• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser2057

Gast
Soms moet de Heere zijn schapen met zachte hand terug op het rechte pad brengen. Dat gaat soms gepaard met leed, maar waar gehakt wordt vallen spaanders. Voorts hebben wetenschappers berekend dat de kans dat god bestaat mathematisch groter is dan de kans dat hij niet bestaat. Jouw wetenschappers weten dus ook niet hoe het zit.
 

DeletedUser

Gast
Soms moet de Heere zijn schapen met zachte hand terug op het rechte pad brengen. Dat gaat soms gepaard met leed, maar waar gehakt wordt vallen spaanders. Voorts hebben wetenschappers berekend dat de kans dat god bestaat mathematisch groter is dan de kans dat hij niet bestaat. Jouw wetenschappers weten dus ook niet hoe het zit.

Je kent helemaal niets van wiskunde en toch loop je hier te kl*ten over kansberekeningen! En een 'zachte hand' dood elke dag honderden mensen!
En als God almachtig is, kan hij dan een steen maken die hij niet kan opheffen?
 

DeletedUser2057

Gast
ga je op de man spelen slappeling? Blijkbaar zijn je argumenten weeral uitgeput en moet je nu ad hominem tekeer gaan tegen mij. En wees dus maar blij dat hij de zachte hand gebruikt, als hij zijn echte macht zou aanwenden, zou de schade onoverzienbaar zijn.
En daar hebben we de analogie van de steen, drogreden nummer één van atheïsten. Waarom denk jij dat God zo'n steen zou willen maken? Wat levert het op? Wordt de wereld er beter van?
 

DeletedUser

Gast
ga je op de man spelen slappeling? Blijkbaar zijn je argumenten weeral uitgeput en moet je nu ad hominem tekeer gaan tegen mij. En wees dus maar blij dat hij de zachte hand gebruikt, als hij zijn echte macht zou aanwenden, zou de schade onoverzienbaar zijn.
En daar hebben we de analogie van de steen, drogreden nummer één van atheïsten. Waarom denk jij dat God zo'n steen zou willen maken? Wat levert het op? Wordt de wereld er beter van?

Hij doet helemaal niets, hoe helpt dat de wereld? En als God zou bestaan dan zou hij weten dat zijn 'zachte' hand heel veel schade aanricht! En ik moet wel op de man spelen sinds jij geen argumenten hebt buiten, God is echtuhhh
 

DeletedUser22575

Gast
Wordt de wereld beter door ''god''? Volgens mij komen de meeste oorlogen door onze geweldige schepper.
 

DeletedUser2057

Gast
Hij doet juist wel dingen, als hij niks deed zou jij nu niet bestaan, en de rest van de wereld trouwens ook niet. Gods werkwijze richt minder schade aan dan wanneer hij niks zou doen. Hij brengt offers omdat hij het beste wil voor de wereld. Als jij mijn argumenten niet kan ontkrachten, moet God wel bestaan toch?
 

DeletedUser

Gast
Hij doet juist wel dingen, als hij niks deed zou jij nu niet bestaan, en de rest van de wereld trouwens ook niet. Gods werkwijze richt minder schade aan dan wanneer hij niks zou doen. Hij brengt offers omdat hij het beste wil voor de wereld. Als jij mijn argumenten niet kan ontkrachten, moet God wel bestaan toch?
Zo werkt het niet, jij moet bewijzen dat hij wel bestaat niet omgekeerd.
 

DeletedUser2057

Gast
nee hoor, de meeste mensen geloven nog steeds dat hij wel bestaat, dus jij moet aantonen waarom dat niet zo is. Je moet de bal niet zo bij de ander neerleggen.
 

DeletedUser

Gast
nee hoor, de meeste mensen geloven nog steeds dat hij wel bestaat, dus jij moet aantonen waarom dat niet zo is. Je moet de bal niet zo bij de ander neerleggen.

Ja, de meeste mensen geloven in EEN OF MEERDERE GODEN (en zijn dus dom) maar als er maar 1 echte god is, waarom zijn er dan zoveel religies?
 

DeletedUser2057

Gast
Omdat veel mensen het verkeerde pad op zijn gegaan. Het feit dat er echter zoveel (valse) religies zijn, toont echter wel aan dat het voor mensen een normale manier van denken is. Mensen hebben duidelijk een zeker spiritueel bewustzijn dat de aanwezigheid van de Heere opvangt. Bij sommigen is dat echter helaas niet zo goed ontwikkeld. Zij branden dan ook in de hel.
 

DeletedUser

Gast
Er is geen juist pad in religie. Kijk naar alle katholieke priesters die kinderen misbruiken, hebben zij dan een 'goed ontwikkeld' spiritueel bewustzijn?
 

