• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Goudhandel wordt goudwissel

Op vele manieren kon er misbruik gemaakt worden van de goudhandel. Ik denk dat er met deze verandering juist een stukje balans maar ook zeker eerlijkheid terug komt op de werelden en waar, zoals ze schrijven, het goud nu beschikbaar is voor iedereen i.p.v. voor maar een selectie. Uiteraard zal het in het begin wennen zijn en we zijn ook momenteel zo vertrouwd met onze goudhandel. Echter toen de goudhandel in het spel kwam was er ook veel kritiek.

Geef het vooral gewoon een eerlijke kans en test het uit. Zijn er dingen die niet goed gaan of die fout zijn of beter kunnen (en dan bedoel ik niet dat goudhandel weer terug moet komen maar echt verbeteringen aan de goudwissel) laat dat dan ook vooral weten middels het feedbacktopic of de beedback pagina op het forum.

Alles verdient een eerlijke kans en zo ook de goudwissel.
Op vele manieren kon er misbruik gemaakt worden van de goudhandel. Ik denk dat er met deze verandering juist een stukje balans maar ook zeker eerlijkheid terug komt op de werelden en waar, zoals ze schrijven, het goud nu beschikbaar is voor iedereen i.p.v. voor maar een selectie. Uiteraard zal het in het begin wennen zijn en we zijn ook momenteel zo vertrouwd met onze goudhandel. Echter toen de goudhandel in het spel kwam was er ook veel kritiek.

Geef het vooral gewoon een eerlijke kans en test het uit. Zijn er dingen die niet goed gaan of die fout zijn of beter kunnen (en dan bedoel ik niet dat goudhandel weer terug moet komen maar echt verbeteringen aan de goudwissel) laat dat dan ook vooral weten middels het feedbacktopic of de beedback pagina op het forum.

Alles verdient een eerlijke kans en zo ook de goudwissel.

Dan graag op basis van duidelijke informatie zodat spelers ook weten waar ze aan toe zijn.
Waarom moet Inno "goud" er tussenuit halen?
Wat kan een speler verwachten als deze in een bepaalde OC ligt qua handel? Zie mijn printscreen eerder van de Wikipagina.
 
Ik denk dat ze goudhandel vooral focussen op het begin van een wereld, zoals nu ook het geval is. Als je in OC64 ligt ga je waarschijnlijk later begonnen zijn en sowieso al de eerste goudgekte gemist hebben. Indien er nog steeds mensen zijn die goud kopen moeten ze ook al in de buurt van 64 liggen want iemand die in 55 ligt gaat niet zo ver varen voor grondstoffen, er gaan sowieso dichtere opties zijn.

Als er echter wel een goudkoper in 64 ligt ga je er waarschijnlijk (voor zover ik het systeem reeds snap) meer goud uithalen, aangezien er minder concurrentie is op de goudmarkt in die oceaan.

Juist voor de duidelijkheid een OC nummer gepakt waarvan het bijna onmogelijk is er te belanden bij de start van een wereld.
Als de GS-GOUD wisseling per OC gaat dan ben je mooi het haasje als je niet in de OC zit waar de kopers zich bevinden terwijl dat eerder geen belemmering was want werd puur gekeken (indien genoeg voorradig) wat het snelste ging.
Lag je in 55 maar vlak bij de grens 54 en 45 prima, maar als je nu stort in de pot van 55 krijg je ook alleen goud als iemand in 55 het koopt of zie/lees ik dat verkeerd?
 

DeletedUser29138

Gast
Dat klopt, je draagt enkel bij aan de goudwissel van de oceaan waarin jouw stad gesitueerd is.
 

DeletedUser29839

Gast
Ik denk dat er best afgewacht worden tot het systeem er is en mensen het kunnen spelen. Op beta servers was de ervaring vrij goed i.v.m. dit systeem en de reacties waren over het algemeen ook enthousiast.

