• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Script Grepolis City Manager

DeletedUser30426

Gast
Grepolis City Manager

Dag beste forumbezoeker!

Ik wil jullie mijn nieuw script voorstellen: Grepolis City Manager.

Hieronder meer info :)


Beschrijving: Hulpprogramma voor of Grepolis om je steden helpen in te delen.
  • Een handig scherm dat helpt met het indelen van je stad.
  • Toekomstige functies: zie verderop.

  • Installatie:
    Eerst heb je een gebruikersscript-add-on nodig voor je browser om GCM te kunnen gebruiken.

Google Chrome
Mozilla Firefox
Microsoft Edge
Opera
Safari
Tampermonkey
Tampermonkey
Tampermonkey
Tampermonkey
Tampermonkey

Nadat je een van deze hebt geïnstalleerd, kan je het script installeren: https://greasyfork.org/en/scripts/397044-grepolis-city-manager

Huidige versie: 1.1.2

Functies:
  • Levels van je gebouwen van je huidige stad ophalen en invullen in een scherm.
  • Zelf te kiezen troepen in vullen (denk aan mix def steden, mix off steden, myth/ltd stadjes, kolosteden, katapultsteden etc.)
  • Mogelijkheid om van god te veranderen.
  • Meer functies komen er nog aan! (zie Toekomstige Functies)
Uitleg:
Als je het scherm van het script opent, dan worden de huidige levels van de gebouwen van je stad opgehaald. Hiernaast wordt ook gekeken of je landuitbreidingen hebt en of je de ploeg hebt onderzocht in de academie. Ook de god zal automatisch geselecteerd worden in het scherm. Uiteraard kunnen deze worden aangepast in het scherm.

Screenshots:
1585756255609.png

Extra uitleg:

De bovenste rij kan je invullen hoeveel troepen je wil van iets. Voor een kolo stad vul je bijvoorbeeld '1' bij het kolonisatieschip.
Voor de (snelle) transportschepen geldt:
Bovenste vakje = aantal schepen​
Onderste vakje = aantal landtroepen​
Het cijfer onder de troepen is hoeveel troepen je over hebt nadat je de troepen hebt gebouwd die in het scherm staan.

Toekomstige functies:
  • Opslaan van stedenindelingen
  • Handelsplanner
  • Bugfixes


Gekende bugs:
  • De effectieve mogelijke troepen kan verschillen van de mogelijke troepen aangegeven door het script. Dit aangezien de populatiekost van elk gebouwlevel niet precies geweten is. Hier wordt aan gewerkt.
  • Als het scherm open is, worden steden enkel gewisseld als het via de pijltjes bovenaan is. Klikken in het menu werkt (nog) niet.
  • Het scherm is altijd in de hoogste laag zichtbaar. Andere schermen zullen achter het plugin-scherm zichtbaar worden.
  • De UI is niet altijd optimaal, hier zullen nog veranderingen aan gemaakt worden :)

Suggesties/vragen/bugreports mogen hieronder gepost worden of gemaild worden naar majororbital.dev@gmail.com

Dit script is enkel goedgekeurd op de NL versie van Grepolis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22184

Gast
Dus als ik het goed begrijp kan je hiermee simuleren hoeveel troepen je kan hebben in een stad met bepaalde gebouwen?
 

DeletedUser24096

Gast
Had graag een scriptje of een alternatief gezien om 100-300 steden makkelijker te onderhouden. veel spelers raken hun motivatie kwijt en loggen al niet eens meer in omdat het onderhouden van hun rijk zoveel werk is in de eind-fase. Misschien dat dat ook de bedoeling is van grepolis omdat ze in de eind-fase ook weinig goud gebruiken dus weinig geld oplevert en ze op die manier naar een nieuwe wereld lokken, maar het zou echt tof zijn als zoiets ontwikkelt wordt.

Dit scriptje is handig, scheelt een hoop rekenwerk voor sommige maar heb niet het idee dat het echt een toevoeging is. Wel veel optimisme en dat is leuk om te zien! :)
 

salerno1

Medusa
Top initiatief! Zo hebben we er te weinig op de NL-server, dus alle lof.

Lijkt me een handig scriptje om eens te checken waar je iets kan wijzigen om maximaal rendement te halen.
Het opslaan van de indeling zou idd een handig extraatje zijn voor een volgende update!

Keep up the good work.
 

DeletedUser30426

Gast
Had graag een scriptje of een alternatief gezien om 100-300 steden makkelijker te onderhouden. veel spelers raken hun motivatie kwijt en loggen al niet eens meer in omdat het onderhouden van hun rijk zoveel werk is in de eind-fase. Misschien dat dat ook de bedoeling is van grepolis omdat ze in de eind-fase ook weinig goud gebruiken dus weinig geld oplevert en ze op die manier naar een nieuwe wereld lokken, maar het zou echt tof zijn als zoiets ontwikkelt wordt.

Dit scriptje is handig, scheelt een hoop rekenwerk voor sommige maar heb niet het idee dat het echt een toevoeging is. Wel veel optimisme en dat is leuk om te zien! :)

Hier heb je premium functies voor. Je hebt de rekrutering, gebouwenscherm etc. Hier kan en mag je niet veel aan veranderen aangezien dit tegen de regels is van Inno.
 

DeletedUser11295

Gast
Kleine opmerking, ik zie dat transportboten naar onder worden afgerond. Dit lijkt mij niet de bedoeling, dan kan je immers niet alle troepen meenemen.

Verder vrij nutteloze script, ik bouw alle zelfde soort steden op dezelfde manier uit. Je rekent 1x uit (en dan heb ik jaren geleden al gedaan) wat ik nodig heb per stad en je voert het in het rekruteringsoverzicht aan het begin van een wereld in. Die onthoudt het ook nog eens voor je! Ik zie dan ook het nut hiervan niet echt in maar goed....
 
Bovenaan