• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goede raad(zeer belangrijk)

DeletedUser

Gast
Ondanks dat ik geen zin heb in een discussie, verdedig ik mijzelf toch nog eventjes. Dat mag dan wel in het gezever van Amerika staan, maar aan zo'n dingen hou ik mij niet.

Ik ben het eens met wat je zegt ik heb zelf ook gewoon marokaanse vrienden maar ook blanke vrienden en zwarte vrienden. Maaruh de VN is de Verenigde Naties en dit is niet Amerika, dat is de VS Vergenigde Staten. De VN bestaat niet uit alleen Amerika maar uit heel veel landen (even opgezocht) uit 193 landen om precies te zijn. Dit is opgericht na de tweede wereld oorlog (toch?) en bedoeld om vrede te houden en en het belangrijkste de rechten van de mens te rechtvaardigen waaronder racisme bestrijden. Maar dit is natuurlijk niet zo streng als wat werd gezegd, racisme gaat om iets heel anders dan het onderscheiden van rassen. Zoals ik al daarnet uitlegde
 

DeletedUser

Gast
Zegt genoeg tog :)

racist-brain-ad.jpg
 

DeletedUser

Gast
Wauw slechte poster, ik ben het helemaal eens met de boodschap maar als je tegen racisme strijd en dan probeert aan te tonen dat racisten een kleiner brein hebben zonder wetenschappelijke feiten ben je toch zelf aardig racistisch bezig.
 

DeletedUser

Gast
Niemand wordt geboren met racisme.
De overheid brain washt ons om raciste te worden. ( nog niet gesproken over dat je met de paplepel krijgt ingegoten dat transexuel ook normaal is). Dat is om haat en verdeeldheid te zaaien. Zelfde gebeurd nu weer tussen de moslims en de joden. Geertje die om minder scheewd. Fals flag aanvallen her en der... Zien jullie het grotere plaatje dan niet ? Zijn jullie echt nog steeds zo ontwetend? Houd je dan maar goed vast want in 1913 was het overgrote deel van de bevolkind net zo ontwetend als de gemiddelde lezer hier... Sta op en laat je niet meer in de maling nemen.
 

DeletedUser1528

Gast
Kan behoorlijk bekrompen overkomen maar ik vind racisme pas echt racisme als je daarmee iemand fysiek mee kwetst door je mening in feiten om te zetten.
Alles wordt hedendaags als racisme opgevat , ik persoonlijk kan dagelijks aangesproken worden door kwetsende en beledigende zaken die ik zie via reclame, TV , meningen , ... over mijn kledij , voedingsgewoontes , karaktertrekken , uiterlijk , interesses ... kortom wat ik ben en waar ik voor sta.
Maar dit zijn slechts meningen van mensen, geen feiten.
Alles kan men relativeren als men van goede wil is.
Pas wanneer men zulke meningen effectief gaat omzetten naar daden : mensen verplichten om iets te dragen , mensen verbieden iets te doen , mensen fysiek kwaad doen omwille van hun afkomst , religie , ... dan pas noem ik zoiets racisme.
Een mening of verbale uiting zou eigenlijk nooit mogen kwetsen en zou te relativeren moeten zijn.
Al is dat voor 99% van de mensen bijna onmogelijk.
Je zou moeten denken : de bron van uiting is gewoon niet slimmer dan dit (een zandkorrel) en ik sta daarboven !

Wat deze situatie nu betreft : kinderen zijn kinderen en kunnen behoorlijk irritant zijn (hangt grotendeels af van de opvoeding , wat hedendaags ook niet zo bijster streng meer is) en als je een kort lontje hebt (door omstandigheden) kan je wel eens de verkeerde dingen zeggen of doen.
Maar het feit dat je zijn fiets tegen hem hebt aangegooid maakt dat jij de eerste fysieke aanval hebt ingezet en hij gaf je gewoonweg een antwoord daarop. Als je je nu "onveilig" voelt in deze situatie zou ik zeggen om dit uit te praten zodat alle rust terug is.
Naar de politie gaan zou ik niet doen , het zal niets opbrengen integendeel , misschien escaleert de situatie met je belagers wel omdat ze aangesproken geweest zijn door de politie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Alles wordt hedendaags als racisme opgevat
Dat komt omdat de wereld vol zit met racistische denkbeelden. Als mensen racisme beter zouden herkennen, en vooral bij zich zelf, dan zou het niet nodig zijn om mensen er constant op te attenderen.

Over deze situatie: ik denk dat Spartacus de situatie niet goed inschat. Kinderen trekken nu eenmaal belletje, of klooien met de intercom, dat doen ze al eeuwen. Kan vervelend zijn voor je, maar je hebt met kleine kinderen te maken die een geintje uithalen. Jij bent de eerste die verbale agressie gebruikt, wat in dit geval leidde tot een (toevallige) kettingreactie van agressie. Een iets creatievere oplossing om kinderen met die flauwe geintjes op te laten houden had ook gekund.
 
