• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goede raad(zeer belangrijk)

Vandaag was het weer es raak bij mij, kwam moe thuis van het werken en vd tandarts, slecht geslapen en ietwat geirriteerd.
Om 16:50 eerste melding via intercom, een meisje wilde dat ik opendeed, daar begin ik niet aan zei ik(anders is het einde zoek!)Daarna om 17:10 weer via intercom, daarna weer om 17:15 en toen weer om 17:30, ik was het behoorlijk zat en liep naar buiten om te zoeken naar deze irritante kinderen.Buien gekomen zag ik ze wegrennen, ben er achteraan gegaan en (misschien niet moeten doen)gezegd dat ze van de intercom af moesten blijven ander zou ik haar handjes breken(NIET ECHT NATUURLIJK!!) Een opgeschoten gozer zei iets van hey K.Bolle en lokte me uit door het K-woord te herhalen, ik gooide zijn fiets tegen hem aan(is gefilmd) hij gaf mij een klap op mijn linkerkaak(niet gefilmd!) daarna werd ik bedreigd door de broer van het meisje en gasten uit een flat vlakbij de speelplaats.
Zit ik nu fout of moet ik aangifte doen???

Weet het ff niet meer!!!
 

Araluen

Manticore
laat zien dat je de wijste bent en ga niet meteen op de vuist. . .
ik weet niet hoe je dit het best kunt oplossen, maar ik denk dat een blauwe plek op je kaak ook wel het een en ander zegt?
 

DeletedUser

Gast
Vandaag was het weer es raak bij mij, kwam moe thuis van het werken en vd tandarts, slecht geslapen en ietwat geirriteerd.
Om 16:50 eerste melding via intercom, een meisje wilde dat ik opendeed, daar begin ik niet aan zei ik(anders is het einde zoek!)Daarna om 17:10 weer via intercom, daarna weer om 17:15 en toen weer om 17:30, ik was het behoorlijk zat en liep naar buiten om te zoeken naar deze irritante kinderen.Buien gekomen zag ik ze wegrennen, ben er achteraan gegaan en (misschien niet moeten doen)gezegd dat ze van de intercom af moesten blijven ander zou ik haar handjes breken(NIET ECHT NATUURLIJK!!) Een opgeschoten gozer zei iets van hey K.Bolle en lokte me uit door het K-woord te herhalen, ik gooide zijn fiets tegen hem aan(is gefilmd) hij gaf mij een klap op mijn linkerkaak(niet gefilmd!) daarna werd ik bedreigd door de broer van het meisje en gasten uit een flat vlakbij de speelplaats.
Zit ik nu fout of moet ik aangifte doen???

Weet het ff niet meer!!!

Ik heb een stel kampers achter mij. Die kinderen hebben geprobeerd het huis van mijn buren in de hens te zetten. Ik heb het toen tegen de ouders van die kinderen gezegd, verrassend genoeg hebben die wel normen en waarden. Volgens mij hebben ze hun kinderen een flink pak slaag gegeven.
 

DeletedUser

Gast
Je moet ook niet roepen dat je de handjes van een kindje gaat breken.
Het is misschien niet goed dat je een tik hebt gekregen maar ik kan er zeker wel in komen dat je er 1 hebt gekregen.
Je kan aangifte doen van mishandeling maar ik geloof niet dat de politie daar iets mee doet, zeker niet als je verteld wat je hier boven heb verteld.
 
Je moet ook niet roepen dat je de handjes van een kindje gaat breken.
Het is misschien niet goed dat je een tik hebt gekregen maar ik kan er zeker wel in komen dat je er 1 hebt gekregen.
Je kan aangifte doen van mishandeling maar ik geloof niet dat de politie daar iets mee doet, zeker niet als je verteld wat je hier boven heb verteld.

ik ook met mijn grote mond..zucht
 

DeletedUser10508

Gast
Langs de ene kant vind ik dat je gelijk hebt, langs de andere kant niet. Mensen kloten heb ik als kind ook gedaan, en er zijn veel mensen ook boos op mij geweest. (Onder anderen met een hond achter ons gelopen) Echter kon je op dat vlak jezelf ook wel een beetje inhouden.

Betreft dat hij je 'kanker bolle' noemt, daar is je reactie volkomen normaal. Als ze dat tegen mij zouden zeggen, zou ik ook zo een reactie geven, maar als hij een Marokkaan is zou ik nog kwader zijn. (Neen ik ben niet een racist)

Aangifte zal geen zak uitmaken, als ik jou was zou ik gewoon zoeken naar de ouders van het meisje/familie van haar, je excuses aanbieden voor wat je zei en de 'situatie' uitleggen, waarin je duidelijk zegt dat je niet goed gezind was of iets in die aard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ach, was jij niet die persoon die haat heeft aan Amerika en wat nog allemaal? Het zou me niet verbazen moest je je aangesproken voelen.

je ontwijkt zijn opmerking... waarom zou dat niet racistisch zijn? dit is een schoolvoorbeeld van racisme!

