• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hekelpunten die al jaren bestaan. (Razernij & GP Stelen)

DeletedUser24113

Gast
Hallo hallo, daar ben ik weer.

Leuk dat er steeds nieuwe dingen verzonnen worden om grepo leuk te houden, maar er zijn nog steeds 2 hele grote hekelpunten waar niks aan gedaan wordt.

1. Razernij (voornamelijk opstand) is niet eerlijk, een razernij op een clear vermoordt alle katapulten, veel eerlijker zou zijn als de inwoners worden verdeeld over alle eenheden ipv dat elke eenheid een gelijk aantal verliest. Bijv. 225 slingers + 15 kata ipv 28 slingers + 28 kata. Voor zeestorm geldt dit natuurlijk ook, maar das een minder groot hekelpunt.

Voordeel: Minder spreukengespam en eerlijker
Nadeel: Geen

2. GP stelen (voornamelijk op belegering); Je hebt een roodje en gaat er met je hele ally op vliegen, maar tegelijktertijd stuur je ook nog massaal biremen om alle deff gp van de tegenstander te stelen (als je de ally verlaat) of laat je de deff gp verwaarlozen (20% dumpregel binnen alliantie). Als er nou wordt geregeld dat de GP wordt toegewezen aan eenheden die ook daadwerkelijk vechten heb je dit hele probleem niet. Dan is er enkel nog de vraag wat we met transportboten moeten doen, maar ik denk niet dat iemand daar een f*ck om geeft.

Voordeel: Eerlijkere GP
Nadeel: Geen
 

Diddi Magmotar

Griffioen
TB's vechten niet dus ook geen gp? Makkelijke keuze.

Betreft raasjes ben ik het niet helemaal met je eens. Echter moet het gewoon toegestaan worden om weer 30 minuten op je spreuk te klikken als je daar zin in hebt, dan hoef je het risico ook niet te lopen. Ook vind ik het niet echt een groot probleem zodra je meerdere clears hebt. Als iemand de tijd heeft om ze allemaal te spreuken dan val je verkeerd aan.
 

DeletedUser26858

Gast
beide eens, punt 1 is ook als je gunst gaat farmen met godsgezanten. val je aan met 800 ling 200 ruit en 100 ggz verlies je 70 ggz.

en de gp verdeling bij overnames is inderdaad raar dat je gp kunt krijgen voor troepen die niet vechten.
 

DeletedUser24113

Gast
TB's vechten niet dus ook geen gp? Makkelijke keuze.

Betreft raasjes ben ik het niet helemaal met je eens. Echter moet het gewoon toegestaan worden om weer 30 minuten op je spreuk te klikken als je daar zin in hebt, dan hoef je het risico ook niet te lopen. Ook vind ik het niet echt een groot probleem zodra je meerdere clears hebt. Als iemand de tijd heeft om ze allemaal te spreuken dan val je verkeerd aan.

Fair point. Aan de andere kant horen ze wel bij je landeenheden voor vervoer, maar kunnen dan weer niet vermoord worden dan enkel landeenheden. Maar die paar eenheden van TS zal sws niet veel uitmaken.

Wat waaiboom zegt klopt ook, in meerdere gevallen is razernij/zeestorm gewoon raar.
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ik ben het volledig eens met je, maar realistisch gezien weet ik niet of de 2de echt haalbaar is. 1ste moet sws te doen zijn lijkt me
 

DeletedUser30110

Gast
Helemaal mee eens. Dat de schade van de razernij verdeeld wordt over de eenheden (of een andere nerf zoals max 20% schade) en ik zou het ook niet verkeerd vinden als er een time-out op schadelijke spreuken komt, zoals je die ook op een stad hebt. Als je een beetje handig met gunst speelt kan je makkelijk 2 keer in het uur razernij doen (zeus' schicht (artefect), DB, gunst farmen, gunst bonnuses.

Ben het ook helemaal mee eens met het GP stelen. TB boeit idd niet, maar dat je soms bijna geen gp meer krijgt voor je deff is vrij erg.

Zeestorm op zowel belegering als opstand is ook te OP, mag ook generfd worden.
 

Mr.T AMA

Slingeraar
Ik speel al enkele jaren op internationale server en besloot hier eens te kijken of er interessante competitie zou zijn voor volgende wereld.
Maar wat ik hier lees schockeert met toch wel.

  1. Razerijn (of Zeus' Rage op engelse servers) doodt inderdaad het gelijk aantal troepen bij iedereen. Dit is juist zodat het meer schade zou doen aan cats en DE's (in geval dat je gefarmed wordt voor favor). Dit wegdoen is een gigantische nerf naar muren, terwijl deze eigenlijk al redelijk slecht zijn in conquest omdat back-sniping en siege-breaks eigenlijk onmogelijk worden.
  2. GP stelen (of BP leaching) is een key element bij siege-breaks in grote allianties. Aangezien belangrijke overnames vaak tussen 40 à 60k biremen hebben leveren de eerste hits een enorm slechte BP ratio op. Door BP te leachen kan men deze ratio dus enorm sterk verhogen.
    enkele redenen waarom dit geen nerf nodig heeft:
    1. BP leachen van mensen uit zelfde alliantie heeft weinig nut door de penalty op BP. Men moet dus ofwel droppen uit de ally of een sister-ally hebben.
    2. de alliantie geeft meestal een enorm hoeveelheid DLU op om BP te stelen. Wat als gevogl heeft dat ze gedurende die tijd zelf minder kan siegen.

Interessant dat de mening over bepaalde zaken zo verschillend is dan die van en server. Verklaard ook waarom de game soms zaken verandert die wij totaal niet willen. Zo werd recentelijk aangepast dat wanneer CS-driver uit alliantie dropped bij Olympus, de siege stopgezet word (wat voor enorme problemen heeft gezorgd omdat het net voor einde van de wereld werd geïmplementeerd en dus alle allianties hun strategie daarop gebaseerd was) . Ik veronderstel dat jullie dezelfde aanpassing ondergaan hebben?

PS. werd LMD hier ook verwijderd? ik was zelf LMD speler en als deze server dit wel nog heeft zou dit enorm interessant zijn.
 
Bovenaan