• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Grepolis Preview 2021

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Preview2021LogoMed.png

Beste spelers,

We willen even de tijd nemen om jullie op de hoogte te brengen van de aankomende plannen van ons interne roadmap voor 2021. Dit deden we in het verleden, maar we willen dit enorm graag vaker doen, zodat we jullie een vroege blik kunnen geven voor wat we willen bereiken. Hopelijk kunnen we jullie feedback gebruiken om de plannen vorm te geven.

Laten we samen kijken naar wat we onze plannen zijn dit jaar!

Verkorten van events
Terwijl dit technisch gezien geen nieuwe feature is, willen we onze plannen met betrekking tot events in 2021 toch delen.

Eerst en vooral, laten we de olifant in de kamer benoemen. Op het moment hebben we geen plannen voor nieuwe events toe te voegen aan Grepolis in 2021. Maar zoals je weet, hebben we een hoop bestaande events, en sommige zijn al een tijdje niet meer verschenen. We willen jullie meer events tonen in 2021.

We zullen aanpassingen maken aan de eventkalender. Specifieker, zullen we de looptijd van de events verkorten. Dit heeft twee redenen. De eerste is zodat we events boeiender kunnen maken voor de spelers. We hebben het gevoel dat sommige events wat lang duren en in onze analyse merken we dat tegen het einde van een event, de deelname enorm daalt. De tweede reden is zodat we onze kalender kunnen herorganiseren. Hierdoor kunnen we de meest gewaardeerde events opnieuw laten verschijnen, terwijl we voorheen niet genoeg tijd hadden in het kalenderjaar! We zullen het aantal eventdagen niet verhogen doorheen het jaar (tenminste toch niet aanzienlijk), maar de variëteit van de events wel.

Ares

Ares is, zoals velen van jullie al hebben achterhaald, de volgende god die het pantheon van goddelijkheden zal betreden. We zijn nog niet klaar om meer details te geven over zijn toevoegingen, maar zijn beta-release staat achter de hoek! Wil je meer weten? Hou dan zeker onze beta forums in de gaten. Hier zullen we heb het eerst vrijgeven!

Bekijk hier het geweldige artwork van zijn portret, zijn eenheden en zijn spreuken!

temple_god+spells+units_mobile_ares.png

Herkwerking simulator

De simulator is iets wat we niet echt hebben verbeterd over de jaren, terwijl onder meer nieuwe spreuken hebben toegevoegd. Zoals je weet is dit een extreem handige tool, omdat deze je helpt met het voorspellen hoe een aanval zal verlopen. Toch ontbreken er een paar belangrijke elementen van features die we over de jaren hebben toegevoegd. We overwogen de simulator in het verleden aan te passen. Echter wilden we altijd op 1 venster blijven werken zonder scrollbar, omdat dat visueel fijner is.

Naarmate de tijd verstreek, werd het ons duidelijker dat we dit niet echt konden bereiken, door de massa aan verschillende opties die we hebben toegevoegd aan aanvallen. Dit klinkt slecht, maar is eigenlijk positief. Dit dwingt ons om te accepteren dat een scrollbar onvermijdbaar is in dit venster. Dit geeft ons een kans om de simulator helemaal te herwerken, zodat spelers kunnen simuleren gebaseerd op elke kracht die beschikbaar is in ons spel.

De nieuwe en verbeterde simulator zal opties toevoegen om bevelen te versterken, met alles van:
  • Olympus tempel krachten
  • De standaard krachten zoals goddelijke spreuken
  • Speciale krachten zoals Goddelijke Gevechtsstrategie en Verhoogde aanval van Vuurschepen
  • Event specifieke krachten zoals community goals van Grepolympia
  • Upgradebare krachten zoals Ares’ Razernij en Soteria’s heiligdom
Daarnaast zal deze herwerking ons toelaten om de simulator zo te coderen dat het makkelijker nieuwe krachten kan accepteren. Dit maakt het veel makkelijker om deze nieuwe content toe te voegen in de toekomst.

