• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Helden-ideetjes

Ja helden moeten natuurlijk een meerwaarde zijn, maar het mag de game ook niet drastisch gaan veranderen en ze mogen ook niet zo OP zijn als jij beschrijft.

Ik ging niet akkoord met dat goud idee omdat Innogames kennende dat toch nooit zal toepassen (helaas), alhoewel ik dat graag zou hebben.

Volgens mij zijn %-geluk & %-moraal helden gewoon onmogelijk om toe te voegen, daarnaast heeft moraal geen nut als je met helden dat kan gaan omzeilen (ik ben geen voorstander van moraal laat dat duidelijk zijn!).

Kata's zijn al sterk genoeg en ik vind persoonlijk niet dat die een buff moeten krijgen, zeker steenhagel niet want dan kun je al direct 10 gebouwlevels verliezen per ronde en dat is ook niet de bedoeling.

De extra capaciteit op TS ben ik ook geen voorstander van (niet op de manier hoe jij het beschrijft tenminste).

Die snelle OS is later in de game niet zo effectief maar in de eerste weken zou dat veel te game breaking zijn.

De huidige helden hebben wel bonussen maar niet zo'n extreme als degene dat jij beschrijft, orpheus is allesbehalve overpowered want ik ken niemand die daar wekenlang gaat tochtje per tochtje doen op lange termijn ;) Atalanta bij level 20 geeft ook maar een boost van 30% (niet 60%) en dat is al heel wat anders dan jou suggestie van 99% sneller. De boosten van leonidas & deimos zijn ook niet zo hoog en kunnen gemakkelijk "verplaatst" worden met spreukjes, dus die hebben in principe ook niet zo'n grote invloed. De bonus van helena kan voor het grootste deel "geanuleerd" worden door democratie te onderzoeken, dus dat lijkt me ook niet echt een probleem.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat er wel telkens iets op gevonden is om die helden te balanceren, en hier zie ik dat niet (alhoewel ik het idee erachter wel snap).

Ik ben er gewoon persoonlijk geen voorstander van van enkele helden die je genoemd hebt, iedereen zijn mening hierover natuurlijk! Zoals ik al zei; er zitten wel enkele interessante tussen ;)
De goud held is minder overpowered als je zou denken, algemeen gezien haal je elke 3 dagen gemiddeld 5 goud op. Dit houd dus in dat je na en maand net genoeg hebt om je held een keer te rerollen. Zo overpowered is deze dus niet op maximum level en toch zal het de niet-goudspelers minder prikkelig maken over goud-spelers omdat zij nu ook goud kunnen verdienen.

De geluk en moraalhelden gelden maar op 1 stad elks en verhogen de aanvals kracht. De geluksheld zal zelfs niet veel doen buiten die -30% vermijden je hebt zonder deze held ook nog altijd kans op een hogere geluksfactor, deze vallen dus net zoals deimos te neutraliseren met een hoge muur/toren of leonidas of zelfs met heimwee.

De kata held kan ik jouw nog gelijk in geven dat deze misschien iets minder mag zijn, maar de muur neerhaalbonus zou dan weer mogen als de muurbouw-held word toegevoegd om elkaar te balanceren.

De extra capaciteit lijkt mij een goede balance dat niet-vliegende troepen weer wat nuttiger zijn in de aanval. Vliegers blijven handiger omdat ze geen biremen moeten neerhalen, maar je verliest niet meer zoveel gevechtskracht aan je transportvervoer.

De os held kan innogames misschien als een exclusieve held maken die je vrijschakkeld (Niet krijgt zoals andromeda maar gewoon mee in de roll komt vanaf dan) bij een bepaalde award vb 'brood en spelen: bereik cultuurlevel 20' ofzo.

En eventer verduidelijking Atlanta geeft inderdaad +30% maar je vediend me eiland opdrachten regelmatig versnelde troepenbeweging, deze 2 samen geft je dus die +60%

Maar ik snap jouw visie nu wel, de balancering had ik inderdaad niet direct aan gedacht, vooral niet bij de katapulten. Dankuwel :)

zebia

Winnaar Bingo 2018
@TSchaapke Dit is een mooi idee met verschillende helden. Held voor meer kans op goud zullen ze waarschijnlijk niet doen, al zou het prachtige toevoeging zijn voor de spelers die geen goud kopen. Bij deze nomineer ik je voor de volgende Player Council.

DeletedUser28430

Gast
Ik denk dat het tijd is voor een kleine PSA voor dit soort ideeën. Het is erg mooi dat mensen nieuwe spelelementen bedenken, maar het is helaas niet meer realistisch te verwachten dat die ook daadwerkelijk toegevoegd gaan worden. Grepolis is inmiddels een spel dat te kampen heeft met de problemen die veel oudere browsergames plagen: een teruglopende player base en een verminderde interesse vanuit de developer. Het team binnen InnoGames dat zich met grepolis bezighoudt is tegenwoordig te klein om nog grote veranderingen door te voeren, en richt zich uitsluitend op het verbeteren van al bestaande mechanics, het fixen van bugs en (last but not least) het spel zo lang mogelijk rendabel houden door extra premiummogelijkheden aan te bieden. Denk daarbij aan de steeds vaker voorkomende events.

Het is met andere woorden prachtig dat je Grepolis interessant genoeg vindt om een bijdrage te willen leveren aan het spel, maar om teleurstellingen te voorkomen is het denk ik beter om de verwachtingen een beetje te temperen. Helaas doet het team dat niet echt, dus bij deze.

Laatst bewerkt door een moderator: