• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Griekse mythologie

AriChibi

Hydra
Zoals jullie wel kunnen zien is mijn naam IG en op de fora's Hades..
Toen ik begon met Grepolis, had ik gewoon deze naam gekozen omdat hij toch iets of wat relevant was, verder ken ik niets van deze god. Iemand die we wat meer kan vertellen over Hades? Heb geen zin om de saaie WIKI op te gaan :)

Zie onderstaand bericht van mij uit juni:
Ik vind dat we Hades niet zo als slechterik moeten objectiveren. Oké, hij is de god van de onderwereld, maar dat betekent niet dat hij slecht is! Hij doet ook alleen maar zijn werk. Ook hij is door zijn vader opgegeten en uitgekotst!
Oké, goed. Hij heeft een godin (zijn nichtje) ontvoerd omdat hij verliefd op haar was, ik kan me ook voorstellen dat de vrouwen die in de onderwereld belanden niet echt aantrekkelijk zijn en hij van buiten eigenlijk alleen zijn familie kende. Dat gebeurt als je in een donkere kamer opgesloten zit en daar goed je werk moet doen!

Hades is passief, neutraal, niet slecht. Hij zorgt ervoor dat er een balans tussen goed en slecht is in deze wereld. Omdat hij zo goed let op de bewoners van de onderwereld, waardoor ze niet ontsnappen, kunnen wij gewoon rustig blijven leven. Hij zorgt ervoor dat de gedoemden hun straf uitzitten en boeten voor wat ze gedaan hebben.

Een event met de titel 'Sparta Tegen Hades' maakt mij écht, écht verdrietig, omdat veel mensen gewoon niet doorhebben wat deze god voor ons doet en hem afschrijven als gemeen en slecht. Hier kan ik echt niet tegen, ik ga even in een hoekje uithuilen, want dit doet me echt pijn...
 

DeletedUser27762

Gast
Griekse kontneukerij en stompzinnige goden.
Nutteloze informatie die ze in kinderhoofdjes stoppen in de brugklas, ook bij mij.
Leer ze liever het volkslied, maar ho maar! doen ze niet.
Frans afschaffen en Duits leren, heb je meer aan.
Mensen denken nogal eens dat beschaving in Griekenland is onstaan, fout, bestond in het midden-oosten al lang...
 

DeletedUser

Gast
Ik vind persoonlijk dat mensen die systematisch onmaatschappelijk en zelfs anti-maatschappelijk gedrag vertonen, niet mogen oordelen over de waarde van beschavingen, @WillemVOranje
 

DeletedUser27762

Gast
Ik vind persoonlijk dat mensen die systematisch onmaatschappelijk en zelfs anti-maatschappelijk gedrag vertonen, niet mogen oordelen over de waarde van beschavingen, @WillemVOranje
Dat is altijd zo bij de lefties, dan is er ineens geen vrijheid van menings uiting meer of democratie.
Of dan ben je een ''''populist'''' net als Wilders.......
Mijn manier is toch echt de betere manier.
Ik weet dat Nederland niet zo'n mooi land is geworden door agressie en geweld.
Maar als ik weet dat kinderen vroeger op school nog met de liniaal op de vingers kregen en daardoor nooit een grote mond hadden tegen leraren.
En als ik weet dat oom agent vroeger ALLEEN een cafe kon binnengaan en mensen altijd respect toonden omdat ze anders de knuppel kregen.
Dan spijt het me toch echt en zal er een gulden middenweg gevonden moeten worden...
 
Bovenaan