• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Grepolis App voor iOS en Android

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Grepolis App voor iOS en Android

Beste spelers,

We zijn trots om jullie aan te kondigen dat de Grepolis mobiele app voor iOS en Android eraan komt en deze zomer beschikbaar zal zijn. De Grepolis mobiele app zal veel meer features hebben dat de huidige Grepolis Toolbox. Echter zal de app nog niet alle spelonderdelen bevatten die bekend zijn van de browserversie op de computer.

ios_android_splash_screen_teaser.png

We richten ons erop om de meeste spelelementen in de app aan te bieden in de nabije toekomst, zodat je volop kunt genieten van de Grepolis ervaring zonder de hele tijd thuis voor je computer te moeten zitten. Het beheren van je steden en het managen van geweldige aanvalsstrategieën zal niet meer moeilijk zijn wanneer je onderweg bent.

Daarnaast hebben we de lay-out van de app drastisch verbeterd ten opzicht van zijn voorganger, de Grepolis Toolbox. We kunnen niet wachten om de Grepolis App beschikbaar te stellen voor jullie mobiele apparaten binnen de aankomende maanden.

Gelieve je feedback achter te laten in dit discussietopic.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis team
Discussie tijd!
 

DeletedUser

Gast
Leuk,

Maar hoe zal het eruit zien?
Wat zullen de extra mogelijkheden zijn?

Meer info, als dit mogelijk is.


J.C.
 

DeletedUser

Gast
Ha! Mijn standpunt is bekend:

Dat stink alarm moet eruit of gepenaliseerd worden.

Grepo moet terug Grepo worden en niet één of ander semi-automatisch spelletje.

Weet je, anders geef je de App Alarm luier dragers nog een extra functie: telkens hun naam of de naam van hun stad verschijnt ergens op een alliantieforum dan mogen zij, en zij alleen, even meekijken op dat forum. Moeten ze nog minder online zijn, kunnen ze nog gemakkelijker hun ding verdedigen. En geef ze ineens ook een tool waarbij ze een botje kunnen programmeren die dan bepaalt wat er moet gebeuren bij een aanval. Exclusief uiteraard voor App Alarm 'spelers'.

Handig toch?
 

Armand0

Manticore
Vandaar dat het app(alarm)-discussie-topic gesloten werd? Er komt namelijk een nieuwe versie van de app;)

Van mij mag je die app zoveel mogelijk op de PC laten lijken, dat is alleen maar prima. Maar dat alarm moet er inderdaad af...het is wel een browsergame he.
 

DeletedUser20586

Gast
Mee eens. Ik ben nu even bezig aan een lange pauze, maar als ik dit zie, breng je me flink in de verleiding :p Het lijkt me geweldig!
 

DeletedUser9170

Gast
Nou, als het inderdaad meer naar de computerversie zal reiken, zal er alsnog een 'alarm' wezen. Als je op pc aangevallen wordt, word je dat vermeld. Dus dan zal het zelfde ook waarschijnlijk gebeuren met deze nieuwe App?

Of vergis ik me daar dan soms in?

Verder ben ik benieuwd wat deze app brengen gaat :)
 

Armand0

Manticore
Nou, als het inderdaad meer naar de computerversie zal reiken, zal er alsnog een 'alarm' wezen. Als je op pc aangevallen wordt, word je dat vermeld. Dus dan zal het zelfde ook waarschijnlijk gebeuren met deze nieuwe App?

Of vergis ik me daar dan soms in?

Ja en nee;) Op de PC krijg je een alarm, alleen als je je effecten aan hebt staan, als je ingelogd bent (en dus je tabje open hebt staan).

Zit dus wel een verschil in. Als je dat gelijk wilt trekken dan zou je op de app alleen nog maar een alarm krijgen wanneer je op de app speelt (erop ingelogd bent). Dat zou uiteraard wel fair zijn.
 

DeletedUser9170

Gast
Ja en nee;) Op de PC krijg je een alarm, alleen als je je effecten aan hebt staan, als je ingelogd bent (en dus je tabje open hebt staan).

Zit dus wel een verschil in. Als je dat gelijk wilt trekken dan zou je op de app alleen nog maar een alarm krijgen wanneer je op de app speelt (erop ingelogd bent). Dat zou uiteraard wel fair zijn.

Daar geef ik je gelijk in, het zou inderdaad fair zijn tegenover pc spelers. Misschien dat ze dat dan als idee kunnen gebruiken, dat zou een mooie middenweg zijn:

-Spelers die de app gebruiken kunnen dit nog steeds effectief doen maar dan met minder 'misbruik' op het zogenaamde 'alarm-functie'
-Spelers die deze niet gebruiken hoeven dan niet meer te klagen daarover

Jups, is fair :)
 

DeletedUser

Gast
Daar geef ik je gelijk in, het zou inderdaad fair zijn tegenover pc spelers. Misschien dat ze dat dan als idee kunnen gebruiken, dat zou een mooie middenweg zijn:

-Spelers die de app gebruiken kunnen dit nog steeds effectief doen maar dan met minder 'misbruik' op het zogenaamde 'alarm-functie'
-Spelers die deze niet gebruiken hoeven dan niet meer te klagen daarover

Jups, is fair :)

Het zou beter zijn, maar nog steeds niet fair. Ah neen.

