• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Grepolis en Tribalwars de verschillen

DeletedUser

Gast
Hallo,


IK heb heel lang Tribalwars gespeeld, maar ik vond het leuk tot 10\15 dorpen daarna stopte ik vaak. Omdat het dan geen strategie game meer is, maar meer een arcade spel waar je de hele dag gebouwen moet uitbreiden en aanvallen moet sturen en ontwijken. Met hoe meer spelers op 1 account hoe makelijke je het hebt en dat vind ik dus geen ruk aan.

Maar Grepolis ken ik nog niet goed en ik weet dat het zo iets is als Tribalwars alleen tijd vriendelijke, het is meer gericht op nadenken en slim zijn, niet zoals bij Tribawars met timmen en snippen en zo. Je mag tenslotte maar met 1 spelers op 1 account wat ik super vind.


Wat moet ik nog meer weten wat er vooral anders is? Ik hoop dat de ervaren spelers mij beetje wat kunnen vertellen over de verschillen.
 

Armand0

Manticore
Groot verschil: Op TW heb je zo 1000 of meer dorpen. De beetje grotere spelers hebben al snel 20 tot 50 miljoen puntjes. Hier moet je dat door 10 delen;) Minder werk wat dat betreft dus.

Daarnaast heb je hier ook zee-eenheden, iets meer variatie wat dat betreft (en wat wat meer tactiek geeft).

Doel is hier wel redelijk hetzelfde als op TW. Ook zo groot mogelijk worden, draait alsnog om dorpjes. Gevechten zijn wel belangrijker want daarmee kan je cultuurpunten behalen. Cultuurpunten heb je nodig om meer steden te kunnen overnemen (op TW heb je alleen goudmuntjes voor GS, hier GS en gevechtspunten).

Een wereld eindigt met Wereldwonderen, maar dat wouden ze gaan veranderen dacht ik.
 

DeletedUser

Gast
Groot verschil: Op TW heb je zo 1000 of meer dorpen. De beetje grotere spelers hebben al snel 20 tot 50 miljoen puntjes. Hier moet je dat door 10 delen;) Minder werk wat dat betreft dus.

Daarnaast heb je hier ook zee-eenheden, iets meer variatie wat dat betreft (en wat wat meer tactiek geeft).

Doel is hier wel redelijk hetzelfde als op TW. Ook zo groot mogelijk worden, draait alsnog om dorpjes. Gevechten zijn wel belangrijker want daarmee kan je cultuurpunten behalen. Cultuurpunten heb je nodig om meer steden te kunnen overnemen (op TW heb je alleen goudmuntjes voor GS, hier GS en gevechtspunten).

Een wereld eindigt met Wereldwonderen, maar dat wouden ze gaan veranderen dacht ik.


Hahaha maar 100 dorpen vind ik ook teveel:p Kan er niet een hoofd dorp van een groep dorpen komen waardoor die andere dorpen via de hoofddorp word bestuurd?
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat van de 20.000 mensen die beginnen op een wereld, er zo'n 80 honderd steden halen, en 2000 actief blijven.
 
Bovenaan