• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goudmijn / Goldmine

Geachte mede spelers & Innogames,

Ik heb gemerkt dat er veel minder spelers zijn die grepolis spelen wat behoorlijk jammer is. Dit zou volgens mij waarschijnlijk te danken zijn aan het goud gebruik van sommige spelers (waar niets mis mee is).

Voor terug meer spelers grepolis te laten spelen zou ik het volgende voorstellen.

Wat ik wil voorstellen is dat we in grepolis misschien een Goudmijn kunnen hebben.
Wel zouden we dan de goudhandel stoppen wat ervoor zorgt dat er weer meer balans gaat zijn tussen de Free 2 Play spelers & de echte goud kopers.

Dit zal ervoor zorgen dat de echte goud spelers nog meer zullen goud kopen omdat ze nu op andere manieren aan GS moeten komen. (Winst voor Innogames !)
Maar de Free 2 Play spelers zullen nu een constante goud inkomst hebben. Wel zou ik nog wat veranderen in het goud concept dat er nu gebruikt word, dit omwille om goud farmers tegen te gaan.

Bijvoorbeeld: Goud dat je via de goudmijn verdient is enkel geldig in die wereld zelf, dus wil je je goud in iedere wereld kunnen gebruiken dan zal je deze moeten kopen.

De goudmijn zou ik dan zetten zoals we nu het paasevent hebben zie Image.

Dus dat je daar je goudmijn kunt upgraden, goud instoppen om dan uiteindelijk meer goud uit te krijgen.
Dus de speler stopt eerst goud erin om vervolgens er meer uit te krijgen. Als de speler in die tijd al zijn steden in die wereld kwijt speelt verliest die ook zijn geinvesteerde goud.

Ik zou werken met het volgende Intrest systeem (Kan aangepast worden door Innogames, is puur een suggestie)

1 Dag wachten = MIN 10 Goud/ MAX 50 Goud Instoppen Interest van 3% (Dus MAX 1.5 Goud winst / dag).
7 Dagen wachten = MIN 30 Goud/ MAX 80 Goud Instoppen Interest van 4% (Dus MAX 22.4 Goud winst / week OF MAX 3.2 Goud winst / dag).
14 Dagen wachten = MIN 80 Goud/ MAX 120 Goud Instoppen Interest van 4% (Dus MAX 67.2 Goud winst / 2weken OF MAX 4.8 Goud winst / dag).

Weet niet wat jullie hiervan denken? Is een suggestie, hoop dat jullie dit een goed idee vinden.

De Image die ik boven had gezegd (De kip moet dan een goudmijn afbeelding zijn)

Met vriendelijke groeten,

Athillah

Laatst bewerkt:

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Grepolis Team
Leuk idee, maar denk je niet dat dit de kloof tussen goud- en niet-goudspelers net zou vergroten?

Goudspelers zullen altijd wel een beetje goud opzij hebben om in de goudmijn te steken terwijl spelers die geen goud kopen dit misschien niet altijd hebben, dus kunnen goudspelers er meer goud uithalen.

@The Exalted One

Ik dacht dat dit juist een meer eerlijke strijd zou moeten geven.

Dit omdat de echte goud spelers al geen GS kunnen kopen dus waarschijnlijk minder rap zullen groeien. Ook krijgt iedere speler in het begin van het spel 5 goud munten die quest & 5goud voor de andere quest (zie quests in begin spel). Dus vanaf dat ze die hebben gedaan dan zouden de spelers die free 2 play spelen iedere dag/ week hun goud kunnen laten groeien. Je zou ook kunnen zeggen dat je al vanaf 10 goud kunt investeren in de goudmijn en vanaf week 3 van de wereld pas grotere aantallen goud zouden kunnen investeren in de goudmijn. Wat het spel toch nog iets eerlijker zou maken.