DeletedUser2057

Gast
Een katholiek is niet gelijk aan een heilige, hij kan zondigen en als hij daarvoor boete doet, kan de Heere in zijn goedheid hem vergeven. Het feit dat de priester ervoor heeft gekozen zijn leven te wijden aan het catholicisme laat mijns inziens een goed functionerend moreel kompas zien. Daaruit volgt dus een goed ontwikkeld spiritueel bewustzijn. Verder kun je me misschien uitleggen wat dit te maken heeft met de vraag of God bestaat?
 

DeletedUser

Gast
Volgens de bijbel is God almachtig en goed. Het lijkt mij een lichte straf om niets te doen tegenover iemand die kinderen misbruikt. Dus hij bestaat niet, bovendien heb je nog geen enkel bewijs getoond van zijn bestaan.
 

DeletedUser2057

Gast
Het is een goed gebruik bij christenen om wanneer ze de Bijbel aanhalen als argument, correcte verwijzingen te gebruiken. Dit om te voorkomen dat ze bullshit uitkramen. Ik zou jou warm aanraden dat in het vervolg ook te doen, want deze verwijzing is wel erg algemeen. Je maakt trouwens een denkfout: de kindermisbruikers moeten wel verantwoording afleggen voor hun gedrag. De straf hoeft echter niet noodzakelijk in dit leven uitgedeeld te worden. De heere heeft tijd genoeg.
 

DeletedUser

Gast
Het is een goed gebruik bij christenen om wanneer ze de Bijbel aanhalen als argument, correcte verwijzingen te gebruiken. Dit om te voorkomen dat ze bullshit uitkramen. Ik zou jou warm aanraden dat in het vervolg ook te doen, want deze verwijzing is wel erg algemeen. Je maakt trouwens een denkfout: de kindermisbruikers moeten wel verantwoording afleggen voor hun gedrag. De straf hoeft echter niet noodzakelijk in dit leven uitgedeeld te worden. De heere heeft tijd genoeg.

Waarom zou je argumenten halen uit een sprookje boek?
 

Araluen

Manticore
Volgens de bijbel is God almachtig en goed. Het lijkt mij een lichte straf om niets te doen tegenover iemand die kinderen misbruikt. Dus hij bestaat niet, bovendien heb je nog geen enkel bewijs getoond van zijn bestaan.

Almacht is in zijn letterlijkheid een groot begrip. Kunnen wij ons als mens, dus geen almachtige wezens, hoe graag we dat ook willen, wel beseffen hoe almachtig god is? Ik denk niet dat God in zijn almacht kijkt naar individuele handelingen. Wij, de mensen kregen in het begin der tijden de taak om over wat Hij schiep te waken. Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik vind dat wij wat dat betreft onze taken behoorlijk in verval laten raken. Verdienen wij dan wel de bescherming van Hij die almachtig is en ons het goede heeft beloofd op die voorwaarde? bij je redenen voor het feit dat God niet bestaat ga je er altijd vanuit dat jij weet hoe Hij handelt in situaties waar je dingen van denkt te weten.
 

DeletedUser2057

Gast
inderdaad, God is een macchiavellaanse heerser, die kijkt in zijn onmetelijke wijsheid naar het grote plaatje, niet naar de miezerige beslommeringen van een individu.
 

DeletedUser

Gast
Geloof is een manier om het onverklaarbare te verklaren. Kijk maar naar vroeger: bijv. de Grieken. Die hadden bijv Zeus om de bliksem te verklaren, of Apollo die met zijn zonnewagen langs de hemel reed waardoor de zo'n op zou gaan. Volgens mij is geloof een soort van afvalbak van de wetenschap. Sinds de wetenschap verder gevorderd is, is het geloof beperkt tot het einde van alles, hetgeen wat na de dood zou kunnen komen en het ontstaan van alles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Geloof is een manier om het onverklaarbare te verklaren. Kijk maar naar vroeger: bijv. de Grieken. Die hadden bijv Zeus om de bliksem te verklaren, of Apollo die met zijn zonnewagen langs de hemel reed waardoor de zo'n op zou gaan. Volgens mij is geloof een soort van afvalbak van de wetenschap. Sinds de wetenschap verder gevorderd is, is het geloof beperkt tot het einde van alles, hetgeen wat na de dood zou kunnen komen en het ontstaan van alles.

Er zijn vele godsbwijzen en ook theorieën om zaken uit het geloof te verklaren.
Op wikipedia kan je theorieën vinden die al eeuwenlang in omloop zijn en steeds weer worden aangepast en uitgedacht door filosofen. wat jij hier beschrijft is de theorie 'god van de gaten', http://nl.wikipedia.org/wiki/God_van_de_gaten
Zelf kan ik totaal niet tegen de manier van dingen beargumenteren met als basis; 'God bestaat én is almachtig, dus.....'
Ik begrijp het argument dat 'de kans groter is dat God bestaat dan de kans dat ie niet bestaat' totaal niet.
Als je echt een punt wil maken Sammy95, zet dan je bron erbij van de wiskundigen die dat 'uitgerekend' hebben.
 
Bovenaan