Er was ook genoeg op aan te merken en daar is niets mee gebeurd, dat is toch ongelofelijk zonde. Ook is dit een van de snelste overgangen die ik heb gezien van beta naar de echte servers (voor zo'n grote verandering dan). Dat geeft toch te denken. Tevens blijf ik van mening dat (een van) de bron(nen) niet wordt aangepakt. Namelijk dubbel accounts dat blijft een groot probleem bij grepolis.

Leg mij eens uit hoe ligging niet belangrijk is als ik het volgende op de Wiki-pagina vind ?

http://prntscr.com/n7fhtv

Daar staat toch echt dat het per oceaan gaat.

Als ik in OC64 lig gaat mijn GS dus in de buffer van OC64 en niet in een buffer waar goudkopers zich meestal ophouden, namelijk centraal OC44/45/54/55

ik neem aan dat ze bedoelen dat je niet meer rechtstreeks in het actie gebied hoeft te liggen, maar dat je ook in de rustigere delen van die OC's kan liggen (aan het begin). Naar mijn mening een groot nadeel, nu moet een speler die voor goud speelt enige moeite doen (stichten in de buurt van goudspelers, uitkijken dat je niet gefarmt wordt etc). Dat haal je nu helemaal weg, nu is het alleen nog dom farmen en aanbieden.

Oh en eerst had je grote geluk factor nodig om een goede plaats te krijgen tov goudspelers, nu heb je geluk nodig dat je op een goed eiland terecht komt waar je goede ruilhandel hebt met je bd.



Waarom veranderen ze iets waar niemand om heeft gevraagd?

Tsja een van de achterliggende gedachtes is dat het inno extra geld moet opleveren, jammer dat ze daar niet eerlijk voor uitkomen.


Ik wil er even aan toe voegen dat ik al tijden niet meer in goud handel, maar het gewoon een redelijk onbezonnen actie vind. Er zijn genoeg andere issues met grepo en dan pakken ze dit aan...
 

DeletedUser27802

Gast
Als het is, zoals ik het nu begrijp. Sluit ik me aan bij de goed onderbouwde mening van Glóin.

Actieve goudhandelaren worden benadeelt. Als je op de grens ligt van een oceaan, is het 5 minuten naar het volgende eiland. Maar daar wordt nu niet mee gehandelt, terwijl dat in het begin van de wereld toch heel vaak voorkomt het huidige systewm. (Handelen met andere oceaan).

Het zal afwachten zijn hoe de prijzen uitvallen. Maar als die tegenvallen is het goed mogelijk dat er 'deals' gesloten worden voor echt geld tegenover gs. Ipv de "4k voor 50 gs" die hiermee bestreden willen worden.

Bovendien, dat de koop/verkoop prijzen verschillen. Laat maar weer zie dat inno overal geld uit wilt halen. Goudhandel was/is veel aanwezig, en daar moet inno natuurlijk wel een aantal keer van profiteren.
 

DeletedUser29138

Gast
Er was ook genoeg op aan te merken en daar is niets mee gebeurd, dat is toch ongelofelijk zonde. Ook is dit een van de snelste overgangen die ik heb gezien van beta naar de echte servers (voor zo'n grote verandering dan). Dat geeft toch te denken. Tevens blijf ik van mening dat (een van) de bron(nen) niet wordt aangepakt. Namelijk dubbel accounts dat blijft een groot probleem bij grepolis.

Het is inderdaad een snelle overgang, het systeem was al even in de maak. Ook zijn wij, de Nederlandse community, (samen met nog één andere community maar ik vergeet even de welke) de eersten om dit systeem uit te testen op een grotere schaal dan de beta servers.
 

Armand0

Manticore
Betekend dit dat goud weer compleet losgekoppeld wordt van de markt?

Dus dat er op de markt weer puur GS gehandeld wordt, en "goudwissel" in een ander scherm plaats vindt?

Zo ja, dan is dit voor mij een uitstekende update. Dan kan er weer een beetje normaal GS-GS gehandeld worden. Top.

Nu instabuy nog uitschakelen.
 

DeletedUser14753

Gast
Op vele manieren kon er misbruik gemaakt worden van de goudhandel. Ik denk dat er met deze verandering juist een stukje balans maar ook zeker eerlijkheid terug komt op de werelden en waar, zoals ze schrijven, het goud nu beschikbaar is voor iedereen i.p.v. voor maar een selectie. Uiteraard zal het in het begin wennen zijn en we zijn ook momenteel zo vertrouwd met onze goudhandel. Echter toen de goudhandel in het spel kwam was er ook veel kritiek.

Geef het vooral gewoon een eerlijke kans en test het uit. Zijn er dingen die niet goed gaan of die fout zijn of beter kunnen (en dan bedoel ik niet dat goudhandel weer terug moet komen maar echt verbeteringen aan de goudwissel) laat dat dan ook vooral weten middels het feedbacktopic of de beedback pagina op het forum.

Alles verdient een eerlijke kans en zo ook de goudwissel.


Dan had Innogames het zo moeten programmeren dat zij zelf er niks van af roamden, en hadden ze de actievere spelers voorrang moeten geven.
dan was het een eerlijk systeem en niet per oceaan maar per wereld want 64 kan niks beginnen tegen 45
 

DeletedUser29839

Gast
Het is inderdaad een snelle overgang, het systeem was al even in de maak. Ook zijn wij, de Nederlandse community, (samen met nog één andere community maar ik vergeet even de welke) de eersten om dit systeem uit te testen op een grotere schaal dan de beta servers.

Even voor de duidelijkheid ik neem jullie persoonlijk niets kwalijk of wat dan ook ;) maar ik ben toch benieuwd hoe jullie hier instaan. Inno wil hier gewoon extra geld mee verdienen, waarom communiceren ze dat niet gewoon...
 

DeletedUser29138

Gast
Even voor de duidelijkheid ik neem jullie persoonlijk niets kwalijk of wat dan ook ;) maar ik ben toch benieuwd hoe jullie hier instaan. Inno wil hier gewoon extra geld mee verdienen, waarom communiceren ze dat niet gewoon...

Als ik alles persoonlijk zou moeten opnemen was ik hier al lang met gestopt denk ik ;)

Wij krijgen geen motivering of dergelijke voor updates. Het systeem komt overwaaien vanuit Tribalwars waar het (van horen zeggen ik speel geen tribalwars) een goed onthaalde verandering was.
 

Dorremans

Mentor
Wij krijgen geen motivering of dergelijke voor updates. Het systeem komt overwaaien vanuit Tribalwars waar het (van horen zeggen ik speel geen tribalwars) een goed onthaalde verandering was.

Tribalwars had dan niet net als Grepolis al een bestaand systeem hiervoor.

Verder weet ik niet wat precies de bedoeling van dit feedbacktopic is, maar ik neem aan als wij de 'test' server zijn onze feedback ook wordt doorgegeven aan de devs? We gaan het zien wat het nieuwe systeem op de nieuwe wereld gaat brengen, misschien valt het allemaal wel mee. Zo niet, hoop ik dat er naar onze feedback geluisterd zal worden zodat het systeem verbetert kan worden.

EDIT: Ik lees nu pas de beginpost van Kroenuh en daar staat inderdaad dat onze feedback gebruikt zal worden voor het verbeteren van het systeem. Fijn om dat te horen in ieder geval.
 

DeletedUser28983

Gast
@The Exalted One begrijp ik het goed dat de snelheid van goudwissel helemaal even snel is waar je ook ligt in de oceaan?
Dus als ik ga stichten op 't randje van OC44 bvb zijn mijn kansen even groot als ik in't midden lig?
 

DeletedUser29138

Gast
@The Exalted One begrijp ik het goed dat de snelheid van goudwissel helemaal even snel is waar je ook ligt in de oceaan?
Dus als ik ga stichten op 't randje van OC44 bvb zijn mijn kansen even groot als ik in't midden lig?

Dat klopt. Het is voor iedereen, per oceaan, gelijk.
 

DeletedUser28845

Gast
unknown.png
 

DeletedUser29138

Gast
Gelieve de antwoorden nuttig te houden. Voor memes kunnen jullie een apart topic maken.
 
Bovenaan