Eindspel herbalancering
Met de toevoeging van Olympus aan onze selectie van eindspelen, willen we wat tijd en liefde geven aan onze andere eindspelen. In 2021 willen we het eindspel Wereldwonderen herbekijken en herbalanceren. We zijn nog niet klaar om hier teveel details over vrij te geven en willen enkel zeggen dat we hieraan denken als iets dat we willen aanpassen. We hebben een richting waarin we willen gaan, maar we zullen op jullie feedback rekenen doorheen de verscheidene stappen van de ontwikkeling, zodat jullie ons kunnen laten weten wat je denkt van de veranderingen. We zullen ook een aantal aanpassingen maken aan Olympus zelf, nu we tijd hebben om te reflecteren op de eerste Olympus werelden die in 2020 werden geopend.

Artefact veranderingen
Nu we het over eindspelen hebben, in 2021 willen we het systeem van artefacten herzien. Artefacten zijn items die gewonnen worden door spelers van een alliantie de wereld wint op eender welke van de drie eindspelen. Deze items zijn waardevol, maar we hebben opgemerkt dat ze spelers niet aanmoedigen om een wereld te winnen. Uit onze observaties blijkt dat in veel gevallen één alliantie duidelijk de wereld zal winnen. Dit zorgt er voor dat andere allianties de motivatie verliezen om voor de tweede of derde plaats te strijden. We willen het Artefacten systeem aanpassen zodat het sterker wordt met dat je meer werelden wint. Hiernaast willen we ook dat niet enkel de eerste plaats van de wereld een beloning krijgt voor hun vooruitgang in het eindspel. We hopen dat dit er voor zorgt dat spelers er naar streven om met hun alliantie een wereld te winnen, maar het niet zo maken dat enkel de eerste plaats een beloning krijgt. Geen zorgen, we houden de spelers die al werelden hebben gewonnen in ons achterhoofd. We willen er voor zorgen deze aanpassingen ook waardevol zijn voor deze spelers.

Verder willen we de specifieke artefacten ontkoppelen van hun eindspel. Dit betekent dat spelers die bijvoorbeeld geen Dominatie willen spelen, toch een kans maken om Athena’s Hoorn Des Overvloeds te winnen in een ander eindspel. We zullen ook enkele nieuwe artefacten toevoegen die niet specifiek gelinkt zijn aan een eindspel. Dit zodat we meer variëteit hebben. Dit zal ook de weg vrijmaken voor verdere toevoegingen, en ook meer opties geven aan nieuwe wereldinstellingen voor aankomende werelden.

Bekijk ook het artwork van deze extra artefacten, meer details komen nog!

palladion.png
silver_kantharos.png
ambrosia.png

Community verzoeken
Nog een grote focus waar we ons werk op willen leggen in 2021 zijn verzoeken vanuit de community. Dit jaar willen we tijd investeren in quality of life verbeteringen om ons spel beter te maken, makkelijker in gebruik en handiger om mee bezig te zijn. We hebben een back log aan ideeën die doorheen de jaren zijn voorgesteld (de simulator herwerking komt hieruit, als ook de nieuwe goden). We willen ook kijken naar specifieke feedback die gedeeld is over de jaren met betrekking tot nieuwe features en events die we hebben toegevoegd. We willen echt het aantal acties die je moet doen die geen waarde toevoegen aan je gameplay ervaring. Dus, bedenk zeker wat voor aanpassingen je graag zou zien en start misschien een discussie op het forum! We willen samenwerken om Grepolis beter te maken, en we hebben jouw help nodig om dit te doen.

Natuurlijk is het belangrijk om te verstaan dat dit onze plannen zijn en we niet kunnen garanderen dat alles wat we hier hebben vermeld, dit jaar zal verwezenlijkt worden, of helemaal niet. Zoals je weet, veranderen er dingen doorheen het jaar. We zijn een wendbaar team en de features die goed zijn voor de community zijn onze prioriteit. Echter soms zullen onze prioriteiten verschuiven afhankelijk van verscheidene factoren doorheen 2021. We hopen om alles te bereiken en meer, maar we willen er voor zorgen dat we de verwachtingen niet te hoog leggen.