Dat komt omdat de wereld vol zit met racistische denkbeelden. Als mensen racisme beter zouden herkennen, en vooral bij zich zelf, dan zou het niet nodig zijn om mensen er constant op te attenderen.

Over deze situatie: ik denk dat Spartacus de situatie niet goed inschat. Kinderen trekken nu eenmaal belletje, of klooien met de intercom, dat doen ze al eeuwen. Kan vervelend zijn voor je, maar je hebt met kleine kinderen te maken die een geintje uithalen. Jij bent de eerste die verbale agressie gebruikt, wat in dit geval leidde tot een (toevallige) kettingreactie van agressie. Een iets creatievere oplossing om kinderen met die flauwe geintjes op te laten houden had ook gekund.


mee eens, en er wordt racisme bijgehaald daar gaat t niet over, ik heb er veel spijt van maar voor mijn bakkus geslagen worden tolereer ik niet van niemand....einde discussie(?)
 

DeletedUser

Gast
Als ze weer eens steeds gaan 'belletjetrekken', zet een emmer ijswater naast de voordeur en ga daar wachten.

Over creatieve oplossingen gesproken. :)
 

DeletedUser

Gast
Vroeger trok ik oook weleens belletje of me een universele afstanbediening van kanalen zapen.. Of van een flat matjes naar beneden gooien. Toen werd ik door de huisbaas en een vriend van hem opgesloten op de galerij met een vriend van mij. Ze zeiden eentje gaat alle matjes terug halen de andere blijft hier, en waag het niet om weg te gaan want ik bel de politie voor je vriendje. Of als ik iets had gedaan belde de buren gewoon even naar mijn huis en kreeg ik thuis op mijn donder..

Normaal gesproken als ze niet zo zouden bezuinigen op clubhuizen dan kon de hele buurt nog steeds daar komen. Waar alle kinderen komen en de ouders bijvoorbeeld met hardloopmiddag of naaiclub weet ik dat... Ouders die als vrijwilliger mee gaan op kamp. Mijn vader had ook gewoon het telefoon nummer van de vader van mijn vriend Hisham voor als ik bij hem ging playstationnen en andersom als hij bij mij was.

Ik kan mijn herinderen dat ik de clubjuffrouw had uitscholden voor '' kanker hoer''. Nouw dat heb ik thuis geweten hoor, ik heb tog een pak slaag gekregen.

En inderdaad de jeugd van tegenwoordig is aardig onbeschoft. De meeste mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is zullen zeggen het zijn weer de allachtonen. Ja inderdaad het merendeel is alachtoon. Omdat het merendeel van de jeugd in een achterstandsbuurt allachtoon is. De enigste manier om hun een beetje van de straat te houden was een clubhuis maar die is er niet meer dus sturen hun ouders hun kind maar naar het pleintje. En in een achterstand buurt is geen geld voor een sport club etc ;)

Ik wijs hier trouwens geen vinger want zoals ik zij het merendeel is alachtoon. Ik zelf als nederlanse jongen ben er ook tussen op gegroeid en was net zo erg als de rest. Ik begon op mijn 12e met stelen en oplichten. En ik was niet de enigste Nederlander :)
 

DeletedUser1528

Gast
ik heb er veel spijt van maar voor mijn bakkus geslagen worden tolereer ik niet van niemand....einde discussie(?)


Vergeet niet dat zijn klap al een reactie was op het gooien van een fiets naar hem.
Hij zal net hetzelfde hebben gedacht : ik laat zomaar niet mijn fiets naar mij gooien.
In mijn ogen is het nu al 1-1 ... Of je het nu tolereert of niet , ik denk dat deze zaak afgesloten is wanneer geen van de 2 partijen nog een extra punt wil gooien. Wanneer je nog een actie wil inzetten , riskeer je wel nieuwe revanche.

Dus wil je goede raad : laat rust waar rust is en alles zal wel koelen zonder blazen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik zeg: Geen bewijs, is je tegenstelling misschien niet zo geloofwaardig. Maar ik zou proberen de adressen achter te halen, en bij ze langs gaan. Vraag het dan waar de ouders bij zijn. Ze geloven vaak hun kinderen, maar ook volwassenen. Kinderen geven vaker toe waar ouders bij zijn, anders krijgen ze later problemen. Verder zou ik het niet weten. En ik zou geen aangifte doen. De kinderen zijn in het voordeel, want jij bent begonnen. Regel dit zelf.
 
Bovenaan