het is geboren uit angst voor het onbekende en om die zaken te verklaren zijn mensen gaan geloven in iets alomvattends, eerst een god per onderwerp en later in eentje die alles zou zijn, er zijn tig stromingen die allemaal beweren hun gelijk te hebben, helaas voor die mensen zal hun dood een teleurstelling zijn want het zal gewoon het einde zijn.

Er is geen enkele aanwijzing dat er zoiets is en is geweest, dus het is voor mij simpel, hij/zij/het bestaat niet!
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Volgens mij dwingt niemand je mijn posten te lezen meneer Dragon! Als jij nuttiger dingen te doen hebt, gefeliciteerd.

Mevrouw Dragon voor jou, dankjewel.

Ik dwing niemand hier te geloven. Hij die in God wilt geloven, gelooft. En hij die niet wilt geloven gelooft niet! Maar ik heb dezelfde recht als elk ander om de waarheid te verkondigen!

Als wij die zogenaamde 'waarheid' niet geloven, en jij gaat door met het verkondigen van die zogenaamde 'waarheid', is dat opdringen Meneer Tunisianstar.

Jij vraagt nu redenen waarom god niet bestaat, nou vraag ik jou, geef eens redenen waarom hij wel bestaat.

Tastbare bewijzen, filmpjes waarbij toevallig een vlek ergens op lijkt, is geen bewijs.


Ik beweer wel dat die niet bestaat, het is een verzinsel van mensen. Het is geboren uit angst voor het onbekende en om die zaken te verklaren zijn mensen gaan geloven in iets alomvattends, eerst een god per onderwerp en later in eentje die alles zou zijn, er zijn tig stromingen die allemaal beweren hun gelijk te hebben, helaas voor die mensen zal hun dood een teleurstelling zijn want het zal gewoon het einde zijn.

Er is geen enkele aanwijzing dat er zoiets is en is geweest, dus het is voor mij simpel, hij/zij/het bestaat niet!

Hierbij sluit ik mij volledig op aan, Goden werden/worden bedacht om het onverklaarbare te verklaren.
Ontmoet bijvoorbeeld de goden van het weer:
Adad, Aplu, Chaac, Illapa, Indra, Lei Gong, Perkele, Perkūnas, Reshef, Thor, Tinia, Teshub en Zibelthiurdos
Zij wisten toen niet wat donder was, daarvoor hadden zij een god bedacht.
Wat kunnen wij niet verklaren: oorsprong van het universum, de dood, ect
ach kijk daar zijn:
JHWH, God, Gott, Deo, Allah, Jumala, Bog en Brahma.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Kinderen gaan de hel niet in, in islam. Als een kind sterft voordat hij de volwassenheid heeft bereikt, is zijn verblijfplaats de hemel. Doe eerst wat research voordat je zoiets zegt...

Dat was er een uit het christendom, niet de islam. Maar gezien dat dezelfde god betreft maar dan een andere interpretatie... zet em maar op de lijst van redenen om te twijfelen aan heilige boeken.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Dat was er een uit het christendom, niet de islam. Maar gezien dat dezelfde god betreft maar dan een andere interpretatie... zet em maar op de lijst van redenen om te twijfelen aan heilige boeken.

Iedereen zijn geloof.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Volgens mij dwingt niemand je mijn posten te lezen meneer Dragon! Als jij nuttiger dingen te doen hebt, gefeliciteerd.

En nog steeds kan niemand hier beweren dat God niet bestaat. Alleen maar zeuren over wat voor irrelevante verhalen en onlogische meningen ik hier post!

Vertel me gewoon waarom Hij niet bestaat?
- Teveel oorlog?
- Teveel haat op de wereld?
- Je ziet hem niet?

Ik dwing niemand hier te geloven. Hij die in God wilt geloven, gelooft. En hij die niet wilt geloven gelooft niet! Maar ik heb dezelfde recht als elk ander om de waarheid te verkondigen!

Correctie: Je hebt het recht je mening te verkondigen.
Het is jou waarheid. Niet de mijne
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Dat was er een uit het christendom, niet de islam. Maar gezien dat dezelfde god betreft maar dan een andere interpretatie... zet em maar op de lijst van redenen om te twijfelen aan heilige boeken.

Christendom is geen Islam
Islam is geen Christendom

We hebben 1 zelfde God, Christenen hebben er 2 bij gedaan namelijk Jezus en de heilige geest. Dat komt bij ons totaal niet aan orde. Dus zeg nou niet dat we beiden dingen anders interpreteren.

Wij hebben onze boek, de koraan
Zij hebben hun boek, de bijbel

Lees ze desnoods eens, kun je het verschil aanschouwen!
Ze komen niet eens in de buurt van elkaar...

Van de bijbel heb je 5500 verschillende exemplaren, van de koraan maar 1!

Kijk eerst wat deze religies inhouden voordat je ze bekritiseert met foutieve informatie...
 
Bovenaan