We hopen dat jullie dit vooruitzicht van de komende maanden leuk vinden, en we kijken uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic!

Met vriendelijke groeten,
Jullie Grepolis Team
Graag horen we wat je van de plannen vind!
 

DeletedUser27170

Gast
Ambitieuze plannen zo te zien. Ik weet niet of ik direct heel positief ben, want ik heb het idee dat de huidige problemen niet helemaal goed begrepen, of in ieder geval aangepakt, worden. Een voorbeeldje met die artefacten: het is vaak snel duidelijk dat de wereld gewonnen gaat worden door een alliantie inderdaad, maar of een verandering van de artefacten de wereld hiermee spelers meer motivatie geeft om te winnen vraag ik mij af. Ik denk dat een verkleining van het alliantielimiet hier eerder aan zal bijdragen (zeker voor dominantie). Het idee lijkt me overigens wel leuk hoor, daar niet van.

Verder een nieuwe god: ik ben benieuwd, ik ben niet ontevreden over Aphrodite, het haalt de volle mythische steden wat meer uit het spel en maakt VS nukes interessanter. Ik ben dan ook wel benieuwd wat Ares gaat toevoegen aan het spel, zo te zien een vliegende of varende eenheid en dat ziet er wel interessant uit.

En dan de events. Ik weet niet wat ik er van vind. Een hogere frequentie, maar een kortere duur. Ik mijn vraag is dan: blijft de uiteindelijke hoeveelheid events in dagen hetzelfde als de hoeveelheid die er nu zijn, maar dan meer verdeeld en dus een kortere duur? Of komen er uiteindelijk meer eventdagen per jaar bij? Edit: nog even gelezen en het antwoord stond er al. Whoops.

Ik ben benieuwd hoe dit alles zal gaan uitvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser30190

Gast
Het grootste probleem met grepolis momenteel is dat de instellingen van werelden zich niet aanpassen aan het feit dat er minder spelers zijn elk jaar. Het verloop van een wereld zou veel interessanter zijn met een lager alliantie limiet. Ik geloof dat iedereen die grepolis speelt akkoord kan gaan dat met een kleinere groep spelen aangenamer is. Ook al zit je dan in een grotere alliantie kunnen de meesten waarschijnlijk op 1 hand tellen met wie ze effectief samen werken.

Wereld Bhrytos met alliantie limiet 40 toont dit ook nog eens duidelijk aan dat 40 gewoon te veel is en max 2 partijen voor winst kunnen strijden. Ik heb al genoeg van spelers gehoord die gestopt zijn dat dit een belangrijke factor was. Door alliantie limieten in het algemeen elke wereld te verlagen zou interesse bij deze spelers kunnen terug komen.

Ik geloof ook dat nieuwe spelers hier meer kunnen uit halen. In grotere allianties ligt communicatie vaak moeilijker tegen over kleinere alliantie en zullen nieuwere spelers dus meer leren van hun alliantiegenoten in kleinere allianties.

Groetjes van jullie grootste noob
unknown.png
 
Ik ben heel benieuwd naar de artefacten switch. Eeuwige tweedes als eli de kleine krijgen dan ook eens wat ;)
Nee, sws nice, zeker als je weet dat op bijvoorbeeld Olynthus dat de WW strijd zo close was in storten en versnellen dat je als 2e nu ook iets gaat krijgen.

Dat brengt me gelijk tot het tweede: het herbalanceren van de WW's. Ik denk dat de meesten dit als tofste eindspel zien, net omdat je als "verliezende ally" met "minder punten /spelers" alsnog kunt winnen. Ik ben dan ook benieuwd naar de veranderingen van dit eindspel , ik hoop dat close battles zoals op olynthus met op 10 sec na een WW verliezen niet hoeven en uit de game kunnen worden gefilterd door aanpassingen.

