• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Grepolis United

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
MzZW0JE.png

"Playing Today, Building Tomorrow"

Beste spelers,

De eerste publieke versie van Grepolis werd gelanceerd in 2009. In de verstreken tijd, alweer meer dan 3 jaar, is Grepolis uitgegroeid tot een van de meest succesvolle browsergames wereldwijd, met meer dan 18 miljoen geregistreerde spelers. Dit is allemaal dankzij jullie - onze geweldige en ondersteunende community!

We weten allemaal dat we onze 'ups and downs' hebben gehad en er altijd plaats is voor verbetering. Dat is waarom we zo enthousiast zijn over het krijgen van een hechtere band met jullie - de essentie van ons spel - om Grepolis nog meer te verbeteren. Nu is het is tijd om jullie deelname naar een hoger niveau te tillen!


Wat is 'Grepolis United'?
'Grepolis United' is een concept ter connectie tussen Grepolis als project met de community en vice versa. Jullie zijn de meest kostbare informatiebronnen die wij ter beschikking hebben om Grepolis te verbeteren. We willen er koste wat het kost voor zorgen dat we aspecten in jullie maat maken, wat jullie waarderen en leuk vinden. Om dit alles te verwezenlijken, willen we meer open zijn wat betreft het delen van informatie, ons veel meer focussen op jullie feedback en jullie zo veel mogelijk betrekken in het ontwikkelingsproces van Grepolis.

Hoe gaat dit in zijn werk in de praktijk?
We hebben verschillende manieren gepland om nauwer met jullie in contact te komen en jullie te betrekken in ons ontwikkelingsproces. Op dit moment zijn we bezig met het organiseren van kleine projecten die elk 'Grepolis United' invulling geven op hun eigen manier. Een aantal van deze zal ik hieronder uitleggen.

Roadmap
Een publieke roadmap zal jullie makkelijk inzicht geven in de grotere veranderingen en nieuwe spelelementen die we gepland hebben voor de aankomende maanden. Hoewel deze lijst niet definitief is en er mogelijk wat aan zou kunnen veranderen, zal het jullie nog steeds voorzien van waardevolle informatie over hetgeen waar we momenteel aan werken.

Ontwikkelaarsblog
We willen jullie echt duidelijk laten weten waar we mee bezig zijn en hoe we Grepolis ontwikkelen. In de ontwikkelaarsblog (developers blog) zullen zogenaamde Game Designers en Developers jullie regelmatig inzicht geven over de werkzaamheden waar ze mee bezig zijn.

Meer transparantie
De communicatie die van twee kanten gevoerd wordt tussen de community en het team van ontwikkelaars, dient verbeterd te worden. We willen graag zo transparant mogelijk zijn door jullie informatie op voorhand te geven, zodat jullie de tijd hebben om openlijk jullie mening en feedback te kunnen geven. Jullie feedback is ten alle tijden zeer welkom en gewenst en we willen jullie graag laten zien hoe we dit verwerken.

Publieke beta test
De publieke beta geeft jullie de kans om de aankomende aanpassingen te testen alvorens deze live gaan op deze taalversie. Twee paar ogen zien meer dan slechts één paar ziet en een duizendtal ziet zelfs nóg meer! Met aankomende grote veranderingen zullen we de publieke beta wereld herstarten en hopelijk zullen vele van jullie ons helpen met het testen van nieuwe spelelementen en aankomende veranderingen.

Videofragmenten
Beeld zegt meer dan duizend woorden. We zijn van plan om jullie up-to-date te houden door interviews met onze ontwikkelaars en Game Designers te houden, rechtstreeks vanuit ons kantoor bij Innogames, om jullie te voorzien van gedetailleerd inzicht te geven op nieuwe spelelementen en ons huidig ontwikkelproces.

Publieke evenementen kalender
Regelmatig evenementen houden in Grepolis is een doel wat we graag altijd al nastreven. We willen dit systeem graag een upgrade geven door een evenementen kalender te integreren met een gestructureerd schema wanneer een volgend evenement zal starten en eindigen, zodat je makkelijk en overzichtelijk kan zien wat er zoal speelt bij Grepolis.

We hebben grote doelen opgesteld voor jullie favoriete Browsergame - samen met jullie zullen we deze bereiken. Laten we ons verenigen om samen te bouwen aan de welvarende toekomst van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Namens het hele Grepolis team,

Kroenuh
Community Manager
Wat vinden jullie van dit project?
 

DeletedUser12160

Gast
Dus er komen extra dingen om ons de nieuwste updates te geven?
Is het hele idee?
Zou het leuk vinden als er een crew grepolis spelers komt die namens ons feedbacks geven.
Of ergens een forum onderdeel waar je alles kwijt kan.
 

DeletedUser13872

Gast
leuk, ik denk dat dit Grepolis nog meer kan verbeteren.
 

Noorddam

Harpij
Uitstekend initiatief. Ben blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen.
Eens zien hoe het zal verlopen. Wanneer zou dit allemaal worden ingevoerd?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik snap geen kak van die post xD
Maar dat ligt blijkbaar aan mij D:
Dus eigenlijk geeft gp nu ong. meer inkijk in wat ze aan het doen zijn? Meer niet?
(Simpel gezegd dan)
 

DeletedUser20125

Gast
Zoiets denk ik.

Als dat zo is: Goede zaak!

Meer valt er niet over te zeggen :D
 

DeletedUser

Gast
Een goed begin, zou het alleen wel fijn vinden dat als we iets zien op te roadmap wat we echt niet zien zitten. dat we tegen kunnen stemmen.
 

DeletedUser18771

Gast
Het lijkt me een goed project, maar eerst het begin en de resultaten zien. Als iets niet bevalt, kunnen we dat dan melden??
 

DeletedUser

Gast
ziet er goed uit

snap er nog niet alles maar zal wel volgen

alleen wanneer gaat dit in?
 

DeletedUser

Gast
Ik snap geen kak van die post xD
Maar dat ligt blijkbaar aan mij D:
Dus eigenlijk geeft gp nu ong. meer inkijk in wat ze aan het doen zijn? Meer niet?
(Simpel gezegd dan)

Ik snap er ook geen drol van... kan iemand korte samenvatting geven?
 
Bovenaan