• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Godsgezanten

DeletedUser28380

Gast
Hallo

Een paar vraagjes omtrent godsgezanten alvorens ik beslis er gunst aan uit te geven:


1. Zijn ze de moeite waard wat betreft resource vs kracht en in de vergelijking met gelijkaardige troepen vb.: ruiters of harpijen

2. Als ik van godheid wissel, verlies ik dan de godsgezanten? Als ik me goed herinner verlies je de mythische eenheden als je van god verandert, maar godsgezanten zijn universeel.


Alvast bedankt!
 

DeletedUser23442

Gast
Hallo

Een paar vraagjes omtrent godsgezanten alvorens ik beslis er gunst aan uit te geven:


1. Zijn ze de moeite waard wat betreft resource vs kracht en in de vergelijking met gelijkaardige troepen vb.: ruiters of harpijen

Over het algemeen, nee, ze zijn niet echt veel waard in een gevecht.

Maar ze hebben 2 voordelen. Je kunt ze "gratis" maken als je ergens gunst over hebt. Dus als je gs gebrek hebt ofzo, is het soms beter dan niets.

Een groter voordeel dat ze hebben, is dat ze gunst kunnen stelen mbv het onderzoek in de academie.
Met maar 100 (of 110) godsgezanten kun je dus al een volledig volle gunstvoorraad plunderen.

Daarom heb ik er zelf soms wel eens 100 bij een landclear zitten als ik over land makkelijk steden kan farmen/aanvallen (zeker op oude systeem waar veel wordt gedodget en weinig muren zijn) of op een eiland met veel allygenoten om soms gunst van weinig gebruikte goden te kunnen stelen voor gunstige goden.

2. Als ik van godheid wissel, verlies ik dan de godsgezanten? Als ik me goed herinner verlies je de mythische eenheden als je van god verandert, maar godsgezanten zijn universeel.


Alvast bedankt!
Als je godsgazanten in de bouwrij van je kazerne staan, en je dan van godheid wisselt verlies je deze bouwrij.

Maar als je wacht tot ze klaar zijn kun je daarna prima van god wisselen zonder ze te verliezen.

(Als ze bijvoorbeeld op dat moment voor een andere god gunst moeten roven)
 

DeletedUser28380

Gast
Ik was me zelfs niet bewust van het "steel gunst" gedeelte!

Super bedankt voor de info ^_^
 

Gamergirl101

Hopliet
Wellicht in het begin van het spel. Als je kijkt naar de hoeveelheid gs + gunst mytische verdedigingseenheden kosten dan is de verdedigingskracht hoger in een combinatie van zwaard/boog/hop en godsgezanten voor het gunstgedeelde dan wanneer je in plaats daarvan je GS en gunst inzet om myths te maken

Nadeel is dat de verdediging per inwoner dan een stuk lager is dus een volle stad met myths is in aanvals of verdedigingskracht is een stuk sterker dan een volle stad opgebouwd met normale troepen en godsgezanten

Het kan in het begin handig zijn als je op een eiland terechtkomt waar een groot deel van het eiland in handen is van een bepaalde (sterke) alliantie en je of een zo groot mogelijke aanvals of verdedigingskracht wilt krijgen voor einde BB. Dan is de combi godsgezanten en normale troepen groter dan myths, pas als je steden echt tot de max gaat vullen om ze zo sterk mogelijk te maken dan kies je voor myths want godsgezanten zijn kwa kracht per inwoner echt fluteenheden

Ik gebruik ze alleen om wat sneller hydras te maken want hydras stelen zelf geen gunst.

Daarnaast behoud je godsgezanten als je van god(in) wisselt dus je kunt met een paar actieve spelers een eiland maken en daar flink wat godsgezanten maken voor als je flink wat spreuken nodig hebt. Stel er ligt een kolo (en je speelt het oude (belegerings) systeem) dan kun je dan kun je door gunst te stelen van je eilandgenoten. Je veranderd de god naar de god die je nodig hebt voor spreuken zoals: gunstige wind (zeus) voor 10% meer kracht, zeestorm (poseidon) als je bv een aankomende kolo wilt laten zinken of heroische kracht (athene) om je myths nog even wat extra te kracht te zetten zodat je gp ratio nog wat hoger is bij het koloknallen. Zelf zet ik graag op al mijn vs aanvallen gunstige wind, op volle vs steden knal je daarmee flink wat extra birs weg, je alliantieleden willen de kolo ook eruit hebben dus 20 volle vs steden met gunstige wind is geen overbodige luxe. Het aantal gunst dat je kunt farmen van je alliantieleden ligt uiteraard aan hoeveel verschillende leden er op het eiland liggen, of ze online zijn om goden te wisselen en de wereldsnelheid want godsgezanten zijn niet bepaald snel of je moet ze met ts sturen maar dan mogen er geen boten in de haven staan. Zelf gooi ik die stad max godsgezanten en spreek met mijn alliantiegenoten af op dat eiland dat ze al hun gods in 1 of 2 afgesproken steden hebben staan zodat gunst ook gefarmed kan worden als de andere speler niet online zijn, spelers die niet heel de stad vol godsgezanten gooien vullen die vaak aan met birs (want vs is zonde vanwege de lage aantallen en dus lager gp ratio bij een aanval)
 
Bovenaan