Aphrodite is een beetje een zure in de eerste periode dat een wereld open is. De stichthype op brythos was volgens mij een rechtstreeks gevolg van aphrodite, doordat de vs steden plots 450-460 vs hebben en als er maar 1k birs in ligt dit allemaal oppeuzelen is dit een beetje overpowered in de beginfase van een wereld. In de eindfase moet ik het nog zien, als je full vs gaat met aphrodite en er ligt 30k birs of het dan wel nog nut heeft om te varen of als het vanaf dan toch weer vliegers only is.

Misschien dat Ares dit kan verbeteren met een spreuk van tijdelijk sterkere (zee)-eenheden als tegenhanger van narcisme/aphrodite, zou een oplossing kunnen zijn voor het overpowered vs probleem.

Ik kijk ernaar uit in ieder geval :)
 

DeletedUser17789

Gast
Community verzoeken
Nog een grote focus waar we ons werk op willen leggen in 2021 zijn verzoeken vanuit de community. Dit jaar willen we tijd investeren in quality of life verbeteringen om ons spel beter te maken, makkelijker in gebruik en handiger om mee bezig te zijn. We hebben een back log aan ideeën die doorheen de jaren zijn voorgesteld (de simulator herwerking komt hieruit, als ook de nieuwe goden). We willen ook kijken naar specifieke feedback die gedeeld is over de jaren met betrekking tot nieuwe features en events die we hebben toegevoegd. We willen echt het aantal acties die je moet doen die geen waarde toevoegen aan je gameplay ervaring. Dus, bedenk zeker wat voor aanpassingen je graag zou zien en start misschien een discussie op het forum! We willen samenwerken om Grepolis beter te maken, en we hebben jouw help nodig om dit te doen.

Sorry dat ik hier wat sceptisch over ben.
Maar nadat ik (en anderen) meer dan een jaar veel energie in de Council heb gestoken en plots gedumpt worden met als uitleg dat een nieuwe CLM het niet ziet zitten was voor mij wel een enorme teleurstelling, zeker na alle beloftes van Inno uit.

Wat ik is mis een verduidelijking van de spelregels.
Duidelijk aangeven wat wel en niet mag, en niet alles onder de fairplay regels gooien.
Hier zou echt wel eens wat tijd aan besteed mogen worden.

En natuurlijk de Grepolis API, die zijn verouderd en beperkt.
Er is een grote groep vrijwilligers die goede websites met stats maken, Nieuwe en betere API maken is een kleine investering waar een hele grote groep spelers baat bij zouden hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser29621

Gast
Het inbrengen van nieuwe elementen is altijd goed. Echter slaan jullie toch wel de plank mis door niet te kijken naar de grote problemen waar we nu tegen aan lopen.

- leegloop op de Nederlandse/Belgische server
- Regels zijn verouderd, geven te weinig verduidelijking
- Ingame problemen. Problemen met updates, maar ook met trage servers en het vast lopen tijdens cruciale momenten. (om maar een voorbeeld te geven: Olympus geeft je de kans om spreuken in te zetten op de tegenstander > realiteit niet mogelijk omdat de server vast loopt)
- Evenementen elke maand weer. veel te snel achter elkaar...
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Sorry dat ik hier wat sceptisch over ben.
Maar nadat ik (en anderen) meer dan een jaar veel energie in de Council heb gestoken en plots gedumpt worden met als uitleg dat een nieuwe CLM het niet ziet zitten was voor mij wel een enorme teleurstelling, zeker na alle beloftes van Inno uit.
Dit was al een teken naar de community toe, dat council is opgeheven. Maar goed nu moeten we roeien met de riemen die we hebben.
 

DeletedUser30190

Gast
Aphrodite is een beetje een zure in de eerste periode dat een wereld open is. De stichthype op brythos was volgens mij een rechtstreeks gevolg van aphrodite, doordat de vs steden plots 450-460 vs hebben en als er maar 1k birs in ligt dit allemaal oppeuzelen is dit een beetje overpowered in de beginfase van een wereld. In de eindfase moet ik het nog zien, als je full vs gaat met aphrodite en er ligt 30k birs of het dan wel nog nut heeft om te varen of als het vanaf dan toch weer vliegers only is.
Stichten is altijd al een grote factor geweest in eender welk eindspel, WW's zelfs nog meer waar je rotsen dichtsticht voor een cluster te vormen. Dit heeft niks met de nieuwe god te maken. Het is normaal dat je sneller slotjes krijgt dan dat je steden kan veroveren. Met 12 uur belegering was dit zelfs nog erger. Misschien is dit jouw eerste dominatie wereld?

