• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Grepolis app: wijzigen van push-notification sound

DeletedUser24057

Gast
ik vind nergens info over hoe ik de push notification van de (android) app kan wijzigen naar een andere toon,
kijk ik er nog overheen of bestaat deze mogelijkheid niet?

Is er een toegestane workaround beschikbaar die ik nog niet gevonden heb?
Het lijkt me interessant om de toon te kunnen wijzigen naar iets dat gebruiksvriendelijker is op de werkvloer :)

groeten
Nervicii
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
De geluiden van de notificaties zijn niet via de app zelf te wijzigen. Dit wordt door Innogames ingesteld.
 

DeletedUser

Gast
Nervicii, er bestaat een workaround door (als je op android zit) het installatiebestand (.apk) te openen met een daarvoor bestemd programma. Eenmaal je in de mappen zit van het bestand kan je uitzoeken waar de geluiden zitten en de desbetreffende geluiden veranderen door andere muziekbestanden (met dezefde bestandsnaam) te plaatsen en de oude te verwijderen.

Vergeet niet voor je je het gaat installeren het apk terug te 'signen', anders bestaat er kans dat hij niet zal willen installeren.

Zoek op in google voor hulp: Editing apk's, signing apk's, replacing sounds in apk's.

Helaas is dit redelijk wat werk, en iets dat je bij elke update opnieuw zult moeten doen indien je de geluiden nog steeds wenst te veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24057

Gast
Nervicii, er bestaat een workaround door (als je op android zit) het installatiebestand (.apk) te openen met een daarvoor bestemd programma. Eenmaal je in de mappen zit van het bestand kan je uitzoeken waar de geluiden zitten en de desbetreffende geluiden veranderen door andere muziekbestanden (met dezefde bestandsnaam) te plaatsen en de oude te verwijderen.

Vergeet niet voor je je het gaat installeren het apk terug te 'signen', anders bestaat er kans dat hij niet zal willen installeren.

Zoek op in google voor hulp: Editing apk's, signing apk's, replacing sounds in apk's.

Helaas is dit redelijk wat werk, en iets dat je bij elke update opnieuw zult moeten doen indien je de geluiden nog steeds wenst te veranderen.

OK ik bekijk het eens, alvast bedankt!
Kan dit topic misschien verplaatst worden naar suggesties voor de app developper :D
lijkt me een relatief makkelijke oplossing om het te laten linken met bestaande notification tones
 
Bovenaan