Een mobiel is een mobiel apparaat, een PC niet. Een mobiel nemen we bijna overal naar toe, een PC niet. De meeste mensen zetten 's nachts hun PC uit, die dingen verbruiken immers best veel stroom. Een mobiel staat meestal gewoon aan en ligt gewoon op het nachtkastje wanneer je ligt te slapen.

De modaliteit 'mobiel' met al zijn voordelen wordt steeds weer in héél die discussie vergeten.

Het is alsof je een loopwedstrijd zou organiseren en toelaten dat sommige mensen de fiets mogen nemen.

Beste wat Grepo kan doen is werelden aanmaken waarbij mobiele spelers totaal niet toegelaten zijn of ze het natuurlijk voordeel van de mobiel minimaliseren door ze te penaliseren.

Komt er op neer dat de loopwedstrijd een loopwedstrijd moet blijven of dat je aan die fietsen zodanig sleutelt dat je bv. niet harder kan fietsen dan lopen en dat je ongeveer evenveel energie verbruikt om die snelheid aan te houden.

En wat zeggen de fietsers in deze loopwedstrijd nu? "Ah neen, tegen! Wij willen kunnen fietsen zoals altijd".

Bij Grepo zeggen ze dan weer: "Jah, maar fietsen, da's modern joch, wij springen mee op de hype van de fiets"

Waardoor de loopwedstrijd geen loopwedstrijd meer is. Met als gevolg dat steeds meer en meer mensen die willen deelnemen aan een LOOPwedstrijd er de brui aan geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20586

Gast
Ga hier nou niet een discussie voortzetten die al is afgesloten. Dit gaat alleen over wat je van de app vindt.
 

DeletedUser9170

Gast
Wel en die alarm functie hoort bij dat mobiel gedoe en mag dus OOK besproken worden. Het is zeker niet aan jou om te zeggen of iemand moet ophouden of niet.

Als mijn mening je niet bevalt, dan kan je er ook voor opteren om ze niet te lezen.

Nou we weten allemaal je mening ondertussen wel, en ook dat je niet openstaat voor andere ideeën dan enkel die van jezelf. Maar daarom hoef je niet, bij elke discussie die er komt steeds weer te klagen over die 'o zo irritante onfaire alarmgedoe' van je.
 

DeletedUser

Gast
Nou we weten allemaal je mening ondertussen wel, en ook dat je niet openstaat voor andere ideeën dan enkel die van jezelf. Maar daarom hoef je niet, bij elke discussie die er komt steeds weer te klagen over die 'o zo irritante onfaire alarmgedoe' van je.

Jouw mening kennen we ondertussen ook wel nu, maar die mag je dus wel verkopen?

En wat je zegt is totaal niet waar. Ik sta zeker open voor een goede oplossing van een ander. Maar als er hiaten inzitten, dan mag dat zeker genoteerd worden. Dat heb ik bij deze dus gedaan. Iets wat jij niet kan blijkbaar, want je wil liever anderen die een dissidente mening hebben monddood maken - zonder dat je één zinnig argumentatie hebt.
 

DeletedUser9170

Gast
Jouw mening kennen we ondertussen ook wel nu, maar die mag je dus wel verkopen?

En wat je zegt is totaal niet waar. Ik sta zeker open voor een goede oplossing van een ander. Maar als er hiaten inzitten, dan mag dat zeker genoteerd worden. Dat heb ik bij deze dus gedaan. Iets wat jij niet kan blijkbaar, want je wil liever anderen die een dissidente mening hebben monddood maken - zonder dat je één zinnig argumentatie hebt.

Uit jouw mond horen we maar één ding: "schaf dat alarm af"
Maar horen wij jouw ooit met iets anders afkomen dan dat? Iets dat dat kan compenseren? Iets dat dat overbodig maakt om af te schaffen en nog eens dat probleem verhelpen kan? NEE

Het enige waar jij aan denkt is " afschaffing"

Ik zie jouw nooit iets goeds zeggen over de app, of andermans ideeën goed vinden. Het geen dat jij enkel steeds weer opnieuw doet is alle andermans meningen en ideeën rond die app, en natuurlijk voordat je daar ook weer over gaat klagen de 'alaramfunctie', de grond in boren
 

DeletedUser

Gast
Uit jouw mond horen we maar één ding: "schaf dat alarm af"
Maar horen wij jouw ooit met iets anders afkomen dan dat? Iets dat dat kan compenseren? Iets dat dat overbodig maakt om af te schaffen en nog eens dat probleem verhelpen kan? NEE

Het enige waar jij aan denkt is " afschaffing"

Ik zie jouw nooit iets goeds zeggen over de app, of andermans ideeën goed vinden. Het geen dat jij enkel steeds weer opnieuw doet is alle andermans meningen en ideeën rond die app, en natuurlijk voordat je daar ook weer over gaat klagen de 'alaramfunctie', de grond in boren

Blijkbaar heb ik nog niet genoeg mijn mening gezegd, want ik ben niet voor de afschaffing. Geeft mooi aan hoe selectief je eigenlijk wel leest.

