• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Goudhandel wordt goudwissel

DeletedUser

Gast
Ik heb opgemerkt dat er geen handelsrapporten verschijnen bij de goudwissel.

Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar in ieder geval zou ik wel graag een handelsrapportje ontvangen ter info.

YV8yW0d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5811

Gast
Wat een zuig systeem, Markt aanbod is al vol dus nu kan ik geen Goud plaatsen meer leuk.. en als het wel kan houd inno er ook nog wat tussen. ik twijfelde al om na sestos te stopen met Grepolis maar nu is het zeker weten zo! Wat een Baggersysteem is dit
 

ridder-fight

Hopliet
waardeloze update inderdaad. Normaliter viel er veel goud te halen als je in de kern speelde en actief was. Op deze manier moeten de minder actieve spelers ook kans maken op goud... Komt er meer en meer op neer als je actief wilt spelen, je gewoon goud zou moeten kopen, want verder dan wat bestuurders kom je niet met het wisselgoud-systeem.
 

DeletedUser17789

Gast
Eerste instantie zag ik het wel zitten om multi acc spelers die grote goudbedragen naar 1 account over te maken te weren wel zitten.

Maar nu ik de werking zie, helaas het is niet geworden wat ik ervan heb gehoopt
-- Er is totaal geen controle dat het goud wat je spendeerd ook daadwerkelijk bij een speler terecht komt.
-- Je moet geluk hebben met je ligging
-- Prijzen lijken gedaald, dus weer voordeel voor spelers met een grotere beurs want die kunnen nog meer kopen.
-- Spelers die afhankelijk waren van goudhandel (iets wat Inno zelf gecreerd heeft) zullen nu afhaken omdat ze niet meer met fatsoen mee kunnen spelen.
 

ridder-fight

Hopliet
Eerste instantie zag ik het wel zitten om multi acc spelers die grote goudbedragen naar 1 account over te maken te weren wel zitten.

Maar nu ik de werking zie, helaas het is niet geworden wat ik ervan heb gehoopt
-- Er is totaal geen controle dat het goud wat je spendeerd ook daadwerkelijk bij een speler terecht komt.
-- Je moet geluk hebben met je ligging
-- Prijzen lijken gedaald, dus weer voordeel voor spelers met een grotere beurs want die kunnen nog meer kopen.
-- Spelers die afhankelijk waren van goudhandel (iets wat Inno zelf gecreerd heeft) zullen nu afhaken omdat ze niet meer met fatsoen mee kunnen spelen.


Met je eerste 2 stellingen ben ik het niet helemaal mee eens. Veel spelers starten gewoon puur om goud te handelen, dus het zal hun een rotzorg wezen waar hun grondstoffen naar toe gaan, als ze het goud maar krijgen. Andersom, zal het de golddiggers ook een rotzorg wezen waar hun goud naar toe gaat, als ze hun grondstoffen maar krijgen. Daarnaast is juist met dit systeem je ligging minder relevant, aangezien het per oceaan wordt gestuurd, wat gunstiger is t.o.v. het oude systeem waar het echt om de ligging ging. Dus er zijn wel een paar pluspunten aan dit systeem ;)

Met je onderste 2 stellingen ben ik het volledig mee eens en daardoor vind ik dit systeem ook maar niks. Demotiveert veel spelers om nog eens fatsoenlijk te kunnen spelen...
 
Met je eerste 2 stellingen ben ik het niet helemaal mee eens. Veel spelers starten gewoon puur om goud te handelen, dus het zal hun een rotzorg wezen waar hun grondstoffen naar toe gaan, als ze het goud maar krijgen. Andersom, zal het de golddiggers ook een rotzorg wezen waar hun goud naar toe gaat, als ze hun grondstoffen maar krijgen. Daarnaast is juist met dit systeem je ligging minder relevant, aangezien het per oceaan wordt gestuurd, wat gunstiger is t.o.v. het oude systeem waar het echt om de ligging ging. Dus er zijn wel een paar pluspunten aan dit systeem ;)

Met je onderste 2 stellingen ben ik het volledig mee eens en daardoor vind ik dit systeem ook maar niks. Demotiveert veel spelers om nog eens fatsoenlijk te kunnen spelen...

Punt 1 is geheel correct, niemand krijgt een afleveringsrapport van de goudwissel dus hoe weet je dat het inderdaad bij een speler terecht komt? Daarnaast kon je in het oude systeem een vriend/alliantiegenoot helpen door gs/goud handel, dit is nu onmogelijk geworden.
Punt 2 is geheel juist, als je de pech hebt net over de OC grens te landen kan het heel goed dat je amper/niet kunt handelen omdat de kopers in de OC naast/onder/boven je zitten. Ook al lig je misschien heel dicht in de buurt, je kan er geen handel heen krijgen,nog ophalen nu het via goudwissel gaat.
 

DeletedUser29951

Gast
ik was er vrij sceptisch over maar uiteindelijk vind het wel een fijn systeem, je moet alleen heel erg actief zijn om optijd gs voor goud te verkopen.
nu verdien je in verhouding meer omdat die deals niet meer kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27784

Gast
gs kopen met goud gaat maar gs verkopen voor goud gaat werk niet:eek:
 

DeletedUser17789

Gast
Heb ook diverse reacties van spelers dat je je heel snel vergist dat je grondstoffen koopt ipv verkoopt.
Hier mag zeker wel een extra beveiliging op
 

DeletedUser26495

Gast
Heb ook diverse reacties van spelers dat je je heel snel vergist dat je grondstoffen koopt ipv verkoopt.
Hier mag zeker wel een extra beveiliging op

inmiddels flink ondervonden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dorremans

Mentor
Heb ook diverse reacties van spelers dat je je heel snel vergist dat je grondstoffen koopt ipv verkoopt.
Hier mag zeker wel een extra beveiliging op

Je krijgt toch een waarschuwing van: "Hey je gaat goud uitgeven, let op!". Of je hebt die uitgezet. De waarschuwing is er dus wel, zover ik weet.
 

DeletedUser29138

Gast
Je krijgt toch een waarschuwing van: "Hey je gaat goud uitgeven, let op!". Of je hebt die uitgezet. De waarschuwing is er dus wel, zover ik weet.

Ik denk dat dat dezelfde melding is bij het kopen van goud op de oude markt. Wat waarschijnlijk betekend dat de meeste spelers deze vroeger al uitgezet hebben en hem nu dus niet meer krijgen met het nieuwe systeem.
 

Armand0

Manticore
Ik heb goudhandel nooit zo interessant gevonden, dus over dit systeem heb ik verder geen mening, ik ben wel weer heel blij met dit:
x6mhi.jpg

x6mhi.jpg


Nu verspringen de verhoudingen niet meer zo achterlijk als je steen overschotten weg wilt handelen. Dus voor GS-GS handel is dit systeem veel (!) fijner.

Alleen zou ik graag zien dat die goudwissel in het laatste tabje in de markt komt. De markt zou primair om GS-GS handel moeten draaien en goudwissel zou slechts een soort van "premium" extra moeten zijn.

Het is best wel ruk dat dit zo prominent in het eerste tabje komt te staan (net als dat bij goudhandel "goud" altijd voorrang kreeg). Uiteindelijk zullen veruit de meeste markthandelingen GS-GS zijn. Geef dat dan ook voorrang.

Maar goed, ik ben over het algemeen tevreden met deze update.
 
Bovenaan