• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser21980

Gast
Dus als ik ook zoiets schrijf, en ik zet erin dat alles wat ik zever de waarheid is. Dan zullen ze na 2000 jaar alles geloven wat ik gezegd heb, want daar komt het wel op neer..
 

DeletedUser2057

Gast
jep

Wacht even, denk jij nou serieus dat ik de voorbije pagina's een serieuze discussie probeerde te voeren :O? Ben ik zo overtuigend als christenfundamentalist?
 

DeletedUser

Gast
Ik ben vannacht waker geworden door een visioen! God heeft me de waarheid getoond! Dood aan de heidenen!
 

DeletedUser

Gast
Dus als ik ook zoiets schrijf, en ik zet erin dat alles wat ik zever de waarheid is. Dan zullen ze na 2000 jaar alles geloven wat ik gezegd heb, want daar komt het wel op neer..

Nee, natuurlijk niet, dat slaat nergens op. Daarvoor moet je eerst iets bereikt hebben in je leven.
 

DeletedUser

Gast
Dit topic is tot zo'n legendarische onzin verworden, dat het tijd is voor een slotje en een archivering.
Niet dat het al geen onzin was, we hebben het tenslotte over iemand die met zekerheid durft te beweren dat 'God' bestaat.

Dus:

MjAxMi0xYWY0M2IzYjk4MTc4OGVl.png
 

DeletedUser22651

Gast
Het grote probleem van religie is juist dat boek. Dat boek dat niet veranderd. Godsdienst werkt niet meer goed in onze samenleving, omdat dat boek elke vorm van verandering tegenspreekt. En toen men eindelijk in de Renaissance van dat boek afging, kijk eens wat we toen bloeiden.

God is een verklaring voor dingen die wij niet wetenschappelijk kunnen verklaren. Het argument dat er nog zulke dingen zijn, is geen argument voor het bestaan van God, want mensen die in God geloven, zijn mensen die niet geloven dat die verklaringen ooit nog gaan/kunnen komen. Geloof je in wel, dan is het voor jezelf als verklaring zoekende, niet nodig om in God te geloven
 

DeletedUser11507

Gast
God bestaat niet.

Dat kan, volgens mij bestaat alleen het zieke wereldje waar iedereen elkaar onderdrukt en zich beter wilt voelen en hebben als de ander.
Wereld waar men nooit tevreden is, het tegenwoordig met 5 huwelijken moet doen en wensen dat miljoenen mensen weg gebombadeerd/vermoord moeten worden. Ik denk dat dat ook de hele intentie van het leven is toch? als het niet in mijn straatje past dan er maar voor zorgen dat het er niet meer is. Hoeft het ook niet in mijn straatje te passen. Daarom stem ik ook wilders, omdat het niet in mijn straatje past dat andere mensen in dit land komen wonen! Gooien we de grenzen dicht is het niet nodig dat het in mijn straatje past! En dan heb je de Islaam die een andere doen en laten erop na houd als mij, het zou gewoon verboden moeten worden! Al die verschillende culturen ook, gewoon omdopen naar een en hetzelfde anders word het me toch echt te veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Het grote probleem van religie is juist dat boek. Dat boek dat niet veranderd. Godsdienst werkt niet meer goed in onze samenleving, omdat dat boek elke vorm van verandering tegenspreekt. En toen men eindelijk in de Renaissance van dat boek afging, kijk eens wat we toen bloeiden.

God is een verklaring voor dingen die wij niet wetenschappelijk kunnen verklaren. Het argument dat er nog zulke dingen zijn, is geen argument voor het bestaan van God, want mensen die in God geloven, zijn mensen die niet geloven dat die verklaringen ooit nog gaan/kunnen komen. Geloof je in wel, dan is het voor jezelf als verklaring zoekende, niet nodig om in God te geloven

Het boek letterlijk gaan interpreteren is dan ook niet wat het Christendom van vandaag over het algemeen aanspoort / nastreeft. Je moet het hertalen naar de context van vandaag. Het gaat om de waarden en normen, om de verhalen, om het idee, niet om het exacte boek of de uitwerking ervan. God is geen verklaring voor dingen, het is gewoon een extra, een verrijking. En Djezus wat klink ik nu enorm als mijn leerkracht godsdienst x)
 

DeletedUser28513

Gast
God bestaat. Maar het is geen opa met een lange grijze baard. Het is de maker van de simulatie waar we nu in leven. Simulation Theory.
 

DeletedUser29184

Gast
Dat kan, volgens mij bestaat alleen het zieke wereldje waar iedereen elkaar onderdrukt en zich beter wilt voelen en hebben als de ander.
Wereld waar men nooit tevreden is, het tegenwoordig met 5 huwelijken moet doen en wensen dat miljoenen mensen weg gebombadeerd/vermoord moeten worden. Ik denk dat dat ook de hele intentie van het leven is toch? als het niet in mijn straatje past dan er maar voor zorgen dat het er niet meer is. Hoeft het ook niet in mijn straatje te passen. Daarom stem ik ook wilders, omdat het niet in mijn straatje past dat andere mensen in dit land komen wonen! Gooien we de grenzen dicht is het niet nodig dat het in mijn straatje past! En dan heb je de Islaam die een andere doen en laten erop na houd als mij, het zou gewoon verboden moeten worden! Al die verschillende culturen ook, gewoon omdopen naar een en hetzelfde anders word het me toch echt te veel.

''En dan heb je de Islaam die een andere doen en laten erop na houd als mij''
Heb het 300x gelezen maar de reden dat je op Wilders stemt is denk ik omdat je even achterlijk bent als hem.
 
Bovenaan