Beste wat Grepo kan doen is werelden aanmaken waarbij mobiele spelers totaal niet toegelaten zijn of ze het natuurlijk voordeel van de mobiel minimaliseren door ze te penaliseren.

Gaat dit over de afschaffing van het alarm?

http://forum.nl.grepolis.com/showth...ekennen-om-meer-balans-in-het-spel-te-krijgen

Neen dus.

Het App Alarm moet per definitie dus niet weg. Maar het mag wel. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9170

Gast
Blijkbaar heb ik nog niet genoeg mijn mening gezegd, want ik ben niet voor de afschaffing. Geeft mooi aan hoe selectief je eigenlijk wel leest.



Gaat dit over de afschaffing van het alarm?

http://forum.nl.grepolis.com/showth...ekennen-om-meer-balans-in-het-spel-te-krijgen

Neen dus.

Het App Alarm moet per definitie dus niet weg. Maar het mag wel. :)

Dus je zou APP spelers verbieden in die werelden te spelen, in een hoekje drijven van 'jullie horen hier niet, rot op', met anderen woorden uitsluiten of hun zodanig in het nadeel willen brengen dat ze uiteindelijk gewoon geen zin hebben in het spel en stoppen.

Is dat je idee van een 'goede oplossing'? want dan kan ik je nu al zeggen dat dat het slechtste idee is dat ik tot nu toe al gelezen heb.
 

DeletedUser19831

Gast
En ik snap niet waarom je überhaupt reageert op de reacties van Sopheus trouwens, die man heeft zeiken naar een nieuw niveau geheveld.
Gewoon grote ignore om hem heen bouwen en niet reageren op zijn posts.
Ok, nu weer terug ontopic en niet meer met die ellenlange nutteloze discussies over dat alarm en kansloze Sopheus.
========
Ik ben benieuwd naar de mogenlijkheden van deze aankomende app. Zou mooi zijn als je bestuurder hebt dat je ook bestuurder op je mobiel ziet. En handel zou ook best wel mogelijk gemaakt kunnen worden! De lay-out van nu is aardig omslachtig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9170

Gast
Ik ben benieuwd naar de mogenlijkheden van deze aankomende app. Zou mooi zijn als je bestuurder hebt dat je ook bestuurder op je mobiel ziet. En handel zou ook best wel mogelijk gemaakt kunnen worden!

En het kunnen zien of er een opstand is in je stad :D
 

DeletedUser

Gast
Dus je zou APP spelers verbieden in die werelden te spelen, in een hoekje drijven van 'jullie horen hier niet, rot op', met anderen woorden uitsluiten of hun zodanig in het nadeel willen brengen dat ze uiteindelijk gewoon geen zin hebben in het spel en stoppen.

Is dat je idee van een 'goede oplossing'? want dan kan ik je nu al zeggen dat dat het slechtste idee is dat ik tot nu toe al gelezen heb.

Maar je hebt er wél niks op tegen dat de niet-App spelers in een hoekje worden gedreven, in een nadeel zitten en uiteindelijk geen zin hebben in het spel én stoppen?

En weer verdraai je mijn woorden. Er mogen nog altijd werelden zijn waar App players welkom zijn, dus hoezo "ze moeten oprotten etc..."?

Uiteraard is het het slechtste idee ooit om de lat voor iedereen gelijk te trekken. Enkel de app players vinden dat.

En ik snap niet waarom je überhaupt reageert op de reacties van Sopheus trouwens, die man heeft zeiken naar een nieuw niveau geheveld.
Gewoon grote ignore om hem heen bouwen en niet reageren op zijn posts.
Ok, nu weer terug ontopic en niet meer met die ellenlange nutteloze discussies over dat alarm en kansloze Sopheus.
========
Ik ben benieuwd naar de mogenlijkheden van deze aankomende app. Zou mooi zijn als je bestuurder hebt dat je ook bestuurder op je mobiel ziet. En handel zou ook best wel mogelijk gemaakt kunnen worden! De lay-out van nu is aardig omslachtig.

Goh een persoonlijke aanval (heb ik gerapporteerd) en een stem advies in één quote. We gaan het uiteraard enkel hebben over de features die jij interessant of niet interessant ligt te vinden uiteraard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9170

Gast
En ik snap niet waarom je überhaupt reageert op de reacties van Sopheus trouwens, die man heeft zeiken naar een nieuw niveau geheveld.
Gewoon grote ignore om hem heen bouwen en niet reageren op zijn posts.
Ok, nu weer terug ontopic en niet meer met die ellenlange nutteloze discussies over dat alarm en kansloze Sopheus.

je hebt gelijk, heeft geen nut om steeds weer met hem in discussie te gaan. Sommige mensen zullen nooit verder kunnen kijken dan een pindanootje toelaat...

-----------
Dus ja, weer on-topic
 
Bovenaan