• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Afgekeurd Handelsroutes toevoegen

Voorstel:
Mijn idee is dat je handelsroutes kunt toevoegen. Ik heb de adviseur kapitein actief en deze vergroot de reissnelheid van mijn handel maar wat mij leuk zou lijken als je bijvoorbeeld bij 1 van de adviseurs of gewoon in de marktplaats de optie krijgt dat je een handelsroute kunt instellen dus dat je dan een bepaald aantal grondstoffen om iedere dag van de ene stad naar de ene stad vervoerd worden op een bepaalde tijd.
Wat kun je instellen volgens mijn idee:
-De hoeveelheid grondstoffen,
-Welke grondstoffen,
-De periode tussen de zendingen,
-Van welke stad de grondstoffen komen,
-Naar welke stad de grondstoffen toe gaan,
-Hoe laat de grondstoffen vertrekken.

Samenvatting:
Het is voor mij best veel werk om met bijna 150 steden de overige grondstoffen uit alle steden naar de juiste steden te sturen waar dat wel nodig is. Als deze functie toegevoegd zou worden dan zou ik dus gewoon kunnen instellen dat om 13:00 iedere dag mijn GS vertrekt naar steden waar ik het hard kan gebruiken. Dit bespaard heel veel werk en vergroot daardoor het speelplezier.

Laatste checklist:
Ik heb de algemene zoek functie van het forum gebruikt en kon over zoiets niets vinden.
En ik denk dat dit idee haalbaar is omdat het een kleine toevoeging is want er hoeft maar 1 overzicht bij te komen. Ik weet niet wat de moeilijkheidsgraad is om het te programmeren.
De verandering is niet heel groot maar het verschil in speelplezier zou voor mij wel groot zijn ook stelt het mij in staat mijn grondstof productie in steden op verschillende eilanden effectiever te kunnen benutten.

Ik hoor graag wat jullie vinden van dit plan?

Tegen, zie het nut er niet van in.

Maar dan moet je de handelsroutes toch nog elke dag instellen? Want soms heb je meer hout nodig en soms meer zilver of zie ik dat verkeerd?

(trouwens op zich kan ik er net zo goed voor zijn, want ALS het al word toegevoegd en ik vind het niet een handige optie dan gebruik ik het gewoon niet..)

Tegen, zie het nut er niet van in.

Maar dan moet je de handelsroutes toch nog elke dag instellen? Want soms heb je meer hout nodig en soms meer zilver of zie ik dat verkeerd?

(trouwens op zich kan ik er net zo goed voor zijn, want ALS het al word toegevoegd en ik vind het niet een handige optie dan gebruik ik het gewoon niet..)

Nee mijn idee was juist dat je een handelsroute instelt en dat jij hem bijvoorbeeld zo instelt dat hij dagelijks die grondstoffen vervoerd. En mijn idee was meer dat hij dat blijft veroveren op dat tijdstip tot dat jij die handelsroute verwijderd.

Heb op een ander spel ook zo'n soort iets gezien en daar werkt het goed.

Nee mijn idee was juist dat je een handelsroute instelt en dat jij hem bijvoorbeeld zo instelt dat hij dagelijks die grondstoffen vervoerd. En mijn idee was meer dat hij dat blijft veroveren op dat tijdstip tot dat jij die handelsroute verwijderd.

Heb op een ander spel ook zo'n soort iets gezien en daar werkt het goed.
Mij lijkt het niks, maar ik heb er ook nog nooit last van gehad.

Jaspenia

Mentor
Mensen graag even je mening beargumenteren want zo heeft niemand wat aan je stem omdat niemand weet waar die op berust is.
Ik had een korte, krachtige mening erbij kunnen geven, maar die zou wellicht onaardig overkomen.

Of een lange genuanceerde uitgebreidde. Dat eerste zat jij vast niet op te wachten en dat tweede ik niet.

Maar goed, als je het echt wilt weten valt je idee gewoon in de categorie "nee, gewoon nee". Je kan nog wel veel meer gaan automatiseren, bijna heel het spel, maar het hele idee van het spel is juist dat je alles zelf moet doen en hoe meer tijd je er in steekt hoe verder je zou moeten kunnen komen.

Dus nee

Ik had een korte, krachtige mening erbij kunnen geven, maar die zou wellicht onaardig overkomen.

Of een lange genuanceerde uitgebreidde. Dat eerste zat jij vast niet op te wachten en dat tweede ik niet.

Maar goed, als je het echt wilt weten valt je idee gewoon in de categorie "nee, gewoon nee". Je kan nog wel veel meer gaan automatiseren, bijna heel het spel, maar het hele idee van het spel is juist dat je alles zelf moet doen en hoe meer tijd je er in steekt hoe verder je zou moeten kunnen komen.

Dus nee
Bedankt nu snap ik je standpunt! En op zich heb je een punt. Ookal vind ik het handelen meer een bijzaak binnen het spel want in mijn ogen draait het meer om de aanvallen en verdedigen en bijzaken automatiseren zorgt er in mijn ogen voor dat je meer tijd overhoudt voor het aanvallen en verdedigen waardoor je dus meer tijd kunt steken in de zaken die er echt toe doen.

Jaspenia

Mentor
Bedankt nu snap ik je standpunt! En op zich heb je een punt. Ookal vind ik het handelen meer een bijzaak binnen het spel want in mijn ogen draait het meer om de aanvallen en verdedigen en bijzaken automatiseren zorgt er in mijn ogen voor dat je meer tijd overhoudt voor het aanvallen en verdedigen waardoor je dus meer tijd kunt steken in de zaken die er echt toe doen.
Terwijl aanvallen onderweg zijn heb je zat tijd over lijkt me