Daarbij komt het niet op die 22 extra vs die je in elke stad kan bouwen waardoor kolo's steeds geknald worden. Met de nieuwe moraal regel kan je makkelijk kolo's vinden door je moraal te controlleren op een stad en ook het feit dat de grootste spelers met meeste vuurkracht dus ook altijd 100% moraal hebben. Misschien nog de grootste factor van allemaal is dat kleinere allianties meer en meer gewoonte krijgen hun rood naar iedereen door te sturen.

Versta me niet verkeerd, ik vind de moraal update een positieve toevoeging. Moraal spelers was zeker een probleem op belegering werelden en ik ben blij dat het is weggewerkt.
 

Gamergirl101

Hopliet
Leuk om te zien dat men weer meer moeite doet om de stervende community te verbeteren

- Events: Hopelijk doen jullie er niet te veel en het korter maken van events is een geweldig idee. Je hebt tegenwoordig meer dagen event dan geen event. Al begrijp ik dat de motivatie misschien meer ligt dat met meerdere korte events er meer spelers meedoen en goud eraan besteden dan events die lang lopen? Hoe dan ook, kan een mooie verbetering zijn voor het spel.
- Ares: Leuk, meer gunstproductie, neem aan dat je dan 8 goden 400 gunst voor WW versnellen moet hebben?
- Herwerken simulator: Geweldig initiatief, denk dat veel spelers ondertussen scripts/tools gebruikte om de interface ervan te veranderen, naast dat er weinig extra functies op zaten die aan het spel toegevoegd zijn, zag het er ook gewoon lelijk uit en heb veel nieuwe spelers gehad die me vragen stelden over hoe simuleren precies werkt. Eventueel ergens een (i) knopje die informatie geeft of maak dat eventueel een beginopdracht in plaats van bouw je houthakkers naar 3, 5, 8.
- Herbalanceren van WW eindspel: Nodig in sommige opzichten maar ik zou graag zien dat voornamelijk het Domi eindspel een grote update krijgt in de manier hoe het werkt. WW werelden misschien dicht nadat 7/7 bereikt zijn zoals bij domi en Olympus ook gebeurt, aangezien er zoveel nieuwe werelden gepompt worden maar we nu nog WW werelden openhouden tot 300 man. De spelers die om awards geven hebben dan ook meer concurrentie voor de Hall of Fame en dagawardjes. Legt de nadruk meer op wat er gebeurt in maand 3-6 in plaats van de 5 maanden nadat winst van wereld binnen is. Domi eindspel moet iets fundamenteels aan veranderen want het is op de Nederlandse servers niet speelbaar. Het is letterlijk de alliantie met de meeste steden wint, want het domi gebied is zo groot dat elk slotje/stad die een speler heeft mee telt. Als voorbeeld, als je wilt winnen kan je niet op rotsen stichten, want dat is een slotje die een domistad had kunnen zijn. Allianties die voor domi gaan hebben weinig problemen met binnen de domi cirkel steden overnemen, de cirkel is zo groot dat zelfs als twee allianties niet de 40% hebben, het geen strijd tegen elkaar is maar een strijd tegen alle inactieve steden van 1000 punten die al 1-2% opleveren, stichtplekken en bondgenoten/naps die domisteden aan je afgeven tot je 40% hebt. En uiteindelijk gewoon de alli die gemiddeld de grootste spelers heeft, wint, en omdat mensen dat weten fuseren allis of gaan grote spelers naar de grootste alli om op die manier de winst te pakken. Er is geen strijd, door de slechte opzet van het eindspel. Verzin wat anders want dit werkt niet, doe bijvoorbeeld 2000 steden verspreid over de wereld die meetellen waar je voor strijd, allis die bij begin domi periode dan 4000 steden hebben, hebben de vrijheid om met 3/4 van hun steden te doen wat ze willen, bv op rotsen stichten (al ben ik daar altijd tegen uit groeiperspectief, kan handig zijn om vijandelijke clusters in te komen?). Dan moeten ze ook 40% van de gebieden beheersen waar die steden inliggen, en andere allis maken daadwerkelijk een kans om laatste stand te breken. Hoe vaak is laatste stand gebroken op nl servers zonder dat mensen per ongeluk uit de alli stapten? Wil je een stad pakken, ben je daar massas deff aan kwijt, ondertussen verdienen ze tig steden per dag door steden te krijgen of van inactieve 1000-punten steden over te nemen, je gaat in 2.5 week geen laatste stand breken tenzij je ze dag en nacht onderspammed dat ze besluiten liever te stoppen met het spel. Ww eindspel zit prima in elkaar, Domi heeft grote problemen en Olympus lijkt ook bepaalde mechanismes in het spel te hebben waardoor mensen weinig pvp meer doen maar meer AI troepen opknallen en stichten. Ik zou graag zien dat Inno die eidspellen fixt voordat ze iets gaan aanraken wat al meer dan 10 jaar goed gaat.
- Artifacten: leuk idee, niks over te zeggen.

