• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Goden en hun gunsten (beginners vraagje)(bug?)

DeletedUser

Gast
wel normaal gezien zet ik alle tempels zodat ze 1 god aanbidden.Maar recent werd ik gedwongen om van god te wisselen met enkele tempels.

situatie:A
alle tempels op poseidon bracht (+-11.65 gunsten op per uur)

Totaal gunst per uur situatie :A = 11.65

situatie:B
nu +- 60% van de tempels op poseidon bracht(+-9 gunsten op per uur)
en +-40% van de tempels op hades bracht(+-8 gunsten per uur op)

Totaal gunst per uur situatie :B = 17

conclusie een verschil van 5 gunsten per uur op totaal?
Is dit een bug ? wat is de logica hier achter?Of hoe wordt die gunst dan berekend?
 

DeletedUser

Gast
gunst word zo berekent, anders zijn er spelers met honderden steden die constand 500 per uur produceren, dit houd in dat je haast onbeperkt grondstoffen kunt krijgen, en grondstoffen is cultuurpunten (stadsfeestjes), cultuurpunten is nieuwe stad, en dan terug naar het begin
 

rbm007

Hopliet
En de berekening staat op de wiki. Het is de vierkantswortel van het totaal aantal tempel levels en godenbeelden (=5 tempel levels) voor een bepaalde god.

Bijvoorbeeld: 4 steden vereren Athene (tempel level 1) en in 1 staat een godenbeeld dan heb je in totaal 3 gunst per uur. (wortel(4+5) = wortel(9) = 3)
[ik weet dat je geen godenbeeld kunt bouwen als tempel op level 1 staat]
 

DeletedUser

Gast
Dit zijn niet de meest intelligente antwoorden.

@ Topicstarter, het zit dus zo: Het aantal gunsten dat je krijgt van een god wordt berekend door al je Tempellevels van de steden waarin je die god aanbidt, op te tellen, en daar de wortel van te nemen. Hoe meer steden je krijgt, hoe minder gunsten je relatief/extra krijgt. Het loont dus om veel verschillende goden te aanbidden.
 
Bovenaan