• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Grepolis Speler Council

DeletedUser199

Gast
Met de dag word je wijzer en leer je steeds wat meer ;) op dit moment weet ik wel beter dan die tijden van toen matter. Waren leuke tijden maar die zijn nu over. Ik voel wel een lichte prikkel bij je. Alsof ik je wat ergs aangedaan heb ;)

Geloof me, ik zou een goeie zijn voor de council.
 

DeletedUser28429

Gast
Zie hier de incompetentie van Tristiano, willen we nou echt zo'n kinderachtige clown in de player council? Ik dacht het niet.
Moeten we elkaar door het slijk halen om zieltjes te winnen? Werkelijk waar verwerpelijke manier van doen dit.
 

DeletedUser28080

Gast
Akkoord. Tristiano is niet te vertrouwen en ik hoop dat hij er niet in komt, want dan gaat het spel nog meer naar de klote
 

DeletedUser20842

Gast
Met de dag word je wijzer en leer je steeds wat meer ;) op dit moment weet ik wel beter dan die tijden van toen matter. Waren leuke tijden maar die zijn nu over. Ik voel wel een lichte prikkel bij je. Alsof ik je wat ergs aangedaan heb ;)

Geloof me, ik zou een goeie zijn voor de council.

Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken. Over die prikkel, ik weet niet waar je die voelt maar misschien is de bloed toevoer van je been afgekneld en begint dat te tintelen. Dat krijg je als je zo lang achter de pc zit. in ieder geval lang genoeg om 2 accounts in de top 50 te beheren. Gelukkig kwam inno daar snel genoeg achter :p
 

DeletedUser13653

Gast
Laat ik hier maar even reageren over de uitslag.
Er zijn namelijk een paar dingen die mij niet helemaal helder zijn.

Hieronder eerst even een screentje van de deelnemerslijst en de extra informatie, gegeven in de post van Kroenuh.
eZPb6t2ISi_OjdDNkd94NQ.png

Allereerst zie ik een lijstje van 8 deelnemers, terwijl ik toch vrij zeker weet dat er meer spelers zich aangemeld hebben.
Nu vraag ik mij af waarom de overige spelers hier niet bij staan. Het kan niet zijn omdat ze 0 stemmen hebben, gezien ik zelf op één van de ontbrekende spelers heb gestemd.

Ten tweede zit ik met het totaal aantal stemmen.
Als we de stemmen bij elkaar optellen komen we op 3886 stemmen.
Met het gegeven dat er 3610 spelers een stem uitgebracht hebben, komen we hiermee op 1.08 stemmen per speler die gestemd heeft.
Gezien het feit dat iedere speler op maximaal 5 deelnemers kon stemmen, lijkt mij dit erg weinig. Ik zou eerder een gemiddelde van 3 stemmen per speler verwachten, wat het aantal stemmen rond de 10.500 - 11.000 stemmen zou brengen.
Als ik nou van veel spelers had gehoord dat ze maar op 1 deelnemer gestemd hebben, oke, maar iedereen die ik spreek heeft op meerdere deelnemers gestemd.

Als laatste wil ik het even hebben over de percentages achter de deelnemers.
Als je deze percentages optelt kom je op 107,64%
Nu heb ik niet zo heel goed opgelet bij wiskunde, maar dat lijkt mij toch vrij onmogelijk.
Hoe kan dat? Simpel, men heeft de percentages berekent aan de hand van het getal 3610 (aantal stemmende spelers) en niet aan de hand van het getal 3886 (het genoemde aantal stemmen).

Tja, wat moeten we hier nou van denken.
Welke getallen zijn hierbij geloofwaardig? Het aantal stemmen? De percentages? Het aantal deelnemers?
De getallen spreken elkaar tegen...

Ik vraag mij af wat er gebeurd is.
Is het fout gegaan bij het tellen van de stemmen?
Is er een incorrecte/verwarrende manier gebruikt bij het berekenen van de resultaten?
Is er geknoeid met de getallen waardoor er verschillende aantallen/percentages uitkomen?
 

AriChibi

Hydra
Allereerst zie ik een lijstje van 8 deelnemers, terwijl ik toch vrij zeker weet dat er meer spelers zich aangemeld hebben.
Neem aan dat ze een top 3 van de overblijvers hebben genomen als reservegroep, dus dat lijkt me niet zo vreemd. De rest lijkt mij echter ook slordig rekenwerk, misschien een misklik in excel?
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ik snap niet dat mensen daadwerkelijk stemmen op mensen die bij het voorstellen om stemmen vragen. Lijkt me toch duidelijk als je kandidaat bent stemmen wilt. Maar ja het is prima en ik denk dat deze kandidaten het ook heel goed zullen doen. We zullen zien hoe dit uitpakt met deze groep mensen.
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Kortom ik heb goed gestemd door op nr1, 2, 4 en 8 stemmen + mezelf natuurlijk. Verrassend dat Tristiano er niet in zit, ik had wel verwacht dat hij er ook erin zitten. Vozzaa en Mellon zijn de verrassende deelnemers in de top 5.
 

DeletedUser10470

Gast
Allereerst zie ik een lijstje van 8 deelnemers, terwijl ik toch vrij zeker weet dat er meer spelers zich aangemeld hebben.
Nu vraag ik mij af waarom de overige spelers hier niet bij staan. Het kan niet zijn omdat ze 0 stemmen hebben, gezien ik zelf op één van de ontbrekende spelers heb gestemd.
Om deel te mogen nemen in de Council heb je minimaal 5% van de stemmen nodig. De overige spelers hebben deze dus (waarschijnlijk) niet behaald en staan daarom ook niet genoemd. Een andere mogelijkheid is dat 3 vervangers genoeg zou moeten zijn en dat daarom de 3 vervangers met het meestal aantal stemmen staan genoemd. Nog een andere mogelijkheid is dat de andere spelers gediskwalificeerd kunnen zijn en daarom niet genoemd staan.

Ten tweede zit ik met het totaal aantal stemmen.
Als we de stemmen bij elkaar optellen komen we op 3886 stemmen.
Met het gegeven dat er 3610 spelers een stem uitgebracht hebben, komen we hiermee op 1.08 stemmen per speler die gestemd heeft.
Gezien het feit dat iedere speler op maximaal 5 deelnemers kon stemmen, lijkt mij dit erg weinig. Ik zou eerder een gemiddelde van 3 stemmen per speler verwachten, wat het aantal stemmen rond de 10.500 - 11.000 stemmen zou brengen.
Als ik nou van veel spelers had gehoord dat ze maar op 1 deelnemer gestemd hebben, oke, maar iedereen die ik spreek heeft op meerdere deelnemers gestemd.
Daarbij neem je alleen de overige 2 kandidaten niet mee. Afhankelijk van de reden dat er 8 spelers genoemd staan, kunnen de overige 2 spelers maximaal 9,27% (x 2 = 18,54%) hebben behaald. Dan zou je uitkomen op 1,26 stemmen per speler.

Als laatste wil ik het even hebben over de percentages achter de deelnemers.
Als je deze percentages optelt kom je op 107,64%
Nu heb ik niet zo heel goed opgelet bij wiskunde, maar dat lijkt mij toch vrij onmogelijk.
Hoe kan dat? Simpel, men heeft de percentages berekent aan de hand van het getal 3610 (aantal stemmende spelers) en niet aan de hand van het getal 3886 (het genoemde aantal stemmen).
Klopt helemaal, dat is een foutje van ons rekenwonder :D (Ik zal m per direct naar wiskunde colleges sturen)

Het aantal stemmen komt rechtstreeks vanuit InnoGames, dus die zouden sowieso kloppen. De rest is denk ik een beetje onhandig uitgerekend.

Disclaimer: Ik heb zelf geen informatie ontvangen hierover, dus ik probeer enkel mee te denken. Geen garanties dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17789

Gast
XqiVOGm.png


Dan hier de juiste percentages (uitgaande van de gegevens die beschikbaar zijn)
 

DeletedUser20842

Gast
Wel leuk allemaal enzo, maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat Eli erbij zit. Jammer dat de community zich laat vertegenwoordigen door een eersteklas valsspeler.
 

AriChibi

Hydra
Wel leuk allemaal enzo, maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat Eli erbij zit. Jammer dat de community zich laat vertegenwoordigen door een eersteklas valsspeler.
Uiteindelijk zijn we ook alleen maar een doorgeefluik. De community spreekt tot ons, wij tot Innogames. Daarbij denk ik Eli wel onder controle te kunnen houden, ik kan vrij goed met een zweep overweg :D
 

DeletedUser28429

Gast
Wel leuk allemaal enzo, maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat Eli erbij zit. Jammer dat de community zich laat vertegenwoordigen door een eersteklas valsspeler.

Dit klinkt meer als een persoonlijke ruzie dan iets wat de hele community aangaat of vanaf weet. Nimosammie is naar mijn weten geen valsspeler, dus dat je de community verwijt zich te laten vertegenwoordigen door een valsspeler is niet eerlijk.
 

DeletedUser25003

Gast
nou, dat met dat aantal stemmen snap ik nog wel. Ik heb ook maar op 1 iemand gestemd, dacht ook dat ik maar op 1 iemand kon stemmen eigenlijk omdat dit me logisch leek (niet goed gelezen). Denk dat dit voor heel veel mensen geld, 9 van de 10 keer als je ergens voor kan/mag stemmen mag je maar 1 keuze maken. Verder heb ik 0.0 hoop dat het enig effect heeft, wat de community ook aangeeft er gebeurt nooit geen moer. Er is een enorm offensief tegen warfare packages geweest: ze worden alleen maar groter. Er wordt steen en been geklaagd over het aantal events en in mindere mate het aantal nieuwe werelden en het wordt alleen maar erger. Inno zit gewoon het laatste geld uit het spel te persen om het daarna af te laten sterven lijkt me, anders zie ik geen reden waarom ze het zo doen. Mensen stoppen langzaam maar zeker met grepo, werelden bloeden dood en aan de oorzaken wordt niets gedaan dus het interesseert ze gewoon geen bal;)
 

DeletedUser23442

Gast
XqiVOGm.png


Dan hier de juiste percentages (uitgaande van de gegevens die beschikbaar zijn)
Dat is inderdaad mooi opgeteld dat totaal aantal stemmen, maar het totaal aantal stemmers leek me juist zo boeiend.

En dan gaan we er inderdaad maar van uit dat deze getallen hopelijk wel kloppen

nou, dat met dat aantal stemmen snap ik nog wel. Ik heb ook maar op 1 iemand gestemd, dacht ook dat ik maar op 1 iemand kon stemmen eigenlijk omdat dit me logisch leek (niet goed gelezen). Denk dat dit voor heel veel mensen geld, 9 van de 10 keer als je ergens voor kan/mag stemmen mag je maar 1 keuze maken.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat maar 1,5 %- 7,5 % van onze community kan lezen hoor.
 
Bovenaan