On topic: tja... vind dat je nogal overdreven reageert, en bedenk dat ze het alleen maar leuker vinden als je zo reageert. Maar dat kan mijn leeftijd zijn.
 

DeletedUser10508

Gast
je ontwijkt zijn opmerking... waarom zou dat niet racistisch zijn? dit is een schoolvoorbeeld van racisme!

Ik vind dat Marokkanen een grote mond hebben, en dat ze al snel vinden dat zij meer te zeggen hebben dan andere. (Dit is een algemene mening, ik zeg niet dat elke Marokkaan zo is, in tegel deel; ik heb ook vrienden die bijvoorbeeld van Chile komen.)

Voor zo ver ik weet is (één van de betekenissen/) de betekenis van Racisme dat één 'ras' zich beter voelt dan een andere, en dat uit ik niet, anders mag je even zeggen waar ik het uit.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat Marokkanen een grote mond hebben, en dat ze al snel vinden dat zij meer te zeggen hebben dan andere. (Dit is een algemene mening, ik zeg niet dat elke Marokkaan zo is, in tegel deel; ik heb ook vrienden die bijvoorbeeld van Chile komen.)

Voor zo ver ik weet is (één van de betekenissen/) de betekenis van Racisme dat één 'ras' zich beter voelt dan een andere, en dat uit ik niet, anders mag je even zeggen waar ik het uit.

elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

dit staat in de conventie van de VN. Jij onderscheidt een Marrokaan van een bijvoorbeeld een Nederlander. Dat is dus racisme. Immers, je zegt dat 'de Marrokaan' een grote mond heeft, en niet 'Kees, Mohammed en Gijs hebaben een grote mond'. Je kan het nog erger maken, en dat is namelijk dat racisme het onderscheiden van ras is. En dat doe jij zeker. Wat heeft het er trouwens mee te maken dat je mensen uit Chile (ik denk dat je hiermee het land chili bedoeld in Zuid-Amerika) kent?
 

DeletedUser10508

Gast
elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

dit staat in de conventie van de VN. Jij onderscheidt een Marrokaan van een bijvoorbeeld een Nederlander. Dat is dus racisme. Immers, je zegt dat 'de Marrokaan' een grote mond heeft, en niet 'Kees, Mohammed en Gijs hebaben een grote mond'. Je kan het nog erger maken, en dat is namelijk dat racisme het onderscheiden van ras is. En dat doe jij zeker. Wat heeft het er trouwens mee te maken dat je mensen uit Chile (ik denk dat je hiermee het land chili bedoeld in Zuid-Amerika) kent?

Ach, als dat racisme is ben ik vast wel een "racist", ook al ben ik zeker van mijzelf dat ik dat niet ben. Ik heb geen zin (meer) in een discussie, dus geef ik je gelijk. En ik bedoel inderdaad Chili. (Chile in het Engels)

Edit: Ondanks dat ik geen zin heb in een discussie, verdedig ik mijzelf toch nog eventjes. Dat mag dan wel in het gezever van Amerika staan, maar aan zo'n dingen hou ik mij niet. Voor mij is racisme mensen pesten door hun huidskleur/geloof. Dit zal ik nooit doen (pesten in het algemeen gewoon niet). Moppen maken over andere rassen/geloven doe ik wel, kan je daar niet tegen is het pech voor jou, niet voor mij. Wat ik doelde met te zeggen dat ik ook vrienden heb van andere landen; ik ga niet bijvoorbeeld alleen met blanken om. Maakt niet uit van welke land je komt of in wat je gelooft, als ik je mag, mag ik je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als ik nou zou golfen, wat zou jij schatten uit wat voor cultuur ik kom en wat voor 'ras' ik ben?
Het eerste wat in jou opkomt als je iemand in denkt die aan het golfen is, is in ieder geval een witte huidskleur.
Dan zou ik makkelijk kunnen zeggen dat ik dit racistisch vind aangezien je een een ras onderscheidt hebt, ik kan ook een donkere huidskleur hebben.
Het eerste wat bij mij opkomt als ik hoor dat iemand een klap geeft aan een volwassenen en anderen hun grote broer gaan halen is dat deze kinderen van buitenlandse en hoogstwaarschijnlijk marokaanse afkomst zijn. De reden lijkt mij bekend, marokaanse kinderen zijn in veel van dit soort voorvallen namelijk de daders.
Dit noem ik beide niet racisme, net zoals ik het logisch vind dat een kleurling de snelste man op aarde is, net zo logisch dat ik denk dat een westerse/blanke man (niet vrouw) de daders is achter het stelen van een beroemd schilderij.

Soms gaat het inderdaad te ver met deze vooroordelen en dan wordt het ook daadwerkelijk racisme. Ik vind dat sinds het woord racisme is uitgevonden en dit ook wettelijke maatregelen bij kwade uiting heeft, iets steeds sneller racistisch wordt genoemd.
 
Bovenaan