Btw zou die goudmijn ook laten werken met een lvl systeem hoe groter lvl hoe meer je kunt investeren/ hoe beter je interest zou zijn.

ik denk dat @Athillah bedoelt van als je 3k goud ofzo in 1 week uitgeeft dat je de goudmijn niet kunt upgraden, als wij als f2p spelers maar 1x per 2 weken 200 goud in bestuurder en kapitein steken dat wij dan wel toegang hebben tot de goudmijn.
bedoel je dit?

ik vind het een leuk concept en ik wil hem wel verder met je uitwerken, mn discordtag is #5938 en de naam is SkullyGames, zou je me misschien willen contacteren via daar?

The Exalted One

Senior Forummoderator & Gamemoderator
Grepolis Team
ik denk dat @Athillah bedoelt van als je 3k goud ofzo in 1 week uitgeeft dat je de goudmijn niet kunt upgraden, als wij als f2p spelers maar 1x per 2 weken 200 goud in bestuurder en kapitein steken dat wij dan wel toegang hebben tot de goudmijn.
bedoel je dit?

ik vind het een leuk concept en ik wil hem wel verder met je uitwerken, mn discordtag is #5938 en de naam is SkullyGames, zou je me misschien willen contacteren via daar?
Misschien dat ik het dan niet zo goed begrepen heb inderdaad, succes met het uitwerken!

@The Exalted One

Ik dacht dat dit juist een meer eerlijke strijd zou moeten geven.

Dit omdat de echte goud spelers al geen GS kunnen kopen dus waarschijnlijk minder rap zullen groeien. Ook krijgt iedere speler in het begin van het spel 5 goud munten die quest & 5goud voor de andere quest (zie quests in begin spel). Dus vanaf dat ze die hebben gedaan dan zouden de spelers die free 2 play spelen iedere dag/ week hun goud kunnen laten groeien. Je zou ook kunnen zeggen dat je al vanaf 10 goud kunt investeren in de goudmijn en vanaf week 3 van de wereld pas grotere aantallen goud zouden kunnen investeren in de goudmijn. Wat het spel toch nog iets eerlijker zou maken.

Btw zou die goudmijn ook laten werken met een lvl systeem hoe groter lvl hoe meer je kunt investeren/ hoe beter je interest zou zijn.
Je moet denken als een business man, het heeft niks met eerlijk te maken. Koop je goud krijg je voordelen want dan support je het spel. Als je niks koopt, geen probleem maar geniet je niet van alle voordelen die goud je mee geeft.
Als deze concept dus zou komen, zouden er heel veel spelers geen goud meer kopen, is minder omzet voor het spel. Dus enige vorm van idee wat minder omzet brengt in het spel = vergeet het maar.

Wil je goud verdienen? Ga maar lekker naar nieuwe werelden, gs levels upgraden en dan gs in de markt gooien.

@gwnjamai Heb je een vriendschap verstuurd :)

En denk dat mijn concept wel nog hier en daar wat verbeterd kan worden. Is maar een idee dus feedback is altijd welkom :)

leuk idee maar inno gaat hier helemaal niks mee doen
die denken alleen maar aan meer inkomsten en hoe kunnen we de goudfuncties meer en meer uitmelken en meer goudfuncties aanbrengen in de events (zie het nieuwste event de myth. kip)
dat het nu pay to win is geworden maakt ze daar in Hamburg echt niks uit, zolang de kassa maar blijft rinkelen daar

Ben het er wel niet mee eens als ze eens naar het concept van 'Lords Mobile' kijken dan zouden ze dit wel invoegen. Want daar hebben ze ook zo een farm en die makers daarvan maken $$$$$

Grappig idee, maar wat ver gezocht. Inno gaat nooit gratis goud weggeven tenzij je regelmatig goud koopt, ik kreeg laatst ook weer 1000 goud gratis.

In ieder geval denk ik ook niet dat de verhouding tussen goud spelers en gewone spelers hierdoor beter wordt, daarbij kun je juist via de goudhandel op de markt GS kopen en ik weet niet hoe goudspelers dan meer goud gaan kopen om GS te kopen als die functie wegvalt (?). Dan zou je daar dus ook weer een andere functie voor moeten ontwikkelen.

Ik denk ook dat het interest idee niet handig is. Als je op de wereld voor een godsvermogen goud koopt en je daar dan lekker interest over krijgen (4% interest voor een dag is sowieso echt heel erg veel) en zo breid je je voorraadje alleen maar meer uit.

Conclusie: grappig bedacht en een leuk opgesteld, maar er zijn teveel minpunten en het is niet winstgevend, wat altijd de eerste doelstelling van een bedrijf is.

Ben het er wel niet mee eens als ze eens naar het concept van 'Lords Mobile' kijken dan zouden ze dit wel invoegen. Want daar hebben ze ook zo een farm en die makers daarvan maken $$$$$
Ik speel ook Lord Mobile en daar werkt het inderdaad en is een goed concept. Zoiets zou zeker mogelijk zijn binnen Grepolis. Maar wat je niet moet vergeten is dat Lord Mobile wel een heel ander spel is. Daar kun je je gems op veel meer manieren besteden en hebben kopers nog veel meer voordelen. Dus wat dat betreft niet te vergelijken.

Ik vind het een leuk idee alleen zou ik dan wel willen dat zo'n goudmijn op max level 250 goud per week winst maakt zodat ik mijn adviseurs kan betalen

Dorremans

Mentor
Ik speel ook Lord Mobile en daar werkt het inderdaad en is een goed concept. Zoiets zou zeker mogelijk zijn binnen Grepolis. Maar wat je niet moet vergeten is dat Lord Mobile wel een heel ander spel is. Daar kun je je gems op veel meer manieren besteden en hebben kopers nog veel meer voordelen. Dus wat dat betreft niet te vergelijken.

Ik vind het een leuk idee alleen zou ik dan wel willen dat zo'n goudmijn op max level 250 goud per week winst maakt zodat ik mijn adviseurs kan betalen
Hoe heet je op Lords Mobile? <3

On-topic:
Ik denk niet dat je de kloof tussen goudspeler en niet goudspelers hierdoor kleiner gaat maken en al helemaal niet door goudhandel weg te halen. Nu kan iemand die niks uitgeeft aan Grepolis nog goud krijgen uit goudhandel en geloof mij minimaal 5k goud per nieuwe wereld is prima te doen. Je zou eigenlijk makkelijk het dubbele kunnen halen. Je zou het dus juist niet moeten verwijderen als je het mij vraagt.

Het probleem ligt denk ik ook niet zo dat goudspelers nou eenmaal sneller kunnen starten door instantbuy en grondstoffen kopen, dit is natuurlijk wel vervelend als je er naast ligt maar ik denk niet dat dit het 'grote' probleem is. Instantbuy en grondstoffen kopen krijgen hoe verder de wereld vordert ook een steeds kleiner effect. Wat ik denk is dat het probleem vooral ligt aan de events die in overvloeden blijven komen en de pakketten die af en toe worden verkocht, met tig scherpjes en soms ook nog een aantal gouden ertussen. Als dat beter gecontroleerd zou worden denk ik dat we dan al een stuk beter af zijn.

heel dat idee zou je bij grepo er wel kunnen doorkrijgen...
natuurlijk wel aangepast, in de trant van enkel door goud te kopen, gaat een level omhoog.
als ze dan de te kopen hoeveelheid laag houden ( 10 eur voor 1 level?) krijg je veel spelers die toch de stap zouden maken.
Voor de basis, zouden ze echt basis moeten houden, en tot level 5 ( van de 10?) free to build... Blijft het fair voor iedereen..

Volgens mij maak je de kloof er alleen maar groter mee.... Nee goud spelers kunnen geen gs meer kopen, maar nog wel olympische spelen organiseren en alles waar een f2p speler alleen maar adviseurs heeft. Ik vind dat de goudhandel juist de mogelijkheid geeft om een goede buidel goud te sparen voor een wereld. Dan kunnen de f2p spelers na een aantal werelden sparen ook gewoon spelen als een goud speler.

een goudmijn zou top zijn
Maar hoe meer steden hoe meer goudmijnen of maar 1 goudmijn?
En wnr ben je een goudkoper? Hoe lang mag je daarvoor geen goud kopen?