Verder zijn er nog allerlei problemen waar de community tegen aan loopt, sommige reacties hier slaan de hamer op de kop dus die ga ik niet herhalen.
 

Bougenvilla

Medusa
Betreft het herbalanceren van de WW's vind ik ook dat werelden gewoon gesloten moeten worden nadat de 7/7 WW's behaald zijn. Laten we wereld Olynthus als voorbeeld nemen.

Op Olynthus wacht de hele wereld nu tot het aantal spelers gedaald is tot 300 spelers. Op 9 november 2020 hebben wij de 7/7 WW's voltooid, dat is 2,5 maanden geleden. Hedendaags staat het aantal "actieve" spelers op 370. Uit ervaring kan ik zeggen dat het nog een paar maanden kan duren voordat 70+ spelers definitief van een wereld afgehaald zijn. Daarbij komt nog de 28 dagen sluit-timer van de wereld. Al met al is Olynthus zometeen 6+ maanden langer opengebleven dan nodig was. Dit kost InnoGames geld voor de servers en levert ze eigenlijk niets op aangezien niemand meer goud koopt voor een wereld die al gewonnen is.

Op 25 maart 2021 start het dominatie eindspel op wereld Brythos. Ik denk oprecht dat wereld Brythos (snelheid 4) eerder dicht gaat dan Olynthus (snelheid 3) terwijl Olynthus ruim 8 maanden eerder geopend is.

De oplossing is heel simpel: zodra de 7/7 WW's zijn bereikt zal een WW wereld in vredestijd gaan en na 4 weken haar poorten sluiten. (Net zoals dominatie en olympus dus).

Voordelen:
- Spelers hoeven geen "dode" wereld uit te zitten die ze al gewonnen hebben. Daarbij komt dat wij onze WW's moeten blijven beschermen (en dus ons alarm aan moeten houden) omdat andere allianties deze graag als 2e bouwen.
- Stats worden niet verpest door spelers die nog wel eindeloos blijven doorspelen.
- InnoGames hoeft geen geld te betalen aan servers waar ze geen inkomsten aan hebben. (gotcha)
- Zijn er vast nog wel meer

Nadelen:
- Spelers kunnen niet als 2e alliantie de 7/7 WW's behalen. Echter kunnen ze dit wel op een andere, nieuwe wereld proberen.
 

DeletedUser29621

Gast
Nadelen:
- Spelers kunnen niet als 2e alliantie de 7/7 WW's behalen. Echter kunnen ze dit wel op een andere, nieuwe wereld proberen.

Dat laatste geeft ook juist weer motivatie om een nieuwe wereld te beginnen en daar je awardjes te pakken!
 

DeletedUser30110

Gast
Het zou fijn zijn als het goud in het spel herbalanceerd wordt. Op Dimale, een wereld die ongeveer een maand open is, heeft de grootste al meer dan 60 steden...

Ik heb gehoord dat er max 455 vs in een stad kan, maar heb hier zelf geen ervaring mee

Persoonlijk vind ik bloedlust van Ares is wel intens...
Nu heb je dus:
300 inwoners + aphrodite: 455 vs = 91.000;
kapitein, 20%: + 18.200 = 109.200;
stormram, 10%: +9.100 = 118.300;
Ares' razernij: 10%: +9.100 = 127.400;
20% verbeterde aanval: +18.200 = 145.600;
20% verbeterde vuurschepen voor x dagen: +18.200 = 163.800;
10% verbeterde aanval voor een week: +9.100 = 172.900;
10% Gunstige wind: +9.100 = 182.000;
Dan heb je nog Zuretha en Deimos die elke speler bij 2 aanvallen mee kan sturen
15% lvl 20 held: +13.650 = 195.650;
dat is een aanvalswaarde van 978 vuurschepen

Dan ook nog 30% 'bloedlust' van Ares?
195.650 + 27.300 = 222.950 aanvalswaarde, dat is hetzelfde als 1114 vuurschepen.

En dan nog narcisme...
[EDIT] Heb een aantal keer de berekening moeten veranderen

Ik heb dit zonder simulator uitgerekend omdat die op het moment niet werkt met veel van deze bonussen, dus excuses als het verkeerd berekend is.
En met alle events die er zijn is het niet overdreven dat de meeste aanvallen zoveel bonussen kunnen hebben, dus ik zie deze aanpassing niet echt iets goeds doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

naaimeniet

Hopliet
hey Wise guy

jij zou stoppen weet je nog :p

we zijn nu weer 4 maanden verder eens zien wanneer ik je weer zie verschijnen .
smiley-emoticons-lovelove-light.gif


Ambitieuze plannen zo te zien. Ik weet niet of ik direct heel positief ben, want ik heb het idee dat de huidige problemen niet helemaal goed begrepen, of in ieder geval aangepakt, worden. Een voorbeeldje met die artefacten: het is vaak snel duidelijk dat de wereld gewonnen gaat worden door een alliantie inderdaad, maar of een verandering van de artefacten de wereld hiermee spelers meer motivatie geeft om te winnen vraag ik mij af. Ik denk dat een verkleining van het alliantielimiet hier eerder aan zal bijdragen (zeker voor dominantie). Het idee lijkt me overigens wel leuk hoor, daar niet van.

Verder een nieuwe god: ik ben benieuwd, ik ben niet ontevreden over Aphrodite, het haalt de volle mythische steden wat meer uit het spel en maakt VS nukes interessanter. Ik ben dan ook wel benieuwd wat Ares gaat toevoegen aan het spel, zo te zien een vliegende of varende eenheid en dat ziet er wel interessant uit.

En dan de events. Ik weet niet wat ik er van vind. Een hogere frequentie, maar een kortere duur. Ik mijn vraag is dan: blijft de uiteindelijke hoeveelheid events in dagen hetzelfde als de hoeveelheid die er nu zijn, maar dan meer verdeeld en dus een kortere duur? Of komen er uiteindelijk meer eventdagen per jaar bij? Edit: nog even gelezen en het antwoord stond er al. Whoops.

Ik ben benieuwd hoe dit alles zal gaan uitvallen.

nu on topic :

die ares god met zijn leger

is natuurlijk pure over kill ,leuk om te gebruiken ! maar om tegen je te krijgen is waardeloos
als je zo iets in het leven roept maak dan ook iets zo dat je je daar tegen kan verdedigen , (het enige wat je kan doen is zuivering )
nu met een volle griff aanval en 5000 woede er op met alle spreuken die er op kunnen en held max
sloop je in 1 x 50k land dit gaat natuurlijk helemaal nergens over
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan