• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times: Discussietopic

AriChibi

Hydra
De times van juli 2017:

Hoi lieve lezers, grepolis is stom en voor stomme nerdsssssssssssss zoals @Tristiano. Hier volgt een kort stukje door de hoofdredacteur:
De trein staat vast op station Goes. Mijn plannen om koffie te drinken met mijn moeder gaan helaas niet door vandaag. Hopelijk rijdt de trein morgen wel, want ik kan de huur van mijn huis niet betalen. P.s. dit is een metafoor voor de Times. De beste editie in een lange tijd.

Bedankt voor het lezen van deze editie, tot volgende maand. En voor iedereen die naar Oostenrijk op vakantie gaat, tschüss!
 

DeletedUser9170

Gast
Jullie hebben werkelijk ook nooit opbouwende kritiek. Men weet enkel hoe men anderen steeds moet afbreken met de onzin die uitgekraamd word.
Als men ook een tikkeltje serieus was, betere kwaliteit wou of zelfs maar een beetje gehecht was aan het topic, zou men wel betere kritiek kunnen voorzien die WEL het verschil zou kunnen maken.
 

AriChibi

Hydra
De Grepolis Times van augustus:

O2nd5Ih.jpg


--
Voorwoord:
Written by: AriChibi
Hey, beste vakantiegangers (en relaxte thuisblijvers). Pak wat Desperados of cola met een citroenschijfje en maak je klaar voor deze sappige zomereditie van de Times. Met de bouwvakvakantie in volle gang voor 2/3e van het land zou het op Grepolis niet zo druk moeten zijn, maar het tegendeel is zeker wel waar! Maar daar komen we later op, eerst volgt nog een stukje door de hoofdredacteur:


Hoi mijn favoriete lezers, jullie hoofdredacteur hier. Ik ben alweer een paar dagen terug van vakantie, maar ik heb spectaculaire dingen gezien, dat wil je niet weten. Onder andere heb ik genoten van wat majestueuze beelden die me erg deden denken aan de community van Grepolis, met name het onderstaande wondertje:




Alleen houdt alles helaas op en zo ook mijn vakantie, dus zit ik nu weer achter mijn computertje stevig door te tikken om de Times van deze maand te vullen. Het spijt me enorm dat ik moet vermelden dat iedereen er schijnbaar mee gekapt is en ondergetekende dus alles in zijn eentje moet neerzetten :(. Als troost zal ik dan nog maar een kiekje posten, een eigenaardig kledingstuk dat me deed denken aan de vorige cast van de Times:

Bekijk bijlage 1374

--
Griekse Mythologie: Helios:
Written by: AriChibi
De cover van deze maand is de Griekse god Helios, de zonnegod. Natuurlijk staat de zon in de zomervakantie centraal en daarom hebben we (ik, red.) gekozen om deze god op de voorkant van deze uitgave te zetten. Wellicht klinkt de naam Helios bekend in de oren als je wel eens van Heliopolis hebt gehoord, de oude Egyptische stad die vroeger het centrum van de zonnecultus was. Hier werden farao's ook gehuldigd en men geloofde dat de zonnegod hier zelf geschapen was. Maar genoeg over Egyptenaren, want Grepolis gaat tenslotte over Grieken en hun goden.

Hoewel Helios misschien niet als een hele bekende god klinkt, is hij de grootvader van een aantal beroemde figuren uit de Griekse mythologie. Met zijn vrouw Perseis verwekte hij een aantal kinderen, waaronder Circe, Pasiphaë en Aietes. Zijn eigen ouders zijn de titanen Hyperion en Theia.
Van zijn kinderen staat Circe bekend als de heks die Odysseus probeerde te verleiden, terwijl Pasiphaë de moeder van de Minotauros is en Aietis de vader van Medea en koning van Colchis. Zijn iets minder populaire zoon Phaëton heeft de Afrikanen zwart gemaakt, maar daar komen we later nog op.

Helios brengt zijn dagen door met het op en onder laten gaan van de zon, dus helaas heeft hij ook deze maanden geen vakantie. Met zijn zonnewagen, afgebeeld op de cover, vliegt hij van het oosten naar het westen om de mensen van licht te voorzien. 's Nachts stapt hij over op zijn zonneboot, waarmee hij van het westen terug naar het oosten vaart om daar 's ochtends weer met zijn zonnewagen op te stijgen.

Phaëton, de eerder genoemde zoon die de Afrikanen letterlijk zwart maakte, vond zijn vaders wagen ook een mooi ding en vroeg zoals iedere tienerzoon dat doet aan zijn vader of hij een stukje mocht rijden. Helios gaf hem na een paar avonden vol gezeur toch zijn zin en liet Phaëton in zijn zonnewagen over de aarde vliegen. Dit ging in het begin goed, maar toen hij te hoog begon te vliegen, werd hij bang van de sterrenbeelden die hem bedreigden.
Door zijn paniek verloor hij controle over de paarden en begonnen deze sterren uit de lucht te trappen en wolken in brand te steken. Uiteindelijk begon de aarde zo erg in de fik te steken dat zelfs Poseidon er niks aan kon doen en Hades het in de onderwereld wel héél heet kreeg. Om de terreur te stoppen, besloot Zeus Phaëton maar met een bliksemschicht te doden zodat de wagen eindelijk kon stoppen, en Helios kon niks tegen de dood van zijn zoon doen. Die dag werden de Afrikanen zwart en ontstond de Sahara.

--
Baris:
Written by: AriChibi
Van onze anonieme reporter uit Baris heb ik gehoord dat de alliantie BMC fraude probeert te plegen door de Wereldwonderen snel te bouwen nu Redemption gereset is.
Om dit te verduidelijken: Redemption heeft als eerste op deze wereld de zeven wereldwonderen bemachtigd. Hierna zijn ze gereset, omdat ze vonden klaar te zijn met de wereld. Nu probeert -BMC- dus deze zeven wereldwonderen nog net op tijd te bouwen om er zelf met de awards mee vandoor te gaan.
Wat een plagiaatplegers.

--
Afsluiting:
Written by: AriChibi
Ik ben blij dat de Times van deze maand op tijd op de mat verschijnt. Hopelijk hebben jullie ervan genoten en kijken jullie al uit naar de volgende editie. Posities als reporters staan altijd nog open voor de vrijwilligers!
Een fijne vakantie nog, en tot volgende maand!​
 

DeletedUser23442

Gast
Een nieuw concept:

Hallo allemaal!

Zoals ik denk ik niet hoef uit te leggen heeft de Times in zijn originele vorm zijn beste tijd gehad.
Er waren simpelweg niet meer genoeg actieve reporters om iedere maand een blad te kunnen vormen.

Daarom maken we een frisse start met een nieuw concept. Voortaan komt er niet meer maandelijks een pdf met (of zonder) artikelen en zijn er geen vaste reporters meer. Iedereen kan op ieder gewenst moment een stukje insturen, en artikelen worden direct, per stuk op dit forum gepubliceerd. Hier lees je alles over het nieuwe concept!

Dus gebeurt er iets op jouw wereld dat je echt kwijt moet, of wilde je altijd al iets schrijven over tactieken, trucjes of Grepolis in het algemeen?
Twijfel dan niet en lever hier je meesterwerk in!

En voor iedereen die erg gehecht was aan het originele concept, in het archief zijn alle 77 klassieke edities van de Times gewoon nog terug te vinden

Dus, wie is de eerste?
 

DeletedUser18316

Gast
kunnen jullie die zogenaamde nummer 1 niet eruit halen???
kan je net zo goed een alliantie uit de top 30 kiezen waarschijnlijk allemaal beter dan LEMME
smiley_emoticons_winken4.gif


ze hebben tot nu altijd in palmbomen geleefd en nu komen ze onderdruk te staan en dan zijn alle stadjes leeg met 0 muur
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif



tijd voor
smiley_emoticons_cyclops.gif
smiley_emoticons_grepo_pacman.gif
 

DeletedUser9170

Gast
Mag ik even zeggen wat een belachelijk artikel over Helorus. Je hebt een prachtige wereld oorlog Aex vs FWB, Lions vs Tears en dan ga je schrijven over een overschatte alliantie en gefaalde allianties?

voor zo ver ik weet is het artikel van Helorus gepost op 08/08/2017. Gezien de MA op Aex dan nog niet heeft plaatsgevonden , kan men daar ook niet over schrijven.
Ik neem ook niet aan dat deze reporter alle informatie heeft.
Handig eventueel als er geholpen word met zoeken naar 'activiteit en onderwerpen' om over te schrijven. Tenzij je me wijs kunt maken dat je alles van deze wereld weet, want dan raad ik je aan zelf iets te schrijven.

De reden dat reporters niet meer schreven zijn mensen zoals jij. Heel veel te zeggen, altijd kritiek , die tevens regelmatig onterecht is. Maar een complimentje of zelf schrijven als men het dan toch beter weet, NO WAY, dat doen we natuurlijk niet he.
 

DeletedUser20227

Gast
voor zo ver ik weet is het artikel van Helorus gepost op 08/08/2017. Gezien de MA op Aex dan nog niet heeft plaatsgevonden , kan men daar ook niet over schrijven.
Ik neem ook niet aan dat deze reporter alle informatie heeft.
Handig eventueel als er geholpen word met zoeken naar 'activiteit en onderwerpen' om over te schrijven. Tenzij je me wijs kunt maken dat je alles van deze wereld weet, want dan raad ik je aan zelf iets te schrijven.

De reden dat reporters niet meer schreven zijn mensen zoals jij. Heel veel te zeggen, altijd kritiek , die tevens regelmatig onterecht is. Maar een complimentje of zelf schrijven als men het dan toch beter weet, NO WAY, dat doen we natuurlijk niet he.

Ja, ik heb niet meer geschreven omdat het GP team het nodig vond om in de tijd van Epsilon de times eventjes op te heven. Ik heb alle recht om te klagen over dit absurde artikel. Kan je mensen zoals ik wel gaan benoemen, maar dan geef jij nu direct toe dat dit een staaltje kunnen is. Is niet mijn fout dat de times de soep in is gegaan, vond het zelf sowieso nogal lang duren aangezien niemand interesseert welke mod wat in de keuken doet. Van mij part doet hij zijn vrouw daar, wil er alleen niks over weten.

Maar het lijkt mij duidelijk dat als je een stukje opstuurt, dat word gepost en dat wij lezers na 10 minuten eigenlijk een schade vergoeding vragen van de 10 minuten die ik heb gelezen, aangezien het een vrij nutteloos artikel was. Had dan gewoon niks opgestuurd, want dan had ik ook niet 10 minuten verpest.
 

DeletedUser9170

Gast
En bij zulke reacties verwacht je dat mensen blijven schrijven.
Als ik in de schoenen stond van de speler die het helorus artikel schreef zou ik stoppen met schrijven en jullie artikel die jullie zo graag willen over hoe het Aex vs New Age en FwB ging gewoon de prullenbak in smijten.

Uiteindelijk is het toch maar verspillen van tijd, als ik je zo hoor.
 

DeletedUser20227

Gast
En bij zulke reacties verwacht je dat mensen blijven schrijven.
Als ik in de schoenen stond van de speler die het helorus artikel schreef zou ik stoppen met schrijven en jullie artikel die jullie zo graag willen over hoe het Aex vs New Age en FwB ging gewoon de prullenbak in smijten.

Uiteindelijk is het toch maar verspillen van tijd, als ik je zo hoor.

Ik weet niet of je mij goed begrijpt na het lezen van mijn bericht, maar het is een duidelijke vraag of diegene ook nooit meer wilt schrijven. Maar dit is jouw reactie op wat ik zeg?
 

DeletedUser9170

Gast
Was het niet mijn reactie, dan zou ik het ook niet geplaatst hebben.

Het is vrij simpel. Je kan niet verwachten van een schrijver dat hij verder wil schrijven voor een community , wanneer deze community enkel afkrakend weet te reageren, of waarvoor het nooit goed is wat men doet.

Dit is dan ook het laatste wat ik hier te zeggen heb. Ik verdoe liever mijn tijd aan iets anders dan het voeren van discussies die niet gehoord worden.
 

DeletedUser20227

Gast
Was het niet mijn reactie, dan zou ik het ook niet geplaatst hebben.

Het is vrij simpel. Je kan niet verwachten van een schrijver dat hij verder wil schrijven voor een community , wanneer deze community enkel afkrakend weet te reageren, of waarvoor het nooit goed is wat men doet.

Dit is dan ook het laatste wat ik hier te zeggen heb. Ik verdoe liever mijn tijd aan iets anders dan het voeren van discussies die niet gehoord worden.

Zie je kansloos. Er is een verschil tussen je best doen en dit artikel. Stel je voor ik zou een artikel schrijven over helorus en ik ga dan schrijven wat een leuke tijd ik heb gehad op wereld Alpha. Ik schrijf een stukje. En blijkbaar zou jij dat dan stimuleren, omdat ik een stukje schrijf wat er gewoon niet toe doet. Dat is wat je zegt toch?

thinking-black-guy-je-kan-de-discussie-niet-verliezen-als-je-zegt-dat-je-wat-beters-te-doen-heb.jpg
 

Dorremans

Mentor
Nou @Team Achterlijk als je het beter kan maak dan zelf een artikel voor Helorus. Wat je nu doet is geen feedback geven, maar iemand afkraken. Niet iedereen kan 'goed' een artikel schrijven. Misschien is dit al een hele prestatie voor hem geweest. Feedback is okay, maar dit is in mijn ogen iemand afkraken. Op de korte en lange termijn zal je daar niks goeds mee bereiken.

Je bent vrij om een artikel in te leveren over Helorus. Alvast succes met schrijven!
 

DeletedUser23442

Gast
Mag ik even zeggen wat een belachelijk artikel over Helorus. Je hebt een prachtige wereld oorlog Aex vs FWB, Lions vs Tears en dan ga je schrijven over een overschatte alliantie en gefaalde allianties?

Als jij graag iets wil schrijven over die "prachtige oorlog" ben je van harte welkom om een stukje in te sturen daarover!

Als je tips of suggesties hebt voor deze reporter hoe hij een eventueel volgend artikel nog beter kan maken, zijn ook die vast van harte welkom.

Maar als je alleen een reporter de grond in wil boren omdat het artikel niet helemaal naar je wens is, heb je hem hier niet zoveel te zoeken.

Niemand verplicht je om de times te lezen en niemand zit te wachten op dit soort onzinposts.

Verder zou ik graag nog even vermelden dat ik vooral heel veel positieve reacties heb gehad op dit eerste stukje, waar deze reporter erg zijn best op gedaan heeft. Daarom hoop ik ook dat deze reporter verstandig genoeg is om een enkeling als jou te negeren en in te zien dat veel mensen het werk en de inzet wel waarderen, en graag vaker stukjes zouden willen zien die vast ook steeds beter en uitgebreider worden.

Zeker als mensen hem/haar zouden helpen dmv constructieve feedback en behulpzame tips
 
Bovenaan