• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gotcha - The Game #2

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Gotcha​

Rabbid at nog wat worteltjes toen aan de deur werd geklopt. Hij sleepte zijn logge, zware lichaam van de troon. Het was een jaar na zijn glansrijke overwinning met de gotcha-wedstrijd. Hij had worteltjes voor heel zijn leven gewonnen, dus nu zat hij daar, op zijn troon. Niets anders dan worteltjes eten en babykonijntjes maken. Zijn leven was veranderd, en hij vond het niet erg, hij hield van worteltjes. Worteltjes waren goed. Een 2e geklop ergerde hem toen hij nog maar halfweg was. Hij bromde iets luid, onverstaanbaar door de stukken wortel die uit zijn bek kwamen gevlogen. Hij boerde en opende eindelijk de deur. Er stond een raar figuur buiten, hij had een vreemde, groene hoed op zijn hoofd en schuifelde wat achteruit bij het zien van het dik, vet konijn. Je zag hem slikken en een bevende stem vroeg 'Bent u RabbidRobin.' Een donderend gebulder kwam diep vanuit Rabbid's keel en de bange vreemdeling kon de stukjes wortel van zijn mantel vegen.'Ja, wat moet je?' vroeg Rabbid brutaal. De gast vermande zichzefl blijkbaar en vroeg of hij koekjes wou kopen voor de jongenschiro van het naburig dorp. "Koekjes?" bulderde Rabbid luid uit, maar zijn stem verstomde toen de persoon tegenover hem 'Gotcha' mompelde en zich omdraaide. Het was nog niet gedaan, het spel was nooit gestopt geweest. Hij was uitgeschakeld, door een loser. Hij spuugde wat wortels uit en liep terug naar binnen, in het vooruitzicht naar meer worteltjes.


De Regels:
Dus, de 2e versie van Gotcha, ik heb het spel een beetje aangepast, er zijn verschillende rondes, elke ronde is een beetje anders dan de vorige ronden. Het brengt een beetje verscheidenheid in het spel en laat zo verschillende manieren van spelen toe. Elke uitslag in een ronde heeft gevolgen voor de volgende ronden. Dus als je het in de ene ronde goed doet, is de kans groter dat je het in de volgende ronde ook goed zult doen. Verder zit er overal een deadline op, het spel duurt niet eeuwig, een maandje maximum, maar dat zal heel uitzonderlijk zijn. Dus, over naar het spel.

Hoe Gotcha je iemand exact?

Dus, je hebt telkens een aantal doelwitten, en per doelwit heb je 1 of meerdere woorden. Je moet ervoor zorgen dat die persoon dat woord ergens op het forum typt. Het moet wel aan iedereen zichtbaar zijn, dus niet in pm of op een bepaald forumdeel. De exacte voorwaarden staan hieronder.

- De persoon mag het woord, een vervoeging/verbuiging van een woord dat hetzelfde klinkt/lichtjes afwijkt. Een heel ander woord mag dan weer niet.
Als het woord Appel is tellen de volgende woorden: Appel, Appels, Aapel, Apel, Appellen,...
Dit telt niet: Aap, Napel, ...
Als het woord Verkopen is tellen de volgende woorden: Verkopen, Verkoop, Verkoopt, Verkoper, Verkocht, ...
Dit telt niet: Verzopen, Terloop, ...
- De persoon mag het woord in een samenstelling zeggen, of met een voorvoegsel, of zelfs een heel ander woord, als het woord er maar inzit.
Als het woord Zeep is tellen de volgende woorden: Zeepsop, Zeepbollen, Tezeep, Verzeep.
Als het woord Top is tellen de volgende woorden: Bergtop, Stop, Verstopt, Topalliantie
Deze woorden tellen niet: Hij heeft op Achilles 5 steden.
- Woorden in Quotes, op geheime fora, in signatures tellen niet.
- Woorden in spoilers, logjes, enz. wel
- De spelleider heeft altijd het laatste woord mocht er onenigheid zijn. Ik heb altijd gelijk, hou hier rekening mee als je je inschrijft ^^.

Wanneer iemand zijn woord zegt, quote je de post en stuur je de quote in een pm naar mij. Als hij zijn post wijzigt is het geen probleem, dat kan ik nakijken. Maar toch zou het lief zijn mocht je zo'n dingen niet te wijzigen. In het topic 'Gotcha' roepen is onnodig maar het mag wel als je per se het er nog eens in wilt wrijven. Hou er wel rekening mee dat je je anonimiteit verliest.

Doodvallen aan inactiviteit/post-requirements niet halen?

Dus, er kan elke dag maar 1 iemand doodvallen aan het niet halen van de voorgeschreven regels. Als meerdere spelers het minimum aantal posts niet halen, zal de persoon die er het verst van verwijderd zat doodvallen, de rest blijft leven. Als je in de eerste ronde doodvalt omdat je de posts niet haalt, zal je in de 2e ronde dubbel zo veel posts moeten maken, anders zal je na de 2e ronde doodvallen.

Dus in de eerste ronde doodvallen aan inactiviteit is niet zo slim. Afwezigheid mag je altijd melden, ik geef iedereen 4 dagen vrij, waarop je de minimum niet hoeft te halen, dit telt enkel als je het op voorhand meldt en werkt uiteraard niet op ronde 2. Uitzonderingen kunnen eventueel gemaakt worden, maar MELD HET.

Noot: Elke 'Dag' zoals in heel dit spel omschreven wordt loopt van 20.01 - 20.00, niet van 0.01 - 23.59, let hier op!

Wat gebeurt er als ik iemand gotcha/mijn target doodvalt?

Als die gebeurt door inactiviteit op het einde van de ronde, gebeurt er niets. Aangezien dan de volgende ronde begint en je dus een nieuw target zult krijgen. Gebeurt dit echter midden in de ronde, dan verandert er wel het een en het ander.

Allereerst wordt vermeld dat de speler die gegotcha'd is, doodvalt en ook het woord dat hij moest zeggen wordt meegedeeld. De speler die hem dat woord moest laten zeggen wordt niet vermeld. Vervolgens krijgt de moordenaar de targets/woorden van de persoon die hij net gegotcha'd had. De hoeveelheden en bonussen krijgt hij ook van het slachtoffer, dus een voordeel in een ronde telt alleen voor jouw eerste woorden, niet voor al je doelwitten en woorden. Mocht ik de woorden toch veranderen omdat bijv. de voorganger het verpest heeft, wordt dit in het topic vermeld. Hou er wel rekening mee dat het woord eigenlijk niet verandert en ik jullie op het verkeerde been zet ^^.

De persoon die dood is, zwijgt vervolgens gedurende de rest van de ronde over zijn dood/woord/dader, en helpt ook niemand anders met een persoon te gotcha'en. Na de ronde gedaan is, kan hij terug meehelpen en dergelijke. Wordt dit toch gedaan, volgens er sancties wegens spelbederf.

De Rondes:
Ronde 1 - Oefenronde​

Deze ronde is zoals de naam al zegt eigenlijk om te oefenen. Als je in deze ronde gegotcha'd wordt, zal je de volgende ronde weer mee kunnen doen. Een opwarmer om het zo te zeggen. Nu niet denken dat dit een stomme ronde is, want het kan grote voordelen opleveren voor de 2e ronde, die toch wel vrij belangrijk is aangezien dat een bloedbad wordt, afhankelijk van het aantal spelers.

In deze ronde moet je 20 posts per dag neerzetten, in een topic naar keuze, verder moeten er ook 5 posts in nachtwaker gepost worden per dag(die 5 tellen mee met voor de 20 posts). Maar, als er op een dag geen doden zijn gevallen, zal de limiet van posts over het algemeen omhoog gaan met 10 posts. Dus vanaf dan moet je bijv. 30 posts per dag maken(5 in nachtwaker blijft staan).

Deze ronde eindigt na 1 week, of vroegtijdig indien de helft van de spelers gegotcha'd is.

Ronde 2 - First Blood​

Dus, vanaf nu is het menens. Eens dood, altijd dood. Deze ronde is vrij gewoon, geen speciale dingetjes. Iedereen heeft zijn/haar targets en een woord dat hij die mensen moet laten zeggen.

Deze ronde duurt 1 week, niet meer, niet minder. Op deze week moet je 200 posts maken, heb je op het einde van deze ronde nog geen 200 posts gemaakt sinds het begin van deze ronde, dan val je eenvoudigweg ook dood. Je kan ze dus maken wanneer ze wil, spreiden hoe je wil en in de topics plaatsen waar jij wil.

Ook zullen de spelers die in de 1e ronde kills hebben gemaakt worden bevoordeeld. Normaal gezien hebben alle spelers 1 target en 1 woord. Echter, per kill die ze hadden in de eerste ronde, krijgen ze er een extra target bij met een woord voor dat target. Als iemand dus 5 kills had in de oefenronde, dan heeft hij in deze ronde 6 doelwitten.

Ronde 3 - Gevaarlijke verhalen

Dit is een kleine ronde tussendoor, duurt ook maar 3 dagjes en is voor de meesten gewoon een pauze tussen het gotcha'en door. Geen verplichtingen, alles is vrijblijvend. Voor degene die van risico's houden en voor degenen die minder goed zijn in het spel is deze ronde gemaakt. Door verhalen te posten in dit topic, kan je voordelen krijgen voor de volgende ronde.

Dus, maximum 1 verhaal per dag, niet meer. Dus maximum 3 in totaal. Elk verhaal moet minstens 300 woorden bevatten, niet tweemaal hetzelfde zelfstandig naamwoord(wees maar creatief). Tevens mogen andere woorden niet meer als 20 keer gebruikt worden, knutselen maar. De verhalen moeten kloppen, ik keur ofdat het als verhaal wordt gerekend of niet.

Per verhaal dat je post zal je in de volgende ronde een extra woord krijgen dat je kan helpen je doelwit uit te schakelen.

Ronde 4 - Halve Finale​

Dus, deze ronde loopt totdat er nog maar 3 spellers over zijn. Mocht deze ronde langer dan een week duren, dan vallen de spelers met de minste posts af totdat er nog maar 3 spelers over zijn. Deze 3 spelers zullen dan gewoon de Finale spelen.

Dus, iedereen heeft terug 1 target en verder 1 woord. Per verhaal dat je in de vorige ronde hebt gepost, zal je een extra woord krijgen. En elke 2 dagen krijgt iedereen nog een woord extra.

Ook hier geldt de 20 posts per dag, let wel op, als er meer dan 3 spelers overblijven, kan je postaantal belangrijk zijn ^^.

Ronde 5 - Finale​

Dus, 3 spelers over. Iedere speler heeft de andere 2 spelers als doelwit en ook een woord per speler. Deze ronde duurt eveneens een week, als er na die week nog niemand in zijn eentje overblijft, zal de speler met de meeste kills winnen, ook al is die al dood!

Verder telt hier ook de 20 posts/dag-regel

Verdere regeltjes en dergelijke:

- Woorden/Targets worden over het algemeen niet gewijzigd. Als ik dit toch nodig acht, zal dit in het topic bekend worden gemaakt.
- Ik zal over heel het spel niet bekend maken welke spelers meedoen en welke niet. De spelers die sterven in de oefenronde zijn wel al hun geheime identiteit kwijt.
- Vanaf een ronde gedaan is, zal het woord dat iemand moet zeggen wijzigen en zal hij niet meer gegotcha'd kunnen worden met het woord van een vorige ronde.
- Iedereen mag helpen om een speler een woord te doen laten zeggen, behalve de spelers die dood zijn gegaan in de ronde die momenteel bezig is. Als je sterft moet je dus wachten tot de volgende ronde voordat je iemand kan helpen. Merk ik toch dat je zoiets flikt, wel, ik verzin de straf dan wel ^^.
- Regels kunnen nog veranderd worden tot en met het begin van de oefenronde. Mochten jullie het ergens niet mee eens zijn, zeker melden. Feedback/vragen/onduidelijkheden zijn dus hartelijk welkom!

De Rondes:
Ronde I - De Oefenronde

Aantal Gegotcha'den: 2
Gotcha's:

Kills per persoon:
Onbekend
Begintijdstip: 2 februari 20.00 uur
Eindtijdstip: Ten laatste 9 februari 20.00 uur
Huidige vereisten:
- 20 Posts per dag(met minimaal 5 in nachtwaker)
Afwezigen:
- Geen -

Ronde II - First Blood


Huidige Status: Pm's Ronde I wordt verstuurd.​

Totaal aantal kills:
00
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus, de mensen die zich hebben ingeschreven, zullen zometeen een pm krijgen met daarin hun target en het woord dat ze die persoon moeten laten zeggen. Vanaf 20.00 uur mogen jullie beginnen. Alle woorden die vanaf dan worden gezegd, tellen. Wees gewaarschuwd.



Mochten er mensen toch nog willen meedoen, gewoon iets laten weten, zo snel mogelijk. De eerste ronde is een oefenronde, dus je kan met een licht benadeelde positie gewoon meedoen in de 2e ronde.



Nogmaals: let er op dat de dagen van 20.01 - 19.59 lopen, mijn tellingen dus ook. Dus 10 posts voor morgen 19.59 maken en denken dat je tegen 22.00 uur nog wel eens een tiental posts maakt, werkt niet.



Verder wil ik nog meedelen dat de eerste woorden vrij tot zeer eenvoudig zijn, wees dus op je hoede.



Ik wens iedereen ten slotte nog veel succes.
Gotta Gotcha 'em all!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Gotcha #2 - Varken - Initia


De dag is afgelopen. De volgende spelers hebben niet genoeg posts gemaakt, vanaf morgen een verbetering of je zal doodvallen ;)

16 - Alice
15 - Romanski
13 - Imrahil
8 - Fireas

ben er mee bezig, ja
ik ben nou eenmaal een slechte spammer :p
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
19 - POTG
18 - Genius
2 - Romanski
Imra -> Vakantiedag #1

Romanski heeft het spel allerslechts gespeeld en valt dus dood aan inactiviteit.
Tot zover dag 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan