• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Handelsoorlog met de Russische Federatie het waard?

DeletedUser23782

Gast
Wat vinden jullie is de handelsoorlog die we momenteel met de Russische Federatie (Hierna Rusland) voeren terecht. Iedereen weet dat Rusland waarschijnlijk achter MH17, wat 197 Nederlanders het leven heeft gekost, zit of er in ieder geval een rol in heeft gespeeld, ze het autonome Oekraïense eiland de Krim hebben geannexeerd, de rebellen steunen in Oost Oekraïne en even terug naar 2008 oorlog met Georgie hebben gehad.

Maar is dit het waard om een Handelsoorlog te starten met Rusland? Oké Rusland moet weten dat ze niet kunnen doen waar ze maar zin in hebben maar is het het waard om verschillende economieën een klap te geven?

(Officieel wordt het vaak geen handelsoorlog genoemd maar uit gemakshalve noem ik het hier wel zo, ik zal jullie zo snel mogelijk inlichten of het officieel een handelsoorlog is.)
 

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie is de handelsoorlog die we momenteel met de Russische Federatie (Hierna Rusland) voeren terecht. Iedereen weet dat Rusland waarschijnlijk achter MH17, wat 197 Nederlanders het leven heeft gekost, zit of er in ieder geval een rol in heeft gespeeld, ze het autonome Oekraïense eiland de Krim hebben geannexeerd, de rebellen steunen in Oost Oekraïne en even terug naar 2008 oorlog met Georgie hebben gehad.

Maar is dit het waard om een Handelsoorlog te starten met Rusland? Oké Rusland moet weten dat ze niet kunnen doen waar ze maar zin in hebben maar is het het waard om verschillende economieën een klap te geven?

(Officieel wordt het vaak geen handelsoorlog genoemd maar uit gemakshalve noem ik het hier wel zo, ik zal jullie zo snel mogelijk inlichten of het officieel een handelsoorlog is.)
Koude oorlog 4life
Putin is een *knip* dus sancties ftw Machtige Murica (neverforget) zal ons wel redden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18363

Gast
Wat vinden jullie is de handelsoorlog die we momenteel met de Russische Federatie (Hierna Rusland) voeren terecht. Iedereen weet dat Rusland waarschijnlijk achter MH17, wat 197 Nederlanders het leven heeft gekost, zit of er in ieder geval een rol in heeft gespeeld, ze het autonome Oekraïense eiland de Krim hebben geannexeerd, de rebellen steunen in Oost Oekraïne en even terug naar 2008 oorlog met Georgie hebben gehad.

Maar is dit het waard om een Handelsoorlog te starten met Rusland? Oké Rusland moet weten dat ze niet kunnen doen waar ze maar zin in hebben maar is het het waard om verschillende economieën een klap te geven?

(Officieel wordt het vaak geen handelsoorlog genoemd maar uit gemakshalve noem ik het hier wel zo, ik zal jullie zo snel mogelijk inlichten of het officieel een handelsoorlog is.)

Ik ben van mening dat de maatregelen van beide kanten de economieën in landen als Slowakije volledig kapot maken. Slowakije is bijvoorbeeld volledig afhankelijk van Russisch gas, dat krijgen ze nu niet meer vanwege de stapels maatregelen. Maar niet alleen fragiele Oostblok economieën lijden hieronder, ook in Nederland is er schade. Groente -en fruittelers kunnen hun producten niet meer naar Rusland exporteren (vroeger een van de grootste kopers), hierdoor blijven ze zitten met al die producten. De overheid moet nu dus subsidie geven, zodat deze telers geen enorm inkomensverlies krijgen. Is het dan beter om de maatregelen te laten vallen? Misschien wel, maar het is natuurlijk niet zeker dat Rusland zijn eigen maatregelen ook laat vallen.
 

DeletedUser

Gast
Voorlopig zijn er nog geen noemenswaardige feiten bekend over MH17. Een hoop kletspraat, propaganda en complottheorieën, meer is het tot nu toe niet. Vreemd om dan een land bij voorbaat als schuldige aan te wijzen en zonder enig bewijs een embargo in te stellen.

Vreemd ook om een andere hoofdverdachte, Oekraïne, onderdeel van het transparante (haha) onderzoeksteam te laten zijn die de onderste steen boven moet krijgen. Schiet lekker op met dat onderzoek. Naar het schijnt komt er in oktober een rapport. Ik ben benieuwd of ze dan eindelijk stellig kunnen beweren dat er gebruik gemaakt is van een BUK-installatie om de MH17 neer te halen.

De handel tussen Nederland en Rusland is flink gedaald. Tussen de VS en Rusland is de handel gestegen. Wie is dus de grootste idioot in dit verhaal?

Maak voor de grap eens een lijstje van wat de VS de afgelopen decennia heeft uitgevreten en nog steeds uitvreet. En stel je zelf dan de vraag of we dat land niet moeten boycotten.
 

DeletedUser

Gast
O
Voorlopig zijn er nog geen noemenswaardige feiten bekend over MH17. Een hoop kletspraat, propaganda en complottheorieën, meer is het tot nnu toe niet. Vreemd om dan een land bij voorbaat als schuldige aan te wijzen en zonder enig bewijs een embargo in te stellen.

Vreemd ook om een andere hoofdverdachte, Oekraïne, onderdeel van het transparante (haha) onderzoeksteam te laten zijn die de onderste steen boven moet krijgen. Schiet lekker op met dat onderzoek. Naar het schijnt komt er in oktober een rapport. Ik ben benieuwd of ze dan eindelijk stellig kunnen beweren dat er gebruik gemaakt is van een BUK-installatie om de MH17 neer te halen.

De handel tussen Nederland en Rusland is flink gedaald. Tussen de VS en Rusland is de handel gestegen. Wie is dus grootste idioot in dit verhaal?

Maak voor de grap eens een lijstje van wat de VS de afgelopen decennia heeft uitgevreten en nog steeds uitvreet. En stel je zelf dan de vraag of we dat land niet moeten boycotten.

Ik stel voor om heel de wereld te boycotten en rond west europa een grote muur te bouwen
 

DeletedUser

Gast
Ik denk zelf dat er 3e wereldoorlog zou kunnen komen, Waarom zouden Nederland en Duitsland op eens kernwapens modernisering doen?

Waarom op eens grenzen dicht van Europese landen voor vluchtelingen terwijl er een ondertekening is sinds na de 2e wereldoorlog dat alle vluchtelingen geaccepteerd moeten worden in Europa?

En als we over oorlog hebben,

Als we kijken naar het westen dat zien we Amerika en Rusland tegen elkaar omdat Rusland de balkans nodig heeft en de Krim.
Als we over Nederland hebben, Wat doet Nederland in de oosterse landen terwijl Nederland zijn eigen mensen moet helpen en hoe zit het met de schepen in venuslavie die op patroil staan op Atlantische oceaan? Dat geld ook voor Amerika en meerdere europeze landen. Wat zoeken ze in oosterse landen terwijl westen zelf hulp nodig heeft.
Dan is de vraag, Waar komt IS vandaan en waar is PKK werkelijk uit ontstaan? (Zijn het echt koerden of gewoon Armenen die door Amerika gericht is. en als IS islamisering is waarom is dan de leider van hun een Amerikaanse jood?)
En dan hebben we de vraag. Wat doet Amerika in Europa? Kan Europa zelf niet alles handelen en laten wij Amerika overal mee bemoeien? En hoe zit het met Rutte en Geert? Waarom doen ze zo moeilijk terwijl ze elkaar in zulke tijden de burgers moeten steunen?
En dan hebben we ook de vraag, als er oorlog is. Gaat de koning en koningin ook weer vluchten zoals hun voorouders?
 

DeletedUser18363

Gast
Waarom op eens grenzen dicht van Europese landen voor vluchtelingen terwijl er een ondertekening is sinds na de 2e wereldoorlog dat alle vluchtelingen geaccepteerd moeten worden in Europa?

Omdat er tussen die vluchtelingen ook IS lui zit?
Omdat ze ook naar Saudi-Arabië of een soort gelijk oliestaatje kunnen?
Omdat er simpelweg teveel zijn om op te vangen?
 

DeletedUser24555

Gast
Dan is de vraag, Waar komt IS vandaan en waar is PKK werkelijk uit ontstaan? (Zijn het echt koerden of gewoon Armenen die door Amerika gericht is. en als IS islamisering is waarom is dan de leider van hun een Amerikaanse jood?)

Dat laatste is geen feit, maar een verzonnnen element dat zo een complottheorie inkan. De man is gewoon moslim.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk zelf dat er 3e wereldoorlog zou kunnen komen, Waarom zouden Nederland en Duitsland op eens kernwapens modernisering doen?

Waarom op eens grenzen dicht van Europese landen voor vluchtelingen terwijl er een ondertekening is sinds na de 2e wereldoorlog dat alle vluchtelingen geaccepteerd moeten worden in Europa?

En als we over oorlog hebben,

Als we kijken naar het westen dat zien we Amerika en Rusland tegen elkaar omdat Rusland de balkans nodig heeft en de Krim.
Als we over Nederland hebben, Wat doet Nederland in de oosterse landen terwijl Nederland zijn eigen mensen moet helpen en hoe zit het met de schepen in venuslavie die op patroil staan op Atlantische oceaan? Dat geld ook voor Amerika en meerdere europeze landen. Wat zoeken ze in oosterse landen terwijl westen zelf hulp nodig heeft.
Dan is de vraag, Waar komt IS vandaan en waar is PKK werkelijk uit ontstaan? (Zijn het echt koerden of gewoon Armenen die door Amerika gericht is. en als IS islamisering is waarom is dan de leider van hun een Amerikaanse jood?)
En dan hebben we de vraag. Wat doet Amerika in Europa? Kan Europa zelf niet alles handelen en laten wij Amerika overal mee bemoeien? En hoe zit het met Rutte en Geert? Waarom doen ze zo moeilijk terwijl ze elkaar in zulke tijden de burgers moeten steunen?
En dan hebben we ook de vraag, als er oorlog is. Gaat de koning en koningin ook weer vluchten zoals hun voorouders?

Mensen die denken dat een derde wereld oorlog kan uitbreken zijn zo matig
Mensen die denken dat we alle vluchtelingen een perfect leven kunnen geven zijn zo matig
Mensen die denken dat Europa niet zelf handelt is deels matig
 

DeletedUser

Gast
Hoe weet jij dat de IS leider een moslim is?

Ik denk niet dat het zou komen maar de geschiedenis herhaalt zich, Kijk naar Duiitsland waarom worden ze opgevangen in een concentratiekamp terwijl ze tenten gewoon konden zetten?
Misschien gaan ze wel naar de oosten maar staat het gewoon niet op het nieuws zoals europa. :)
 

DeletedUser

Gast
Ik denk niet dat het zou komen maar de geschiedenis herhaalt zich, Kijk naar Duiitsland waarom worden ze opgevangen in een concentratiekamp terwijl ze tenten gewoon konden zetten?
Misschien gaan ze wel naar de oosten maar staat het gewoon niet op het nieuws zoals europa. :)

Ik volg niet helemaal denk ik...
 

DeletedUser

Gast
Hij zegt dat we vluchtelingen uitroeien.

Oh, ja dagelijks.
Heb jij ook zo'n ding in je tuin? Je weet wel, het ziet er uit als een composteringsmachine, maar eigenlijk is het een apparaat om menselijke delen mee aan stukken te snijden. En wie kan je daar nu beter ingooien dan mensen die amper de taal spreken, geen thuis of familie hebben (dus niemand gaat ze zoeken of missen) en nog eens ongewild zijn door het grootste deel van het land?

Geweldig, toch? ^^
 

DeletedUser

Gast
. En wie kan je daar nu beter ingooien dan mensen die amper de taal spreken, geen thuis of familie hebben (dus niemand gaat ze zoeken of missen) en nog eens ongewild zijn door het grootste deel van het land?

Geweldig, toch? ^^

*door een minderheid in het land

E:
Omdat er simpelweg teveel zijn om op te vangen?

Volgens peilingen zijn omgerekend zo'n 300.000 huishoudens bereid om gemiddeld bijna 2 vluchtelingen in huis te nemen. Er komen nu 'slechts' zo'n 7000 vluchtelingen in Nederland.

Ik ben niet zo goed in rekenen maar ik denk dat op basis hiervan die 7000 toch niet echt te veel is om op te vangen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dat was totaal geen sarcastische reactie op de gedachte dat we vluchtelingen in concentratiekampen steken hoor.

Dat had ik uiteraard ook wel door, maar de andere dingen die je in de door mij geciteerde zin zegt kloppen wel gewoon (dat ze de taal niet spreken en geen thuis hebben) dus vandaar kreeg ik enorm de neiging om dat andere te corrigeren.
 
Bovenaan