• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hennepteelt en strafmaatregel

• Topicstarter DeletedUser5716
  • Startdatum

DeletedUser5716

Gast
BREDA - Hennepkwekers raken in de toekomst hun koophuis of bedrijfspand kwijt als daarin een plantage wordt ontdekt. Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie is hierover in gesprek met banken en hypotheekverstrekkers. De drastische regeling moet nog dit jaar van kracht worden.

Volgens schattingen telt Nederland zo'n 50.000 hennepkwekerijen.

Afschrikwekkende werking
Omdat de de politie heeft ervaren dat wiettelers na een inval gewoon opnieuw beginnen, wil de minister dat met deze maatregel voorkomen. "Door mensen hun huis af te nemen, is dat in elk geval niet meer mogelijk op dezelfde plek,'' zegt korpschef Frans Heeres, die de aanpak van wietteelt leidt. "Bovendien gaat er een afschrikkende werking van uit."

Problemen voor ouders met crimineel kind
De nieuwe regeling kan verstrekkende gevolgen hebben voor ouders die niet weten dat hun kind in het geheim hennep kweekt op een zolderkamertje. Ook dan wordt het gezin zonder pardon uit het koophuis gezet. "Dikwijls zegt men dat zij daar niets van wisten, maar je begint echt niet zomaar een hennepkwekerij, dat vergt nogal wat," vindt Heeres. "En anders moeten mensen vooral zorgen dat ze weten wat er op elke plek in het huis gebeurt."

bron: ANP

Wat vindt u wat er moet gebeuren?

DeletedUser

Gast
AW: Hennepteelt en strafmaatregel

Ik vind het een goede strafmaatregel, hoe strenger hoe beter.
Boete, verantwoordelijke tijdje opsluiten, en zoals hierboven al gezegd werd, locatie afnemen.

Je moet zulke mensen goed laten schrikken. Anders gaan ze weer telkens dezelfde verkeerde weg volgen.

De nieuwe regeling kan verstrekkende gevolgen hebben voor ouders die niet weten dat hun kind in het geheim hennep kweekt op een zolderkamertje. Ook dan wordt het gezin zonder pardon uit het koophuis gezet. "Dikwijls zegt men dat zij daar niets van wisten

onmogelijk, zo iets heb je zeker door, sowieso omdat je daar speciale apparatuur voor nodig hebt.

Ik zie het zo: Elke hennepkwekerij minder, is weer wat minder levens vergalt. Zeker die van de huidige jeugd die te gemakkelijk aan die rotzooi komt.

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

is een hypocriete maatregel, ze moeten het gewoon vrijgeven, roken en verkopen wordt gedoogd, dus met het aanpakken van de productie slaan ze een modderfiguur en maken ze zich verder ongeloofwaardig ;)

DeletedUser

Gast

Een van die twee dingen inderdaad. Ze moeten er of tegen optreden, of ze moeten het gewoon legaal maken.

De laatste is in dat geval logischer, gezien wiet veel minder schadelijk of gevaarlijk is dan alcohol en tabak en die twee ook gewoon vrij verkrijgbaar zijn.

DeletedUser

Gast

Een van die twee dingen inderdaad. Ze moeten er of tegen optreden, of ze moeten het gewoon legaal maken.

De laatste is in dat geval logischer, gezien wiet veel minder schadelijk of gevaarlijk is dan alcohol en tabak en die twee ook gewoon vrij verkrijgbaar zijn.

Regelmatig canabis gebruik voor je 21ste is zeer zeker erg schadelijk, waarschijnlijk nog wel meer dan roken

DeletedUser

Gast

Ja true ^^ Ik bedoelde legaal voor mensen die er geen last meer van hebben.

Net als alcohol en roken; niet voor mensen die nog in de groei zijn.

DeletedUser6513

Gast

slecht idee, dan doen ze het in een ander huis en moet je opnieuw zoeken, mensen een hoge boete geven is beter, maar denk dat aan boetes van 900 euro ofzo. aan die mensen die je het huis uit zet ben je alleen maar geld kwijt, alleen al een daklozeuitkering en waarschijnlijk ook een werkelozeuitkering (dyslexie)

DeletedUser

Gast

Ja, want 900 euro is natuurlijk veel meer dan je huis kwijt raken :rolleyes:

Ik bedoel; wat is een huis nou waard tegenwoordig? 200.000 euro? Das een schijntje vergeleken bij een boete van 900 euro.

DeletedUser6513

Gast

nee dat zeg ik niet, ik noem zomaar een bedrag. het kan natuurlijk verschillen. maar een huis is wel erg veel. sommige mensen hebben dan een boete van 700.000 euro

DeletedUser

Gast

Persoonlijk ben ik altijd wel voorstander van extreem hoge boetes voor misdrijven die niet anders dan gepland kunnen zijn. Misschien werkt het dan ook nog afschrikkend.

En als iemand met een huis van 700.000 een illegale wietkwekerij heeft, dan doet ie toch iets fout. Daar heb je coffeeshops voor.

DeletedUser

Gast

Ik vind het zelf niet zo'n goed idee om het huis van diegene weg te nemen. Als je dan je huis uit wordt gezet wat moet je dan doen? Grote kans dat ze gaan stelen ofzoiets. Een huis is namelijk nogal duur tegenwoordig (als je vergelijkt met vroeger).

Lijkt me eerder dat je zo iemand moet gaan opsluiten, en dan ook met een psychiater of zo iemand die hem/haar er mee kan helpen zodat dat niet weer gebeurt.

DeletedUser

Gast

je mag 5 wietplanten hebben gelukkig, en dat is nou net wat ik ga doen :D

DeletedUser

Gast

Wij hebben ooit de schuur vol gehad :)

DeletedUser

Gast

Het huis uitzetten is minder, dan gaan ze, zoals eerder genoemd waarschijnlijk het slechte pad op. Geef ze gewoon een fikse boete van een paar duizend euro. Als zij dit niet direct kunnen betalen (leven van een uitkering), dan maar afbetaling of werk doen voor de overheid. Of wat dan ook. Zolang de schuldige maar doorheeft dat hij dit niet nogmaals moet proberen.

Wij hebben ooit de schuur vol gehad :)

Nu ben je stoer. :rolleyes:

DeletedUser

Gast

is een hypocriete maatregel, ze moeten het gewoon vrijgeven, roken en verkopen wordt gedoogd, dus met het aanpakken van de productie slaan ze een modderfiguur en maken ze zich verder ongeloofwaardig ;)

ik sluit mij helemaal hier bij aan.het is makkelijk scoren om te zeggen dat hennepkwekers heel slecht zijn.ze hebben ze zelf de ruimte en gelegeheid gegeven maar nu er mensen zijn er er veel aan verdienen worden ze boos dat ze hun deel niet krijgen.

Bovenaan